Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

volanu merge greu
Pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Dupa ce am luat masina, incepuse volanul sa mearga robotic... banuiesc ca unsese proprietarul dinainte bucsile... am luat altele cu 10 ron de la dezmembrari (slava domnului ca in craiova sunt destui ), si n`am probleme, dar se poate si mai bine, zicea unu cu o dacie ca se misca mai usor la el (de fapt 2 au zis)... tin sa precizez am 165 pe fata, 175 pe spate

Uhm... si ce vroiam sa va intreb... despre operatiunea de ungere cu seu, din cate am vazut e cel mai eficient... merge sa dau jos volanul si sa pun pe acolo seu, sa ung bucsile puse in lacasuri ?

Thanks in advance,

Razvan
IeD3vil a scris:merge sa dau jos volanul si sa pun pe acolo seu, sa ung bucsile puse in lacasuri ?
Scoti volanul si ungi interiorul bucselor + axul volanului pe locurile unde calca bucsele.

ATENTIE la viraje in primii zeci de metri pina te obisnuiesti cu noua directie! cat despre rulmenti... vazui azi in TRG (targ mai pe romaneste) o multime de rulmenti... ma bate gandul sa masor si sa iau 2, pt incercari... sau sa iau putin mai mari si sa pun si ceva cauciuc, pentru a mai absorbi din soc, sau iarasi... sa prind rulmentii de cauciuc

Toate cele bune In locul bucsilor de cauciuc mi-am facut la strung bucsi de teflon respectind aceleasi cote si acum zici ca am servo-directie asa usor merge .Vara cele vechi de cauciuc se dilatau si mergeau foarte greu. Mergea greu volanuldin cauza ca in mod sigur pe acolo s-a pus vaselina. salut poti sa scoti volanul si sa cureti axul cu bezina
bucsile sa le schimbi sau sa le stergi foarte bine cu o carpa uscata
ungi axul volanului cu untura de porc si dai si un pic pe bucsi dar nu prea multa pt ca o sa iti cada pe pantaloni
nu fac nici un misto ai sa vezi ca merge brici
am invatato de la un mosulica
vb aceea daca nu ai un om batran sa iti iei daca ai sa ii dai un branci pe scari
am glumit
Mara Ion a scris:In locul bucsilor de cauciuc mi-am facut la strung bucsi de teflon ...
Bucsa inferioara, cum ai fixat-o in locas Nu eu imi fac reparatiile la masina .Am un mecanic care repara numai oltcit in PITESTI .De fapt el mi-a zis sa-mi fac bucsi din teflon.In 1987 mi-am luat primul Oltcit nou de la CRAIOVA eram perfect multumit de el numai chestia cu volanul care mergea greu nu mi-a placut niciodata .Chestia cu schimbatul bucsilor si ungerea lor cu seu de oaie s-au cu tot felul de vaseline vegetale o stiu si eu.Mai ales vara cand era cald scartaia si mergea mai greu.Aveti cuvintul meu de onoare ca de cind am bucsi de teflon diferenta este enorma.Le am montate de 3 ani si nu am mai umblat la ele nici macar sa le ung si merge de zici ca am servo.
Mara Ion a scris:Am un mecanic care ...mi-a zis sa-mi fac bucsi din teflon.
Esti ferm convins ca ti le-a montat pe ambele Poate ti-a pus doar o singura bucsa (cea superioara) iar pe cealalta a pastrat-o pt. inca un ciubuc.

Sint curios daca coloana de directie a devenit sau nu rigida. Ambele bucsi sint din teflon si se monteaza ca si celelaite pentru ca arata ecsact ca celelalte numai ca sint din teflon brut toata bucsa.Mecanicul meu am vazut ca foloseste niste prese la schimbarea lor.Draga LAURENTIU incearca si te vei convinge Pentru ca nu e mare smecherie 20 de minute sa schimbi 2 bucsi .Mie cu o sticla de coniac mi-a facut strungarul 2 perechi.Mi -a zis mecanisul ca a montat si de bronz si cica ar merge si mai bine .Incercati si convingeti-va singuri .
Laurentiu a scris:Sint curios daca coloana de directie a devenit sau nu rigida.


cine stie cunoaste...
daca devine coloana rigida, totul e egal cu zero.

Mara Ion a scris:Mi -a zis mecanisul ca a montat si de bronz si cica ar merge si mai bine .Incercati si convingeti-va singuri .

nu mai da sfaturi gratuite si proaste. nu se folosesc bucse de bronz sau rulmenti la coloana de directie!!!! nu degeaba bucsele originale au suport de cauciuc. prin constructia ei, coloana de directie de oltcit preia socurile chiar prin aceste bucse. daca totul e metalic, iti zboara volanul din mana la denivelari neasteptate. doamne-fereste. MA TU DUPA EMBLEMA AIA PE CARE O AI SE VEDE CA ESTI DUS CU SORCOVA.Eu cind aveam oltcit tu nu erai nici macar proiectat.
Mara Ion a scris:MA TU DUPA EMBLEMA AIA PE CARE O AI SE VEDE CA ESTI DUS CU SORCOVA.Eu cind aveam oltcit tu nu erai nici macar proiectat.


ce treaba are "emblema" si proiectarea cu bucsele de directie?
unii chiar scriu degeaba pe forumuri...
ooof... cat de simplu si frumos ar fi sa o dam in balarii.

ok. sa inteleaga lumea corect:

NU FOLOSITI IMPROVIZATII LA COLOANA DE DIRECTIE!!
chiar si niste bucse amarate pot cauza neplaceri. in nici un caz nu incercati bucse metalice(orice material) sau rulmenti. este suficient ca vechile bucse sa fie in stare buna(obligatoriu sa nu fi fost date cu vaselina in prealabil) si totul uns cu vaselina siliconica(merge si cu seu, dar eu nu am incercat, deci nu pot sfatui pe nimeni). si asta se cheama pseudo-servodirectie olteneasca

nenea admin, ceva masuri?? deja se intrece masura

p.s. cu "mă" sa te adresezi prietenilor, colegilor etc. multumesc PUPA vin-o la mine la PITESTI ca pe autostrada intr-o ora ai ajuns si iti dau masina mea s-o testezi cu bucsi de teflon si daca nu e cum am spus iti platesc eu benzina si iti suport si cheltuielile de deplasare.SA NU CREZI NICIODATA CA DETI ADEVARUL ABSOLT.Sa testezi o chestie de genul asta iti ia un sfert de ora si un alt sfert de ora sa iti pui celelalte bucsi la loc daca nu iti convin.N-am spus la nimeni sa taie conductele de la frina ca ai merge volanul usor.Citeste acest topic de la cap la coada si vei vedea ca mai sint tipi care au montat bucsi de teflon.Daca iti faci drum la PITESTI suna-ma si te voi intimpina cu ospitalitate si iti dau masina sa o testezi si atunci sa-ti dai cu parerea.
Mara Ion a scris:MA TU DUPA EMBLEMA AIA PE CARE O AI SE VEDE CA ESTI DUS CU SORCOVA.Eu cind aveam oltcit tu nu erai nici macar proiectat.



Mara Ion, ai avertisment de ban.
Daca nu te potolesti, si am in vedere si alte mesaje de-ale tale, o sa ai parte de o interdictie pe forum de cel putin 1 saptamana.
nu se pot pune bucsi rigide la coloana de directie,la oltcit avem cardanul care toate crucile sunt din fier cu toate ca avem bucsile de la volan din cauciuc tot se simte in volan trepidatii etc.....,la dacie sunt tot bucsi de cauciuc dar si crucea de la cardan are componente din cauciuc +acea buc de cauciuc care face legatura dintre ax si caseta si in volan se simt mut mai putine trepidatii deci....... deci bucsi noi teflonate la interior...si unse cu vaselina siliconica sau seu de oaie...am merg o vreme cu seu de oaie...de cand am schimbatvolanu nu am mai pus nimic...e totu uscat...si merge bine... simplu
Mara Ion a scris:PUPA vin-o la mine la PITESTI ca pe autostrada intr-o ora ai ajuns si iti dau masina mea s-o testezi cu bucsi de teflon


eu ma refeream strict la bucsele metalice sau rulmenti. nu stiu unde am scris ceva de bucsele de teflon... chiar asteptam detalii mai multe, eventual niste poze cu cele de teflon... dar daca tu alegi sa fi fudul, nu mai e problema mea.
iti poti pune bucse si de fonta. e masina ta, faci ce vrei cu ea...
Mara Ion a scris:Draga LAURENTIU incearca si te vei convinge.
Inainte sa incerc si sa ma conving, trebuie mai intii sa INTELEG.

OK, dupa cum se stie, teflonul e un material destul de rigd in comparatie cu cauciucul. In plus, la o bucsa confectionata din teflon, nu cred ca sta nimeni s-o randalineze la exterior pt a-i face acele shanturi ca la bucsele de cauciuc. Acele santuri din bucsa de cauciuc, au rolul de a fixa bucsa in ghidaj si a o impiedica sa se roteasca sau sa iasa din locas. Grosimea stratului de cauciuc din bucsa, ii confera acesteia o anumita elesticitate pt a putea fi introdusa PRESAT in locasul ei. La bucsa din teflon, cine realizeaza acest lucru

Acum sa vorbim si de forma exterioara a bucsei. La cea de cauciuc, forma ar fi cam asa )| |( iar la realizarea bucsei de teflon, se va folosi forma cilindrica || ||.
Intrebarea mea este: in functie de forma si materialul folosit, care bucsa e mai buna dpdv al fixarii in locas Salut.
Am comparat si eu acum cateva luni bucsile de volan care au echipat olticul din 82`, cu cele dupa olticul actual si unele noi din magazin ...
Cele facute in Franta au un suport de cauciuc, iar in mijloc un inel de plastic asemanator cu duramidul, mentionez ca au fost unse cu vaselina de rulmenti si volanul a mers foarte usor,(cel putin in ultimii 8 ani! ) nici cauciucul nu este atacat si umflat, cum sa intamplat la cele Romanesti!
La cele pe care le am pe masina constructia este asemanatoare, cauciuc pe margini (facut praf ! ) si un plastic, gen pvc, care a fost atacat de vaselina si trag de volan ca la raba!. Ultimele din lista sunt noi si seamana cu ce am acum montat pe coloana de directie.....din lipsa de presa nu am reusit sa le montez, dar cred ca o sa inlocuiesc plasticul ordinar din centru cu duramid! care nu este atacat de vaselinuri....
Teflonul este un material plastic gras, fara rezistenta mecanica, parerea mea ca nu rezista bine in locul duramidului... (daca mai dai si un pumn in volan cand te supara cineva.... sigur se deformeaza... )...
AdyF a scris:
Tramp a scris:Salut. Eu am o problema care se dovedeste a fi cam pe dos:
- masina rece, motorul rece...ok merge uns volanul...
- dupa vreo 30 de km timp in care se incalzeste motorul, se incalzeste si in masina...volanul incepe sa mearga greu, fara socuri si trebuie sa tragi bine de el pt a schimba directia. Daca l-ai pus in miscare il poti invarti cu o mana dar o data ce s-a oprit din miscare e destul de nasol cand tre sa-l misti din nou. Am verificat si nu atinge nicaieri.
O idee?
Ceva sugestii?


Asa pateam si eu inainte sa schimb bucsele cu altele fabricate din teflon curat (Multumesc lu Hofy care le-a confectionat si mi-a dat si mie un set) si le pot unge cu vaselina.acu intradevar am "servo" .Verifica bucsele.
baltazar2003 a scris:...au un suport de cauciuc, iar in mijloc un inel de plastic...
Acel inel, NU este din plastic ci e confectionat din teflon. Romanii s-au shmecherit si in loc de teflon, au bagat inel de plastic. Din cauza asta sint probleme cu "greutatea" directiei.
Putin seu de oaie sau vaselina siliconica si situaia se rezolva pt aprox. 6 luni de zile. Pai am facut proba cu letconul.... ca asa am auzit ca ar fi de teflon.... dar cele made in France sau topit, greu cei drept dar a intrat letconul in plastic...(duramid), de cele romanesti nici vorba de teflon... pvc curat...
teflonul nu se topeste la 300 grade... la fel si bucsile excentrice de la caseta de directie... care se spune ca sunt din teflon... sufletu` ... duramid curat.... am mai spus pe undeva: bucsi de volan (alea mici) de Peugeot 405. Singura problema ar fi strunjirea cativa mm (3-4) din volan. Bucsele intra perfect in bord. Sunt din cauciuc striat la exterior si in interior, pe volan, au un rulment cu ace. Eu am primit niste rulmenti nu tocmai noi si merge super bine volanul, daramite cu unii noi. Mentionez ca nu i-am uns sau poti folosi bucsi de renault 21. sunt exact ce ai spus mai sus cu diferenta ca merg pe ax fara modificarea dimensiunii acestuia. Kat fii te rog amabil si spune-mi si mie cum se numesc acele bucse.Nu de alta dar daca ma duc si intreb macar sa stiu ce sa le cer. kat_drive, revii te rog cu informatii privind bucsele alea de Renault 21? Si in caz ca leam uns cu vaselina normala bucsile de la volan ce se poate intimpla? Volanul merge destul de usor.Sa scot volanul si sal curat bine? Acum merge bine si usor, dar peste aproximativ o luna n-o sa mai fie asa. Am experimentat si eu. Vaselina obisnuita nu-i buna pentru asa ceva, foloseste sau vaselina siliconica, sau seu de oaie, sau sa speram ca aflam amanunte despre bucsele alea de care zicea kat_drive. mie imi merge volanul foarte greu... adica..la manevre rapide si bruste am patit de cateva ori sa imi scape din mana si ma lovesc cu mana de usa....asa greu merge... dar nu ma plang ca de sala nu am timp si asa ca...fac sala in timp ce conduc !...Trebuie sa fac si eu ceva...sa imi schimb si eu bucsele... Nucleu,schimba bucsele,degreseaza axul volanului si foloseste niste seu de oaie sau vaselina siliconica. Si mie imi scartaia volanul de zceai ca-i Trastariu

Am dat jos volanul ca sa demontez bordul si am scos si bucsa superioara. Intre timp a trebuit sa plec cu masina un pic si am montat volanul loc. Am pus ACEEASI bucsa. Acuma merge si mai usor si nici nu mai scartaie. e posibil sa fi fost bucsa bagata aiurea initial...
highvoltage a scris:Si mie imi scartaia volanul...Am dat jos volanul ... am montat volanul loc. Am pus ACEEASI bucsa. Acuma merge si mai usor si nici nu mai scartaie.
S-a sters vaselina shiclita . In curind, va incepe iar cintecul. Bucsa a iesit si a intrat la loc foarte usor. A fost unsa doar cu seu de oaie la montare.
highvoltage a scris:A fost unsa doar cu seu de oaie la montare.
Asta e SECRETUL . Nu m-am exprimat destul de clar cred Bucsa fusese unsa la montarea initiala cu seu. Acuma nu am uns-o cu nimic si nici nu am sters-o nici pe ea nici axul volanului. Ramane un mister Eu am cautat de mi-au sarit capacele bucse de Renault 21. Nimic, zici ca parca as cauta piese de Wartburg. O sa incerc si la Augsburg, daca nu au nici acolo, nu imi ramane decat sa caut pe la dezmembrari.
highvoltage a scris:Bucsa fusese unsa la montarea initiala cu seu. Acuma nu am uns-o cu nimic si nici nu am sters-o nici pe ea nici axul volanului. Ramane un mister
Misterul este dezlegat: seul persista ; isi face treaba si in cantitate mica . Pai si inainte de ce scartaia infernal?
highvoltage a scris:Pai si inainte de ce scartaia infernal?
Dupa ce ai uns cu seu, volanul scirtiia Ma mira foarte mult asta. Daca DA, bucsa inferioara a fost unsa .
alf 08 a scris:Eu am cautat de mi-au sarit capacele bucse de Renault 21. Nimic, zici ca parca as cauta piese de Wartburg. O sa incerc si la Augsburg, daca nu au nici acolo, nu imi ramane decat sa caut pe la dezmembrari.


Lamureste-ma si pe mine te rog, ca am prins si eu pontul asta de la kat_drive dar de-atunci n-a mai suflat o vorba desi l-am intrebat si eu, si altii: bucsele astea sunt bucse de volan de Renault 21 sau de la ce mama naibii? Asta am inteles si eu si asta m-am apucat sa caut. Daca mai aveti rabdare 2-3 zile, sper sa o rezolv. Mi-am facut cont pe un forum de Renault si mi-a promis cineva 2 bucati(bucse ax volan Renault 21, cu rulmenti pe ace parca). Cum le iau pun poze. ..cu seul de oaie si diverse alte ...unsori.

Este destul de usor sa-ti dai seama de ce volanul "merge" greu...
Ia ascultati....
A venit vara, daca afara este cald...in masina mai ca te sufoci...
volanul "merge" greu din cauza calitatii proaste a cauciucului din care sint facute bucsile de la volan...peste o anumita temperatura in habitaclu, cauciucul se dilata foarte mult facind ca miscarea volanului sa se faca greoi...
Cea care face tot buclucul este bucsa sulerioara pentru ca preia mai repede temperatura mare a bordului care se incinge,....citeodata pina plesneste de la soare.
Asa se explica de ce o masina tinuta la umbra ,..sau in garaj dupa 30 de km mers in soare...incepe sa-i "mearga" greu volanul.

Tot asa se explica ...ca unora chiar si acum, vara ,nu le mai sta la locul ei bucsa INFERIOARA...pentru ca spre pedalier aerul este mai rece in comparatie cu zona bordului...

Asa ca ....va rog frumos ,invatati-ma sa postez poze pe situl asta si o sa pun niste poze de la schimbarea bucsilor de cauciun ..CU BUCSI DE METAL + RULMENTI CU ACE....

Baieti...o zi buna !
danecdan a scris:Asa ca ....va rog frumos ,invatati-ma sa postez poze pe situl asta si o sa pun niste poze de la schimbarea bucsilor de cauciun ..CU BUCSI DE METAL + RULMENTI CU ACE....
http://imageshack.us/

http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=132817#132817 Baga mare Dane! Detalii, cod bucse daca ai, eventual si de unde le ai. Raritati dom`ne bucsele de R21, nu aduc astia de la magazinele de piese auto straine nici sa ii bati( doar cu tot cu ax, la un pret de ).
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community