Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

socul!!!!!

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor, Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
salutare tuturor!!!!!!!.......am si eu o intrebare.......e bine daca in momentul cand ma dau la liniute sa trag socul?.....o sa traga mai bine ca am intales ca atunci vine si benzina mai multa?......ce se intampla in momentul cand tragi socul ca nu prea stiu exact.....merci mult!!!!! teoretic daca e reglat bine carburatorul,tragand socul scazi puterea motorului pentru ca modifici raportul aer/benzina inchizand clapeta de aer

tata avea obiceiul sa traga socul si la dacie si la oltcit cand urca o bordura sau ceva de genul
niciodata nu am inteles de ce

e buna intrebarea , si eu sunt curios care va fii raspunsul "cunoscatorilor" dar daca scot clapeta de soc,adica sa o elimin complet castig putere ca teoretic nu mai blocheaza admisia aerului......intrebare:vine mai multa benzina cand trag socul???? Nu vine mai multe benzina - ci se imbogateste amestecul reducand cantitatea de aer. Pai toata lumea umbla sa-i bage cat mai mult aer iar tu vrei sa-l obturezi ?

In nici un caz nu-i creste puterea Oxigenul are o putere de ardere mult superioara orcarui alt combustibil. De aceea sunt si rachetele care functioneaza cu oxigen lichid, daca aerul pe care-l respiram nu avea in componenta azot, care functioneaza ca un catalizator, nu am mai putea scrie pe aici OK....acu am intales.....deci cand trag socu nu vine deloc benzina mai multa ci din contra se reduce doar cantitatea de oxigen care intra in motor.....???????......dar de ce cand motorul e rece mai ales iarna merge si trage mai bine cu socu tras??????.....dar asta am observat ca doar pana ce se incalzeste motoru???? Dreamer!
Înțeleg că a fost ziua ta de curând!
danutSZY a scris:dar de ce cand motorul e rece mai ales iarna merge si trage mai bine cu socu tras??????.....


Pentru ca atunci cand motorul este rece nu functioneaza cu acelasi amestec ca si atunci cand este cald, are nevoie de mai putin aer si mai multa benzina pentru a forma amestecul, din mai multe cauze (dureaza prea mult sa le expun aici). merci mult pentru date.........dar ma poti trimite sau arata unde pot sa citesc mai mult despre functionarea socului?????....... tragand socul se" inchide "clapeta de aer aia prima de la carburator
chiar nu te`ai uitat niciodata intr`un carburator ? La tine daca nu ai carb dublu corp ,vei vedea doar o clapeta,prima si ultima. In momentul cand socul este tras clapeta de aer inchide in proportie de 90% intrarea aerului in carburator, in acest moment se mareste si cantitatea de benzina care intra in motor.Motorul va capata o putere mai mare datorita debitului mare de benzina si aerul in cantitate mica, dar asta se intampla numai la temperatura iernii.In momentul in care motorul s-a incalzit la temperatura optima, socul nu poate decat dauna functionrii corecte a motorului,in plus se mareste substantial consumul de carburant... [img][/img]
danutSZY a scris:salutare tuturor!!!!!!!.......am si eu o intrebare.......e bine daca in momentul cand ma dau la liniute sa trag socul?.....o sa traga mai bine ca am intales ca atunci vine si benzina mai multa?......ce se intampla in momentul cand tragi socul ca nu prea stiu exact.....merci mult!!!!!


Pentru liniute, e suficient ca motorul sa fie bine incalzit.
Nu trage socul, deoarece scade puterea motorului. Socul este o rezistenta dinamica in calea aerului ce inrautateste dramatic curgerea acestuia. Socul este proiectat sa functioneze in sarcini partiale si atunci cand motorul este rece si are nevoie de un alt raport aer/benzina, adica un amestec mai bogat.

Se poate trage de soc la motorul de 1100 cmc atunci cand pornesti de pe loc, sau vrei sa urci o bordura, chiar daca motorul este cald. Amestecul este usor sarac in acel regim de turatie si sarcina (aproape de ralanti) motorul nu are destul cuplu, deci tragand de soc imbogatesti amestecul si il aduci in parametrii. La motorul Oltcit de 1300 cmc, nu trebuie tras socul, amestecul este corect furnizat motorului. in mod normal ,cind tragi socul ,la motor cald,are tendința sa se inece..deoarece socul îi taie din aer...cred.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor, Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Poți crea un topic nou în acest forum
Poți răspunde la mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community