Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Probleme mari cu franele

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Salutare! In wek trecut am reusit in sfarsit sa-mi montez cutia cu 5 trepte, numai ca in loc de satisfactie am mari probleme cu franele si anume: am montat cutia, discurile si etrierii au ramas cele de pe masina mea (mentionez ca inainte de a face acest schimb nu aveam probleme), am schimbat cu ocazia asta si garniturile la etrieri (la cel de pe stanga era chiar necesar), am facut aerisirea, schimbat garnituri pompa de frana, spalat toata instalatia cu spirt si surpriza in momentul cand franez lin si uniform imi tremura toata masina si simt in pedala batai ca si cum as avea ABS, iar pedala mi se duce la fund prin trepidatii ca si cum as avea scapari de presiune. Am verificat nivelul lichidului de frana (DOT 4) si este in regula In momentul cand franez brusc frana este OK. Garniturile la pompa tin sa precizez ca le-am schimbat a 2 zi dupa ce am observat ca am probleme expuse mai sus, dar nu s-a observat nici o schimbare dupa ce am schimbat aceste garnituri. Efectiv nu stiu ce naibi are. Poate ma ajutati voi.
Multumesc!!
bobyta a scris:1. ... am facut aerisirea
2. schimbat garnituri pompa de frana,
in momentul cand franez lin si uniform imi tremura toata masina si simt in pedala batai ca si cum as avea ABS, iar pedala mi se duce la fund prin trepidatii ca si cum as avea scapari de presiune.

1. Descrie fazele si ordinea operatiilor incepind de la umplerea instalatiei de frinare.
2. Esti sigur ca montajul a fost facut corect (ordinea pistoanelo si asezarea garniturilor pe ele

Discurile de frina sint curate Nu au urme de ulei sau lichid de frina pe ele Raspund prima data la intrebarea nr.2 si anume simptomele au aparut inainte de a schimba garniturile la pompa de frana si tocmai din cauza acestor simptome m-am hotarat sa le schimb crezand ca este din cauza lor. Ghinionul este ca nu a mers nici dupa aceasta operatiune.
La punctul 1: am montat totul la loc am umplut vasul cu lichid de frana, am facut cateva pedale, dupa care am inceput sa fac aerisirea incepand cu roata spate dreapta spate, urmand roata stanga spate si dupa aceea rotile fata. intr-o prima faza nu am fost multumit si am reluat procesul de aerisire. Sunt foarte sigur ca nu mai are aer deloc pe instalatie asa ca... nu stiu ce ar putea avea.
In privinta faptului ca ar avea urme de lichid de frana pe discuri nu am vazut si dupa ce am facut aceste operatii am rulat cam 300 km (sunt ca inconstient cu franele astea) si tot asa imi face.
bobyta a scris:1. Raspund prima data la intrebarea nr.2 ... Ghinionul este ca nu a mers nici dupa aceasta operatiune.
2. La punctul 1: am montat totul la loc am umplut vasul cu lichid de frana, am facut cateva pedale, dupa care am inceput sa fac aerisirea ... Sunt foarte sigur ca nu mai are aer deloc pe instalatie...

1. De sint toate la locul lor si in ordinea in care ar trebui sa fie, numai tu poti sti ce si cum ai montat.

2. Eu as spune sa nu fii asa de sigur. Cred ca mai ai pe instalatie aer si nu este complet scos.

Valabil pt Oltcit Club si TRS (discuri de frina pe CV)

La umplerea instalatiei de frinare:
a) se toarna lichidul in rezervor;
b) se scoate COMPLET aerisitorul etrierelor fata si se asteapta pina ce lichidul incepe sa curga dupa care se monteaza aerisitorul si se opreste scurgerea. Cind lichidul incepe sa iasa, abia atunci esti sigur ca circuitul fata este plin cu lichid.
c) se scoate COMPLET aerisitorul etrierului stinga spate si se asteapta ca lichidul sa se prelinga dupa care se remonteaza aerisitorul.
d) se scoate COMPLET aerisitorul etrierului dreapta spate si se asteapta prelingerea lichidului dupa care se remonteaza aerisitorul.
e) pt punctele b, c si d - NU se fac pedale de frina.
f) din acest moment se poate incepe aerisirea: dreapta spate, stinga spate si circuit fata. Aerisirea trebuie efectuata cu ajutorul unui tub transparent cuplat cu un capat la aerisitor iar celalalt intr-un vas cu lichid de frina si se face pina in momentul in care nu mai apar bule de aer.
La efectuarea pedalelor de frina, aceste se vor executa lent si nu in forta. La fiecare revenire a pedalei de frina dupa desfacerea si stringerea aerisitorului, se va avea in vedere ca pedala sa revina lent si nu aruncata de forta arcurilor din interiorul pompei de frina.
P.S. La terminarea operatiei de aerisire, sterge cu o cirpa imbibata cu benzina sau diluant, discurile de frina.
Cred ca intr-un alt topic, am mai explicat modul de umplere si aerisire a instalatiei de frinare. Pedala de frana se duce in fund in momentul franarii doar din doua motive:1.pierderi de lichid pe la pompa,etrieri,alte conexiuni ale conductelor de frana
2.aer pe instalatia de franare
Iti dau un sfat care l-am invatat de la Laurentiu:scoate lichidul din instalatia de franare si spala instalatia bine cu alcool tehnic. Acea trepida
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community