Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Solex sincron 32/32 reglaje

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
daca shtie cineva ceva despre carbu asta..documentatzie, sfaturi, lik-uri, orice..
http://forum.4tuning.ro/attachment.php?attachmentid=287756&d=1182105025
http://forum.4tuning.ro/attachment.php?attachmentid=287757&d=1182105025 Interesant ca pe capac scrie Pierburg si pe corp Solex. Nu cred ca e prea complicat de reglat.
Nasol ca nu scrie modelul carburatorului. frumoasa jucarie ar trebui sa fie destul de nervos reglat cum trebuie. Merge pus tuurbo pe ele? Am impresia ca are soc automat pe baza de temperatura lichidului de racire. Asta e cam nasol, ca nu stiu cum o sas il adaptezi. Banuiesc ca e Pierburg Solex (doooh, doar scrie pe el ). Model habar n-am. deocamdata nu's deloc multzumit de el..nu reushesc sa-l reglez, shi merge cam inecat. plus ca se intampla nishte chestii dubioase..trage aer fals printr-un cancal din capac. daca-l astup, merge f frumos. totushiu apare intrebarea, de ce e canalul acolo daca merge mai prost cu el? sigur imi trebuie documentatzie la el! uff! nu ma ajuta nimeni? deci e oficiala treaba! solex sucks! parca ar fi carb de oltcit! calc pe ea shi se pune'n nas, mers neregulat etc! drla ruls! shi daca nu e drla, atunci weber!
mistreku a scris:daca shtie cineva ceva despre carbu asta..documentatzie, sfaturi, lik-uri, orice..
http://forum.4tuning.ro/attachment.php?attachmentid=287756&d=1182105025
http://forum.4tuning.ro/attachment.php?attachmentid=287757&d=1182105025


Eu am avut ocazia mai acum nu stiu cati ani, sa vad in comert un carburator Carfil (licenta Solex) sincron, adica ambele trepte ale carburatorului se deschid odata, la fel ca si cel pus in pozele tale, si... semana foarte bine cu cel de Oltcit. Aceeasi prindere, cam acelasi corp, diferea socul si sigur erau difuzoarele mai mari.

Am considerat ca nu poate sa mearga prea bine pe Oltcit daca se monteaza asa cum e, (si se potrivea la fix la fixare), si nu l-am luat, desi nu era scump si mai era si nou-nout. In plus sigur era pentru o cilindree mai mare. La acest tip de carburator fiecare camera trebuie sa alimenteze alt grup de cilindrii, altfel nu are nici un sens. De fapt s-a mai discutat problema pe acest forum, sau pe forumul vechi.

Pentru un amestec bun in regimurile partiale, e important ca viteza de curgere a aerului prin difuzor sa aiba o anumita valoarea, adica cu alte cuvinte mare. Cum se poate obtine acest lucru? Cu un difuzor mai mic.
In cazul tau, difuzoarele sunt prea mari, si cred ca amesteul este prea sarac. La fel, cred ca si in plina sarcina amestecul este tot mai sarac. In anumite limite se poate corecta amestecul din jicloare. Sigur in sarcina iti suna motorul foarte gros .

Eu cred ca la sistemul de admisie pe care il are Oltcitul, nu se justifica modificarile pentru un carburator sincron. Iar montarea pe admisia existenta, in afara unei sectiuni de curgere mai mare in plina sarcina, are doar dezavantaje.
Cred ca merita ori un carburator care are un difuzor mai mare pe treapta II, ori doua carburatoare, cu plasarea filtrului de aer in locul carburatorului. nu cumva e carburatorul de pe lada 1500? Ce a vazut Titus era un carburator ARO 244 motorul semicarpati. Lada avea un Zenith italian sub licenta. Modificarea la Oltcit pentru sincron inseamna automat si separarea cutiei Solex Adica o camera a carburatorului pt doi cilindrii si o camera pt restu?
Sa inteleg ca trebuie modificata tubulatura de admisie pt chestia asta?

valib a scris:nu cumva e carburatorul de pe lada 1500?


Carbu de lada este progresiv si a doua treapta se deschide vacuumatic. Da. O camera alimenteaza un grup de doi cilindrii.
Daca stau bine sa ma gandesc, cum e ordinea de aprindere la Oltcit, 1-4-3-2, si cum sunt pozitionate cele doua trepte ale carburatorului, s-ar fi putut separa extrem de usor traseele.

Nu trebuie decat sudat cumva de pata de aer cald, sau ma rog, prelucrat, adaugat ceva, incat o treapta sa alimenteze cilindrii 2 si 4, iar cealalta 1 si 3, pentru o admisie egal distantata in timp din fiecare treapta.

Ramane de vazut pentru ce cilindree a fost realizat carburatorul, ce lungime are galeria de admisie, diametru, etc.... adica ce spunea comnean, ARO244, motorul semicarpati. Cat sa aiba? 2000-3000cmc? Nr. cilindrii, dispunere, si ce spuneam mai sus. Nu mai caut sa vad ce fel de motor e, dar informatiile sunt binevenite. Daca nu ma inseala memoria ordinea de aprindere la ARO 244 era 1-4-2-3. Sau ceva de genul. SR 131 avea motor V8 de 5025cmc. deci ARO avea jumatate, adica 4L si circa 2500cmc (ca 5025/2 da cu virgula ) . dar avea si o splendoare de carburator HOLLY sincron cu doua trepte fiecare carburator si corectie altimetrica de debit. O splendoare! Ce era interesant ca toate automatizarile aveau elemente de executie mecanice pe sectoare dintate inclusiv executia corectiei altimetrice. am mai auzit treaba asta, cu separarea admisiei..daca e asha, e nasol..titus, ai dreptate cu sunetul motorului, e f gros, mai ales ca am toba finala de inox, shi-l aud imediat. cam are logica ce zicetzi baietzi, cu difuzoarele alea. nu cred ca vacuumul e destul de puternic pt carbu' asta. provine dupa un ford de 2000 V6. sau cel putzin ash am auzit. totuhsi o intrebare? de ce DRLA-urile dau un randament asha mare? shi e cate un difuzor de 40 pe fiecare piston.. am vazut unu ca al tau la un prieten pe un Golf cu motor de 1.8 tot cu soc pe temperatura lichidului de racire, pe Golfu ala mergea bine. Daca te ajuta cu ceva mergem sa arunci o privire la el. ms frumos, da' am renuntzat la el deja..m-a disperat. consuma mult shi merge prost! ori din vina lui, ori din a mea..in fine! nu mai conteaza. deocamdata clasicul CIC..pana la noi achizitzii! Daca doriti consum mic si performante lasati carburatorul cel original,performante inseamna sa optimizati cea ce fabricantul a omis sau nu la interesat la acea data. Ce ziceti de montarea unui EGR eu am asa ceva si este bestial ce este ala "EGR"? EGR este o prescurtare. Sistemul fuctioneaza in felul urmator: Gazele de esapament sunt preloate si introduse in admisie sau in filtru de aer
cristiburcea68 a scris:Gazele de esapament sunt preloate si introduse in admisie sau in filtru de aer
Toate gazele Si oxigenul necesar amestecului carburant, de unde se mai ia egr are loganul diesel care atunci cand motorul este rece recircula o parte din gazele de esapament........ EGR = Exhaust Gas Recirculation. Sau sistem de recirculare a gazelor de evacuare. Este un sistem de reducere a nivelului poluant al gazelor de evacuare. Astfel amestecul la turatie de relanti si in anumite regimuri tranzitorii este "otravit" cu o parte din gazele de evacuare. In acest fel volumul de amestec proaspat in camera de ardere se reduce considerabil.
Avand in vedere ca la relanti sau regimuri de sarcina partiala la turatii joase afectarea performantelor motorului nu este teribil de importanta sistemul este utilizat pe scara larga. Comanda "vanei" de gaze se poate face pneumatic sau electromecanic functie de generatie.
Oltcitul de exemplu este echipat cu un rudimentar PCV adica positive Cranckcase Ventilation system. Se recupereaza o parte din gazele de carter care se introduc via separatorul de ulei in admisie.
12 TRS pt Franta avea un kit separat de depoluare.
Nu-mi dau seama ce fel de EGR a adaptat cristiburcea 68.
Ar fi interesant cum a facut comanda sistemului de unde a "preloat" informatii pe traseul de evacuare etc!
Sunt curios si ar fi interesant! Salut,

am o intrebare la care n-am un raspuns clar documentat si ma adresez celor care sunt de specialitate ca formatie profesionala sau celor care si-au facut temele mai bine ca mine:

ce se castiga si ce pierde daca scot afara din filtru de aer gazele de carter recirculate prin epurator la 12trs ca si :
-comportament motor
-nivel poluare mediu ambiant
-consum de carburant

n-am gasit o tratare clara cap-coada a acestei probleme , daca n-am vazut-o de ochi , imi cer scuze si astept o indrumare spre acea sectiune de forum

multumesc mult ,
scorpion iti spun din observatiile mele
1-nu mai ajunge ulei in carcasa filtrului de aer(ma refer la vaporii care condenseaza in carcasa si in timp se aduna ceva ml de ulei)
2-carburatorul sta curat adica nu se mai innegreste in timp multumesc iulicuta2000 ,

dar cum stam cu consumul dupa scoaterea din circuit a gazelor de carter ?
scade ?
creste ? consumu nu e afectat doar daca mergi cu masina in acelasi stil,in schimb auzind sunetul pronuntat care il face motorul cu filtrul sport,o sa o calci mai mult si mai des...si de aici consum mai mare in rest nu e nici o diferenta iulicuta2000 ,

imi pare rau ca nu m-am exprimat mai clar ! mea culpa !
Eu vroiam sa stiu cum se comporta motorul daca singura interventie este aceea de a anula intrarea in carcasa filtrului de aer a gazelor de carter reciclate de epuratorul de ulei ?
Deci nu intervii asupra masinii decat trimitand gazele de carter inafara filtrului de aer (sa zicem sub masina) , ce se intampla in aceasta situatie:
-cu motorul ?
-cu consumul de benzina ?
-cu noxele ?
Ce avantaje si ce dezavantaje are aceasta modificare ?
scorpion a scris:ce se castiga si ce pierde daca scot afara din filtru de aer gazele de carter recirculate prin epurator la 12trs ca si :
-comportament motor
-nivel poluare mediu ambiant
-consum de carburant

Motorul va merge numai cu aer curat, relantiul va creste putin dar se va regla din surubul de deschidere a clapetei de acceleratie tr. 1, mediul va fi poluat cu gaze de carter si ulei. Multumesc , Laurentiu .
Pe moment raman cu circuitul de gaze de carter asa cum l-a facut fabricantul.... , eventual imi mai pun un epurator de 1100 inaintea celui de 1300 care este fixat in caseta de plastic a filtrului de aer.
Eventual imi caut un separator centrifugal de gaze de carter care are o capacitate de filtrare mai mare si-mi montez asa ceva , pt ca dupa postul lui iulicuta2000 in care vorbea de uleiul depus prin carburator , m-am dus sa ma uit la carburatorul inlocuit acum 1 an si e drept ca arata cam ca draq , plin de ulei atat pe interior cat si pe exterior... bre io spun ca la mine nu a crescut/scazut relantiul,sau consumu...de poluare nu stiu ce sa spun,si cu gazele scoase la roata tot nu mi-au iesit noxele din prima la ITP...cert e ca in fuunctionarea motorului mare lucru nu afecteaza acele gaze de carter,doar daca nu sunt in exces iar atunci clar otravesc amestecul de benzina creeaza depuneri pe galerii dar in acelasi timp ung bine supapele,posibil sa creeze mai usor depuneri pe bujii...stiu si eu?
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community