Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Oltcit off-road

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Aici e vechi rau.Am si un film cu el pe un cd pe undeva.Eu i l stiu de vreun an sau 2 Vazut live la Campulung. Arata ok masina si soferul e maniac cu off roadul. E facuta de vreo 10 ani daca nu ma insel. Am vazut-o prima data cu numere de probe (din alea rosii), tipul a fost ceva mare inginer la ARO, la prototipuri. interesant! acum vad ptr prima oara...prototipu. Hehe, s-o vezi cum trecea pe unde masini de teren cu pretentii se impotmoleau... Frumoasa jucaria simpatica "mititica" Jantele de ARO 10 se pot monta lejer pe RM. Apoi se mareste garda la sol din barele de torsiune. Precis este nevoie de decupaj la aripa spate si [eventual] de omologare rar pentru noile dimensiuni de pneuri. In 6 prezoane nu cred ca ar avea ce sa comenteze.

Cine incearca? Eu am filmul, daca il vrea cineva He, he ala e de fapt un sasiu de Aro 10 pe care s-a montat o caroserie de Oltcit. Asa ca e mai mult un Aro decat un Oltcit. Oricum caroseria de Aro 10 e mai grea decat aia de Oltcit, asa ca omul a castigat prin schimbarea asta. Dar modificarile sunt majore si nu pot fi facute chiar oriunde. Aia s-a facut la fabrica Aro, deci cat se poate de profesionist.
P.S: eu as vrea filmuletul. Merci. unchiul meu m-a sunta intr-o zii fiind la un centru rar in bucuresti si tipa la tel : baaaaaaaa stau langa un oltcit de teren...si informatiile care mi-le spus el sunt: ca masina este facuta in regula cu certificat si poate circula pe drumuri publice din punct de vedere legal pt a a fost facuta in uzina si este omologata.

am pus filmuletul pe youtube , uitati link
http://www.youtube.com/watch?v=uMX8dTe-v9k tarede tot . Ma uit la omu' ala si daca nu ar fi varsta as jura ca e copilul Maidanezului.
Am urcat noi Oltcitul lui cu garda lasata pe varful unui deal pe care de-abia urcase inainte un Isuzu 4x4 care era sa se si verse pe acolo. motane induci lumea in oroare...pe vremea aia nu aveam garda lasata Am urcat noi Oltcitul lui cu garda lasata pe varful unui deal pe care de-abia urcase inainte un Isuzu 4x4 care era sa se si verse pe acolo.[/quote]

OFFROAD
Asta e un subiect interesant pentru mine si unul din motivele pentru care mi-e drag Oltcitul.
Anul trecut din dorinta de a economisi timp dar si din placerea urcatului pe coclauri am reusit urmand drumuri de ciobani si sfaturi locale sa ajung cu vechiul meu Oltcit (11R din 1988, motor modificat TRS, cutie de 5, cauciucuri de zapada si evident garda ridicata cu vreo 10cm) pe un deal de 2000m (vf. Tzuica de pe valea Vilsanului, chiar sub Moldoveanu). Am depasit si ultima stina unde mai era un papuc si un Aro si unde
am fost sfatuit politicos sa ma intorc ca nu a mai incercat nimeni cu vreo masina sa mearga mai departe. Dar deoarece vremea era buna si drumul uscat si lat cam cat oltcitul am mai urcat inca vreo 3 Km incercand sa ne apropiem de creasta Fagarasului. Am mers pe acest drumeag/carare de magari pina la capat pe un fel de creasta inierbata unde am putut sa intorc masinuta.
Din pacate nu a mai fost timp sa urcam (pe jos) si in creasta asa cum intentionam asa ca am ramas sa mincam si sa facem poze.
Acum am alt Oltcit mai nou (Club 11R din 1992, 31.000Km) care asteapta sa fie si el pregatit pentru mersul pe munte. Am fost cu el in vara in Retezat pe drumul forestier care urca pina linga Poiana Peleaga dar nu a fost cine stie ce performanta deoarece mai urcasera si alte masini de oras printre care si un.... Ferari de fitze cu garda joasa care cred ca a arat toti bolovanii de pe drum dar totusi a ajuns!
Astept sa citesc si alte ispravi cu Oltcitul "Offroad". N-a produs nimeni nimic? Vedeti va rog ca e nevoie la greu! @nichishoru: [/quote]OFFROAD
Asta e un subiect interesant pentru mine si unul din motivele pentru care mi-e drag Oltcitul.
Anul trecut din dorinta de a economisi timp dar si din placerea urcatului pe coclauri am reusit urmand drumuri de ciobani si sfaturi locale sa ajung cu vechiul meu Oltcit (11R din 1988, motor modificat TRS, cutie de 5, cauciucuri de zapada si evident garda ridicata cu vreo 10cm) pe un deal de 2000m (vf. Tzuica de pe valea Vilsanului, chiar sub Moldoveanu). Am depasit si ultima stina unde mai era un papuc si un Aro si unde
am fost sfatuit politicos sa ma intorc ca nu a mai incercat nimeni cu vreo masina sa mearga mai departe. Dar deoarece vremea era buna si drumul uscat si lat cam cat oltcitul am mai urcat inca vreo 3 Km incercand sa ne apropiem de creasta Fagarasului. Am mers pe acest drumeag/carare de magari pina la capat pe un fel de creasta inierbata unde am putut sa intorc masinuta.[/quote]

Felicitari ! Am urcat si eu pe Valea Valsanului (de la Bradet in sus pentru conaisseuri ) dar nu am ajuns atat de sus ca tine: era toamna, ploua.... mi-aduc aminte ca a trebuit sa merg vreo 3 km in marche-arriere cand m-am hotarat sa nu mai urc!
Revenind la subiect insa, daca astrii imi sunt favorabili, intentionez sa aduc modificari minore Fufei de asa maniera incat sa o pot folosi pe drumuri din astea. Iar cele la care ma gandesc sunt:
- modificare garda la sol;
- montare cauciucuri "mudd" (aici e de vorbit pentru ca as vrea sa umblu si la diametrul jentilor dar, inca nu stiu daca e posibil ce vreau eu);
- posibil (dar mai la coada) un bull-bar
- ranforsari pe puntea spate in zona traversei
Voi incepe, daca astrii imi sunt favorabili, undeva prin mai-iunie, iar de terminat....nu ma alearga nimeni din urma ! ia'ti un aro 10 si ai toate piesele pe el ca sa poti transforma olteanu in monster truck:)))
a_mic a scris:
- posibil (dar mai la coada) un bull-bar


Citisem pe undeva ca prin teste s-a demonstrat ca eficienta bullbarului in cazul loviturlor frontale este extrem de scazuta. Exceptie s-ar putea sa faca bullbarurile cu amortizoare, care insa sunt scumpe. In schimb s-a reusit sa se demonstreze prin teste pe manechine ca sansele de supravieturie ale pietonilor in contact cu acelasi bullbar au scazut simtitor... @GrigorasCristian: nu sunt un mecanic atat de bun. Prefer sa fac putin dar, cu mana mea. Nu ma pot compara in nici-un caz cu cel din filmulet....
@MadWolf: cred ca exprimarea mea n-a fost tocmai fericita. As prefera un bull-bar handmade, care sa-mi protejeze putin doar masca si capota. Nu sunt interesat sa calc pietonii din padure decat daca doresc sa ma haiduceasca ! In ceea ce priveste eficienta, am pe mazda asa ceva dar, din fericire nu a fost nevoie sa-i probez calitatile. Poate "a mea" pe la parcari sa-l mai fi verificat... . "Protectia" pietonilor....ghilimelele nu au cum fi intamplatoare pentru ca tinde la zero.... Iar cele la care ma gandesc sunt:
- modificare garda la sol;
- montare cauciucuri "mudd" (aici e de vorbit pentru ca as vrea sa umblu si la diametrul jentilor dar, inca nu stiu daca e posibil ce vreau eu);
- posibil (dar mai la coada) un bull-bar
- ranforsari pe puntea spate in zona traversei
Voi incepe, daca astrii imi sunt favorabili, undeva prin mai-iunie, iar de terminat....nu ma alearga nimeni din urma !

Succes la tuning.
La al meu (cel care acum asteapta cuminte la tara sa fie lichidat si sa devina donator de organe pentru cel mai tinar) am intarit suspensia fata prin dublarea rulmentilor de la bratele inferioare, am ridicat garda cu vreo 10 cm, am schimbat cutia cu una de 5 viteze, motorul modificat la 1.3 si cam atit. Pacat ca l-a atacat rugina la caroserie ( podea, praguri si cel mai grav stilpii din fata!). De aceea cu prima ocazie am trecut la altul mai nou (1992) cu tabla perfecta dar la care am probleme cu simeringurile imbatranite si cu cutia de 4 cu care nu ma pot impaca dupa 7 ani de circulat cu una de 5. Motorul o sa-l pastrez deoarece nu are decit 32.000Km. Asa ca la primavara o sa am si eu de lucru cu transplanturile.
Sa fim sanatosi ca le facem pe toate! taicameu a facut un experiment real cu bull bar a intrat intr-un ford... numai bull bar cred ca la salvat, nu purta centura si a spart parbrizul cu capul... oltcitul nu patise mai nimic bull bar indoit si aripa strambata... insa partea frontala de la ford era praf spoiler rupt, aripa facuta praf si roata din fata era pe undeva pe la mijlocul portierei... eu cred ca a folosit la ceva atentie la bull-bar...s-ar putea sa fiti opriti si luati la intrebari... Apropo de luat la intrebari - da' imitatia aia de bullbar de dacie papuc ce statut are? E legala sau nu? La al meu (cel care acum asteapta cuminte la tara sa fie lichidat si sa devina donator de organe pentru cel mai tinar) am intarit suspensia fata prin dublarea rulmentilor de la bratele inferioare, am ridicat garda cu vreo 10 cm, am schimbat cutia cu una de 5 viteze, motorul modificat la 1.3 si cam atit. Pacat ca l-a atacat rugina la caroserie ( podea, praguri si cel mai grav stilpii din fata!)

Am atasat si o imagine cu masina si drumul de munte (pe fundal este creasta Fagarasului vazuta dinspre Sud).
http://www.2shared.com/file/2764784/6bab24d5/P1010005.html prin dublarea rulmentilor cu ace, nu se intareste suspensia. http://www.youtube.com/watch?v=0Ot-HM1mleY
No comment ! Ce timpenie ... Gusturile nu se discuta, dar cred ca la fel de caraghios ar arata subiectul nostru - oltcit offroad
Click pentru a vedea imaginea 
valib a scris:prin dublarea rulmentilor cu ace, nu se intareste suspensia.


Se intareste in sensul ca nu se mai uzeaza axa bratului la socuri si gropi.
Foarte importanta este, asa cum a mai scris cineva si montarea unor gresoare si ungerea periodica.
In rest nu e nevoie deoarece bratele de Citroen sunt oricum solide datorita materialului (nu sunt din tabla ambutisata si sudata ca la dacie sau alte masini). eu am renuntat la rulmentiicu ace am pus bucse si am pest 50de miikm cauta la transmisie......e un topic scris de mine
valib a scris:prin dublarea rulmentilor cu ace, nu se intareste suspensia.


Hmmm... la un moment dat am folosit planetare reconditionate, si m-am dus la garantie cu una. Rulmentii erau proaspat inlocuiti de Bogdan si pusi cate 4 pe-un brat. Mama, ce-au mai tras de brate baietii de la service mi-au zis ca in viata lor n-au vazut asa ceva. Asa ca inclin sa cred pe undeva ca se mai si rigidizeaza un pic...
barutzu a scris:eu am renuntat la rulmentiicu ace am pus bucse si am pest 50de miikm cauta la transmisie......e un topic scris de mine

"ia mai zi", vorba lui Grigoras Cristian )))) , baga link ca sa-ti sustii afirmatia, da detalii si cote ptr bucsele alea si cate bucsi ai pus
pare interesant cauta latransmisie .suspensie.... Prin dublarea rulmentilor se dubleaza suprafata de contact, se injumatateste presiunea pe pata de contact si.. daca memoria ma ajuta, cred ca durata de viata creste de 4 ori.

PS: daca nu intra mizerie.
Madalin Zolti a scris:
barutzu a scris:eu am renuntat la rulmentiicu ace am pus bucse si am pest 50de miikm cauta la transmisie......e un topic scris de mine

"ia mai zi", vorba lui Grigoras Cristian )))) , baga link ca sa-ti sustii afirmatia, da detalii si cote ptr bucsele alea si cate bucsi ai pus
pare interesant


cotele le am pe undeva dar poti masura un rulment int .ext. si se pot pune 3 buc.2 pe capete si una la mijloc eu am pus numai pe capete si la mijloc am dat o gaura de 4mm si mai bag ulei cu seringa din ce au fost facute bucsile? din teflon? alama? sau ce anume.. nu am eu vorba asta.eu o am pe asta:ia zi'mi. deci te rog nu spune prostii la adresa mea.scuze de off topic. Cred ca un superb model de oltcit off-road se poate gasi aici:
http://www.citrina.lt/modeliai/Oltcit/OLTCIT-SBARRO.jpg

Se pare ca prototipul a fost facut de Franco Sbarro, si din pacate a ramas la stadiul de prototip

Imagine preluata de pe:
http://www.citrina.lt/modeliai/Oltcit/index.htm
Grigoras Cristian a scris:nu am eu vorba asta.eu o am pe asta:ia zi'mi. deci te rog nu spune prostii la adresa mea.scuze de off topic.

BANDITU a scris:

Retard ca de obicei!!!!
Zolti nu-mi mai rastalmacii vorbele folosid citate din alte topice sa se inteleaga altceva.... fraza iti era adresata tie si NUMAI TIE!!!!!!
Madalin Zolti a scris:din ce au fost facute bucsile? din teflon? alama? sau ce anume..


dintr-un material special trimit la bucuresti lui catalin33 2 bucati cotele =37mminterior 44mmexterior e cabrio dar merge off road
http://www.youtube.com/watch?v=zeeM5Urxfog Eu unu sunt patit cu Oltcitul Off-Road. Mai demult eram undeva la peste si m-a prins ploaia...iar noroiul de pe jos s-a strans in pasajele rotilor din spate blocandu-le. REZULTATUL: am mers cu ea ca sania. Rotile fata trageau de rupeau, iar cele din spate era complet blocate. Ca sa nu mai zic ca am rupt si teava de tur din cauza la un sant (tot atunci) si am ramas in camp fara benzina Aaaa si inca un sfat: sa nu remorcati nicodata oltcitul de carligul de la roata de rezerva din fata. Ca o poveste naspa, pentru vechiul oltcit al tatalui meu: Eram cu el tot asa la o balta la peste si ne-a prins ploaia. Am ramas impotmoliti si am chemat pe cineva din satul respectiv cu un tractor. Masina era plina de noroi si nu se putea remorca de carligele destinate remorcatului, asa ca am agatat-o de carligul de la roata de rezerva. La primul deal a ramas si tractorul impotmolit, la care domnul de la volan si a facut elan si cand a plecat a luat dupa el toata fata de la oltcit http://www.4x4mania.ro/forum/viewtopic.php?t=4837
pare destul de capabila olteanca. desigur ca nu o sa se apuce sa se ia la tranta cu jeepane bazate....da' ptr o masinuta 4x2 si un motor de 60 de cai, care nu au fost proiectate ptr asa ceva.... http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=9765
ce coincidenta abia ce si-a deschis omul topicul si e vedeta...culmea e ca garda la sol nu pare ridicata iar drumu pe unde sunt facute pozele nu e chiar asa dificil pe langa ce au vazut alte oltence nu am fost atent ca are si la noi pe forum o prezentare a masinii. my bad. nu pare chiar asa de inalta...acu nus cum arata ridicata la maxim pe fata...da' cam asa e si a mea...
si inca ceva... oare nu e mai bune barele alea de metal in loc de spoiler cand vrei sa bagi olteanca prin noroaie? desigur si un scut ptr motor.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community