Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Dacia care merge cu butelie de aragaz!

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
http://www.editiaspeciala.com/stiri/2008-01-17/Dacia-care-merge-cu-butelie-de-aragaz-41857.asp
Pentru unii soferi, instalatiile de gaz montate pe autoturisme sunt deja de domeniul trecutului. In Caracal, judetul Olt, un tanar de 27 de ani a pus la punct o metoda nastrusnica de alimentare cu combustibil: instalatia cu gaz tras direct din butelia... de aragaz!

Chiar daca au venit ca o alternativa, ceva mai ieftina, pentru carburantii auto clasici, instalatiile GPL nu sunt nici pe departe “solutia perfecta”. Laurentiu a muncit luni in sir pana a reusit sa racordeze batrana lui Dacie din anii ’80 la butelia de aragaz. “Am facut-o si p-asta. Acum minunile Caracalului nu mai sunt 7”, glumeste tanarul.

O Dacie verde si obosita cu greu poate iesi in evidenta in traficul din oras, insa la capitolul cheltuieli pe consumul de carburant ar putea starni invidia chiar si celor mai performante dintre autoturisme. Asta deoarece atat gazul de butelie, cat si “instalatia” de aragaz sunt mult mai ieftine decat GPL-ul omologat.

“M-a costat foarte putin instalatia, a fost adusa de afara de niste prieteni. Nu au putut sa care dupa ei ditamai butelia, asa ca am montat o parte din instalatie, am schimbat niste racorduri si am pus butelia mea. Atat doar ca e ilegal, dar imi fac treaba cu ea”, spune Laurentiu.

Modul de functionare a instalatiei este cat se poate de simplu, spune tanarul sofer: se asaza butelia in portbagaj, proptita intr-un bustean, sa nu fuga, se strange filetul cu cheia franceza, se deschide robinetul la maxim si.. gata! “Problemele apar… cu mama! Ma cert mereu cu ea ca-i iau butelia de la aragaz si nu mai are pe ce sa gateasca”.
Modul de functionare a instalatiei este cat se poate de simplu, spune tanarul sofer: se asaza butelia in portbagaj, proptita intr-un bustean, sa nu fuga, se strange filetul cu cheia franceza, se deschide robinetul la maxim si.. FACE BUM

cum dracu sa mergi cu bomba in spate mai ales ca nu isi ia si unele masuri de siguranta. butelia proptita de bustean, strange racordul cu chia franceza ar trebui ceasuri sa monitorizeze presiunea si multe ate chestii.

oare cat va dura pana ii va exploda motorul
Laurentiu a scris:http://www.editiaspeciala.com/stiri/2008-01-17/Dacia-care-merge-cu-butelie-de-aragaz-41857.asp
In Caracal, judetul Olt, un tanar de 27 de ani.

Hahaha numai in Caracal se putea intampla asa ceva.Foarte curajos tanarul:)
**COSMIN** a scris: ar trebui ceasuri sa monitorizeze presiunea si multe ate chestii.

...instalatia, a fost adusa de afara de niste prieteni.
Nu se rezuma totul la butelie. Poate omul nu vrea sa-si vinda "patentul". am citit articolul si cea mai tare faza vine din poza care il insoteste: o Dacie verde de pe vremea lui Pazvante, care are pe muchia portbagajului 2 placute pe care scrie mare CITROEN AXEL 12 TRS. Deci trebuie sa vorbim cu geodezii sa fie pregatiti, ca in curand o sa fie nevoie sa refaca hartile 1:25.000 zona Caracalului... poate si pe-alea 1:100.000. pai instalatii din astea am vazut de pe vremea lui ceausescu cand nu se gasea benzina si stateai cu orele la coada si mai era si pe ratie parca, mai bine iti schimbai o butelie pe sub mana cum se facea atunci si scapai de batai de cap

deci cu alte cuvinte se pare ca a reinventat roata a inventat-o si a facut-o din nitroglicerina asa...la un accident...s-a dus naibi dacia si ce se mai nimereste un juru lui...multa minte le mai trebuie sa faca asa ceva.... pai da, proptita in bustean...vorba lui Iulicuta, mai ai nesansa sa stai langa unul ca asta la stop si poate are o scurgere, ca a uitat sa ii puna caltzi pe un filet si pa-pa cazanele astea nu sunt oprite de RAR-ul mobil, ca la cum arata este imposibil sa iti inchipui ca sunt perfecte din pdv tehnic? criminal. nu se multumeste cu moartea lui,vrea sa nu moara singur... Piroman
Cata minte tre` sa ai... e veche . . . si nu e deloc periculoasa . . . am un vecin care din anii 80 mergea asa cu masina si nu a avut nici cea mai mica problema . . . . acum vreo 5 ani d'abia a renuntat ca a trecut la GPL normal . . .acum a aruncat masina la remat sa-si ia nepocsu' Logan.

Oricum motorul tinea cam 100.000 km fara probleme si mergea degeaba in anii aia . . . macar asta are bun simt..ca sa zic asa...am vazut mai demult la tv pe unul cu butelia de aragaz in masina,pe scaunul din dreapta si furtunul mergea pe geam la motor... Se mergea asa inainde de 89 cu o gramada de masini, dar de... ziaristul roman a gasit senzationalul in butelia de gaz. Plus replica aia de la sfarsit, in care se supara mama ca nu mai are pe ce sa gateasca. Am eu butelie de rezerva, i-o pot dona ziaristului daca isi pune si el asa instalatie pe masina. Plus replicile alea cu Dacia obosita... Frate, de asta imi place mie Mad Max, nu duceau masinile la Remat, puneau mitraliere pe ele . parca si aia (madmax) aveau probleme cu carburantul... Articolul este o tampenie. Inainte de '89 se gaseau instalatii GPL rusesti, niste tampenii empirice. Si, in loc de butelie omologata, se folosea printre altele si butelie de aragaz. Cei care aveau butelia originala, care tot ca o butelie de aragaz arata, o incarcau ghici cum: de la o butelie de aragaz aham da .. si prin anii 90.. am vazut unu din asta ... la coada la benzina deh .. cum era in perioada aia .... dar l-am vazut cu usile facute franjuri ... ca deh .. ia bubuit gazul ... de la scaparile de la butelia de aragaz din spate ... bafta lui ... ca nu era in masina si .. ca nu a facut decat explozie .. si nu a luat foc ...

asha ca inventia e veche .. doar ... "desteptul" e nou
b28kft a scris:Articolul este o tampenie. Inainte de '89 se gaseau instalatii GPL rusesti, niste tampenii empirice.
Timpeniile astea empirice, au ajutat multa lume in acea vreme sa-si faca treaba cu masina cind cota de benzina era de 20L/luna vara si 10L/luna iarna.
Orice lucru la inceput, este un pionerat . LA BOMBA!! inventiv omul, dar oare la un impact se inchide automat, sau alearga el s-o inchide... sau alearga de langa masina cat il tin chicerele daca mai are timp Robertino, Angel, Iulica, voi ce ati fi facut in perioada aia pt a va folosi de masina Credeti ca avind benzina raionalizata, ati fi reusit sa circulati cu max. 20 L/luna in fiecare zi mai mult ca sigur as fi avut cel putin inca una dupa mine in caz ca ramaneam in pana dar cum n-am trait vremurile alea in acest mod nu fac decat putin haz de necaz
iulicuta2000 a scris:...cum n-am trait vremurile alea in acest mod nu fac decat putin haz de necaz
Din punctul asta de vedere (al benzinei), au fost vremuri destul de grele. Omul incerca sa faca orice "inventie/inovatie" numai sa se invirta roata . Putini isi mai aduc aminte de perioada cind se circula "cu SAU fara sotz" .
Laurentiu a scris:Putini isi mai aduc aminte de perioada cind se circula "cu SAU fara sotz" .


2 MM 9139 (MM19HOF) mergeam cu parintii cu bicicletele cand circulau cele cu sotz

Sa nu mai zic cand eram la mare... evident ca nu ne-au ajuns acei 20L de pe acea luna Tata a stat la coada la PECO vre-o cateva zile sa putem ajunge acasa

Ce vremuri bre... nu ma mir ca mergeau cu butelie de aragaz... ma mir ca nu si-au pus motoare nucleare in dacii, oltcituri skode si wartburguri pe vremea aia masina care o aveam pe vremurile apuse avea la numar 1985...unchimiu avea la a lui ceva cu 6 in coada...tocmai,ca sa putem pleca la nevoie cand cu masina noastra nu aveam voie...
Hofy a scris:Sa nu mai zic cand eram la mare... Tata a stat la coada la PECO vre-o cateva zile sa putem ajunge acasa
Eu foloseam 3-4 "fluturasi" de ITP (se facea ANUAL) pt a lua in aceeasi zi (incepind de la ora zero la ora 24 colindind tot litoralul) benzina necesara intoarcerii acasa (10 L/statie cu inscrierea datei si nr. statiei de benzina). Inaintea HOF-ului eram mai jmecher ca tine... Aveam un Wartburg cumparat de la un shef' de partid cu numar mic (sub 1000) (parca) nu ne opreau nici militienii, ne faceau semn sa trecem... restu' amenda sa iasa la numar

http://oldi.gmxhome.de/galerie/wartburg311_limousine_blau.jpg

Ce dor mi-e de el 3-AR-7254 .. imi aduc aminte ca stateam dimineata la coada sa tin loc la tata..care venea dupa servici sa ridice cota...si mai tin minte cum se intindea coada(ptr aradeni) de la actualul verbitza si pina sus la RAR.. Dumnealui Cazanu', achizitionat in decembrie '88, avea 17 B 4400. Cica era "numar de camuflaj", ce insemna asta nu va pot spune. Dar a circulat in "zilele fara sotz" si nu s-au dat gaborii la el. Cat despre benzina, singura belea care o aveam era s-o filtram, ca de gasit gaseam, iar ca pretz era pe la jumate (Tata avea pile, shhhht)
b28kft a scris:17 B 4400. Cica era "numar de camuflaj"... (Tata avea pile, shhhht)
Deh, nu toti putem trai in Bucuresti . Taica-meu a avut Dacia 1300 din 72 pana prin 80, nu a prins problemele astea, apoi pana in 91 nu am mai avut masina, am mers cu trenul peste tot, in 91 a venit Oltcitul crem nou, prin 2005 cel verde sh si apoi loganul acum un an.
Tin minte de la rude ce balamuc era cu benzina, cu cota, cu restrictiile de circulatie, nu se merita sa ai masina pe vremea aia decat daca plecai cu cortul in concediu, dar oamenii erau si mult mai putin stresati.
Ei, ma rog, daca aveai rude la tara normal ca masina era indispensabila, mai ales cu foamea care bantuia orasele. ehh... de cate ori nu dormeam in masina cu taica-meu la cozile interminabile de la PECO

ce amintiri... Si nasoale si mistoc
Benzina nu lipsea ca era de unde ( exclus PECO ) . Cazanele de benzina de pe vagoane niciodata nu se golesc de tot la destinatie . Si cum trecerea peste granita din Rusia se facea pe la Galati pt convoaiele care mergeau la bulgari ne lipeam fiindca eram "abonati" .
Acum este trafic de benzina proasta tare de la moldoveni care o aduc in rezervoarele de la masinile lor .
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community