Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Etrier dreapta-spate blocat

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Iar mi s-a blocat etrierul dreapta-spate... pentru a nu-stiu-cata oara... am RM.... Voua vi se intampla sa vi se blocheze etrierii spate in mod frecvent? Daca nu (nu prea am auzit multa lume plangandu-se), ce naiba poate sa aiba? De ce se strange mizerie acolo si mi-l blocheaza?!? Sau are etrierul de RM vreo particularitate fata de cel de club? N-are nici o particularitate (poate doar prelucrare mai slaba). Cauze posible:

- mizerie adunata sub garnitura de presiune
- pistonasul nu e teflonat si a inceput sa rugineasca
- mizerie adunata la garnitura de la planul de separatie a semietrierilor.

Ai putea sa incerci sa il "plimbi" de cateva ori si sa dai pe el cu spray, ca sa cureti cat de cat pistonasul, iar cand da caldura sa desfaci etrierul si sa il cureti (mai ales canalul in care vin garniturile de presiune) si sa schimbi garniturile. Pana nu i-am desfacut sa ii curat, pateam si eu chestia asta. Inca o chestie: mai ai tabla aia protectoare mare si rotunda, in spatele etrierului? He-he... ca de obicei cand pun o-ntrebare in ultima vreme, raspunzi primul.

cristi_s a scris:N-are nici o particularitate (poate doar prelucrare mai slaba). Cauze posible:

- mizerie adunata sub garnitura de presiune


Asta-i clar. Eu ma-ntrebam ce naiba are etrierul asta de se aduna mizerie doar la mine si nu si la altii...

cristi_s a scris:- pistonasul nu e teflonat si a inceput sa rugineasca


Pistonasul este teflonat dar mi se pare ca in buza are o problema... a fost nitel deformat, cineva a batut in el (in urma cu niste ani) ca sa-l bage la loc. Oricum am reusit sa cumpar o pereche de pistonase teflonate noi si o sa le schimb.

cristi_s a scris:- mizerie adunata la garnitura de la planul de separatie a semietrierilor.


Asta-primavara prin aprilie s-a purces la curatarea etrierilor spate. E drept ca in vara am fost cu masina pe teren in Banat si am cocotat-o pe oarece coclauri si drumuri desfundate... am bagat-o prin sleauri cu noroi... am trecut rauri cu ea... etc.

cristi_s a scris:Ai putea sa incerci sa il "plimbi" de cateva ori si sa dai pe el cu spray, ca sa cureti cat de cat pistonasul, iar cand da caldura sa desfaci etrierul si sa il cureti (mai ales canalul in care vin garniturile de presiune) si sa schimbi garniturile. Pana nu i-am desfacut sa ii curat, pateam si eu chestia asta. Inca o chestie: mai ai tabla aia protectoare mare si rotunda, in spatele etrierului?


Da, tabla aia e tot acolo. Naspa. Nu ar avea voie sa se gripeze asa repede. Poate garnitura pe care ai pus-o nu e de calitate si s-a umflat. Sau a intrat mizerie prin planul de separatie a etrierilor (pe la garnitura aia mica) daca nu a fost strans zdravan etrierul de brat. Sau teflonul de pe pistonas s-a desprins si s-a adunat pe garnitura. Sau mai poate fii si asta:

"Pistonasul este teflonat dar mi se pare ca in buza are o problema"

Adica eu cand am schimbat garniturile la etrieri spate de la club, mi-au intrat pur si simplu cu mana impinsi la toate cele 4 jumatati , in prealabil dat cu niste lichid de frana.
MadWolf a scris:Oricum am reusit sa cumpar o pereche de pistonase teflonate noi si o sa le schimb


De unde ? C
MadWolf a scris:Asta-primavara prin aprilie s-a purces la curatarea etrierilor spate.
1. S-au curatat shanturile garniturilor prin RASCHETARE sau doar prin spalare

2. S-a spalat intreaga instalatie de frinare (pompa centrala, conducte)

3. Ce tip de lichid de frina folosesti in instalatie
Zephirus a scris:
MadWolf a scris:Oricum am reusit sa cumpar o pereche de pistonase teflonate noi si o sa le schimb


De unde ? C Andrei_Octavian, cica etrierul spate de RM nu difera de ala de Club decat prin bratele de frana de mana. Oricum garniturile sunt alea de Club, asa ca si pistonasele-s pe aceeasi masura. Zephirus, eventual maine dau o tura pe la magazine sa vad daca mai gasesc ceva pistonase si te anunt.

Laurentiu a scris:1. S-au curatat shanturile garniturilor prin RASCHETARE sau doar prin spalare


Afirmativ.

Laurentiu a scris:2. S-a spalat intreaga instalatie de frinare (pompa centrala, conducte)


Negativ.

Laurentiu a scris:3. Ce tip de lichid de frina folosesti in instalatie


Dot 4. Faza naspa-i ca la un moment dat, la inceput cand nu stiam cu ce se manaca si abia luasem masina, am pus si ceva Dot 3 in instalatie...
MadWolf a scris:
Laurentiu a scris:2. S-a spalat intreaga instalatie de frinare (pompa centrala, conducte)


Negativ.

Laurentiu a scris:3. Ce tip de lichid de frina folosesti in instalatie


Dot 4. Faza naspa-i ca la un moment dat, la inceput cand nu stiam cu ce se manaca si abia luasem masina, am pus si ceva Dot 3 in instalatie...
Spala complet toata instalatia de frinare, inlocuieste lichidul de frina si fa o aerisire buna - necesita si demontarea tuturor etrierilor + curatarea locasurilor pt garnituri. Io de c Surprinzator, pe 24 seara cand am iesit pan' la Pupa cu masina, etrierul dreapta-spate era incins si cand plecam de pe loc se simtea ca ramane roata infranata, se ridica masina de bot si intr-o parte. Pe 25 seara, cand ma-ntorceam de la Academie, eram la un moment dat in panta si am luat piciorul de pe frana, si a plecat singura la vale. Ce naiba sa mai cred?!? Mai poate fi si de la pompa de frana. Mie mi se blocha ba etrierul pe spate dreapta, ba ala spate stanga, se facea presiune in instalatie, si se bloca tot.
Dupa ce, pe rand, am reconditionat etrieri fata si spate, am umblat si in pompa de frana, unde am gasit totu vraijte Nu-l mai folosesc dar i-am revizuit fiecare componenta de la etrieri si am curatat si sub garniturile din etrieri . Asta era cauza de imi ramanea franata . Iar frana de mana am facut-o sa fie eficace cu adaos la cablu pt scurtare dar nu-mi mai trebe sa fac ca era sa ma lase fara buricile de la dejte . Provizoriu se poate pune etrieri pe spate de RL izoland frana de mana . In acest timp poti vedea daca este cumva din pompa beleaua dar din cauza ei se blocheaza ambii etrieri .
Micsoreaza din parghia de la pedala cursa mai intai .
MadWolf a scris:eram la un moment dat in panta si am luat piciorul de pe frana, si a plecat singura la vale. Ce naiba sa mai cred?!?
Are momente in care se blocheaza. Cauze: garnitura de praf pishcata si prinsa intre piston si etrier, inclinare piston, material de "ferodo" desprins de pe placutele de frina. Gata, m-am lamurit! Nu pistonasul se blocheaza, ci unul din bratele de la frana de mana. O sa caut niste arcuri mult mai tari si o sa vad cum se comporta dupa aia.
MadWolf a scris:O sa caut niste arcuri mult mai tari...
Nu ai nevoie de arcuri "mai tari". Daca totul e shiclit acolo, poti pune si arcuri de suspensie de DACIA ca tot rau va functiona.

Demonteaza bratele (atentie la shaibele elastice din interior dupa ce scoti bucsele), bucsele, suruburile lor de fixare si arcurile. Punele intr-un solvent (decarburol), spala bine dupa care le aplici o gresare cu seu de oaie sau vaselina siliconica. La montare, verifica sa culiseze usor bratele oricit de tare ai stringe suruburile. Te asigur ca vor functiona bine cu arcurile pe care le ai acum . OK, o sa incerc si asta, dar e destul de curat pe-acolo... am inspectat in dupa-amiaza asta... mai degraba inclin sa cred ca bratul ala are vreo bavura, ceva...
MadWolf a scris:mai degraba inclin sa cred ca bratul ala are vreo bavura, ceva...
Desfacind, vei vedea si daca ceva mecanic nu este in regula si daca tot desfaci si cureti, ii aplici si o gresare . totul este curat si reglat ,singura problema este arcul dintre brate
bogdanlascu a scris:totul este curat si reglat...
Daca ai pus TU ochiul si mina, te cred.
S-a decalit arcul sau a stat mai mult timp comprimat arcul nu este unul original,trebuie sa faca rost de 2 arcuri de fata originale
bogdanlascu a scris:arcul nu este unul original
Ei, asta schimba datele problemei. Nu a facut referire la asa ceva. am eu arcuri de fata originale!! daca vrei sunt ale tale! Multumesc, mi-ai fi de mare ajutor! Vorbim pe personala.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community