Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

La OLTCIT 11 RM -TA la Pompa de frina, se potrivesc ....

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Garniturile de la Kit-ul de reparatie Dacia simplu sau Dublu circuit...?
Daciile vechi , bineinteles....se potrivecs la Pompa se Frina OLTCIT 11 RM-TA?

stie cineva?

Multam... dic cate stiu eu rm are pompa de oltcit ,rt are pompa de dacia simplu circuit deci.............. Ai dreptate Bogdan; RT are poma de dacie simplu circuit (am si un RT si d-aia stiu ) Deja s-a mai discutat asta pe forum, s-a stabilit ca la pompa de Oltcit se potrivesc garniturile specificate aici: http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=9190
danecdan a scris:1. Garniturile de la Kit-ul de reparatie Dacia simplu sau Dublu circuit...?
2. Daciile vechi , bineinteles....se potrivecs la Pompa se Frina OLTCIT 11 RM-TA?

1. Orice fel de oltcit (R, RM, RT, TRS), foloseste pompa de frina cu dublu circuit.

2. Daca pompa de frina are 3 iesiri, se potriveste de la Dacia; daca este numai cu doua iesri, pompa este de Oltcit.
Laurentiu a scris:[1. Orice fel de oltcit (R, RM, RT, TRS), foloseste pompa de frina cu dublu circuit.

.

am vazut 2 rt in viata mea si aveau pompa frana dacia
bogdanlascu a scris:am vazut 2 rt in viata mea si aveau pompa frana dacia
Daciile au fost dotate cu doua feluri de pompe:
- simplu circuit - pompa scurta, cu un singur piston in interior si rezervor de lichid, cilindric (unicameral);
- dublu circuit - pompa lunga, cu doua pistoane in interior iar rezervorul de lichid, cu doua camere (identic cu cel de oltcit).
Laurentiu a scris:
bogdanlascu a scris:am vazut 2 rt in viata mea si aveau pompa frana dacia
Daciile au fost dotate cu doua feluri de pompe:
- simplu circuit - pompa scurta, cu un singur piston in interior si rezervor de lichid, cilindric (unicameral);
- dublu circuit - pompa lunga, cu doua pistoane in interior iar rezervorul de lichid, cu doua camere (identic cu cel de oltcit).

dar pompa de frana ca a oltcitului a avut doar oltcitul si oltcitul rt a avut de dacie
Laurentiu a scris:
danecdan a scris:2. Daciile vechi , bineinteles....se potrivecs la Pompa se Frina OLTCIT 11 RM-TA?

2. Daca pompa de frina are 3 iesiri, se potriveste de la Dacia; daca este numai cu doua iesri, pompa este de Oltcit.

bogdanlascu a scris:...oltcitul rt a avut de dacie

- Oltcit RM, frina dacia pe fata si tamburi dacia pe spate - pompa frina dacia (3 iesiri - doua pt fata si una pt spate);
- Oltcit RT, frina dacia pe fata si discuri frina pe spate - pompa frina oltcit (2 iesiri cu repartitor aditional pe contraaripa).

P.S. Bogdane, e posibil ca proprietarul sa fi facut ceva modificari in instalatie.
Laurentiu a scris:
- Oltcit RM, frina dacia pe fata si tamburi dacia pe spate - pompa frina dacia (3 iesiri - doua pt fata si una pt spate);
- Oltcit RT, frina dacia pe fata si discuri frina pe spate - pompa frina oltcit (2 iesiri cu repartitor aditional pe contraaripa).


Laurentiu, este exact invers. Oltcit RM are pe spate discuri de frana nu tamburi I-auzi Laurentiu!
andrei_pmo a scris:Laurentiu, este exact invers. Oltcit RM are pe spate discuri de frana nu tamburi
OK, le mai incurc si eu dar ca sa nu existe dubii asupra acestei probleme, am tinut sa specific "sistemul de frinare" cu care sint dotate cele doua tipuri de oltcit. Eu am RT si am tamburi de dacie pe spate, pompa de frana cu simplu circuit. sunt si dacii cu pompa dublu-circuit
addy05 a scris:sunt si dacii cu pompa dublu-circuit


TOATE daciile trebuie sa aiba pompa cu dublu circuit acum, nu se mai da ITP-ul fara pompa dublu circuit
NeaGeorgel a scris: nu se mai da ITP-ul fara pompa dublu circuit
ITP-ul se da in functie de dotarile masinii cu care a iesit pe poarta fabricii. O dacie din 1974, nu poate avea pompa de frina cu dublu circuit - asta ar insemna modificarea instalatiei de frinare. Laurentiu, RT are pompa simplu circuit, cu borcan din ala rotund. (am vazut de atatea ori borcanul ala de RT ul lui suirammarius ca m-am saturat de el ). Nu-i adevarat! Am avut RT, plus ca am facut frane la N RT / RM, ambele au pompa de Dacia dublu-circuit! Are 3 conducte, 1 spate, 2-fatza, inauntru are 2 pistoane. Si vasul de lichid este cu 2 compartimente! Este pompa de Dacia tip "Canada", cea cu 4 faruri.
Pompa are adaugate reductii pt trecerea de la conducta naspa tip Dacia la conducta de Oltcit. La RM mai intra in circuit si repartitorul ala ciudat montat imediat dupa pompa. Fals. Am RM si are pompa de Oltcit cu dublu circuit. Ca sa vezi chestie, habar n-am ce frane am la masina. La RM pompa de frana e de OLTCIT, de aia apare distribuitorul de pe contraaripa, transforma DOUA iesiri in PATRU. Pompele de frana de Dacie au fie 3 iesiri, fie 4. Eu stiu ca la dacia lu frati-miu din '91 nu i-a dat itp-ul pt ca avea pompa cu un circuit (daia cu "borcanel rotund") si i-a zis sa-si schimbe pompa, cu una cu dublu-circuit ca el trebuie sa-i faca poza si se vede:).

Acum nu stiu, ori o fi iesit la frane nasol, ori habar nu am...


Off-topic: Cine vrea o dacie Vopsita anul trecut itp valabil 2009:) Probabil fusese schimbata pompa cu una simplu cricuit, stiu ca la cele de Dacie cu dublu circuit este o mare problema din cauza rectificarii interiorului (cilindrul practic e mai lung ca la cea simplu circuit, iar pe masinile vechi bataia masinii de alezat face ca presiunea la capat de cursa sa scape, odata cu cea mai mica uzura a garniturilor. Plus ca sunt pompe dublu circuit de Dacie care nu tin presiunea de noi.
MadWolf a scris:Fals. Am RM si are pompa de Oltcit cu dublu circuit.
\
Dap, am gresit, cer mii de scuze! RT-ul are pompa de Dacia tip "Canada"...
Dar e dublu circuit. ce tot va certati atata cu rm si rt, na, io am avut oltcit, pe el scria citroen club 11r, in talon era club 11rt-a si avea frane fata discuri ventilate la cutia de viteze si spate discuri normale, frana de mana pe fata,pompa de frana dublucircuit
Radu_ a scris: citroen club 11r, in talon era club 11rt-a


R TA si nu RT A, ca asa ceva nu cred sa existe. R TA e cu totul altceva decat RT, e versiunea R. Daca e trecut RT A inseamna ca a tastat aiurea ala de a scris certificatul.
cristi_s a scris:Laurentiu, RT are pompa simplu circuit, cu borcan din ala rotund.
Da, se poate numai in urma unor modificari. TOATE oltciturile (Special, Club R, RL, RT, RTA, RM TRS), din fabrica au iesit cu pompa de frina dublu circuit (cu doua pistoane in interior).

Radu_ a scris:ce tot va certati atata cu rm si rt...club 11r, in talon era club 11rt-a...
E o diferenta constructiva majora in ceea ce privesc fuzetele si instalatia de frinare pt RT si RTA. RTul si RTAul NU sint identice. La mine in talon scrie oltcit Club R TA si in factura scrie Oltcit Club, dar a fost RT (frane de dacia cu tamburi pe spate). Acum e TRS buna ziua, sunt mandrul posesor al unui oltcit 11 rt si asi avea o intrebare :
se pot face modificari la sistemul de franare ca sa fie ceva ceva mai eficient, ca sincer cu ce am acuma mie frica sa nu lovesc draq pe cineva daca ma dau putin la masina. din cate am intrebat toata lumea cand aude de rt in privinta sistemului de franare fugggggggggggg:))))))). din cate am inteles e de dacie cu ceva ""imbunatatiri "" de la oltcit.
va multumesc Poti sa treci la sistemul de franre de Club dar asta implica schimbarea planetarelor, pus discuri de frana la cutie ca pe Club, etrierii aferenti, fuzete de Club, si in cazul tau - si punte spate de Club. Sau de RM, daca vrei frana de mana pe rotile spate si n-ai destula bataie de cap da totusi cam multe trb. dar sincer ce e gresit in toata chestia asta la rt? pompa, etrierii, conductele prea mici in diametru?? Unii dau vina pe lungimea totala a conductelor (RM si RT au si conducte de retur), care-i prea mare. Drept pentru care atunci cand apesi pedala de frana se mai dilata niste chestii pe-acolo sub actiunea presiunii, lichidul ala de frana se mai si comprima nitel (numai la fizica de clasa a 9-a lichidele sunt incompresibile!) si... pedala e elastica iar franarea - ceva mai putin eficienta.

Acu' eu am RM si totusi franeaza OK. Bine, nu ca un Club. La o adica pot si sa blochez rotile cand pun frana, desi nu asta e ideea si nici nu e de dorit. Dar eu m-am invatat cu senzatia de "pedala elastica". si se poate schimba ceva minor care sa mai imbunatateasca franele. etrieri de dacie cumva. sincer daca bag piciorul tare in pedala doar rotile de pe spate mi se blocheaza
alea de fata cam slab ceea ce nu mi se pare prea eficient
si nu se paote obtura returul? Revizuieste nitel pistonasele, garniturile de presiune. Eventual fa rost de undeva de niste pistonase de crom. Si aeriseste foarte bine instalatia, mai ales pe fata. Eu unul nu m-am plans niciodata de frane, nici pe fata, imi blocheaza toate 4 rotile la franare. am inteles. dar sunt incepator. nu ma bag deloc la reparat mai ales la instalatia de franare. garniturile respective sunt de la pistonase nu??
pistonase de crom de unde asi putea?
sau si garniturile de la pompa de frana? Garniturile de la pistonase, in principal. Daca pompa e ok, nu are rost sa umbli la ea. Lichidul de frana iarasi e foarte important, in timp isi pierde proprietatile, e indicat ca o data la 2-3 ani sa fie schimbat si neaparat DOT 4, nu DOT 3. 2-3 ani? frate inseamna ca sta al meu sa acrit. are vreo 6-7 ani de cand nu sa mai schimbat - s-a schimabt odata cu pompa de frana dar aia care se vede
si de ce dot4 e mai bun??? are alte calitati?
citind prin discutiile de pe forum am aflat ca se poate face o spalare cu lichid tehnic dar un meserias nu mia recomandat-o deloc. strica ceva????
ms
alexandru a scris:1. are vreo 6-7 ani de cand nu sa mai schimbat
2. de ce dot4 e mai bun??? are alte calitati?
3. citind prin discutiile de pe forum am aflat ca se poate face o spalare cu lichid tehnic dar un meserias nu mia recomandat-o deloc.

1. Necesita o verificare COMPLETA a instalatiei de frinare (deblocare si inlocuiri de garnituri la etrieri + pistonasele cilindrilor spate).
2. Lichidul DOT 4 este mai uleios si nu ataca garniturile.
3. Nu este "lichid tehnic" ci "alcool tehnic" sau spirt. Instalatia se spala rapid cu 500 ml de alcool, se evacueaza din instalatie prin suflarea conductelor cu aer comprimat dupa care, se umple instalatia cu lichid de frina nou.
Meseriasul care nu ti-a recomandat o spalare a instalatiei, se vede ca n-a mai pus mina de mult pe-o carte de specialitate.

Daca nu te pricepi, lasa un mecanic sa faca asa ceva. Ca sa nu deschid alt topic as avea si eu o intrebare. Vreau sa imi schimb bucsile de teflon de pe spate si stiuca treuie sa desfac furtunele de frana de pespate care dupa cum vaf eu suntcam uzate., acum ce vreau eu sa intreb, sepotrivesccele de fata Dacie daca nu ma insel sau cuce le-as putea inlocui? NU se potrivesc furtunele de dacie la oltcit pe spate ! la nici un tip de oltcit !

cauta furtune de oltcit originale ! inca se mai gasesc !
alexandru a scris:am inteles. dar sunt incepator. nu ma bag deloc la reparat mai ales la instalatia de franare. garniturile respective sunt de la pistonase nu??
pistonase de crom de unde asi putea?
sau si garniturile de la pompa de frana?


Alexandru, mergi la cineva care reparea Dacia. Daca tu ai Club 11 RT (etriere tip Dacia la roata si tamburi spate), inseamna ca ai instalatie de franare tip Dacia 1982-1993 (model Canada).
Schimbi lichidul de frana, obligatoriu DOT 4, pt ca ai conducte tip Oltcit, care-s mai subtiri, curetzi etrierele, verifici pe spate cilindrii de franare, sa nu ai vreun pistonas gripat si, eventual, mai schimbi si ferodourile pe saboti, in functie de uzura lor. Ferodouri si cilindrii de franare spate sunt de Dacia - tambur mic. Bafta!
b28kft a scris:[

Schimbi lichidul de frana, obligatoriu DOT 4, pt ca ai conducte tip Oltcit, care-s mai subtiri,!

si daca erau mai groase de care lichid mergea?
bogdanlascu a scris:
si daca erau mai groase de care lichid mergea?

Instalatia de franare tip Dacia canada functioneaza cu DOT3, dar Dacia are conducte cu diametru mai mare. La Club 11 RT s-au pastrat conductele si limitatorul si, din cauza conductelor mai subtiri s-a folosit lichid DOT 4, care e mai fluid.
Am bagat eu DOT3 in RT, ca garniturile de pompa erau mizerabile si cu DOT4 nu facea presiune, si la franare ziceai ca masina are 5 tone... Apasai f greu pe pedala... eu tot rt am si am aceeasi problema dar urmeaza sami spal instalatia si sa pun dot4 ca poate o fi mai bun. cu dot 3 aceeleasi probleme pedala grea si frana ioc
b28kft a scris: din cauza conductelor mai subtiri s-a folosit lichid DOT 4, care e mai fluid.
Nu din cauza conductelor se foloseste DOT 4 ci din cauza garniturilor. Lichidul DOT 3, M, N e mai lichid si pe linga asta, ataca si garniturile pompei. DOT 4 este mai uleios (viscos), asigura o presiune mult mai buna in instalatie, punctul de fierbere este mai ridicat iar shansa de a se produce condens, este mai scazuta. laurentiu de cand au luat parintii meit masina din 89 ea a mers cu dot3. deci implica acuma la spalare, curatare si schimbatul garniturilor de la pompa de frana. am dreptate?? si ce garnituri se potrivesc?
ms
alexandru a scris:1. laurentiu de cand au luat parintii meit masina din 89 ea a mers cu dot3.
2. deci implica acuma la spalare, curatare si schimbatul garniturilor de la pompa de frana. am dreptate??
3. ce garnituri se potrivesc?

1. In 1989, ma indoiesc sa fi iesit la iveala pe piata romaneasca "dot-ul". Vezi imaginea atasata.
2. Spalarea instalatiei si inlocuirea lichidului de frina, se face la 3 ani.
3. Garnituri originale.

Imaginea de mai jos, cred ca spune si clarifica multe:
ce tare - am si eu cartea asta de unde miai trimis foaia.
ms.
alexandru a scris:am si eu cartea asta
Pacat ca nu e si citita . Lifrom 010 = DOT 4 )
b28kft a scris:Lifrom 010 = DOT 4 )

Conform SAE, nu prea: http://www.performancechemicals.basf.com/ev-wcms-in/internet/en_GB/portal/show-content_ao/content/EV/EV3/products_markets/automotive_fluids/brake_fluids/index
E ceva mai bun.

Lichid Frana DOT-4 ABS PROFESSIONAL. 265 ºC Min Stoc limitat

Producator: KRAFFT Spania
Prezentare: 500 ml

Caracteristici: DOT-4, SAE J 1703, ISO 4925, UNE 26.109.88, INTA 1

Detalii: Tip:Compatibil cu toate lichidele de frana sintetice DOT-4, SAE J 1703, ISO 4925, UNE 26.109.88, INTA 157113 D, AFNOR NFR 12640.

http://www.uleiuri-cosmetice-auto.ro/default.asp?Type_ID=93&ID=173
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community