Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Diferente intre motorul comprimat si de serie

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
In acest topic as dori se intreb pe cei care au motor comprimat,care este diferenta si cum se manifesta pe drum si eu as dori sa comprim motorul dar mai intai as dori sa vad daca merita si se simte diferenta,intreb fiindca am auzit si pareri ca nu ar fii diferenta intre unul comprimat si cel de serie burns, eu simt motorul ca este mai agresiv decat cel de 1100. am avut inainte 1100 si stiu f bine cum tragea ala.
acuma, nu am dat de un TRS cu care sa fac o liniuta sa vad ce si cum.
dar, daca ai de gand sa faci RK la motor, il poti comprima, ca iesi la fel la bani. tot ce dai in plus ii dai la strungar, unde eu am dat 300k ptr pistoane si cilindrii, bani care ii recuperezi din diferenta de pret la setul motor(1100 e mai scump decat 1300). Din cate stiu eu, fiecare motor este un compromis...
Aici cred ca se pune problema de putere vs rezistenta.

Mentionez ca sunt paralel cu tehnica... ma aflu si eu intreaba p'aci

Din cate stiu se castiga ceva putere la motor prin comprimare, dar se pierde un pic din viata motorului... Deoarece pistoanele sunt un pic mai lungi, explozia va fi un pic mai puternica, ceea ce duce la "distrugerea mai rapida" a pistoanelor/camasilor/segmentilor. De asemenea vitezele superioare produc o frecare mai mare si o putere calorica mai mare, fapt care nu stiu ce efect va avea asupra motorului... cred ca sunt si alti factori, dar cel mai bine e sa ceri sfatul unui inginer in motoare... sa faceti eventual un calcul pe hartie si dupa aia sa vezi daca "merita compromisul"

... nu ma bagati in seama... eu nu ma pricep Bre, parerea mea e ca fiind si compresia mai mare, pana la urma uzura le aduce si pe cel comprimat si pe celalalt la aceeasi compresie in timp... acuma depinde in cat timp.
Pupa l-a facut pe Maidanezu. Insa el are motor nou, iar Maidanezu a forjat-o 15.000 km... s-or mai fi dus segmentii si cilindrii si trebuie mentionata si cresterea consumului din auzite spun ca motorul comprimat folosit in ac conditii cu motorul stock consuma la fel
stonebone a scris:si trebuie mentionata si cresterea consumului

Total eronat. Consumul scade la același regim de mers datorită creșterii randamentului termic al motorului. Problema pentru unii este că dacă mașina fuge, ai chef s-o cocoșezi mai tare.
Afară de remarca de mai sus, mai sunt câteva diferențe. Comprimatul are un mers mai puțin "rotund", este mai dezechilibrat și are vibrații mai mari. Deasemenea este mai sensibil la benzina de proastă calitate (CO prea mic) prin creșterea riscului apariției detonațiilor. Iar acestea pot distruge prematur un motor.
Ar mai fi de remarcat că la un motor comprimat nu se mai poate regla avansul prin metodele clasice (stroboscop, bec) ci doar după ureche. Curbele trasate de fabricant nu mai sunt corecte. Io zic ca devine prea pretentios... iar benzina de pe la noi bleah... io ma multumesc ca e TRS si are compresia are mai mica ca la 11R, 8,7 in loc de 9, asa ca nu-i bai de benzina de 95 Motane, mă repet: și eu merg mai mult cu 95 și am raport de compresie 9,2 (nu 9 cum crezi tu) și nu a țăcănit niciodată. Eu aș comprima (măcar nițel) motorul, dar mi-e o leneeeeeeeee....
Titus are 9,5 pe TRS și nu l-am auzit să se plângă de țăcănit (la motor) parerea mea de comprimat "lascomobile rahova"...se simte diferenta de cuplu...merge bine le turatii mai mici...la mers normal scade consumu'...nu stiu inca cat de mult scade fiabilitatea motorului...daca tine 60000 in loc de 100000 consider ce se merita...io am deja 20000 si nu pare sa aiba o scadere de putere si nici pistoanele nu mi-au sarit...pe de alta parte un motor comprimat folosit ca la carte e posibil sa tina suficient de mult...ca sa merite mai ales ca valoarea investitiei nu creste asa mult.
nu sunt de acord ca un comprimat merge mai dezechilibrat....al meu sta la ralanti in 500rpm de o nesimtire crasa...dar atentie de carburatie depind multi factori ca :
stabilitatea la ralanty
puterea mai mare sau nu asa cum o simtim cand ii dam talpa
repriza , cuplul motor ..etc...desi teoretic nu e real senzatia pe care o au unii ca nu ai aceeasi viteza la aceeasi turatie e reala....ai aceeasi viteza la aceeasi turatie dar pe un amestec sarac unde nu ai cuplu turezi instinctiv mai mult pt a avea acelasi raspuns la demaraj...

da la comprimare din montarea de chiuloase de 1,1 pe motor de 1,3...ai probleme cu benzina de 95....am testat de curand si desi la omv100 nu tzacane nici un pic la omv de 95 cum sa incalzit motoru tzacane de zici ca-i masina de cusut...

pt putere e posibil sa mai folosesti un carburator de dacia nova 1,6...este similar constructiv nu necesita modificari majore decat inversarea comenzilor carburatorului...si desi inca nu am terminat testarea lui..aparent am putere mai mare si consum cel putin la fel daca nu mai scazut....adica 14% in loc de 16%...in conditii de bucuresti si carbu dinainte este cel de 1,3 cu probleme in reglaj...nu am paucat sa ies pe autostrada sa vad ce viteza maxima si comportamentul in turatii si sarcini mari...hai va las ca devin plictisitor..
maidanezu a scris:nu sunt de acord ca un comprimat merge mai dezechilibrat....al meu sta la ralanti in 500rpm de o nesimtire crasa...
Și al meu necomprimat, dar nu mă referam la mers instabil, ci "nerotund", un pic mai multe vibrații, mai spre diesel. Rotația arborelui cotit este mai sacadată ca la necomprimat. Un sentiment de tampoane motor prea rigide. Fă o tură cu un necomprimat (să nu bată vreun piston ca la motan) în stare bună și cu un comprimat la fel de bun și ai să simți ce zic. da, da, da!!! are dreptate razvan. si mie mi se parea ca sunt suportii aia noi de motor cam rigizi. acum realizez ca schimbatul suportilor coincide cu comprimarea motorului... o diferenta este,cit ...destul cit sa se simta daca vrei o masina care sa mearga normal o lasi cum a facuto craiova,vrei ceva mai sport, comprimi umbli pe la axe ,pe la carb etc,daca merita......pt unii da pt altii nu Cu cat r.c. este mai mare corelat cu un avans corspunzator cu atat motorul consuma mai putin . . . . dar pana la limita detonatiilor. Acum m-am intors de la sinaia si va spun ca nu se compara ce aveam inainte si ce am acum. Viteza maxina este aceeasi. Nu imi merge km dar la 55oo de ture in a 4-a (am cutie franta in 4) oare ce viteza aveam? Nu viteza este importantul ci explozia de putere pe care o am in depasiri. Va spun sincer au incercat si sa-au lasat pagubasi inclusiv pe linia aia dreapta intre ploiesti si munte. Bine nu m-am luat cu masini tari ca nu am cutie dar tot am muscat rau din ei. La 4000 de turatii cand o calcam in maxim accelera de nu o mai opream. Deci ce sa spun Compresia ridicata este clar superioara celei clasice. A si Inca ceva baieti . Am mers cu benzina de 95 de la OMV(tot din asta aveam si in seara cand m-am vazut cu tine Madaline). De consumat a luat cam 11 al suta in conditiile in care nu am menajat-o de loc. In oras mie imi ia acum in jur de 9-10. Vizibil mai bine decat pe vremea cand aveam motor normal 15-20%. Oricum un lucru ma supara . Imi trebuie obligatoriu a 5-a viteza. Cred ca daca o aveam spargeam bariera sunetului .
In oras avantajele sunt iar net superioare (consum mic, super sprint , cuplu la turatii mici Acum schimb la 3000 inainte schimbam la 4000-4500. Cate despre uzura prematura a motorului ce sa spun.... Mai cad piese daca nu sunt franta. Ce spuneati mai devreme cu instabilitatea ralantiului este in legaura directa cu echilibrarea motorului si carburatia. Al meu tremura rau la 500-600 de ture dar culmea la 650 nu il mai simt ca sa inceapa din nou la 700 si sa termine la 850. Ciudat nu? In concluzie merita oboseala. Daca nu stiati orice amarata de dacie veche cu motor facut si chiuloasa originala rupe orice dacie noua. De ce? Pai nu se planeaza chiuloasa la dacie de fiecare data cand faci motorul?
kat_drive a scris: Daca nu stiati orice amarata de dacie veche cu motor facut si chiuloasa originala rupe orice dacie noua.
De ce? Pai nu se planeaza chiuloasa la dacie de fiecare data cand faci motorul?


asta e culmea
sa ai motorul comprimat la dacie fara sa ti dai seama..........
adevarul e ca la masina asta adevarata tre sa faci RK o data la 2 -3 ani
si cum e masina de o viata a romanului..........cu timpul o sa devina mutanti Mersi frumos de pareri,cred ca o sa ma apuc si eu de comprimat avand si eu un 12 TRS investitia nu este mult mai mare iar despre cat o sa tina sa fie macar 50000 si o sa fiu cel mai bucuros inca o data mii de multumiri pentru pareile exprimate. Parerea mea este ca merita un motor comprimat pentru sporul de putere care il obtii chiar daca se scurteaza durata lui de functionare. Este suficient sa scapi o singura data dintr-o depasire mai periculoasa la care comprimatul sa te ajute. Spor la treaba si sa ne ti la curent cu mersul lucrarii. Mersi Gaby asa o sa fie ,numai bugetu nu este inc a complet Imi permit sa redeschid acest topic, baieti am si eu o intrebare:

Pe set de 1300 (12TRS) se pun chiuloase de 1.1 . Se modifica pistoanele de 1.3 sa arate ca cele de 1.1 , mai modifici niste axe pe axolo (gsa ) si pac pac comprimarea. Intrebarea mea este, ce facem cu supapele, din cate am inteles e nevoie de 1100 pt admisie si 1300 pt evacure ( dar nu se potrivesc pe chiuloasa de 1100..... )
Multumesc anticipat As avea shi eu o intrebare,se simte vre-o diferenta la un motor de 1.1 comprimat?Eu am un Oltcit club 11R abia mi-am comprimat motoru shi n-am avut ocazia sa ies cu ea pe strada (lipsa de permis ) dar ma refer la fuptul ca prinde viteza mai mare?,se infnge mai tare? si eu as avea o intrebare pt cei care au mers pe comprimat . Ce consum aveati in afara localitatii la un mers cat de cat normal pe la 100km/h ? Iulius_je, supapele si axele pot sa ramana cele ale chiulaselor 1.1 insa mare grija deoarece aceasta metoda de comprimare e cam extrema.

Booby, si eu sunt curios daca ai obtinut si avantaje prin comprimarea motorului de 1.1 care e mult mai predispus detonatiilor fata de 1.3 inca de la mama lui pentru ca deja are un raport apreciabil. Sper sa nu fi obtinut doar un motor foarte sensibil. Bafta!

BANDITU, daca singura modificare pe care o are motorul e comprimarea, teoretic consumul ar trebui sa scada, nu cred ca simtitor. Eu nu am avut 1.3 standard niciodata asa ca nu am putut sa fac vre-o comparatie...
Hofy a scris:Iulius_je, supapele si axele pot sa ramana cele ale chiulaselor 1.1 insa mare grija deoarece aceasta metoda de comprimare e cam extrema.



Iti multumesc pentru raspuns. Spui ca aceasta metoda de comprimare e cam extrema. Ma intereseaza la ce anume te referi, si de asemenea ma intereeaza intretinearea unui astfel de motor comprimat. ( Ulei bun, alea alea). Si nu in ultimul rand, cam la cati cai se ajunge cu o astfel e comprimare? e extrema din cauza faptului ca motorul comprimat cu chiulase de 1.1 are tendinta de a se supraincalzi datorita exploziei puternice si a chiulasei care are suprafata de racire ceva mai mica.
ca putere, daca e facut bine si carburatorul reglat corespunzator, ar fi undeva la ~70 de cai,
ulei cat mai bun si atentie la detonatii!!!!!!!! Iti multumesc pentru raspunsul promt. Respect Daca castigam mai putin de 10 cai prin comprimare, ... prefer sa-mi pun filtru de aer K&N mai, dar sunteti rai, nici aici nu il lasati pe saracu om in pace Oameni invidiosi! Acum serios, cati km poate duce un comprimat facut ca la carte, fugarit mai asa, in limitele bunului simt(si care a avut numai consumabile ok)? maidanezu a mers cu el 50 000km pana s-a topit 1 piston ,io am mers 12000 (varianta chiulase 1.1 ) Daca comprimi motorul, uzezi cuzinetii mai repede. Restul (pistoane sparte etc.) sunt povesti. Creste puterea si automat repriza. si motorul nu tot asa se invarte, dupa ce l-ai comprimat?
de ce cuzinetii? ce treaba are?
detaliaza
`Robert a scris:Daca comprimi motorul, uzezi cuzinetii mai repede. Restul (pistoane sparte etc.) sunt povesti. Creste puterea si automat repriza.

pai si daca ai ambielaj nou franta + cuzineti franta de pe timpuri ce treaba sa mai aiba?
am un asemenea motor facut, asteapta acuma niste axe sport , partea de racire suplimentara a uleiului am reusit sa i-o rezolv
depinde de ce ai avut tu..
detaliaza
`Robert a scris:Daca comprimi motorul, uzezi cuzinetii mai repede. Restul (pistoane sparte etc.) sunt povesti. Creste puterea si automat repriza.

pistoane topite daca vrei am eu De ce se uzeaza cuzinetii mai abitir? Motoarele comprimate prezinta uzuri premature la cuzineti, paliere, manetoane, bucsi biele si coroanele de piston (un fel de rulmenti pe ace la motoarele de turatie, nu e cazul la Oltcit) din cauza ca piesele respective intampina presiuni si solicitari mai mari dupa cresterea raportului de compresie. Presiunile sunt mai ridicate iar suprafetele de frictiune sunt solicitate mai mult.
De asemenea, dupa marirea raportului de compresie, detenta in camera de ardere este mai mare, mai puternica, de aceea socurile si frictiunile la care sunt supuse piesele enumerate mai sus sunt mult mai ridicate.
P.S> Eu sunt mecanic auto Daca e asa cum spui, la dieseluri care au rapoarte de 15-25 ar trebui sa fie bolturi cat un stalp de telegraf? sau nu merg mai mult de 5000km? Ia ca exemplu un dieselache de la BMW, oricare iti place tie si compara-i palierele, matenoanele si bucsile de biela cu al oltcitului si vei vedea ca diferentele sunt izbitor de mici. Si acele motoare au rapoarte peste 15 si daca sunt utilizate corespunzator, merg intre 500.000 - 1.000.000 de km, fara reparatii capitale.
Asta cum iti explici? Hofy, tu compari un amarat de motor tip M036, conceput imediat dupa al II-lea razboi mondial (prin 47-48 parca), care a sufetit cateva modificari si imbunatatiri relativ minore, cu motoarele performante???
Amaratul de motor de Oltcit foloseste aliajele din 1900 toamna, normal ca putem vorbi de uzura excesiva si prematura.
Alta chestiutza: ia orice motor supra comprimat si super performant. Umbla-i la compresie (frezeaza chiulasa, scurteaza din bloc, fa ce vrei tu) si vei observa ca se uzeaza mai repede. Am facut asta la Yamaha R1 si la 38.000. km avea bataie de palier la rece. Pai si atunci de unde ai scos 90CP din "amaratul" ala de motor? Cu 2 arbori cu came diferiti? Come on...
(de amorul artei motorul G11 de 1129 cmc a aprut in 1972, iar G13/T13 in 1975 )
`Robert a scris:Hofy, tu compari un amarat de motor tip M036, conceput imediat dupa al II-lea razboi mondial (prin 47-48 parca), care a sufetit cateva modificari si imbunatatiri relativ minore, cu motoarele performante???
Amaratul de motor de Oltcit foloseste aliajele din 1900 toamna


Intre 48 si 72 e o diferenta notabila. Si ma refeream la motoare concepute si fabricate in aceeasi perioada cu "amaratele" noastre. Normal ca nu o sa fac comparatie cu vre-un shevy din zilele noastre, european, subnutrit in favoarea fiabilitatii.
cristi_s a scris:Pai si atunci de unde ai scos 90CP din "amaratul" ala de motor? Cu 2 arbori cu came diferiti? Come on...
(de amorul artei motorul G11 de 1129 cmc a aprut in 1972, iar G13/T13 in 1975 )

Mda...
Citroen 2CV a aparut in 1948 . Sper ca stii ca Oltcit Special are motor de 2VC;Citroen DS, supranumit Godess, a aparut in 1955 si avea motor tip M036 (Oltcit Club).
Motoarele de Oltcit Special si Club sunt exact aceleasi motoare, cu mici imbunatatiri, cum ar fi carburatoarele, demaroarele, alternatoarele si distribuitoarele (delco-urile). In rest, bloc motor, ambielaj, set cilindrii-pistoane-segmenti sunt IDENTICE! Aceeasi constructie, aceleasi aliaje, aceeasi tehnologie de fabricatie.
Cauta pe internet, ca d-aia ai, si vei afla mai multe.
Respect!
`Robert a scris:
Mda...
Citroen 2CV a aparut in 1948 . Sper ca stii ca Oltcit Special are motor de 2VC;Citroen DS, supranumit Godess, a aparut in 1955 si avea motor tip M036 (Oltcit Club).
Motoarele de Oltcit Special si Club sunt exact aceleasi motoare, cu mici imbunatatiri, cum ar fi carburatoarele, demaroarele, alternatoarele si distribuitoarele (delco-urile). In rest, bloc motor, ambielaj, set cilindrii-pistoane-segmenti sunt IDENTICE! Aceeasi constructie, aceleasi aliaje, aceeasi tehnologie de fabricatie.

La asemenea aberatii nici nu stiu daca merita sa ma obosesc sa raspund, dar fie. Citroen DS (care nu era supranumit godess, ca asa se si numea Zeita, Deesse in franceza inseamna zeita) nu a avut niciodata motor racit cu aer si nu a avut niciodata motor asa de mic, date fiind masa masinii si diversele accesorii ce necesitau un motor destul de zdravan. Nu e nevoie sa caut nimic pe net, am vazut destule DS uri in realitate (exista unul functional in Brasov). Cel mai mic motor de pe DS era de 1,9litri.
Citroenul 2CV nu a avut niciodata motor de 652 cmc. Cel mai mare a fost de 602cmc. Motorul de Special a fost montat si pe Citroen Visa, pe 2CV sau Dyane niciodata. Ca fapt divers, 2CV a aparut pe piata in 1948, dar ca proiect a aparut prin 1934, iar primul prototip, realizat inainte de cel de-al doilea razboi mondial, avea motor de motocicleta BMW.
Si in plus motoarele M031 si M036 nu prea au nimic in comun. Prea multe diferenta ca sa ma ovosesc sa iti spun. Am uitat sa specific: sunt fan Citroen si vad ca la capitolul asta mai ai de invatat. >D
Cam haotice cunostintele tale, mai ales pentru un mecanic.
`Robert a scris:
Motoarele de Oltcit Special si Club sunt exact aceleasi motoare, cu mici imbunatatiri, cum ar fi carburatoarele, demaroarele, alternatoarele si distribuitoarele (delco-urile). In rest, bloc motor, ambielaj, set cilindrii-pistoane-segmenti sunt IDENTICE! Aceeasi constructie, aceleasi aliaje, aceeasi tehnologie de fabricatie.
Cauta pe internet, ca d-aia ai, si vei afla mai multe.
Respect!

super tare
am cautat pe net dar nu am gasit nimic
`Robert a scris:Citroen 2CV a aparut in 1948 . Sper ca stii ca Oltcit Special are motor de 2VC;Citroen DS, supranumit Godess, a aparut in 1955 si avea motor tip M036 (Oltcit Club).
Un "mecanic" care se da in talente in ale istoriei dar care nu da nici cel mai mic sfat in problemele tehnice, nu prea am avut ocazia sa vad.
Esti tu oare exceptia de la regula Robert , cum adica : "coroanele de piston (un fel de rulmenti pe ace la motoarele de turatie, nu e cazul la Oltcit)"? Coroanele de piston sunt rulmenti pe ace?
Intreb asa pentru ca eu sunt paralel la capitolul asta! Oare nu cumva coroana pistonului tine strict de piston si nu de lagare?
P.S. Nu sunt mecanic auto! da crezi ca el mai stie ce scrie............. Eu cred ca in calitate de mecanic auto este obligat sa citeasca documentatie (si de service). Daca uita ce scrie, cred ca poate reciti mesajele postate anterior, tot de el, si isi reaminteste!
Eu asa vad lucrurile. Ce zici Bogdane?
deja facem off topic ,aici scrie ca motorul de special este la fel ca cel de club si in alt topic ma facea prost si-mi explica diferentele dintre special si club ...in fine .....sa revenim la topic ,un motor comprimat este mai puternic ca unul original dar mai putin fiabil si mult mai pretentios la exploatare ,benzina 99+ ,avans mai mic ,ulei f bun Motorul rezista si comprimat foarte bine.
Vorba lui Bogdan, Maidanezu a mers cu el 50000 km.
Bogdan doar 12000, dar motorul s-a busit din cauza lui, adica i-a dat in goarna cat il tine, oricum il doare in pix, el il buseste el il repara. in concluzie : am si eu cateva intrebari :
la motor de 1.3 cat se poate lua din cilindru maxim , pastranduse chiuloasele de 1.3 , cam la ce raport de comprimare se ajunge , si puterea rezultata care este ?
nu de alta da am gasit "n" pareri si date , si nu stiu pe care sa le iau in calcul
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community