Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

AJUTOR,FRANE BLOCATE!

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Salutare!

Nu am terminat bine cu problemele de alimentare pe care,cred ca le-am rezolvat ca o noua problema,mult mai grava am cu olteanca mea.
Hai sa va povestesc despre ce este vorba,poate ma ajutati si pe mine cu un sfat ceva:

Am avut frane bunicele,sa zic de nota 9 pana acum vreo 2-3 luni cand,facand un drum de vreo 100 km in afara Craiovei,am constatat ca,dupa ce i-am dat 80-100km/h,distante de cateva km,la franare,pedala se ducea aproape de podea,abia la a doua reuseam sa franez,ba chiar si la a 5-a,si pridea cateodata aproape de podea.Am fost la mecanic care mi-a zis ca trebuie sa schimb pompa de frana.Zis si facut.Am cautat pompa de frana noua insa am inteles ca nu se mai fabrica(as vrea sa ma lamuriti si pe mine,va rog) asa ca am apelat la o cunostinta care mi-a dat o pompa second pe care am montat-o si care s-a dovedit a nu functiona,am luat apoi alta second,a montat-o mecanicul,a pus likid de frana si a mers o perioada.La un moment dat mi s-a aprins beculetul de avertizare si imi fugea pedala in podea cand tineam piciorul pe frana apasat si l-am sunat pe mecanic care mi-a zis sa completez cu lichid de frana.L-am intrebat de care si mi-a zis "RO 3".Am intrebat de lichidu asta,nu am gasit.Am luat DOT 3 pentru ca mi s-a parut ca mecanicul gresise,ori nu stia,ori nu stiu.In fine,am luat si am completat cu LIFROM.Asta cam acum o saptamana.
Ieri,am fost pe la niste rude in oras,cand m-am intors,mergeam cu a 5-a si am vazut ca tinde sa moara motoru,am schimbat din treapta in treapta pana intr-a 1-a cand masina pur si simplu s-a oprit.Pedala de frana era atat de tare cum nu vazusem in viata mea asa ceva.Pur si simplu nu am mai putut sa mai plec cu ea de pe loc.Apoi am stat sa zic cam 20 min langa masina,am sunat in toate directiile sa caut ajutor.Pana la urma m-am urcat la volan si am bagat-o intr-o statie de autobuz cu alveola pentru ca blocam 1 sens de mers.Cu chiu cu vai am reusit sa o parchez acolo.Dupa mai bine de o ora,am luat-o de acolo si m-am riscat sa ma duc acasa(aproximativ 2-3 km).Bineinteles ca nu am ajuns chiar pana acasa,sa zic cam la 100m distanta,la fel,franele blocate,pedala tare ca fierul.Un prieten ieri mi-a zis ca din cauza caldurii,culmea este ca el ramasese fara frane ieri dupa ce incercase sa aeriseasca Dacia Berlina,a pus niste apa rece pe pompa de frana si imediat si-au revenit franele.
Azi noapte am plecat cu masina la servici insa nu am reusit sa ajung nici la servici si nici inapoi,la fel franele blocate si pedala trunchi!

Va rog sa ma ajutati,am nevoie urgent de ajutor!Nu mai stiu ce sa-i mai fac,nu stiu de ce se comporta asa,dupa ce a mers bine o perioada de vreo 3 saptamani,de cand i-am schimbat pompa de frana,pana ieri.

Multumesc! Tija dintre pedala si pompa de frana a sarit de la locul ei. Daca o sa te uiti sub bord la pedala de frana o sa o vezi. Trebuie sa se aseze frumos in locasul ei dar pun pariu ca la tine s-a asezat pe buza locasului aluia. Am mai patit-o si eu. Aceeasi banuiala ca si MadWolf am si eu. Dupa ce asezi tija in scobitura din centrul pistonasului de frana, desfa piulita de la contactul care duce la lampile de stop si mai infileteaza contactul ala putin, cat sa mai reduci jocul tijei in pistonas. Dupa care strangi piulita. Ehehe...
Problema asta e mult mai complexă decât crezi.

În primul rând, ai reușit să distrugi toate garniturile de pe traseul frânei. CU nenorocitul de DOT3, care în vecii vecilor nu se pune la Oltcit! Și nici nu se amestecă cu altul. (O să vezi că-ți iese spumă prin rezervorul de lichid și n-ai să știi de ce...)
DOT3, pe lângă faptul că nu are aceeași compoziție uleioasă, are și punct scăzut de fierbere. Și mai e și acid și atacă garniturile.
Nu se pune nici DOT5.1, nici apă, nici alcool, nimic altceva.

Lichidul care se pune în instalația oltcit este: DOT4
Punct fierbere ridicat
compoziție uleioasă, se evită evaporarea (logic, lucru vital într-o instalație de frână)
contaminare minimă (nu se omogenizează cu oxizii de pe traseu, nu se solidifică, ...de asta și face spumă în compoziție cu alte lichide)
și ar mai fi dar nu mi le amintesc acum.

Problema ta, suporteru, se rezolvă printr-o revizie completă a instalației de frânare.

În primul rând, va trebui să schimbi absolut orice garnitură de pe traseu. Obligatoriu, noi.
Același lucru cu pompa de frână. Demontată și schimbate garniturile.
Verificare consistență plăcuțe frână cu înlocuire acolo unde este cazul
Poziționarea și curățarea pistonașelor, curățarea canalelor garniturilor și montarea celor noi, cum am zis (etrierii se pot spăla și cu apă limpede)
spălarea întregii instalații cu alcool tehnic - cam 1 litru e suficient
DOT4, pedale, aerisire.

Și sănătate, frâne beton pentru ani buni.
(dacă nu mai sunt alte conducte, limitator etc, sparte)

Spor la treabă!
ATENȚIE! Dacă consideri că nu te descurci, lasă o persoană avizată.
Cu frânele nu e de joacă!
Zephirus a scris:
Nu se pune nici DOT5.1, nici apă, nici alcool, nimic altceva.

No shit! Nu numai eu am mers cu DOT 5.1 fara fara probleme, asa ca permite-mi sa te contrazic aici. Cât timp? Vreo 2 ani, apoi l-au amestecat la service cu DOT 4 , nu s-a intamplat absolut nimic cu lichidul de frana. Cu DOT 5.1 comportamentul franelor chiar a fost mai bun, si pedala se simtea altfel, mai bine. Atentie: nu confundati DOT 5.1 (care e lichid clasic, mineral) cu DOT 5, care e siliconic si nu merge decat pe instalatiile care accepta asa ceva (au garnituri si furtunuri siliconice), altfel distruge tot ce inseamna cauciuc! hm... posibil să fi făcut confuzia asta.
Deși nu cred.... Ba da Zephirus, este exact cum zice cristi. DOT 5.1 este compatibil cu DOT 4, nefiind siliconic.

Zephirus a scris:Nu se pune nici DOT5.1, nici apă, nici alcool, nimic altceva.

Lichidul care se pune în instalația oltcit este: DOT4


Nici eu nu folosesc DOT 4 si uite ca nu am avut nici o problema, ba dimpotriva... Folosesc lichid de frana RBF, de la Motul, care clar a dat clasa oricarui lichid de frana de l-am folosit pana acum. Fratii mei,multumesc pentru sfaturi.Sunt nedormit pentru ca de la servici plecai cu un prieten direct la mecanic.Belea mare,mi se mai blocara franele de vreo 3 ori(care v-ati nimerit pe Doljului,sorry) insa pana la urma totul iesi cu bine,mai putin pentru buzunarul meu care se usura de 100RON.
A fost nevoie de 4 mecanici ca se rezolv problema,de schimbarea(a 3-a oara in mai putin de 3 saptamani) pompei centrale de frana si de remorci de nervi.
Schimbai bineinteles si lichidul de frana cu un Comma Dot 4,sintetic,dadui o carutza pe el(facui bine,nu facui,fu singurul lichid pe care il gasii),acum merg franele.
Vreau sa va multumesc mult de tot pentru informatiile pe care mi le-ati dat si pe care,bineinteles ca le-am impartasit cu mecanicul.
Sper sa nu mai am probleme cu franele,oricum pompa(pe care dadui 50 ron) e garantata de respectivul.
Multumesc inca o data si aveti aprecierea mea!
Acum pot in sfarsit sa ma odihnesc si eu.
suporteru a scris:Ieri,am fost pe la niste rude in oras,cand m-am intors,mergeam cu a 5-a si am vazut ca tinde sa moara motoru,am schimbat din treapta in treapta pana intr-a 1-a cand masina pur si simplu s-a oprit.
Cind mai patesti asa ceva si ca sa nu stai pe linga masina cu orele, pune mina pe o cheie inelara de 8 si desfa aerisitorul etrierului de pe fatza - presiune din circuit va fi purjata in exterior eliberind discurile de frina.

La tine problema ori este din tija pedalei asa cu s-a spus mai sus ori, instalatia trage aer pe undeva (garnitura semietrieri).
O masina (oltcit) neinfrinata, se poate impinge pe loc drept si orizontal doar cu o singura mina fara a depune un efort prea mare. Plus că, mulți nu știu, etrierii spate se cam blochează... Totusi... inainte de a duce masina in service te-ai uitat la tija de la pedala de frana? Aia care impinge in pistonasul de la pompa de frana?

suporteru a scris:Fratii mei,multumesc pentru sfaturi.Sunt nedormit pentru ca de la servici plecai cu un prieten direct la mecanic.Belea mare,mi se mai blocara franele de vreo 3 ori(care v-ati nimerit pe Doljului,sorry) insa pana la urma totul iesi cu bine,mai putin pentru buzunarul meu care se usura de 100RON.
Totusi... inainte de a duce masina in service te-ai uitat la tija de la pedala de frana? Aia care impinge in pistonasul de la pompa de frana?


Dap,am verificat,era pe mijloc.Pistonasul de la fosta mea pompa de frana ramanea blocat.Acum este bine.

Cind mai patesti asa ceva si ca sa nu stai pe linga masina cu orele, pune mina pe o cheie inelara de 8 si desfa aerisitorul etrierului de pe fatza - presiune din circuit va fi purjata in exterior eliberind discurile de frina.


Am avut mancat capul aerisitorului din fata(de langa baterie) si a fost macel pana l-am scos(am reusit pana la urma).Pai si nu trebuie sa apese cineva pe frane cand fac asta?
suporteru a scris:Pai si nu trebuie sa apese cineva pe frane cand fac asta?
Nu. Instalatia este deja in presiune. Dind drumul la aerisitor, presiunea va iesi automat din instalatie eliberind discurile de frina. ok,multumesc pentru sfat! Si la mine a ramas infranata (dupa 2 ani de stat) insa din cauza unei sigurante mici, din interiorul pompei de frana, care a sarit (si a dat drumul arcului sa impinga pistonasul din pompa si sa franeze). Cu 5000 de ture nu puteam sa plec de pe loc. Voua vi s-a intamplat vreodata asa ceva? am si eu aceeias problema
dupa cateva luni d stat se blocheaza franele zilnic
nu stiu c sa ii fac
boltu d la pedala e la locul lui
pompa e verificata
[/img] trebuie sa plimbi pistonasele de la etrieri de cateva ori si sa faci o aerisire a instalatiei de franare ,si vezi apoi daca se mai intampla asa aceeasi problema am avut-o si eu, am curatat pistonasele si gata, merge perfect, bine eu am schimbat si discurile ca erau uzate
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community