Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

la viteza peste 50,60 km/h nu mai intra caldura...de ce?

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caroserie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
am o problema cu caldura...la viteza peste 50,60...numai intra caldura...vine aer rece...i-am schimbat si burlanele alea crezand ca e de la ele...ca erau cam jerpelite...dar nimic....la fel...aceeasi poveste...cand merg tare cu 80 90...deloc caldura...fac frigul in masina de la ce sa fie???e normal?s-o racii esapamentul asa repede???stie cineva? Ai verificat daca mai ai tavitele? Scutul il ai montat? Tijele de sub capota sunt in pozitiile corecte? - ai scut motor?
- ai tavitele pt incalzire? (izoleaza pe o lungime de 10-15cm esapamentul cu motorul, se vad prin gaurile laterale ale scutului. Daca vezi esapamentul complet sub motor, inseamna ca nu ai aceste tavite)
- aerul rece e inchis la maxim?

pentru burdufe de caldura...cauta burdufe de cauciuc de Saviem (se numesc Burdufe de Aspiratie pentru Saviem) Ch Ch, roger roger.
Preiau gandurile si ideilor altor oameni de pe site si iti spun ca probabil nu ai toate tavitele pe esapament. Tavitele de la incalzire, bien sur.
Sau probabil ca aeroterma nu iti inchide bine aerul rece si la viteza mai mare, debitul de aer care patrunde e mai mare.
Giully over! daca nu ai tavitele de caldura sau calandru pus e normal.
daca le ai verifica pozitia clapetelor de aer de la aeroterma.
te pot pacali . in cabina sa stea pe deschis si afara sa fie pe inchis Daca stau mai bine sa ma gandesc, fara tavite, nu baga deloc caldura. la ce tavite va referiti??ca nu inteleg?scut am...la motor jos...unde intra burlanele sunt niste metale..adica burlanul intra peste acel guler de metal iar sus un guler de plastic...ma gandeam ce ar fi daca as baga in acele tuburi pe unde iese aerul cald cand e oprita caldura.. adica vara ...prin parti???dar trebui sa fac ceva ca deja vine frigul si mai tare si inghet...in masina ...ca nu pot merge numai cu 50... intra pe site www.oltcit,ro ! nu pe forum si ai acolo o sectiune unde este descrisa intretinerea masini pe timp de iarna ! acolo gasesti tot ce trebuie si ai si poza cu tavitele de caldura si unde sunt amplasate! baga si fara , dar doar la viteze mici , gen plimbari prin oras nu baga,am ramas fara o tavita in drum spre munte si doar stand pe loc abia baga aer caldut
ce se intampla la el fie e de la clapetele din aeroterma care nu se inchid bine,fie de la faptul ca doar cu calandrul pus nu e suficient ca sa ai caldura in masina,mai ales pe frigul asta
eu am izolat toate gaurile din spoiler si acum chiar am caldura si la viteza,dar de pe la 100 incolo caldura se transforma intr-o briza calda,intra prea mult aer rece...
verifica atent daca atunci cand clapeta de aer rece e pe minim,clapeta actionata de cablul de sus care se vede pe aeroterma este perfect inchisa,si daca cea de aer cald la fel,daca este bine inchisa Cine zicea c Corect si acolo mai trebuie ceva,adica asta:
http://img511.imageshack.us/my.php?image=imgp0025cj9.jpg dane nu cred ca stie sa verifice clapetele aerotermei si il bagi in ceata cu saibele astea? Pui pariu c Daca la viteza mica baga caldura iar la viteza mare baga aer rece este din cauza clapetei obturatoare de aer rece de la aeroterma, care nu se inchide pana complet.
Ridica capota si apoi misca din bord comanda de aer rece, apoi vezi sub capota care e parghia. Desfa-o de pe tija ei si vezi cum e cursa, si daca nu cumva s-au desfacut plasticele alea ale macanismului. Am patit asta la inceputul iernii, nu mai inchidea de tot, si am blocat clapeta de aer rece pe inchis cu ajutorul unui surub si al unei piulite.
Si la mine facea asa, in oras baga caldura, insa afara nu. S-a intamplat prima oara acum vreo 3 ani, cand am plecat la Bucuresti, aveam burdufe noi noute de Saviem, in oras era cald, dupa ce bagam 70-80 baga rece, asa ca prin localitati ma incalzeam, apoi oprea aeroterma ) . Acum vreo luna am patit iar asta, insa mai putin, in sensul ca la viteza mare baga aerul caldut doar. Dupa ce am inchis bine aerul rece, in 10 km mersi la drum intins iti plezneste capul de cald cu aeroterma pe treapta 1. Acuma vede si unde vin saibele alea.Buna treaba au mai facut pe masina mea la timpul respectiv. inseamna ca tre sa-mi manufacturez si eu o pereche Acuma spui? acu am aflat Aia e marfa de contrabanda.Deocamdata cam detin monopol la fabricare si distributie. Deocamdat Pina se topeste zapada la tine la altii sunt poate deja facute.
Si de cind ai tu licenta de fabricatie pt asa ceva??? La mine e ca la mexicanii localnici:
Dac
7thRaven a scris:Daca stau mai bine sa ma gandesc, fara tavite, nu baga deloc caldura.

aduti aminte cand am fost la munte cu iulica si a pierdut o tavita , ce frig se facea in masina Frig? Baaaa, aveam gheata pe geamuri pe interior!!! era mai frig ca afara,da' voi ati dormit ca porcii,pardon ca pruncii in spate Scriu aici ca sa nu mai deschid un alt topic.
Este o regula ca daca n-ai scutu' baga mai putina caldura?
Este posibil ca teava de esapament care iese din motor (aia pe care-i tavita de caldura) sa atinga de discul de frana? Adica este posibil s-o fi montat eu gresit? Ca se aude un scartait in masina indiferent daca franez sau nu! da...e posibil sa atinga esapamentul (de fapt protectia aia metalica de langa planetara/disc de frana)

da...cam e o regula, pentru ca fara scut motorul se raceste mai repede, iar aerul rece atinge 'direct' evacuarea (cu scut, e cat de cat redirectionat)
suirammarius a scris:Scriu aici ca sa nu mai deschid un alt topic.
Este o regula ca daca n-ai scutu' baga mai putina caldura?
Este posibil ca teava de esapament care iese din motor (aia pe care-i tavita de caldura) sa atinga de discul de frana? Adica este posibil s-o fi montat eu gresit? Ca se aude un scartait in masina indiferent daca franez sau nu!


A venit un client cu problema asta ! cazuse o cheie din roata de rezerva si freca de discul de frana

Trebuie neaparat scut la motor pentru caldura si nu numai ! Multumesc mult de raspunsuri. Scut am, da' n-am apucat sa-l montez. Maine asta voi face: scut si tablita! Intreb si eu, what the fuck, porcaria asta de rabla a mea se face bocna pe interior, ieri am venit la Bucuresti, am stat pe loc vreo 10-15 minute sa dezghet parbrizul pe interior, iar luneta abia la jumatatea drumului s-a curatat. Am plecat pe la 9-9:30 noaptea din Bucuresti, masina stationata de la 11:30, si parbrizul era inghetat pe interior. N-am mai auzit pe nimeni sa pateasca asta. Ba da, asa se intampla cand afara e ger si in masina e cald. Se face condens si ingheata condensul. Mi se intampla iarna asta la Nubira si inainte sa opresc bag cateva minute aerul conditionat sau aer rece si nu se mai intampla asa. Sa vezi ce misto e cand iti ingheata si geamul bordului (unde e km/h-ul, turomentru...) E ceva putred, nu ar trebui sa se intample asa. Nu am vazut nici o masina care sa pateasca asta, nici macar oltcitul nu a facut asta. ba face si oltcitu...atunci cand diferenta de temperatura e foarte mare, si se formeaza condens Se lasa usile deschise sa iasa caldura din masina si nu mai ingheata pe interior . La ce mai trebe caldura lasata in masina sa se faca condens daca nu se mai circula cu ea cateva ore bune in care oricum se raceste ... motane ai apa in masina,de asta patesti asa
eu unu nu gasesc geamurile inghetate dupa ce o las cu caldura in ea!
probabil ramane in presurile de la pedalier,sau ti-a ramas pe sub mocheta umezeala,si se evapora si condenseaza pe geamuri
EEK! a scris: porcaria asta de rabla a mea se face bocna pe interior...
Pasta de barbierit, e sfinta ......... aplicata pe toate gemurile (exclus parbrizul) .

Nu am patit asa ceva de cind am masina; nici la Dacia 1100 si nici la Oltcit. E posibil ca Iulica sa aiba dreptate cu apa din interior. mie mi se aburesc geamurile daca rece fiind masina,ma urc eu cu inca o persoana si ne apucam de vorbit pana se incalzeste dar dupa o noapte doua trei,geamurile stau uscate,si ma rog,e normal sa se abureasca daca e rece in masina si te apuci sa respiri la greu
nu am dat cu pasta de barbierit sau alte licori magice Pur si simplu erau clare toate dupa ce am lasat sa se raceasca sa aibe aceeasi temperatura la exterior cat si interiorul geamurilor . Nu au inghetat deloc . Ger de - 10 grade fost in noapte . Aburirea lor ulterioara cand am stat in masina 2 persoane pana s-a ncalzit motorul .
Cand am lasat mai putin timp usile deschise sa iasa caldura din masina erau pe geamuri "stelute de gheata " . pai si tu ai ceva umezeala prin masina
si ce-o sa faci?de cate ori vii seara stai cu usile deschise sa se raceasca in interior ca sa nu se abureasca geamurile? Nici o masina nu e perfect etansa, caldura oricum iese, si chiar daca nu iese prin diverse gaurele, se realizeaza echilibrul termic si prin geamuri si tabla. Cand tii usile deschise nu le tii ca sa iasa caldura, ci sa iasa aerul umidificat (aburi). Teoretic, asta nu ar trebuii sa existe, pentru ca aeroterma baga aer de afara, nu il recircula pe ala din habitaclu.
Parerea mea e ca dupa ce ai oprit motorul si iesi din masina imediat nu ai probleme. Daca mai stai si gafai prin masina se aburesc geamurile si apoi ingheata. Logic In vara am schimbat presurile de cauciuc cu unele textile, posibil din cauza asta sa fie, umezeala in ele.
Laurentiu, am mai incercat eu un an cu pasta pe luneta si s-a facut si mai naspa , ma chinuiam sa sterg luneta cu alcool
Cred ca de la covorase e, si incerc de acum sa aerisesc inainte de a pleca din masina. Motane,ai incercat si cu glicerina boraxata?Pe geamuri. Bonjour Eek! Je suis un garcon du garcon du la Bucarest, e j'avais cette problemme aussi avec mon Citroen Axel. Quelle est le problemme? En plus ahojourd' hui mon marbrise a explode parce-que le temeprateure exteriur era -11 grades et le chaud de l'haeroterme a crapat o crapatura de toata frumusetea.
NeaGeorgel a scris:...ahojourd' hui mon marbrise a explode parce-que le temeprateure exteriur era -11 grades et le chaud de l'haeroterme a crapat o crapatura de toata frumusetea.
La tine cauza este alta: geamul este prea fest in cheder si "decupajul" parbrizului. La temperatura scazuta, metalul se contracta stringind si mai tare parbrizul in "rama" => pocnirea geamului. Cand am luat masina avea o pocnitura de pietricica pe parbriz. A venit iarna si din pocnitura aia a rasarit o frumusete de crapatura de 10 cm maxim. Iarna asta, adica azi de dimineata dupa ce s-a dezghetat parbrizu vaz magaoaia, mi-a facut "nike" pe parbriz .

Intrebarea e : Daca schimb parbrizul exista posibilitatea sa crape iar din aceeasi cauza? Daca se merge din timp la stoparea "floricelelor" cauzate de pietre, nu e nici o problema dupa aia. Practic centrele de schimbare a parbrizelor (ma rog, unele din ele) au diverse metode de stopare a ciobiturilor de genul ala. De obicei se da cate o gaurica mica in extremitatile crapaturii si se introduce o rasina transparenta care se intareste, disparand pericolul extinderii. Din pacate la noi cretinii de la RAR considera ca un parbriz crapat nu este conform, chiar daca prin alte parti, daca nu e in campul vizual al soferului nu e problema. Cureti bine dupa ce scoti parbrizul fisurat . Pui parbrizul fara garnitura si observi sa fie aceeasi distanta pe toata circumferinta parbrizului . In partea de unde iti crapa verifici chederul sa nu fi avut ceva bagat ca sa etanseze .
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caroserie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community