Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Spalare instalatie de franare

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Saptamana viitoare as vrea sa-mi spal cu alcool tehnic instalatia de franare , si as dori sa stiu exact cum se face aceasta operatiune.
Multumesc anticipat Pai chestia asta e simpla.Uite cum tre sa faci:desfaci aerisitoarele de la etrieri, scoti capacul de la rezervorul de lichid da frina si montezi la fiecare aerisitor cite un furtunas ca ala de la spalator parbriz, dupa care faci pedale.In locul lichidului care iese pui alcool tehnic,ai grija ca iti trebuie 1 litru.Dupa ce sa scurs tot alcoolul pui noul lichid de frina si normal ca trebuie sa aerisesti.Succes.Sper ca m-am facut inteles. Dupa ce a iesit tot alcoolul de pe instalatie in urma "pedalelor" facute, e bine sa sufli cu pompa de cauciucuri, conductele de la pompa spre etrieri. Dupa efectuarea acestei operatii, pui lichid in rezervor si astepti sa curga pe la imbinarile cu conductele. Dupa ce curge putin lichid, montezi si infiletezi conducta. In felul acesta se face si o aerisire a pompei centrale de frina. ..daca nu ai alcool la indemina ,merge si apa la spălat instalatia. Am dat pe 1 l. de alcool tehnic 85 000 lei , mai mult decat pe lichidul de frana
Cristi-inraitul a scris:Am dat pe 1 l. de alcool tehnic 85 000 lei
Viata ta si consumul de benzina, valoreaza mai mult de 85.000 lei. Ai dreptate Laurentiu , de aia l-am si cumparat.Pe langa alcool , am mai luat pompa frana dublu circuit si set garnituri pt. toate rotile. Spor la treabă Se gasesc furtunase de etriere fata pentru modelul RT sau RM(cu etrierele la roti tip dacia)?Daca da , atunci cam cat costa? In loc de Lifrom poti pune un lichid DOT4 mai dichisit. Eu am tot Lifrom, ins ape piata gasesti Aral, Castrol, si cel mai tare cred eu, Lucas. eu am cumparat lichid de frana...scrie pe el: LICHID DE FRANA DOT4(brake liquid dot4, liquid a la...) fabricat in SUA...pret 67.000lei/juma de litru.
cat de bun a fi...vom vedea:) Aseara , dupa cateva ore de munca , am reusit sa termin revizia integrala a franelor , si tin sa va anunt ca merg beton datorita informatiilor date de voi pe acest forum.Lichidul pus de mine este tot DOT 4 facut de Lifrom-este bun , sau nu?
Multumesc frumos pentru sprijinul acordat!Daca as fi mers la mecanic , sigur nu ieseau asa de bine.
Cristi-inraitul a scris:Lichidul pus de mine este tot DOT 4 facut de Lifrom-este bun , sau nu?
E bun si se comporta bine in instalatie. Vad ca si lichidul Lifrom tip M se comporta destul de bine. Sint lichide uleioase si nu ataca garniturile. Cristi,spune-mi si mie de unde ai luat garnituri de etrieri si la ce pret.
Ma intereseaza si pe mine pentru toate rotile.
pic a scris:Cristi,spune-mi si mie de unde ai luat garnituri de etrieri si la ce pret.
Ma intereseaza si pe mine pentru toate rotile.


Se gasesc in seturi la magazinele ACSA, Dimitrov, Turda.. si cred ca si la razoare. Am gasit.Multumesc.16 RON/set Ma bate gandul sa-i fac si eu operatiunea asta. Dar ma gandesc sa desfac si sa curat si etrierii. Mai pot refolosi garniturile sau trebuiesc cumparate noi? Stiu ca am problema cu aerisitorul de pe stanga spate in sensul ca nu pot sa-l desfac. Franele mele tin mai tarziu pe roata din dreapta fata si stanga spate(asa a iesit la ITP). Am si etrieri de rezerva Franta. Ar fi indicat sai pun pe aia?
Plumber a scris:1. Mai pot refolosi garniturile sau trebuiesc cumparate noi?
2. Am si etrieri de rezerva Franta. Ar fi indicat sai pun pe aia?

1. Se pot refolosi daca sint scoase cu grija sau daca nu sint ciupite.
2. Daca sint noi ori buni, cu garniturile OK, ii poti monta. Pe cei scosi de pe masina, ii poti reconditiona apoi in liniste. din cat am citit eu de mai sus spalarea s-a facut doar pe fata?? sau si pe spate??
ms Cind se face spalare automat se face atit pe fata cit si pe spate.Asta pt ca atunci cind pui alcool tehnic in rezervorul de lichid frina acesta va pleca atit spre etrierii fata cit si spre spate. sal.
am o intrebare , dar cred ca e cam prosteasca. se zice ca din cauza lichidului de frana dot3 am frana moale. daca scot de pe cele 3 roti aerisitoarele , fac pedala ca sa scot tot lichidul dot3 si bag dot4, ce se intampla cu roata care nu aerisita(din cauza ruperii unui aerisitor) ? vreau sa fac acest lucru sa vad care e cauza problemei mele. sa le iau prin incercari.ceva pareri va rog??
ms Scoți jumătatea de etrier, cea cu aerisitorul rupt, și vei avea spălare p toate patru roțile.
Apoi pui lichid de fână nou cu seringa în jumătatea defectă. E vorba de un etrier de RT, asa ca figura cu jumatatile de etrier nu stiu daca-i valabila...
alexandru a scris:daca scot de pe cele 3 roti aerisitoarele , fac pedala ca sa scot tot lichidul dot3 si bag dot4, ce se intampla cu roata care nu aerisita(din cauza ruperii unui aerisitor) ?

MadWolf a scris:E vorba de un etrier de RT, asa ca figura cu jumatatile de etrier nu stiu daca-i valabila...
La RT/RM si roata care are aerisitor rupt sau blocat, se poate aerisi prin slabirea conductei de frina ce intra in etrier. Daca lichidul din etrier a fost evacuat, acesta se va umple cu o seringa cu noul lichid dupa care se ataseaza furtunul de frina.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community