Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Probleme cu frana....

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie, Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
am la dacie frana pe servo dar problema este ca tine foarte jos.....ma duc cu pedala aproape la fund.....si nu este prea eficace....tre sa franez mai de departe...i-am schimbat si lichidul de frana dar degeaba....tot la fel franeaza...
Laus18 a scris:am la dacie frana pe servo dar problema este ca tine foarte jos.....ma duc cu pedala aproape la fund.....si nu este prea eficace....tre sa franez mai de departe...i-am schimbat si lichidul de frana dar degeaba....tot la fel franeaza...

Cred ca este cazul sa te potolesti sa mai circuli cu ea ca este pacat de cei din jur.
Daca faci pedala dubla ???
Ce pompa de frina cu dublu circuit ai
a)cu 3 iesiri ?
b)4 iesiri si sonda ?
In ce stare este limitatorul de presiune vezi ca este deasupra puntii spate pe caroserie si de acolo cu un racord flex ajunge pe punte la un T unde prin cond se distribuie stg-dr la cilindrii receptori .
-pierde lichid?
In ce stare sunt racordurile flexibile de la etrieri ?
Pierzi lichid de frina ?
Daca pui cricul si scoti fiecare roata este una din ele murdara de lichid de frina in interior ?
Pe limitatorul de presiune vezi ca apasa o pirghie nu este sarita cumva ?
Ai incercat o aerisire ? care este rezultatul ?
Cauzele sunt multiple
Nu patesti nimic daca sambata inarmat cu curaj si rabdare cu un scaunel sa nu ostenesti cumva .
-una bucata cric +coarba +antifurt roti daca ai
-citeva caramizi serioase
-Capra sau o buturuga de lemn (sa ai dubla asigurare cind ridici masina)
1) pui caramizile la roti si in fata rotii si in spatele ei cu exc celei la care vrei sa lucrezi
2)slabesti piulitele 1/4 ture la roata folosesti coarba sau o inelara
3)ridici masina pe cric
4)pui a doua asigurare (capra ,buturuga)
5)dai roata jos so te uiti pe int ei faci la fel si la restul rotilor Te uiti si la starea etrierelor si racordurilor sa nu fie crapate idem cilindrii rec spate
6) la roata spate dreapta (asigurata dublu) te bagi sub masina vezi ca pe punte ai un furtun negru si vezi unde duce spre caroserie acolo este limitatorul de presiune ,dupa cum ai postat sunt convins ca ai si o lampa portativa sa vezi ce este pe acolo ,am zis de o pirghie care trebuie sa ii apese in cap pirghia are legatura cu bascula spate .
7)cistigul tau poti verifica si daca ai jocuri in bucse pe fata ,basc sup inf tiranti pivoti ,rulmenti ,bieleta de dir ,antirurl.Trebuie sa respecti o regula
-asigurare dubla
-Pietroaie la roti sau cale 2 cite 2 daca ai
-o trusa de chei
-sa nu ai sictir de munca
8)Idem pe spate tendoane ,bascula ,pozitionare bara de torsiune,cablu de frina de mina blocat ,tobe sparte etc .
Dupa ce faci verificarea scrii si tu ce ai vazut si vei primi sfaturi
Am uitat sa intreb cum se chema lichidul de frina care il folosesti sa nu zici Guzu&fii sa mai verifici si starea discurilor de frina..sa nu aiba grad /santz pe margine..poate placutele de frina sunt subtiri...asta in fata...in spate ..daca tot o ridici..o cheie de 24 scoti piulita care tine tamburul ...sa ai grija la rulment si sa pui bine stiftul si siguranta cu dinti...si faci o verificare a sabotilor..poate sunt prea subtiri sau poate cilindrul receptor e blocat...mai au obiceiul asta...sau mai poti incerca alta pompa ...din 10 ,una sigur e buna...sau mai poti umbla la pirghia din capul pedalei..sa o desfiletezi un pic...insa cu grija sa nu ramai apoi cu rotile blocate... Am schimbat lichidul de frana la un service...am bagat "texaco"....mi-a verificat si placutele de frana la toate rotile si sunt in regula...tine si frana dar nu asa de bine....pompa are 4 iesiri+o iesire pt sonda.....nu am pierderi de ulei si nici aer in instalatie....io ma gandeam sa nu fie membrana de la pompa de servo rupta sau slabita.....pe la furtunul care vine de la motor si duce in pompa de servo....mai este un furtunas subtirel care duce pe undeva in bordul masinii...daca scot acel furtunas sau il las conectat nu se simte nici un efect asupra efectului de franare....as schimba butelia de servo dar am inteles ca trebuiesc facute niste reglaje....si nu ma prea pricep.....
Laus18 a scris:Am schimbat lichidul de frana la un service...am bagat "texaco"....mi-a verificat si placutele de frana la toate rotile si sunt in regula...tine si frana dar nu asa de bine....pompa are 4 iesiri+o iesire pt sonda.....nu am pierderi de ulei si nici aer in instalatie....io ma gandeam sa nu fie membrana de la pompa de servo rupta sau slabita.....pe la furtunul care vine de la motor si duce in pompa de servo....mai este un furtunas subtirel care duce pe undeva in bordul masinii...daca scot acel furtunas sau il las conectat nu se simte nici un efect asupra efectului de franare....as schimba butelia de servo dar am inteles ca trebuiesc facute niste reglaje....si nu ma prea pricep.....


Si eu am avut pe Dacia mea break 86 modelul cu 4 iesiri si sonda ,limitatorul de presiune pe spate avea 2 cond o cond normala si una mai groasa .cind pica circ fata ,pompa avea un sistem de pistoane care dirijau lichidul de frina pe cond groasa care efectiv nu mai avea treaba cu limitatorul de presiune si frina cu spatele de ii sareau ochii .
-In mod normal daca e totul in regula cu pompa centrala ar trebui becul martor care se leaga la sonda de pe corpul pompei sa fie stins .
-Poti sa pui la masa papucul care iese din sonda si vezi daca se aprinde martorul .(ia un bec de test cu 2 fire 1 fir la +. 1 fir la sonda ) poti avea si sonda defecta si nu semnalizeaza.Poti schimba sonda fara sa pice lichid daca pompa este buna
-Pentru mine acest model a fost blestemul soartei si al ceasului in care m-am nascut ,am avut 2 buc sch in garantie .(garniturile de frina de vitacom nu fac 2 bani iar de rolast nu mai gasesti ca se face market)
-Vezi ca pe daciaclub se dezbate problema intens si mai sunt unii care mai au sanse sa le reabiliteze
-Daca sa zicem prin absurd scoti servo si o arunci apoi montezi pompa dublu circuit singura diferenta este ca vei avea efort mai mare la pedala adica apesi mai tare si daca pedala se duce la jumatate si nu se deranjeaza sa frineze pai tot pompa scrie pe ea .
-Daca nu ai aer in circuit (aerisita de mecanici) ,repartitorul de presiune din spate nu plinge ,nu ai pierderi de lichid,nu trage aer fals pe nicaieri tot pompa scrie pe ea .
-Daca ai chef sa desfaci pompa
Golesti lichidul de frina din rezervor vezi ca ai 2 comp cu o sa intre ele
a) desfaci cele 4 piulite olandeze din capatul tevilor care intra in pompa
b) desfaci cele 2 piulite care fixeaza pompa de servo
c)scoti afara pompa
d)scoti reaervorul de plastic vezi ca este prins in 2 garnituri si trebuie sa tragi de el cu rabdare si simt bun
e)scoti si garniturile de cauciuc
f)ai sa vezi 2 sigurante ca splinturile de planetara sunt taiate pe lungime si in cap au o gaura cam de 1 mm
g)Cureti luna portiunea unde intra axul servo in pompa si cu ceva de lemn apesi incet in piston(unde intra axul servo) si impingi poti sa pulverizezi si niste sprau cu silicon de curatat bordul
h) faci din sirma un cirlig cam ca cel de undita il bagi pe gaura sigurantei apesi pistonul sus amintit cam 1-2 cm si il tragi afara ,incepi cu cel din fata (cel mai aproape de radiator)
I) Idem si la siguranta cea mai apropiata de servo
J)vezi ca orientarea crestaturilor este spre servo .
kScoti afara in ordine pistoanele arcurile si tot ce mai gasesti prin ea
l) Le montezi cum au fost scoase si le tragi o poza
m) din cite stiu pompa are D=20 mm daca ii gasesti set de reparatie
Daca ai sa te uiti la pistoane vei vedea ca au o degajare ca un dreptunghi rotunjit la capete pe acolo trece siguranta scoasa si vei vedea ca in int pistonului mai iese un ax mititel care cind ai luat piciorul de pe pedala se propteste in siguranta cilindrica scoasa ,acum ai ainteles de ce trebuiesc montate cu crestatura spre servo .Pistonasul respectiv cind iei piciorul de pe pedala descarca circuitul de frinare si se egaleaza presiunile .
Ce face acel piston mititel montat in cel mare cind apesi pedala el inchide si se creeaza o presiune care se transmite la sistemul de frinare
Ce se intimpla daca acel amarit de pistonas nu are chef sa inchida si scapa =cind apesi pompa o parte din lichid revine inapoi deci cantitatea de lichid transmisa circuitului de frinare este mult mai mica deci apesi mai mult cursa mai mare
Leacul cauti un set de reparatie compatibil cu al tau din cite stiu D=20 poti lua un subler sa masori ,sau te duci la 2-3 magazine cu pompa in brate
Daca ai avut curajul sa faci acest pas trebuie sa mergi mai departe
-Cureti luna interiorul pompei cu cirpe cu lemne de brad cu ce vrei tu dar cu nimic abraziv .
-Cind cumperi setul de reparatie la garnituri sa fie montate identic cum au fost ale tale
-Corpul curatat luna dai cu spray siliconic prin int pompei si pe pistoane si repeti operatiile invers cu multa reabdare sa nu fortezi garniturile sa se intoarca pe dos .
Am uitat servo are in cap un surub filetat bombat cu o contrapiul ,nu te atingi de el .De acolo reglezi distanta intre servo si pistonul pompei nu stiu exact citi mm 5-6
Bafta
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie, Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Poți crea un topic nou în acest forum
Poți răspunde la mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community