Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Sc
Pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Laurentiu a scris:L.E. Cind voi avea posibilitatea, voi pune foto pe forum atit pt dispozitiv cit si pt modul de prindere.
Revin cu fotografii asa cum am promis:



Acum, cred ca intelege tot omul modalitatea de a scoate pistonul din semietrier. In locul aerisitorului, se cupleaza furtunul pompei de caucicuri sau conducta de la pompa centrala de frina.
Daca pistoanele sint intepenite rau si nu pot fi scoase nici cu ajutorul pompei de frina, incercati sa tineti semietrierul 24 ore in lichid de frina (uzat) sau motorina dupa care reincercati scoaterea. Ok,Rk la frane gata,multumiri speciale lui valib care mi-a explicat totul mura'n gura si m-a ajutat cu sfaturi.Azi am facut un drum de 150 de km si sunt f dezamagit de frane! Problema este ca nu prind ,adica prind foarte slab.Din cate am constatat, am frana doar pe roate stanga fara asta dupa ce instalatia a fost aerisita de nustiu cate ori! inainte scartaia,mergea infranata dar macar frana bine! Ce sa fac? inca o aerisire!
roket a scris:Ok,Rk la frane...Ce sa fac?
RK frine + pompa centrala frina + verificarea conductelor si furtunelor de frina. Daca furtunele prezinta crapaturi in stratul superior la flexarea lor, se impune schimbarea. Pompa este relativ noua,are vrero 5000Km
Conductele sunt toate noi,la fel si repartitorul!
Poate fi problema si de la arcurile de la repartitor? Cum se poate face ca forta de franare pe rotile din spare sa creasca? de ce vrei asta? sa se invirta masina cu tine la o frinare mai brusca?
roket a scris:Cum se poate face ca forta de franare pe rotile din spare sa creasca?
Se scurteaza arcul. salut, am si eu o problema legata de franare.
Se intampla mai ales cand stau in rampa...apas pe frana, masina franeaza destul de bine zic eu...si cum tin apasat pe frana pedala se duce usor in jos..si masina aluneca...si eu tot apas... Daca dau drumu repede la frana si apoi calc din nou, tine...si in cateva secunde iar incepe sa se duca incet in jos... ai aer pe instalatia de franare.
fa o aerisire ca lumea
Iulius_je a scris:...cum tin apasat pe frana pedala se duce usor in jos..si masina aluneca...
Verifica garniturile si pistonasele pompei centrale de frina. Scapa presiune iar lichidul se reintoarce in rezervorul lichidului de frina. ok, multumesc. ma apuc de asta cat mai curand. alte sfaturi?
Iulius_je a scris:alte sfaturi?
Un set de reparatii sau o pompa centrala buna. am si eu o intrebare. vreau sa scot tablele de aparare de pe spate. uni zic sa nu le scot. ce cauzeaza daca le scot? Iulius problema ta este la nivelul clepetelor ("nastureii" din poliamida) din pompa si a supapelor ("niste gamalii cu arculete") si la nivelul repartitorului de forta de franare de pe puntea spate.
comnean a scris:Iulius problema ta este la nivelul clepetelor ("nastureii" din poliamida) din pompa si a supapelor ("niste gamalii cu arculete")...
Fac parte din setul e reparatie al pompei centrale de frina. Daca te hotarasti sa repari pompa, e bine sa te asiguri ca nu e ovalizata la interior. are ceva daca dau tablele de aparare de la rotile din spate jos? ce probleme pot aparea??? Nici o problem treaba e ca pe viitor o sa ii jante de aliaj. la toate oltciturile care au alte jante am vazut ca tabla aceea lipseste. de aceea intrebam. daca ii pun jante cum mai pun tabla aceea? mai conteaza si motivul nu numai intrebarea. Nu cred ca are treaba - o sa fie exact ca si acum...tabla e mai mica in diametru decat janta si nu o sa ai probleme.....
comnean a scris:Iulius problema ta este la nivelul clepetelor ("nastureii" din poliamida) din pompa si a supapelor ("niste gamalii cu arculete") si la nivelul repartitorului de forta de franare de pe puntea spate.



OK. deci ce anume trebuie sa schimb
Iulius_je a scris:
comnean a scris:Iulius problema ta este la nivelul clepetelor ("nastureii" din poliamida) din pompa si a supapelor ("niste gamalii cu arculete") si la nivelul repartitorului de forta de franare de pe puntea spate.



OK. deci ce anume trebuie sa schimb

Trebuie sa cumperi setul (kitul) de reparatie a pompei de frana. Asta nu contine numai garniturile din pompa de frana, ci si pistonasele, arcurile si tot ce se mai gaseste in pompa de frana. Ai grija, ca exista si numai set de garnituri, astea nu te ajuta cu nimic. Deci ma duc la aia si-i zic ca vreau kitul de reparatie a pompei de frana. Capisco . Cat ma costa? Eu nu il mai gasesc pe ACSA.ro. Oricum, acum vreun an am dat pe un asemenea set din cate imi mai aduc aminte in jur de 35 Ron. Daca gasesti, sa ai grija sa te uiti pe eticheta, sa nu fie facut de vreun srl oarecare si era ideal daca stiai la ce sa te uiti, deoarece din unele pungi mai lipseau niste sigurante mici. Bafta! Aha.... si..imi poate da si mie cineva va rog, o idee cam cum se repara pompa asta de frana. localizare, desfacere, step by step.. cu liniuta daca se poate Va rog frumos. Ok.
- ridici capota
- scoti roata de rezerva
- desfaci cele doua fire care intra in capacul rezervorului de lichid de frana
- desfaci capacul rezervorului (grija maaare sa nu curga lichid de frana pe caroserie ca e nasoool )
- desfaci cele doua piulite care fixeaza pompa de frana de pedalier, cat se poate de mult, dar nu le dai jos
- desfaci cele 2 conducte de frana care ies din pompa de frana (e de preferat ca inainte de toata operatiunea sa verifici daca se pot desface cele doua piulite de la conducte, altfel va trebui sa pui ceva spray degripant si sa lasi sa isi faca efectul)
- desfaci complet piulitele care tin pompa
- tragi pompa afara cu grija sa nu versi lichidul din rezervor
- golesti complet pompa intr-un vas
- dai jos rezervorul de lichid de frana si il speli foarte bine pe interior cu apa si detergent, dupa care il pui la uscat
- dai jos cele doua garnituri de sub rezervor
- cureti foarte bine locasele unde vin cele 2 garnituri, uneori mai patrunde acolo rugina si curge lichid pe langa garnituri si pierzi lichidul dupa aia.
- scoti stiftul din capul pompei de frana, partea dispre pedala, care tine pistonasele inauntru
- scoti afara continutul pompei. Daca nu ai cartea, tine minte exact care piesa unde vine, care garnitura unde este
- sterge bine interiorul cu o carpa, eventual spala cu lichid de frana curat, cu grija mare sa nu zgarii nimic inauntru
- verifica eventuale urme de uzura pe interiorul cilindrului pompei. Daca ai un ceas into e super sa verifici cilindricitatea si conicitatea cilindrului. Daca nu, asta e, roaga-te sa nu fie uzat.
- montezi kitul nou de reparatie
- montezi stiftul care tine pistonasele inauntru
- montezi garniturile de sub rezervorul de lichid de frana (de prefereat noi)
- montezi rezervorul de lichid de frana (se monteaza prin apasare la maxim in garnituri)
- montezi pompa de frana la loc si o strangi in piulite. ATENTIE: la montare trebuie sa te asiguri ca tija de pe pedala de frana calca EXACT in mijlocul scobiturii din pistonasul pompei, altfel ti se vor bloca franele dupa maxim 10 franari.
- pui lichid de frana in rezervor si astepti sa curga prin orificiile unde vin conductele (pune o carpa sub pompa sa nu curga lichid de frana prin alte parti)
- montezi conductele
- aerisesti franele ca lumea (ai grija la nivelul lichidului de frana )
- montezi capacul rezervorului si firele care vin in el
- speli bine cu multa apa zona, daca a curs cumva lichid de frana

Bafta. Daca am uitat ceva, scuze.
- Ms mult Cristi. Dar am dat de alte belele....am intrebat peste tot in orasul asta, nu se gaseste nici kitul de reparat pompa de frana nici pompa de frana, si se pare ca demult nu au mai primit asa ceva, nu pot sa fac nici comanda. Un nene mi-a zis ca scapa pe la garnituri si sa aflu ce garnituri imi trebe, fi 19 sau fi 29 parca....
Iulius_je a scris: fi 19 sau fi 29 parca....
19. si oare daca schimb numa garniturile o sa mearga
Iulius_je a scris:si oare daca schimb numa garniturile o sa mearga
Daca vrei sa muncesti de doua ori, incearca. Intrebare

- aerisesti franele ca lumea (ai grija la nivelul lichidului de frana )

Cum se face acest lucru Aerisirea:
http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=823&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=aerisire+frane Am facut rost de o pompa de frana franta. Ca sa o schimb, urmez pasii descrisi de tine mai sus, nu?



Tot nu am inteles. Care sunt pasii pt aerisire ??
http://img213.imageshack.us/my.php?image=aerisirefrina3co.jpg
astia?? Ma indoiesc ca trebuie ridicata masina pe capra de spate...
Eu tin minte cand eram plod, ca i-au facut mecanicii aerisirea lu maicamea si o puneau doar sa apese pe pedala de frana.
Daca poti sa imi scrii tot asa cu liniuta cum se face, as fi foarte recunoscator
Multumesc Anticipat Aia din poza sunt pasii de urmat pentru aerisire. Iti trebuie inca un ajutor, care sa faca pedale.
Ca sa schimbi pompa, urmeaza pasii dati de mine.
Despre aerisire, tot cu liniuta:
- Schimbi pompa de frana, urmand liniutele de mai sus.
- desfaci toate aerisitoarele de pe etrieri (in numar de 3, unul pe etrierul dreapta de la cutia de viteze si doi la rotile spate). E nevoie sa suspenzi masina de spate si sa scoti rotile afara.
- bagi lichid de frana in rezervor
- urmaresti cu atentie pe la care gaura de aerisitor incepe sa curga lichid si o lasi putin sa curga, dupa care montezi aerisitorul respectiv. Procedezi la fel pana iese lichid la toate trei aeristoarele.
- urmezi pasii descrisi in poza aia (cineva iti apasa de cateva ori pe pedala, pana se intareste, tine apasat, desfaci aeristorul pana iese lichid pe furtun si se duce pedala in podea, strangi aerisitorul, repeti operatia pana nu mai ies bule pe la aerisitorul respectiv, verifici nivelul lichidului de frana din rezervor si te muti la alt aeristor unde reptei figura)
Cam asta ar fi. Bafta Frate, daca nu am injurat piulitele alea ce tin pompa de frana prinsa de caroserie
In final am reusit sa scot pompa. Maine montez pe cea noua, garniturile sunt franta. Si tot maine ma ocup cu aerisitul.
Ms pt ajutor Cristi
Iulius_je a scris:- aerisesti franele ca lumea (ai grija la nivelul lichidului de frana )

Cum se face acest lucru
In urma intrebarii tale, cred ca cel mai bun lucru este sa mergi la un mecanic bun sa-ti umble la instalatia de frinare. In urma sfatului tau, te informez ca la noi nu gasesti asa ceva. Daca gaseam, numai aveam atatea intrebari despre toate problemele care le am la masina.
Iulius_je a scris:In urma sfatului tau, te informez ca la noi nu gasesti asa ceva.
Nu iau raspunsul tau, cel putin deocamdata, ca fiind unul dat in zeflemea.

Ca sa umbli la instalatia de frinare, iti trebuie cunostinte destul de bune despre aceasta. Pune mina pe manuale, documenteaza-te, INVATA bine tot ce scrie in ele si dupa ce esti convins ca stii ceea ce ai invatat, te poti apuca de reparatii. Ok.

Si nu a fost un raspuns ironic, ci unul sincer. Mai sunt putini din galati pe forumul acesta si daca te uiti atent la ce scriu, sigur vor mentiona ca nu au gasit un mecanic competent pt a le repara masinile.
Iulius_je a scris:...nu a fost un raspuns ironic, ci unul sincer.

Nu m-am referit la faptul ca in Galati sint putini mecanici ci la repetarea inceputului frazei:
Laurentiu a scris:In urma intrebarii tale...

Iulius_je a scris:In urma sfatului tau...
Nu a fost nici o intentie ironica.
Iulius_je a scris:Nu a fost nici o intentie ironica.
OK, daca e asa, imi cer scuze pt interpretare. Nu e nici o problema. Si iti multumesc pt sfaturi si mai ales lui Cristi. Si in ciuda indoielilor am reusit sa repar pompa de frana si am reusit sa aerisesc franele de pe rotile din spate, cu toate ca sunt can n00b in domeniul asta . O singura problema....
Nu stiu unde se gaseste aerisitorul de pe etrierul dreapta de la cutie de viteze.... O localizare, si cum pot ajunge la el exact, va rog.
Iulius_je a scris:Nu stiu unde se gaseste aerisitorul de pe etrierul dreapta de la cutie de viteze.... O localizare, si cum pot ajunge la el exact, va rog.
In spatele "burlanului" de aer cald ce duce la aeroterma, pe etrierul dreapta, la iesire din el, se afla aerisitorul pt circuitul de frina fata. Ok. Acum, puteti sa imi scrieti va rog toate etapele , schimbarii placutelor de frana? plspls Asa ca sa fac o reaba calumea.
Multumesc anticipat!
Iulius_je a scris:Acum, puteti sa imi scrieti va rog toate etapele , schimbarii placutelor de frana?



Pt placutele frinei de mina, trebuiesc demontati etrierii fatza. Astea-s pt placutele din fata.
Iar pt cele din spate?
Iulius_je a scris:Iar pt cele din spate?
Identic si la fel . Etrierii sint asemanatori cu toate ca difera marimea. Singura treaba in plus este ca trebuie scoasa tabla de protectie si asta o faci dupa ce slabesti piulita axului ce tin placutele.


P.S. Daca ti-ai descarca manualele de reparatii, vei observa cite intrebari si-ar capata raspunsul. Terminat lucrarile la frane. Azi am fost la testdrive.
Un lucru pot sa spun...dif de calitate dintre franta si ro e ca de la cer la pamant. Franele se comporta excelent.
Voiam sa schimb si placutele, dar sunt Pheonix. asa ca deocamdata raman cu cele vechi, care nu-s asa de vechi
Iulius_je a scris:...dif de calitate dintre franta si ro e ca de la cer la pamant.
La ce anume te referi Pompa de frana cu tot cu garnituri. A mai fost schimbata inainte pompa de frana , acum vreo 3 ani, tot una romaneasca si garniturile la fel.
Acum eu mi-am pus pompa si garnituri franta si sunt f multumit.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
Pagina 2 din 3
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community