Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Iar ...Comprimare :)
Pagina Anterioară  1, 2, 3
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
mobra a scris:hmm.
nimeni n-a zis nimic de "aranjatul" capului pistoanelor prin metoda scurtarii cu 0.82. normal ca nu m-am atins de pistoane. totusi, sigur nu atinge in chiuloasa pentru ca fara curelele de distributie, si cu axele puse la zero, motorul se roteste in gol foarte frumos si usor, si sufla bine, chiar fluiera undeva fara bujii


NU e vorba de capul pistonului ci de buza lui , chiar marginea iti va atinge in marginea camerei de ardere , de acolo iti provine bataia daca zici ca nu te-ai atins de pistoane , mai ales ca ai luat 0,82 ... eu am luat in prima faza 0,65 si se vedea claaaar cum iese marginea pistonului afara si ajunge la chilasa , ce sa mai zic de 0,82 ... desfal pana nu se sparge ceva. ady,
deci cum am mai scris: fara cureaua de distributie pusa, si cu supapele inchise, motorul se invarte absolut lin. daca pistonul ar atinge in chiulasa, n-ar trebui sa se intample asa. daca pun curelele de distributie, si deci se inchid/deschid supapele, atunci apar problemele. deci e clar ca atinge intr-o supapa si nu in chiulasa.
de altfel n-am pornit motorul, si nici nu pornesc, pana nu se misca perfect rotind cu mana .. deci nu se rupe nimic eu cand am facut prima data asa ceva am dat cu creta pe supape am montat provizoriu si am dat la manivela daca ating supapele in piston o sa vezi urme de creta Mai... e clar. Atinge. Nu mai e nimic de discutat. Mergi la strungar si roaga-l sa iti fabrice inele de diferite dimensiuni(0.1, 0.15, 0.2), pe care le pui la baza cilindrului si incearca sa vezi cu care se descurca cel mai bine. Sa zicem totusi ca ai exagerat un pic cu 0.82 mm. Mai sus de 0.7 nu am facut, 0.8 fiind maximul teoretic.
Si da, arborii de 1.3 deschid supapele un pic mai mult, avand camele un pic mai inalte. Dar nu am vazut unde scrie peste tot pe forum ca cele de 1.1 deschid mai mult... Peste tot scrie ca sunt mai agresive(profilul camei, alte unghiuri etc). mai demult B-34-SGM:
Sunt multe de spus. Distanta de deschidere a unei came este data de diferenta dintre distanta de la centrul axului la varful camei si distanta de la centrul axului la "fundul" camei. Deci o cama nu trebuie neaparat sa fie mai lunga pentru a deschide mai mult o supapa. Aici multi gresesc.
.
E posibil ca am gresit si eu tot aici. Si de fapt camele mai mici deschid supapele mai mult. Fac rost de came 1.3 (alea vechi le-am aruncat fiind uzate) si incerc sa le compar asa, in cunostinta de cauza Revin cu rezultatul luni-marti. Stimate mobra.... să trăiești !

Uite un subiect de urmărit.
Aștept cu nerăbdare rezultatele. Din cate am citit, ai motor de 1300 si ai facut comprimare, micsorand inaltimea cilindrilor. Foarte bine. E metoda pe care o recomand.
Cand ai invartit la manivela, nu ai auzit nici cel mai mic sunet suspect, dar dupa ce ai pornit motorul, face usor tzoc, tzoc..

Trebuie sa desfaci motorul si sa iei din buza pistoanelor cam tot atat cat ai luat din cilindrii astfel incat pistonul scos la maxim sa nu depaseasca cilindrul. E cam mult de lucru ca sa demontezi motorul, dar asta e rezolvarea corecta.


Nu-ti fa probleme, pistoanele nu ating supapele...


Cursa, inaltimea cu cat ridica cama culbutorul (la surubul de reglaj) e data de diferenta dintre raza de varf a camei si raza cercului de baza.
La acelasi diametru al cercului de baza, cu cat e mai inalta cama, cu atat deschide mai mult.
Arborele cu came de 1300 cmc deschide mai mult.

Conteaza si cat timp sta deschisa o cama. Static, conteaza integrala (aria) de sub curba de deschide a supapei, dar atentie... camele sunt optimizate pentru fiecare motor in parte, deoarece in sarcina vorbim de alta cilindree, alta viteza de curgere a amestecului, alta sectiune/forma in chiulasa, alte unghiuri pentru forma supapelor si alte momente si valori de presiune (depresiune) din interiorul camerei de ardere si poate alte cerinte din partea motorului. Cam complex...


Parerea mea este ca sunt mai buni arborii de 1300. Daca ii ai montati pe cei de 1100, ramai cu ei. Titus: mobra nu a asamblat motorul complet, el nu l-a pornit inca. El zicea ca fara curele puse si cu axele la 0 da la manivela si merge usor fara nici un sunet fara nici o agatare, dar dupa ce pune cureaua de distributie simte ca atinge in ceva, ca ar avea o agatare. Foarte bine ca nu l-a asamblat complet. Daca distributia e pusa bine, nu are cum sa atinga pistonul una din supape.
Sa faca ce am zis... pai eu unul am comprimat singur motorul , luand din cilindri 0.7 mm
singurul lucru care l-am facut la pistoane a fost sa le sanfrenez la mana marginea cu o bucata de segment vechi , dar nu pot sa precizez cat anuma am luat din ei. oricum nu mult
a pornit din prima si nici nu mi-a scos nici un fel de sunete ciudate , iar acum am deja cu el pste 1000 de km , urmand ca la 1500 -2000 sa-i fac schimbul de ulei
initial se incingea in draci, dar cu ajutorul lui acc3lerator am pus la punt avansul ca la carte si acum temperatura e in limite normale se da asa:
- set motor 1300, cu cilindrii alezati in partea dinspre chiulasa ca sa incapa in chiulasele de 1100, luat din inaltimea cilindrilor (in partea dinspre chiulasa) 0,7mm, pistoanele facut sa fie identice in cap, cu cele de 1100 (initial desteptu` de strungar mi-a luat doar din inaltimea cocoaselor, dupa aia am fost la alt strungar si am luat si din lateralul 'cocoasei')
- chiulase 1100
- motor 1100 frantza, la care inainte de a fi desfacut nu s-au inregistrat decat scurgeri masive de ulei la tub retur ulei

Dupa prima asamblare...invartit de motor fara curele, totul ok. Asamblat, pornit, scos zgomot ca de culbutori (bataie metalica), dar totusi nu erau culbutorii.
Dat jos motorul, dat jos chiulasele. Supapele de admisie si de evacuare loveau in pistoane. Constatat ca, mai mult atingeau supapele de admisie (considerabil mai mult).
Plecat prin 'sat' dupa ceva distantiere intre cilindrii si chiulase, dar cum nimeni nu stie nimic, am venit fara distantiere.
Dupa o vizita la strungar, pentru a discuta despre problemap, mi-a zis ca singura solutie (adica sa ia doar din partea unde e supapa de admisie / evacuare, ar fi sa ia din pistoane cu o freza (parca?!), dar nu putea garanta precizie milimetrica (si oricum...naiba stia cat sa iau din pistoane ca sa fie bine)

Am venit acasa, si am inceput sa slefuiesc pistoanele (ceapa masii de treaba). Am tot slefuit eu, si am tot montat chiulasele la loc, le-am strans cu 3 suruburi, si am tot repetat operatiunea pana cand supapele nu mai lasau urme pe pistoane.
Dat jos pistoanele, cantarite, echilibrate, montat totul la loc, asamblat motorul iar.
Montat distributia corect, numarat dintii de 10ori.
Pornit...si...same shit. Bate la fel....

- jocuri la boltzurile pistoanelor nu exista
- jocuri la ambielaj nu exista
- motorul inainte era foarte ok (in privinta ambielajului)

La invartirea manuala nu se simte NIMIC, dar chiar nimic

De desfacut nu il mai desfac...ca mi s-a acrit de el.
Ma gandeam sa dau distributia peste cap....sa grabesc deschiderea supapei de admisie/inchiderea ei, in speranta ca va ocoli pistonul

Vre-o idee geniala....?
valib a scris:se da asa:
- pistoanele facut sa fie identice in cap, cu cele de 1100 (


deci este simplu, adica trebuie facute identice ,strung pt suprafetele rotunde cu un cutit facut la curbura capului pistonului si freza pt suprafetele drepte din zona supapelor
asta pt set de 1.3 cu chiulase de 1.1
pt set de 1.3 cu chiulase de 1.3 este mai simplu cica 0,85 mm (luati din cilindru din partea unde intra in bloc dupa ce cilindrii au fost perfect centrati in strung)este max
bogdanlascu a scris:
valib a scris:se da asa:
- pistoanele facut sa fie identice in cap, cu cele de 1100 (


pt set de 1.3 cu chiulase de 1.3 este mai simplu cica 0,85 mm (luati din cilindru din partea unde intra in bloc dupa ce cilindrii au fost perfect centrati in strung)este max



Sau mai simplu se rectifica suprafata de asezare a cilindrilor de pe semicartere. Dupa aia ai tot timpul motor comprimat, indiferent de ce cilindri pui. Plus ca rectificarea e mai precisa decat strunjirea si nu se face decat o data. Daca se strunjesc cilindri, dupa aia de fiecare data cand se face setul trebe refacuta prelucrarea, ori asta inseamna niste erori in plus. Pai daca se prelucreaza blocul motor, acolo unde intra cilindrii, vor mai intra cilindrii nemodificati, pana in buza? da A doua intrebare stupida. Cum se face motorul de 1.1 in motor de 1.3? Pentru pregatire comprimare metoda cilindrii 1.3 cu set motor 1.3. Se schimba cilindrii, pistoanele, segmentii si chiulasele (daca nu vrei sa comprimi motorul cu chiulase de 1.1 pe set de 1.3, ci vrei sa tai din cilindri sau semicartere). Plus carburator CIC 5 si aprindere electronica. Si eventual carcasa filtrului de aer. Axele cu came, supapele si culbutorii se potrivesc pe chiuloase 1.3?

Se merita investitia cu piese noi din magazin? Sau intr-un an il arunc.. Supapele de 1.3 sunt complet diferite de cele de 1.1 Culbutorii nu sunt la fel, difera talpa care calca pe cama (e trapezoidala ca forma la cei 1.3, dreptunghiulara la 1.1), dar se potrivesc de pe 1.1 pe 1.3. Arborii cu came se potrivesc, profilul camelor e diferit, motorul de 1.3 e mai putin turat decat cel de 1.1.
NeaGeorgel a scris:A doua intrebare stupida. Cum se face motorul de 1.1 in motor de 1.3? Pentru pregatire comprimare metoda cilindrii 1.3 cu set motor 1.3.


altfel de transformare decat cu set de 1.3 nici nu exista
tonim a scris:
altfel de transformare decat cu set de 1.3 nici nu exista


Ba exista. Alezat si honuit cilindri de 1.1 la cota de 1.3. Apoi pus pistoane de 1.3 modificate sa semene cu cele de 1.1 la calota, segmenti de 1.3, restul se pastreaza. Vreau si eu sa stiu cat pot sa tai din cilindrii, ca sa fie "safe" si sa nu bata pistoanele in supape. Cu 0,5 mm se rezolva ceva? Cam cati cai se castiga pentru fiecare 0,x mm taiati? cam 0.7 e safe .
cel putin atat am luat eu .
cati cai se castiga n-as putea sa-ti spun Nimeni nu stie cam cati cai castigi la o comprimare de 1.3 chiuloase1.3 ?

Aproximativ. 10 cai?

Ideea sta in felul urmator. Merita comprimarea cu set 1.3 pe chiuloase 1.3? Daca tot umblu la el sa il fac, si am la indemana strungar care poate sa imi ia din camasi cat vreau eu, merita? sau il pun direct si gata treaba. Nu cred ca a facut nimeni un test pe stand ca sa iti spuna exact cat se castiga la o comprimare. eu am luat 0.7 din ei.
merge foarte bine , trage excelent , dar asta probabil ca se datoreaza si cutiei de gsa .
daca nu ai ceva de calitate care sa-ti transfere puterea rezultata la roti mai bine nu te obosi Nu ma costa nimic taiatul din cilindrii. Adica 0 lei. Tocmai dasta intreb. Tai sau nu din ei? taie Ok asta vroiam sa stiu. Multumesc.
cristi_s a scris:Nu cred ca a facut nimeni un test pe stand ca sa iti spuna exact cat se castiga la o comprimare.


o sa probez eu de la anu, cam toate modificarile la motorul de oltcit...

ne-au bagat astia la mecania, stand dyno pt masurat pana in 270kw, pe 2 roti

trimitem pe pupa la tine cu un drum pana la TM, iese mai scump ca o proba pe dyno in Bucuresti...(50eu?! 3 incercari) Masina intra in reparatii capitale inainte de pasti, si o sa ma pot invarti in voie pe langa motor. Cum am zis ca mai intai ii fac rodajul si apoi ii fac comprimare, ete a venit si ziua cea mare (adica mai are putin) si ma apuc de taiat...din cilindrii.

1. Pentru set 1.3, pentru comprimat, am ales sa tai 0.65 din ei, dar, ce imi recomandati...din ce parte sa tai...din partea cu chiulasa sau din partea cu blocul motor? Motorul are 1500 km de cand l-am facut...setul era nou.

2. Din ce buza trebuie sa tai si pentru a fisigur am desenat ca sa ma lamuresc exact sa nu fac vreo prostie



Din buza 1 (cea cu aripioarele de racire)...sau din buza 2(cea cuare intra in bloc)? Daca iei din buza 2, n-ai rezolvat nimic. Trebuie sa iei din partea care se sprijina de ceva, ori din 1, care se sprijina in bloc, ori pe partea cu chiulasa, din buza cilindrului. Eu din cilindrii folositi(uzati) am taiat din capatul de catre chiulasa. In felu asta segmentii ajungeau pana la acelasi nivel ca inainte si nu exista pericolu de a suferi din cauza bordurii dintre partea uzata si cealalta.

Daca erau cilindrii nou nouti, nemontati, preferam sa-i scurtez din capetele de catre carter, pentru ca presiunea e muuult mai mica.

Stiu ca m-am invartit in jurul cozii dar sper ca ai inteles.

PS: dupa cum spune 7thRaven, evident "tai" din suprafetele de sprijin Ca altfel degeaba. Frezeaza semicarterele. Mai precis suprafata pe care se aseaza cilindri. In felul asta, ai precizie mai mare de prelucrare (sunt 2 prelucrari in loc de 4, riscul ca 2 cilindri alaturati sa fie prelucrati diferit nu mai exista) si dupa aia, orice cilindri ai pune, motorul e comprimat. Desi daca ai motorul asamblat, cam greu de frezat semicarterele. Deci se ia din buza "1" atunci cand este setul nou. Si din buza 2 cand se taie din partea dinspre chiulasa. Bre, din buza 2 nu iei niciodata, ca nu rezolvi nimic.
Intoarce cilindrul si fa o poza si-ti punem noi semn pe el Iote poza:

Click pentru a vedea imaginea 

Ale naibii buze Cred că cel mai bine e să faci cum spune Cristi. Adică să iei 0,7 (sau 0,8 ) din buzele semicarterelor, acolo unde vin cilindrii... E usor de zis, greu de facut....plus ca pe langa umblatul asta la motor mai ii dau si cu bidineaua, nu pot sa pierd mult timp la motor. stai sa-l desfac pe al m,eu sa vad si eu cum s-a comportat
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3
Pagina 3 din 3
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community