Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Frana rm..elastica

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Salut,sunt nou in domeniu,am trecut de curand de la olcit r la rm,diferente majore nu am remarcat,dar ma ingrijoreaza frana care e foarte elastica!
Saracuta tine bine dar de la jumatea pedalei! e normal asa? Ca la frana standard doar ciupeam pedala si ingheta masina!
Cu respect Probabil ai un pic aer pe instalatie, sau lichidul de frana nu-i prea bun sau vechi. Incearca sa aerisesti nitel franele si vezi daca e mai bine. Salut. Si eu am un RM si pedala de frana e tot elastica. Se pare ca-i o particularitate a RM-urilor, consecinta a modului in care a fost proiectata instalatia de franare. Oricum la mine-i mai elastica decat la tine, pentru ca instalatia are o gramada de aer in ea. acum va bateti in bule de aer?
imi dau si eu cu parerea...la primul meu club aveam pedala de frana foarte tare...si tinea sus de tot....un centimetru de apasare era suficient sa puna masina in cap....asta pana am schimbat repartitorul de frana care era cat se poate de blocat...dupa asta pedala a devenit foarte elastica,incepea sa tina de la jumatatea cursei,si elastica fiind tinea foarte bine....aer nu aveam pe instalatie ca am facut aerisirea de vreo 3 ori si nu s-a simtit nici o diferenta...
parerea mea ca daca frana tine asa,incearca sa te obisnuiesti...nu de alta dar daca te urci intr-o masina cu servo(sau chiar abs) s-ar putea sa musti din volan la primele franari(vezi cazu de fata...era sa dau cu capu de parbriz intr-un ibiza la 40 la ora) Iulicuta, nu ca ma bat in bule de aer da' stiu ce inseamna cand pedala devine mai tare abia dupa ce o calc de doua ori... faza ciudata e ca nu face asa intotdeauna (dar asta poate sa mearga pe topicul cu fenomene paranormale la Oltcit).

Si da, ai dreptate, pedala mea a devenit si mai elastica dupa ce Bogdan s-a uitat la repartitorul spate si a indoit (reglat) nu-stiu-ce lama astfel incat sa-l faca sa functioneze (nu am reusit sa vad prea bine ce a facut din motive de lumina insuficienta), ca inaintea lui un destept il facuse nefunctional. Cam asa am patit si eu, la inceput pedala tinea la 1 cm foarte tare sus.
Dupa ce am schimbat o conducta, a devenit elastica, dar tine bine. Am aerisit la ea de mi-au sarit capacele, imediat dupa aerisire tine sus de tot o zi, apoi devine iar elastica. de ce am eu impresia ca si prin canta scrie ca pedala ar trebui sa fie elastica? mi-e prea lene sa ma uit desigur...dar nu mi se pare normal sa iti rupi piciorul intr-o peda tare,cand aceasta poate sa fie foarte frumos elastica,incat sa nu ai franari bruste
iulicuta2000 a scris:de ce am eu impresia ca si prin canta scrie ca pedala ar trebui sa fie elastica?
T. Canta (an 1987), pag. 279 (dreapta jos):
Deplasarea elastica a pedalei de frina, uneori chiar pina la planseu, presupune existenta aerului in circuitele de frina, fapt care impune imediat aerisirea lor .........
Adevarul e ca la RM pedala se duce putin mai jos ca la celelalte Oltcituri, dar nu cu mult, maxim pana la jumatate de cursa. Si in plus nu e senzatia aia specifica Citroen (prezenta si la Oltcitul cu frane la cutie) de functionare "on/off" (nu stiu daca ma intelegeti, dar la Citroen si Oltcit nu prea e senzatia aia de progresivitate a franarii, efectul e imediat, datorita supradimensionarii discurilor fata si nu numai). Daca pedala e elastica si ai avut interventii la frane ce au necesitat desfacerea conductelor sau orice altceva care a dus la pierderea etanseitatii, senzatia de elasticitate e data de prezenta aerului in instalatie. O aerisire ca la carte (cu furtun transparent scufundat in borcan cu lichid de frana proaspat), repetata pana nu mai iese nici o bula de aer e necesara. Sfatul meu: inainte de aerisire, inspecteaza vizual toate conductele si toate imbinarile si verifica eventuale pierderi. Dupa aceea aeriseste toata instalatia. Alt sfat: cumpara inainte niste aerisitoare noi, in caz de ceva. Alea de pe fata sunt de Dacie, cele spate de Oltcit (nu sunt la fel, au filete diferite). Si grija mare la desfacut, sa nu se rupa sau sa se strice filetul din etrieri. Aerisitorul de la distribuitorul de la bobina n-are rost sa il desfaci, de fiecare data cand l-am desfacut nu a iesit niciodata aer pe acolo. L-a desfacut Bogdan odata pe-al meu si a iesit ceva aer. Asa ca... se poate.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community