Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

VENTILATOR electric Motor (pt. racire)

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
ma gandeam la o posibilitate de a inlocui ventilatorul clasic de pe masina cu unul electric (termocupla), cel care se monteaza pe radiator la masinile racite cu apa. ce as vrea sa incerc, e sa dau jos ventilatorul masinii si in acel loc sa montez termocupla care o am si are aceeasi dimensiune ca si elicea originala. intrebarea mea e: la ce temperatura functioneaza in parametrii normali aceste motoare si asta pentru a stii la cat sa reglez un bimetal, imprumutat de la un fier de calcat , pe care vreau sa il montez la un cilindru, intre elementi lipit de cilindru.
multumesc. Poti sa baga aer in el cat vrei, mai bine pui un sistem de racire al uleiului, ala e super eficient, usor de montat si nu mai ai probleme cu motorul mult timp, te costa vreo 2 sau 3 sute de euro, dar nu prea o sa mai ai probleme cu motorul. topicul asta nu-l mai scrisesei pe undeva ? Salut.
Topic dublu, cred ca ai mai deschis unu asemanator.
Din cate stiu se poate calcula. Sunt formule.
Masori suprafata totala a aripioarelor de racire, de la cilindri.
Masori suprafata totala a pieselor de aluminiu expuse la curentul de aer.
Faci un calcul cata caldura se degaja prin arderea benzinei, si cea rezultata in urma lucrului mecanic (frecarile intre piesele in miscare).
Afli coeficientul de transfer pentru fonta din care sunt facute aripioarele de racire si pentru aliajul de aluminiu din care sunt facute restul pieselor, dupa care te pui pe calculat!....cam ce debit de aer ai nevoie la o temperatura de X grade celsius, pentru a mentine motorul cat mai aproape de 80 de grade.
Cauti un ventilator electric capabil sa il asigure, montezi termocupla si ... gata sistemul electric de racire!
Sper ca nu am omis multe...dar cam asa cred ca se calculeaza grosier.....
Bafta.
Dumitru Cristian a scris: mai bine pui un sistem de racire al uleiului, ala e super eficient, usor de montat si nu mai ai probleme cu motorul mult timp, te costa vreo 2 sau 3 sute de euro, dar nu prea o sa mai ai probleme cu motorul.

cum adica sistem de racire al uleiului? aici era vorba de racirea motorului...ori daca ai racit motorul nu scade si temperatura uleiului?
sa trecem peste asta...spui ca se monteaza usor...cum se monteaza?ca ma tenteaza sa montez asa ceva...ca vine vara si nu vreau sa merg cu uleiu la 100grade nu stiu de ce a mai aparut inca un topic exact identic. nu eu l-am pus. parca pe celalalt se discutase mult mai mult Am vazut pe net o chestie misto pentru ulei, dar la noi nu cred ca gasesti.
Un radiator de Al, flexibil, in genul aluia de la calculator, dar lung. Cu un colier se strange pe filtrul de ulei, si disipa caldura uleiului care trece prin filtru. In plus se putea monta si un ventilator simplu deasupra. Mie mi-ar fi placut asa ceva, as da drumul la ventilator cand palpaie becul de la ulei. nu-i o idee rea dar nu stiu daca isi face treaba. poate ceva ceva ajuta si ala. dar se mai poate face o treaba. daca ai o priza de aer sa duci un burlan flexibil de la priza pana deasupra filtrului de ulei. Si asta ar fi o treaba pe timpul verii. pai cel mai mult pe timpul verii trebuie racire nu? iarna facem invers, astupam orificiile ca sa se incalzeasca
EEK! a scris:Am vazut pe net o chestie misto pentru ulei, dar la noi nu cred ca gasesti.
Un radiator de Al, flexibil, in genul aluia de la calculator, dar lung. Cu un colier se strange pe filtrul de ulei, si disipa caldura uleiului care trece prin filtru. In plus se putea monta si un ventilator simplu deasupra. Mie mi-ar fi placut asa ceva, as da drumul la ventilator cand palpaie becul de la ulei.

cea mai buna treba pt ulei e kitul lui pupa. Pai nu stiu cum e kitul ala, nu era mai dificil de montat si mai si costa ceva banet? . Asta cu radiatorul era ceva semiartizanal si se monta superusor. Ideea cu directionatul aerului acolo iar e marfa. aerul oricum e directionat spre radiatorul de ulei...iar daca aripioarele radiatorului sunt bune e destul de buna racirea uleiului Si eu ziceam tot de sistemul lui Pupa. stiu ce ziceai matale...de asta te-am pus sa-mi explici ce si cum...ai afirmat asa usor ca se monteaza totu simplu...eh nu e chiar asa de simplu...alta data vorbeste si tu din experienta cat de cat dar care este sistemul lui Pupa?
daca e eficienta racirea pe filtrul de ulei atunci se poate comfectiona un "radiator" din aluminiu care sa fie bagat peste filtru pe care sa fie directionat aerul de la priza. Pai si cu aripioare montate pe filtru ar trebui calculat, ce coeficient de transfer termic obtii,..... adica permeabilitatea termica a fierului din care este facut filtrul, vopseaua depusa pe el....... la sfarsit ajungi la concluzia ca ai muncit de pomana...
Daca ar fi fost o solutie viabila de racit uleiul, prbabil era aplicata de fabricantii de filtre.... foarte posibil
cvapailty a scris:
dar care este sistemul lui Pupa?

se vede ca majoritatea forumistilor citesc doar cateva topicuri de interes...cauta in paginile recente ale forumului si ai sa gasesti sistemu lui pupa
IeD3vil a scris:ma intereseaza si pe mine subiectul... pe gpl e mai aiurea, ca incalzirea e mai mare... arderea se face la temperaturi mai ridicate. dupa 10-20 km in oras cu trafic mare, incepe sa palpaie becu la ulei... la exterioare sta mai bine, viteza fiind mai mare, si racirea la fel.

Nu ar merge montarea unui radiator mai mare/ sau 2 radiatoare ? (nu ma injurati, nu stiu destula mecanica... doar intreb)

O sa ma uit sa vad daca am si eu "burlanul" ala... desi inclin sa cred ca nu. Cine are unul in plus, cumpar eu


sper ca te referi la ala de ulei
addy05 a scris:
IeD3vil a scris:ma intereseaza si pe mine subiectul... pe gpl e mai aiurea, ca incalzirea e mai mare... arderea se face la temperaturi mai ridicate. dupa 10-20 km in oras cu trafic mare, incepe sa palpaie becu la ulei... la exterioare sta mai bine, viteza fiind mai mare, si racirea la fel.

Nu ar merge montarea unui radiator mai mare/ sau 2 radiatoare ? (nu ma injurati, nu stiu destula mecanica... doar intreb)

O sa ma uit sa vad daca am si eu "burlanul" ala... desi inclin sa cred ca nu. Cine are unul in plus, cumpar eu


sper ca te referi la ala de ulei


logic ) nu`s chiar asa de noob ))... m-am gandit ca o sa imi sara cineva in cap cand am zis de 2 radiatoare, gen "scade presiune" or something... acum imi veni alta idee... nu putem muta radiatorul intr-un loc mai bun sau sa ii facem o racire independenta ? tubulaturi and stuff uhm... ce-ar fi daca am monta un radiator mai mare, si o termocupla, deasupra radiatorului... cu o mica tubulatura din grila ? ? nu ar merge pt o racire mai buna ? ca mi se tempereaza rau, pe gpl, la relanti se aprinde becul... o sa merg la mecanic, sa rezolv problemele cu cursul uleiului, si sa schimb radiatorul... merge luat unul mai mare ? sau montat in bara ? ? daca urmariti postul cu olcitu' turbo a lui PUPA ve-ti gasi radiatorul suplimentar de ulei +tremostat+amplasare=racire suplimentara.

uleiul are un rol f important in racirea motorului si daca asta e rezolvata e posibil sa nu mai fie necesara modificarea racirii principale (aer).

asta pt vara efect de supraincalzire. la VTM face fata un asemenea montaj, pe o masina din Cehia:




deci si in concluzie..se poate, si e ok:) dar daca s-ar monta inca un radiator de racire a uleiului pe undeva. adica uleiul sa treaca prin amandoua radiatoare???????? cred eu ar fi mai bine Cauta si vei gasi... sunt cel putin 2 metode de a monta radiator suplimentar, prezentate aici pe forum. parca am mai scris asta pe undeva...dar hai sa dau pas cu pas

intre filtrul de ulei si motor se pune ceva care arata asa:
http://www.accesorii-auto.ro/?page=shop/flypage&product_id=492&category_id=5e0a458b79a54d35f14288b88f2d8813&

cu o mica diferenta, in loc de spatii pentru sonde sunt doar 2 filete mari pentru conductele care duc la radiator.

Se folosesc doua conducte relativ groase si bineinteles care sa reziste la 7-8 bari de presiune chiar daca astfel de presiuni nu cred ca o sa aiba vreodata in ele.

si se ia un radiator care se monteaza la cele doua conducte in cazul meu intre grila din fata si bara care tine farurile astfel incat ventilatorul sa traga aer prin el.

eficienta este garantata, chiar si in traficul infernal din Bucuresti temperatura uleiului nu sare de 90-100 grade si asta dupa cateva ore de stat in ambuteiaj, cum accelerezi putin (adica sa mergi cu 20-50km/h) temperatura uleiului nu depaseste 60-70 grade.

cat despre incalzit motorul iarna, avand in vedere ca al meu are termostat, in momentul in care incalzesc motorul nu se deschide termostatul pentru a permite trecerea prin circuitul acesta si functioneaza ca un oltcit normal. Cantitatea de ulei extra a motorului este in functie de radiator, in cazul meu ~1.3 litrii

pretul acum 1 an parca...8.5 mil lei (850 lei)

iete si o poza cu radiatorul:

Vrei sa spui ca adaptarea aia de pe filtru de ulei are termostat...sau ai pus in alta parte? are la interior termostat si lasa sa treaca uleiul spre radiator doar daca temperatura acestuia trece de 75 de grade Ok, deci are varianta mai scumpa, cu termostat. Varianta simpla: cumperi un racord flexibil din aluminiu (gen racord de evacuare pt hota de bucatarie), un capat imbraca filtrul de ulei, celalalt capat il tragi prin compartiment si-l prinzi de calandru (masca dintre faruri). Chiar da randament. masurat sau la ochi?merge si atunci cand stai pe loc in trafic juma de ora bara la bara? eu am prize de aer pe capota, si sa vedeti ce valuri de caldura ies pe acolo vara......nici un semn de motor incins de la ultima segmentare acu 6 ani poze
pls
pls
pls
iulicuta2000 a scris:masurat sau la ochi?merge si atunci cand stai pe loc in trafic juma de ora bara la bara?

Poti pune un ventilator electric pe burlan.
Oricum, caldura se transmite la aluminiu si din aluminiu se disipa. 5 grade tot le pierzi si e ceva... da de care burlan vb tu
ca eu nu inteleg ingerul_negru86, citeste cu atentie!!

b28kft a scris:Varianta simpla: cumperi un racord flexibil din aluminiu (gen racord de evacuare pt hota de bucatarie), un capat imbraca filtrul de ulei, celalalt capat il tragi prin compartiment si-l prinzi de calandru (masca dintre faruri). Chiar da randament.
asa am eu si chiar a dat randament
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community