Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Placa presiune

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Daca observati ca, dupa ce motorul se incinge, intrarea in viteze (in special in treptele 1 si 2) devine greoaie iar la mersul inapoi, CV ciriie, schimbati de urgenta placa de presiune. Este primul semn de decalire a placii. Ia zii.Cum merge acuma?E bine?Macar asa ce curiozitate.
DanH a scris:Cum merge acuma?
Nu merge Dane, e SILENTIOASA .

P.S. Multammult pt ajutor. Ramin dator cu una mica-mare (dupa preferinte), neagra si fierbinte . Bine.Atunci sa fie una neagra si fierbinte. bună seara Iași!
deci de la placa de presiune era. am unele constatări întrucât am avut, am încercat să remediez și am în continuare aceeași problemă, mai puțin severă însă.

intră bine în vit. 1,2, R. în schimb trepidează, dar mai moderat, și mai ales controlabil. Si eu am probleme cu CV caraie in a 3-a, am placa de presiune noua si disc ambreiaj nou...am schimbat si uleiul din cutia de viteze si tot degeaba.

CV e Fr. in 4 trepte..cateodata face si in a 4-a si a 2-a dar foarte rar.

Pedala de ambreiaj este reglata la cursa libera de 1-2cm.
euribiontuL a scris:intră bine în vit. 1,2, R. în schimb trepidează, dar mai moderat, și mai ales controlabil.
In discul de ambreaj, ai arcurile de amortizare rupte sau cu jocuri mari sau, butucul canelat are joc lateral.

NeaGeorgel a scris:Si eu am probleme cu CV caraie in a 3-a
Pedala de ambreiaj este reglata la cursa libera de 1-2cm.
Reglajul pedalei de ambreaj se face la 2 - 2.5 cm. E posibil sa ai ceva probleme cu sincroanele CV. Am incercat si cu reglaj la 2-2.5 si facea la fel am zis ca daca se apasa mai mult poate nu mai face, dar de unde... pai daca e decalita partea care freaca pe discul de ambreiaj nu are nici o treaba cu intratu in viteze...cred ca altceva se intampla...in timp de la caldura se "inmoaie" dintii soarelui si cu cat e motorul mai cald cu atat aia sunt mai moi,de aici rezultand o debreiere proasta....in acest caz un cablu de ambreiaj mai strans ar rezolva problema...dar nu foarte strans ca apoi rulmentul va freca permanent de placa de presiune si o distruge foarte repede..
iulicuta2000 a scris:1. pai daca e decalita partea care freaca pe discul de ambreiaj nu are nici o treaba cu intratu in viteze...
2. in acest caz un cablu de ambreiaj mai strans ar rezolva problema...dar nu foarte strans ca apoi rulmentul va freca permanent de placa de presiune si o distruge foarte repede..
1. Iulica, te inseli. La o cercetare mai atenta, pe o portiune din placa de presiune (o circumferinta cuprinsa intre diametrul maxim si cel minim al placii, pe o latime cam de 1 cm) am descoperit in bataia soarelui o urma albastruie. Pe linga asta, doua raze, diametral opuse, erau putin mai jos decit celelalte raze.
Cu motorul rece, totul era OK dar pe masura ce motorul ajungea spre 80-90 grC, introducerea in viteze (tr. 1 si 2) se facea din ce in ce mai greu iar in marsharier, ciriia ca la camioane.
Dupa ce voi spala placa, voi face o fotografie si sper sa iasa in evidenta inceputul de decalire. Am montat alta placa, si totul este OK.

2. Am incercat sa mai intind cablul - nici o schimbare in functionare. Aceleasi simptome. Am mers cu experimentul (scurt timp) pina la patinarea ambreajului (motor rece) iar situatia nu s-a schimbat in momentul cresterii temperaturii.

P.S. Am cautat sa va previn asupra unui inceput de defect care pt un neavizat, poate avea urmari daca nu este inlaturat la timp. Si culmea,ca placa montata la masina lui Laurentiu acuma,nu a facut nici 15000 la mine pe masina.A fost inlocuita din cauza ca tot asa ciraia la schimbare de viteze.Mai ales la 1 si trecere in 2.Dupa o analiza atenta si dupa parerea mea si a altor specialisti germani si elvetieni pe deasupra in domeniu,am ajuns la concluzia ca la mine la masina alta piesa era defecta.Stiti voi care e aia? atunci cand nu intra in viteza,nu se debreiasza ambreiajul da?si asta se intampla cand distanta dintre placa de presiune si disc cat si distanta dintre disc si volanta e prea mica,da?ori asta are mare legatura cu elasticitatea soarelui decat cu culoarea placii de presiune...parerea mea!
chestia cu decoloratul materialului probabil ca duce la tocirea placii de presiune mult mai repede decat normal...
iulicuta2000 a scris:1. atunci cand nu intra in viteza,nu se debreiasza ambreiajul da?
2. si asta se intampla cand distanta dintre placa de presiune si disc cat si distanta dintre disc si volanta e prea mica,da?
3. ori asta are mare legatura cu elasticitatea soarelui decat cu culoarea placii de presiune...parerea mea!
4. chestia cu decoloratul materialului probabil ca duce la tocirea placii de presiune mult mai repede decat normal...

1. DA.

2. DA.

3. Culoarea placii (albastrui-vinetiu si nu argintiu), in cazul meu, a fost data in urma unei frecari anormale ce a dus la supraincalzirea ei pe o anumita portiune. Aceasta supraincalzire, a condus la micsorarea rezistentei razelor (marirea elasticitatii) facind ca introducerea in viteza sa devina greoaie.

4. Decolorarea placii, nu duce la tocirea ei decit in cazul in care, niturile discului de ambreaj ar ajunge in contact direct cu placa - s-ar crea santuri pe placa si pe volanta.

La o privire generala si in fuga, ai spune ca placa nu are nimic si e buna de pus pe motor insa la o privire mai atenta, iti dai seama ca a suferit o frecare anormala ce a condus la decalirea ei. din aceste motive ca daca ,ca poate ,ca ....eu cand dau jos un motor recomand sau oblig clientul sa puna placa,disc ,rulment nou . Laurentiu, da-mi cateva detalii:
1. Odata cu placa de la DanH ai montat si discul lui Dan sau numai placa de la el?
2. Discul dantel al discului de ambreiaj este OK?
3. Banda "albastrita" are latime constanta?
4. Poti masura planeitatea placii de presiune?Daca da, ce valori pe directie radiala are? Masuratoarea ar trebui facuta pe mai multe diametre.
5. Exista joc in niturile de fixare ale mecanismului arc de debreiere (soare)?
6. Poti face vre-o observatie cu privire la cele trei arcuri de presiune (cele trei arcuri lamelare care mentin placa in contact cu discul)? Niturile lor sunt OK?
Daca arcul (soarele) mecanismului de debreiere are fisuri, are joc in articulatie (cea de pe circumferinta) defectul descris poate apare. Daca nu, este putin probabil ca placa sa fie de vina. Oricum temperatura la care ajunge placa de presiune , prin frecare la limita alunecarii (cazul tau) este foarte mica in comparatie cu temperatura la care apare fenomenul de "decalire". Unde mai pui ca transferul termic intre placa si "soare" se face prin convectie si radiatie. Deci exclusa decalirea.
Eu banuiesc ca cursa de debreiere a mecanismului este la limita asigurarii frecarii intre placa si disc iar la cald deoarece proprietatile tribologice ale materialului de frictiune se schimba (un disc cald are tendinta sa patineze) apare defectul. Tendinta de patinare la cald este data de anumite rasini din compozitia materialului de frictiune.
Pe de alta parte se poate face testul clasic (la cald in cazul de fata) : se trage frana de mana si se incearca pornirea de pe loc cu a treia. Daca motorul se opreste , indiferent de usurinta/greutatea cu care se schimba vitezele (shiftabilitate) nu este mecanismul cel cu buba. D-l Comnean,va raspund eu.Placa pe care i-am dat-o eu e Valeo.Eu am scos-o de pe masina mea din cauza ca era defecta piesa aia dintre volan si scaunul din stinga si nu apasam pe pedala de ambreiaj pina la capat.Din caiza asta am crezut ca placa de presiune e crapata.Dar ea nu avea nimica.Discul a ramasa acelasi.Din cit l-am examinat amindoi discul e ok.Pe placa de presiune in zona unde intra in contact cu discul,mai exact pe suparafata de frictiune era o portiune de circa 5 mm latime care era de culoare albastruie.De asemenea tot la placa de presiune demontata de pa masina lui Laurentiu 4 raza erau mai coborite decit restul cam cu 2 mm.Aceste raze erau diametral opuse,2 cite 2.Acuma din ce am discutat eu cu Laurentiu la intilnirea de dumineca din Iasi,mi-a spus ca totul e ok acuma.
Al;te realatii va va da Laurentiu. Strangerea mecanismului s-a facut la mana sau cu cheie de cuplu cu cadran?
comnean a scris:Laurentiu, da-mi cateva detalii:
1. Odata cu placa de la DanH ai montat si discul lui Dan sau numai placa de la el?
2. Discul dantel al discului de ambreiaj este OK?
3. Banda "albastrita" are latime constanta?
4. Poti masura planeitatea placii de presiune?Daca da, ce valori pe directie radiala are? Masuratoarea ar trebui facuta pe mai multe diametre.
5. Exista joc in niturile de fixare ale mecanismului arc de debreiere (soare)?
6. Poti face vre-o observatie cu privire la cele trei arcuri de presiune (cele trei arcuri lamelare care mentin placa in contact cu discul)? Niturile lor sunt OK?
.........................................................................................
Eu banuiesc ca cursa de debreiere a mecanismului este la limita asigurarii frecarii intre placa si disc iar la cald deoarece proprietatile tribologice ale materialului de frictiune se schimba (un disc cald are tendinta sa patineze) apare defectul. Tendinta de patinare la cald este data de anumite rasini din compozitia materialului de frictiune.

Voi raspunde scurt si pe puncte:
1. Am montat numai placa de presiune. Valeo avea Dan, tot Valeo si a mea. In rest, toate piesele au ramas pe locul lor.

2. Discul e OK. Are grosimea totala de 7.4 mm (masurat cu sublerul, nu cu micrometrul), arcurile amortizoare "infipte" bine in locasuri si intregi, butucul canelat fara joc. Nu am gasit cap de nit frecat. Atit discul cit si placa de presiune, au o vehime de 11 ani pe masina.

3. Banda are o latime constanta, cam de 5 mm si este situata in zona mijlocie a suprafetei de contact.

4. Nu prea am unde masura planeitatea ei dar voi incerca totusi sa apelez la un meserias. Nu am gasit rizuri, canale sau deformari ( atit cit se poate simti la un deget cu pielea fina de hirtogar ), iar placa, dupa cit se vede, are o uzura uniforma. Totul zici ca e nou daca nu iei in consideratie cele doua raze diametral opuse "lasate" si dunga albastruie.

5&6. Toate niturile sint OK. Am ciocanit putin placa de un obiect tare ca sa-i analizez sunetul (cam in stilul "ciocanarilor" CFR ). Sunetul aduce cu cel a unei piese compacte. Un control ultrasonic i-ar trebui dar, de unde aparatura necesara

Cit priveste reglarea cursei pedalei de ambreaj, a fost mereu OK. De 11 ani de zile am circulat cu acelasi ansamblu ambreaj pina a aparut problema. Chiar nu stiam ce se intimpla. Cu cit motorul ajungea spre temperatura optima de functionare, intrarea in viteze se facea din ce in ce mai greu (trebuia fortat levierul p intrarea in tr. 1 si 2). Am incercat schimbarea treptelor de viteza si cu dublu ambreaj dar, nici o modificare in functionarea la cald.

Ambreajul nu a patinat. Faceam mereu teste pe drumul spre serviciu cind aveam drum liber. Placerea mea este ca pedala sa-mi tina ceva mai jos, cam la 1/4 din intreaga cursa a pedalei dar nu cred sa fie asta cauza din moment ce reglarea se facea in jurul valorii de 2.5 cm cursa moarta.
bogdanlascu a scris:...recomand sau oblig clientul sa puna placa,disc ,rulment nou .
Bogdane, cind am inlocuit ansambul ambreaj, TOTUL a fost pus nou ( rulment presiune RO, placa Valeo si disc ambreaj iugoslav).

Dupa ce voi spala placa, voi face o fotografie si sper sa iasa in evidenta inceputul de decalire.

Revin in actualitate, nu cu o fotografie ci cu mai multe.
Acum, dupa ce am spalat si curatat placa, se observa mai multe "semne de intrebare":
1. de ce doar 3 raze sint mai lasate fata de celelalte

2. ce a facut sa lovesca in cele doua cleme Restul clemelor sint neatinse.

3. ce reprezinta acea frecare din interiorul discului

4. urmele de "decalire", sint doua la numar si nu pe toata circumferinta placii.




comnean a scris:Strangerea mecanismului s-a facut la mana sau cu cheie de cuplu cu cadran?
Nu am avut cheie dinamometrica. Suruburile s-au strins la mina, din aproape in aproape si in cruce pina la lipirea completa a placii pe volanta - razele erau la aceeasi suprafata. Ca analiza doar pe imagine pot sa-ti spun ca mecanismul are doua probleme uan independenta de cealalta:
1. Slabirea unuia dintre cele 3 arcuri lamelare care asigura contactul placii de presiune cu discul (din nefericire nu apar in poza)
2. Slabirea articulatiilor mecanismului de cuplare decuplare (soare)
Opinez ca mecanismul a fost "bolnavior" din facere sau in cel mai rau caz cel putin o data in viata strans neuniform. Oricum contactul intre palaca si disc mai ales la cald era intermitent!
de regula am observat ca "soarele" la mecanismele Valeo de Oltcit sunt mai moi , chiar de noi, si am mai avut si noi surprize neplacute cu astfel de placi. Azi am pus placa pe o masa de rectificat si am facut masuratori cu ceasul comparator. Placa este uzata uniform pe circumferinta. Nu sint abateri pe diametre diferite.

Concluzia mea si a altora care se pricep mai bine ca mine este ca, i-a sosit ceasul dupa 11 ani de munca. pt a putea fi rectificată placa tb separată de soare?
cam cat poate costa una nouă (cu tot cu soare)?
cât duce un rectificat?
euribiontuL a scris:pt a putea fi rectificată placa tb separată de soare?
Placa de presiune e un tot unitar. Nu se poate fragmenta precum discul de ambreaj (sa-i pui ferodouri noi).

Pt rectificare:
- ai santuri adinci in ea
- e uzata neuniform
- grosimea placii de frictiune = 7.7 mm. Dupa rectificare, nu va mai ramine la fel de groasa asa ca, eu te sfatuiesc sa-ti iei o placa noua si sa nu-ti mai bati capul cu ea. la început intra f bine in viteze.
însă de cand mi-a cedat distributia și am umblat la supape, că mi le-a îndoit, am desfacut și placa de presiune să văd în ce stadiu este discul de ambreiaj.
am constatat că ferodourile erau duse și le-am înlocuit, doar pe ele. pe cele noi le-am prins cu pocnituri. am pus la loc placa și am strâns.

ei bine, de ce fel m-am priceput să execut operația asta? Am strâns din aproape în aproape ceva de genul 12-6-1-7-11-5-3-9-10-4. apoi am strâns puternic, la mână.
rezultatul: când se încingea - trepida.

cu altă ocazie a ruperii distribuției am schimbat și discul de a și placa, de la alt oltci. folosite.
trepidează mai puțin, dar este controlabil.

sigur, situația mă nemulțumește.
mi-am luat de curând un șubler digital de precizie. pot să mă pun pe măsurat placa asta care a rămas de prisos.
Și?
Oricum tb schimbată. nene cand va aud cu chestii din astea de genu : rectificat, pus ferodouri pe disc si late astel de tziganii imi vine sa dau cu ele de pamant! lasati-o incolo de treaba ca ne e o avere un disc sau o placa de presiune ! daca le tot rectificati si le to carpiti nu ajungeti nicaieri !
e si o vorba : Lenesul mai mult alearga! ...și harnicul mai mult păgubește.

am intrebat. cam câtă avere face o placă, dar un disc?
păi dacă face cât jumătate din valoare mașinii, no thanks

aș vrea dacă se poate să mă întind, dar fără să mă rup. ce, este imposibil? Placa si discul impreuna nu cred ca trece de 160-170 lei.
P.S.Sublerul ala digital nu e chiar asa de bun cum crezi.In clipa in care bateriile scad sun o anumita limita o sa iti dea niste valori de innebunesti.Mai degraba luai unul de ala care are ceas micrometric mecanic. sautare Iași!
ahaa, dacă doar 170lei, merge. atenție noi!!

am fost să iau pt suruburile din capetele axelor cu came: garnitura oală și dreapta din aluminiu, șăibile (sau șaibele) din cupru, garniturile aferente (alea portocali) din cauciuc special (4la10lei),
și garnitură pt conducta retur ulei, care dă din chiuloasă, un simering.

m-a costat extrem de mult. am avut însă nevoie și am plătit. mi-am făcut însă un calcul: păi dacă mărunțișurile asta sunt extrem de scumpe, ce să mai vorbesc de pise de calibru și înaltă precizie: disc, placă.

am mai spus,
ăștia care încearcă să-și vândă mașinile precizând că au schimbat câte și mai câte piese cu altele noi, sunt îndreptățiți să ceară mult. de la o anumită limită însă este exagerat. rezultatul - rămân cu ele.

Boală lungă moarte sigură! Am citit cu ”viteza luminii” acest topic. Concluzia: o placa de presiune noua poate fi un ”medicament” bun. Va iubesc pe toti (cu aceasta afirmatie nu sunt original).
Din pacate pentru tine nu ai inteles esentialul.
Szente Sandor a scris:Am citit cu ”viteza luminii” acest topic.

Moama da rapid mai esti.Si asta la mai bine de un an de cind s-a scris ultimul mesaj.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community