Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Axe 1.100 vs 1.222 (GSA)
Pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Man, arborii cu came se schimba in maxim jumatate de zi, fara a da jos motorul de pe masina, fara a da jos chiulase & shit. Asa ca nu cred ca trebuie sa iti bati capul chiar in detaliu acum. Fa motorul sa mearga ceas, pune arbori de 1.1 acum, ca sa ii ridici nitel turatia maxima, cand ai superchargerul pui arborii de 1.3 si gata. Gandesti prea in perspectiva. scorpioane daca e vreo jucarie care se vinde pe 150 de euro facuta din plastic gen http://forum.4tuning.ro/showthread.php?t=74040
atunci presupunem ca are 3 psi,asta inseamna ~0.2 bari;lascu a scos la 0.6bari(cu carbu de reno5,nu cu ala de oltcit!) aproape 100 de cai,asta inseamna o crestere de putere de peste 60%,la 0.2 bari ar insemna cam 20 de cai in plus,deci nici macar jumatate din ce a scos lascu cu turbina si carb de reno5 care e facut sa functioneze cu presiune,pompa de benzina electrica ce asigura benzina necesara...
ori feonu ala electric chiar daca face o.2 bari daca pui mana la iesirea din el,cand il pui pe masina trebuie sa iti poata da 0.2 bari in conditiile in care motorul aspira destul aer,si eu sunt convins ca nu prea reuseste,dar daca ai bani de teste ne bucuram odata cu tine daca totul iese bine si ai un castig de putere,sau o scadere semnificativa de consum

tonime de care axe spui ca dau cuplu maxim mai jos cu 250rpm? Tonim :
1.1 zic eu.
ai cuplu maxim ceva mai jos cu vreo 250 rpm
, asta m-a bagat in ceata groasa ! Toti spuneau pe forum ca axele de 1100 iti RIDICA turatia de cuplu maxim , nu ca ti-o coboara !
Te rog lamureste-ma !

Iulicuta2000
daca e vreo jucarie care se vinde pe 150 de euro facuta din plastic gen http://forum.4tuning.ro/showthread.php?t=74040
nu este asa ceva ! Este o oferta pe un forum frantuzesc pt un supercharger electric serios , eu caut fix asa ceva . Pretul se invarte la peste 1.000E , dar sa spunem ca sunt interesat si pasionat....

Pt a baga cat mai mult amestec in cilindrii , ar trebui axe cu came care sa favorizeze acest lucru.
- Care au designul mai adecvat pt o umplere mai buna : axele de 1100 sau 1300 ?
- Pe de alta parte avand usoare pretentii sport de la masina , am inteles ca voi putea tura mai vioi motorul cu axe de 1100 , de ce se plafoneaza si urca greu in ture cu cele de 1300? uite ce zice pe undeva titus
Titus a scris:

Cursa, inaltimea cu cat ridica cama culbutorul (la surubul de reglaj) e data de diferenta dintre raza de varf a camei si raza cercului de baza.
La acelasi diametru al cercului de baza, cu cat e mai inalta cama, cu atat deschide mai mult.
Arborele cu came de 1300 cmc deschide mai mult.

Conteaza si cat timp sta deschisa o cama. Static, conteaza integrala (aria) de sub curba de deschide a supapei, dar atentie... camele sunt optimizate pentru fiecare motor in parte, deoarece in sarcina vorbim de alta cilindree, alta viteza de curgere a amestecului, alta sectiune/forma in chiulasa, alte unghiuri pentru forma supapelor si alte momente si valori de presiune (depresiune) din interiorul camerei de ardere si poate alte cerinte din partea motorului. Cam complex...


Parerea mea este ca sunt mai buni arborii de 1300. Daca ii ai montati pe cei de 1100, ramai cu ei.



aia de 1.1 deschid mai putin supapa , profilul camei fiind mai jos decat cel de 1.3 , dar o tin mai mult timp deschisa , pe cand cei de 1.3 deschid mai mult dar pe un interval mai mic de timp
scorpion a scris:Pe de alta parte avand usoare pretentii sport de la masina , am inteles ca voi putea tura mai vioi motorul cu axe de 1100 , de ce se plafoneaza si urca greu in ture cu cele de 1300?


Pentru ca motorul de 1.3 are cuplul maxim la 3250 rot/min si puterea maxima la 5500 rot/min, pe cand cel de 1.1 are cuplul la 3500 rot/min si puterea maxima la 6250 rot/min. Practic arborii cu came de 1.3 sunt optimizati pentru regim de functionare 3250/5500, cei de 1.1 pentru 3500/6250. Puterea maxima e data de turatia nominala atinsa, cu cat e mai mare, cu atat creste teoretic puterea (pastrand evident ceilalti parametri - cum ar fi cilindreea- neschibati), iar cuplul motor depinde direct de cilindree, cu cat e mai mare, cu atat e mai mare cuplul.

Comparatie: http://www.toyoland.com/engines/4A-F.html
sau http://www.allpar.com/mopar/world-engine.html (la turatii nominale egale, corespunde un cuplu mai mare la un motor de cilindree mai mare, iar in cazul unei cilindree mai mari, chiar daca scade turatia nominala la care merge, tot creste cuplul). Ma rog, e nitel mai greu de inteles fenomenul.
tonim a scris:
urmatoare varianta ca re vreu sa o incerc este 1.3 comprimat cu chiuloase de 1.3 si axe de 1.3 dar cu supape de 1.1 pentru umplere mai buna. pana la asta mai am de munca ...nici macar nu am chiuloasele inca


greu de realizat.... pentru umplere optimă ai avea nevoie de 4 supape de admisie de 1100. Și apoi stai șefule și ia la strung chiulasele de 1300 că diferă scaunul supapelor. Plus că atât supapele cât și chiulasele sunt tratate cu nu știu ce maglavais deci.......repet greu domle, greu.. hofi a facut asta parca cu supape de 1.1 pe chiuloase de 1.3
tonim a scris:hofi a facut asta parca cu supape de 1.1 pe chiuloase de 1.3

De fapt a facut fabrica de la Craiova, pentru un motor de raliu. Ceea ce poate insemna ca pe o masina de strada nu e un lucru neaparat bun, scaunul de supapa fiind cel de 1.3, e subtiat foarte mult. se pot schimba scaunele de supape fara probleme cristi_s are dreptate. Chiulasele asa au ajuns la mine. Cu scaunele si ghidurile schimbate si caile de admisie/evacuare majorate/indreptate. Nu bag mana in foc ca alea sunt scaune de supapa... eu cred ca sunt niste chestii aftermarker, intradevar foarte subtiri. Chiar si culoarea si textura metalului din care sunt, difera mult de scaunele normale de oltcit
tonim a scris:se pot schimba scaunele de supape fara probleme


aștept cu interes...
tonim a scris:se pot schimba scaunele de supape fara probleme

poti tu sa faci asta? nu cred

cu niste bani multi in buzunar poti sa te duci la niste nenea la un atelier care face asa ceva si se rezolva mai exact in jur de 800-900 ron 2 chiulase cu schimbat scaune si ghiduri! deci fara probleme nu fac eu personal. am un prieten care are atelier de reparatii auto si face tot felul de chestii. am vorbit cu el si mi-a zis ca atunci cand am chiuloasele sa vin cu ele si ne apucam de treaba.
scaunele noi nu le ia de pe chiuloase de 1.1 cu a zis ca le confectioneaza din axe vechi cu came de camion S-au pus axele de 1100 pe motorul de 1300, pt ca am ramas cu o cutie de GSA in 5 "scurta" si am nevoie de ceva mai multe rot/min !!! Culbutorii alesii ca fiind ok pt montaj au fost toti de 1100 cu talpa dreptunghiulara. Culbutorii mei de pe motorul vechi , erau luati la polizor si aveau polizat mare parte din stratul de cementare de pe talpa....
Despre cum va merge motorul , schimbarile de agilitate , pareri incepand de sambata viitoare cand cred ca va fii gata totul si masina pe sosea !
Multumesc tuturor celor care m-au ajutat cu un sfat sau o parere ! Ai făcut bine că ai pus culbutorii de 1100! aia de 1100 nu sunt cei cu talpa trapezoidala si carne putina? Ideea era că dacă a pus arbori de 1100 , e bine că a pus și culbutori de 1100. Fiecare axă cu setul ei de culbutori, părerea mea!
iulicuta2000 a scris:aia de 1100 nu sunt cei cu talpa trapezoidala si carne putina?
talpa trapezoidala au cei de 1.3 Exact cum spune Tonim : cei de 1100 sunt dreptunghiulari iar cei de 1300 sunt cu o suprafata mai mare , trapezoidala .

Motorul meu desfacut s-a prezentat cu 4 culbutori de 1100 si 4 de 1300 pe axe noi de 1300. Asa era montat. Acum in ce priveste repartitia lor pe cilindrii , n-am fost atent ! sorry !
La ultima reparatie a motorului efectuata in octombrie 2007 , mecanicul mi-a schimbat 2 culbutori. Ca a pus de 1100 sau de 1300 chiar nu-mi aduc aminte ... Acum eu am gasit 4 si 4 ceea ce-mi spune ca probabil s-a mai umblat pe acolo inainte.... sau mi-a pus mai multi de 2 !
Din pacate cu o singura exceptie ( un culbutor de 1100 care mai poate fii folosit , dar cu mari rezerve !!!) restul sunt decimati prin polizarea talpii perpendicular pe directia frecarii , e drept ca acum arata la fata , dar nu mai au stratul original de cementare pe talpa !
Iar eu mi-am pus culbutori de 1100 pt ca dintre 20 de bucati din astia am avut de ales ( de pe 5 chiuloase de 1100 !). Mi-am luat cei mai buni 8 gasiti si cele mai intregi axe de culbutori apoi am ales axele cu came...
Azi cu putin noroc , montam zona caracatitei si carburatorul , si punem motorul pe masina apoi ii dam o cheie !
Sunt curios cum suna ! Am pornit motorul aseara pe la 6 si suna fantastic ! In primul rand NU BATE nimic la el , da chiar nimic ! Erau niste teorii legate de faptul ca toate motoarele refacute cu seturi "romanes" noi au inevitabil o bataie , mai mare sau mai mica la rece ! Motorul meu anterior cu set nou romanesc , batea destul de sonor la rece si pana nu se dilata un picut nu se oprea din tacanit. Era destul de deranjant , noroc ca nu tinea prea mult !
Ei bine teoria este GRESITA ! Motorul asta are acelasi set , are schimbati doar segmentii , pompa de ulei , supapa de descarcare de sub filtru , supapele (sunt italiene), culbutorii si axele cu came care sunt de 1100 , garnituri si semeringuri noi peste tot si NU TACANE ! In principiu este facut ca la carte , are toate cuplurile de strangere corecte cu dinamometrica , are schimbat tot ce se schimba la o demontare , ba chiar si-n plus , si nu are nicio urma din zgomotul "vechiului" motor. Saracu' a fost autopsiat la doar aprox 6700km ... "motorul vechi" a murit , traiasca "motorul nou" ! Daca e motor de 1.1, nu trebuia sa aibe tacanit nici inainte. Putea sa tacane de la pompa de ulei, pana facea presiune cum trebuie in instalatie.

Tu ai schimbat pompa de ulei deci probabil ai scapat de trancaneli . Oricum ai facut o treaba buna, eu de 2 ori l-am desfacut pana acum si a mai trebuit sa il desfac de nspe mii de ori dupa....Daca totul se face ca la carte atunci iese treaba buna...sa il rodezi sanatos E motor de 1.3 , am un 12TRS (e trecut si-n semnatura ) , acum merge foarte bine , asteptam cutia de viteze si vedem pe sosea ce poate !!!
Pompa de ulei este acum integrala Fr si ESTE PUSA LA SEMN , in plus am facut poze ca sa se vada ce inseamna "la semn" si care este pozitia corecta de punere a rotii de antrenare pe ax , pt ca sa poata respecta "semnul" si cei care nu-l au .... pt ca sunt sigur ca afirmatia lui Canta legat de montarea ei este corecta !
Nu cred ca doar presiunea de ulei sa fii fost cauza tacanelilor motoruli anterior. Am avut ulei mineral pe el (15W40 Total si 15W40 Aral) , am avut semisintetic (10W40 Valvoline) , am avut ulei sintetic (5W40 Aral) si TOT batea la rece , deci parca n-as da vine pe ulei.... sau presiune !
E drept ca acum am schimbat complet cele 2 zone de "interes" : pompa de ulei si supapa de descarcare de sub filtru... va voi tine la curent (220v) cu ce presiune de ulei si la ce temperaturi voi inregistra aceste valori... Daca ai pus segmenti noi e posibil ca pistoanele sa nu mai bata...o perioada,sau nu ai cuplat avansul vacuumatic al distribuitorului(delcoului).Asa am patit si eu!Ruleaza masina cateva sute de km si spune-ne parerea.La setul motor ro de 1300 lipseste insertia in piston cu placute invar care au rolul de a strange boltul odata cu cresterea temperaturii,de aceea pistoanele din setu' ro bat la rece.Bafta. Robertino ,
Anul trecut tot in octombrie a fost refacut complet motorul , adica din motorul vechi au ramas : blocul motor si ambielajul , 6 culbutori si axele lor si cam atat , pt ca setul motor a fost nou (ro) cu segmenti Goetze , cuzineti Glyco , ambele chiuloase noi , supape noi, axe cu came de 1300 noi , pompa de ulei (piesa exterioara + pinionul interior , cum s-or fii numind ele, au fost noi)+toate simeringurile si o-ringurile necesare....
Si motorul acela a batul la rece de prima oara.N-am fost langa el la prima lui pornire , dar la a 3-a , a 4-a pornire eram acolo si batea , si-a batut la pornire la rece toata viata lui de 1 an !
Astalalt a pornit de prima data fara umbra de bataie , l-am pornit de vreo 5 ori pana acum si n-a batut o singura data. Sper sa-l tina , pt ca tacanitul ala la rece ma calca pe nervi....
Astept sa-i pun cutia de viteze si vedem cum se comporta in trafic Motorul de 1300 bate la rece din fabrica.Motivul ti l-am spus.Ca sa te convingi gasesteun piston de franta si unul ro si studiaza-le la interior si o sa vezi.
Mi-am facut un motor strasnic de 1300 comprimat, cu tot ce am putut modifica in el(set supape.chiuloase.axe culbutori)I-am pus 4 segm pe piston(set motor ro) si a mers fara bataie la rece vreo 10000 km.Ziceai ca e 1100 si nici nu i-am dat goana.Dupa care a inceput simfonia pistoanelor.La 28 000 am crapat ambielajul de la ture. Asta e tehnologia anilor cand s-a produs Oltcit-ul ,ce sa faci!Modifici tot motorul la maxim ii pui de toate ,dar nu va tine mult.
Un prieten de-al meu zice:Daca vrei motor sanatos ia-ti unul de 2000cmc.
Urmatorul pas care vreau sa-l fac pt masina mea .vreau sa-i pun un set de VW de 1600.Setul il am, dar pistoanele nu se potrivesc decat la bolt(au tot 22),si sunt plate.Trebuie sa-mi fac pistoane!! Dar culbutori de 1129 pe motorul de 1299? Nu vor rezista mult timp.De ce crezi ca cei de 1299 au talpa trapezoidala?
efortul asupra culbutorilor e mai mare la 1299 decat la 1100 din cauza supapelor mai scurte(arcurile mai comprimate,deci mai tari)din cauza asta, suprafata de contact a culbutorului cu axul e mai mare.
robertino a scris:Motorul de 1300 bate la rece din fabrica.Motivul ti l-am spus.Ca sa te convingi gasesteun piston de franta si unul ro si studiaza-le la interior si o sa vezi.
Mi-am facut un motor strasnic de 1300 comprimat, cu tot ce am putut modifica in el(set supape.chiuloase.axe culbutori)I-am pus 4 segm pe piston(set motor ro) si a mers fara bataie la rece vreo 10000 km.Ziceai ca e 1100 si nici nu i-am dat goana.Dupa care a inceput simfonia pistoanelor.La 28 000 am crapat ambielajul de la ture. Asta e tehnologia anilor cand s-a produs Oltcit-ul ,ce sa faci!Modifici tot motorul la maxim ii pui de toate ,dar nu va tine mult.
Un prieten de-al meu zice:Daca vrei motor sanatos ia-ti unul de 2000cmc.
Urmatorul pas care vreau sa-l fac pt masina mea .vreau sa-i pun un set de VW de 1600.Setul il am, dar pistoanele nu se potrivesc decat la bolt(au tot 22),si sunt plate.Trebuie sa-mi fac pistoane!!


se poate si fara sa-ti faci pistoane ... Nu cred.Pistoanele de vw sunt plate in cap ca la dacie,nu au camera de ardere practicata in piston ca la oltcit, drept pt care impreuna cu chiuloasa concava de 1300 va duce la scaderea raportului de comprimare si implicit a performantelor.Posibil sa nu poti nici sa-l pornesti la -10 grade.Vw are camera de ardere practicata in chiuloasa.Capetele pisoanelor nu ies din cilindrii.Plus ca sunt extrem de subtiri construite iar de modificat nu poate fi vorba.
Am vazut in '98 montat ,dar cu pisoane facute pe comanda intocmai ca ale oltcitului. M-am gandit sa mut aici parerile mele pe care le-am postat in topicul lui Cristi_s legat de masina de raliu pe care-o construiesc ei.

De 6 luni si vreo 5.500km am folosit si eu axe de 1100 pe motorul de 1300. Ce-am constatat eu:
1. la turatii mici , demaraje de pe loc , masina devenise lenesa , nu mai plecam relaxat primul fara efort .... , trebuiau ture pt demaraj , si a I-a era cam prea scurta....
2. urca fara efort in ture si cum treceam de 3000rot/min cum incepea sa muste.
3. trebuia sa schimb foarte des treptele de viteza (merg la job cam 6km pe stradute scurte in zig-zag .... rally nu alta )
4. era mai tacut motorul , chiar daca incepea sa "raga" la peste 3000rot/min
5. consumul mediu , pe perioada iernii pt 2 parcursuri pe zi cam de 10km , mers ca la raliu de pensionari ( adica pana-n 80km/h pe stradute de 50-100m),pe stradutele intortocheate din spatele bulevardelor centrale din Bucuresti , a fost 11,5% cu 2 persoane
6. depresiunea citita de ceasul de vacuum era cam de 0,7bari la relanti si se cam mentinea... , la 110km/h , pe A2 puteam s-o mentin in jur de 0,5 bari lejer ( cu axele de 1300 ,acum 2 zile mi-a fost imposibil s-o mentin in sarcina constanta si sa am depresiuni mai mari de 0,2bari!!!) , adica aveam conditii ca benzina sa se vaporizeze mai bine in depresiunea mai mare creeata !
7. per total mi s-a parut ca pt exploatarea urbana ar trebui o cutie mai lunga sau mai multi cai putere ca aceste axe cu came sa faca masina mai placuta de condus.

Ce modificari erau prezente pe aceasta masina in acesti km de test :
1. bujii NGK gaurite
2. filtru de aer K&N montat "invizibil" in cutia originala a filtrului
3. chiuloasele lustruite oglinda si imbunatatite prin frezarea materialului suplimentar in unghiurile si racordarile canalelor de admisie si evacuare
4. galeriile de admisie si cutia de amestec lustruite
5. bobina de inductie "uscata" pe transformator , de Opel

Pt daniel.opr -> uite , n-am dyno , dar manifestarea cu axele de 1100 era urmatoarea cand doreai sa pleci de pe loc :
incepea sa se urneasca usurel , turele cresteau si-n scurt timp ajungeam la 3500rot/min si inca eram in plina demarare , schimbam ultra rapid a II-a si incepea sa accelereze si traversam intersectia , moment in care deja aveam 3500rot/min si bagam a III-a . Masina nu era mai sprintena decat o Skoda Fabia (apropo de intrebarea cu motorizarea ei: habar n-am ), ba chiar mai lenesa , nu stiu cum draq sa descriu comportarea Oltcitului, dar imi dadea sentimentul ca se tura in gol , parca nu tragea masina atat de consecvent pe cat "suna"

acum cu axele cu came de 1300 , pleaca muuult mai vanjos de pe loc si pana sa-i dau a II-a cam ies din intersectie , adica se manifesta clar cuplul prezent la turatii mai mici , pt ca masina impinge clar mai bine si schimbarea de trepte de viteza se face mai natural , totul pare mai inchegat. Inainte aparea sentimentul ca trebuie schimbat frenetic , mai ales la ritmul meu de deplasare si tipul de traseu pe care-l folosesc zilnic.

Acum ca pare vreo contradictie sau nu.... nu stiu ce sa zic , eu am explicat cat de bine am putut cum percep masina de la volan si pedale...
daca aveam o unitate cu accelerometru poate puteam sa trag concluzii mai clare , cu valori precis masurate , dar asa totul este la nivel de apreciere personala.

Ma voi intoarce la axele de 1100 pt ca ele-mi creeaza o depresiune mai mare in galeria de admisie ( am ceas de vacuum montat si-s obisnuit sa-l tin in coltul privirii constant ) , depresiune care va fii exploatata de un carburator antic (un Reece - Fish) care-mi va da o putere mai mare , suficienta ca sa-i imbunatatesc demarajul si consumul.

citind prin topicul asta pe la inceput +prin topicul legat de comprimare , am ramas si mai contrariat pt ca apareau afirmatii legate de cresterea cuplului (sa mor de-am simtit-o!!!) de cresterea puterii la GSA cu motor de 1300 si axe de 1100 (asta pe Dyno , ca altfel .... greu cu feelingul )

Pe ansamblu dupa 5500km cu axele buclucase sunt mai nelamurit ca oricand ... ca le voi monta iarasi pe urmatorul motor este o alta poveste cu motivatia ei
scorpion a scris:
1. l... , masina devenise lenesa , ....., si a I-a era cam prea scurta....

7. per total mi s-a parut ca pt exploatarea urbana ar trebui o cutie mai lunga sau mai multi cai putere ca aceste axe cu came sa faca masina mai placuta de condus.



Man -asta e contradictie:
- ai putere mare cutia devine scurta.
- putere mica creste greu in turatie & viteza ; cutia e atunci lunga


scorpion a scris:Pt daniel.opr -> uite , n-am dyno , dar manifestarea cu axele de 1100 era urmatoarea cand doreai sa pleci de pe loc :
incepea sa se urneasca usurel , turele cresteau si-n scurt timp ajungeam la 3500rot/min si inca eram in plina demarare , schimbam ultra rapid a II-a si incepea sa accelereze si traversam intersectia , moment in care deja aveam 3500rot/min si bagam a III-a . Masina nu era mai sprintena decat o Skoda Fabia , ba chiar mai lenesa

acum cu axele cu came de 1300 , pleaca muuult mai vanjos de pe loc si pana sa-i dau a II-a cam ies din intersectie , adica se manifesta clar cuplul prezent la turatii mai mici , pt ca masina impinge clar mai bine si schimbarea de trepte de viteza se face mai natural , totul pare mai inchegat. Inainte aparea sentimentul ca trebuie schimbat frenetic , mai ales la ritmul meu de deplasare si tipul de traseu pe care-l folosesc zilnic.

Acum ca pare vreo contradictie sau nu.... nu stiu ce sa zic , eu am explicat cat de bine am putut cum percep masina de la volan si pedale...
daca aveam o unitate cu accelerometru poate puteam sa trag concluzii mai clare , cu valori precis masurate , dar asa totul este la nivel de apreciere personala.

Ma voi intoarce la axele de 1100 pt ca ele-mi creeaza o depresiune mai mare in galeria de admisie ( am ceas de vacuum montat si-s obisnuit sa-l tin in coltul privirii constant ) , depresiune care va fii exploatata de un carburator antic (un Reece - Fish) care-mi va da o putere mai mare , suficienta ca sa-i imbunatatesc demarajul si consumul.




Ceea ce spui tu este doar o senzatie....gandeste-te asa:


100m sa zicem ii parcurgi cu o crestere constanta a aceleratiei ajungand la 3000 de ture. Chiar daca schimbi motorul si pui unul de 200 de cai acei 100m ii parcurgi tot ajungand la 3000 de ture singurul care se schiba fiind timpul.

La ce spui tu ..se simte cuplul motor la turatii joase si practic cu axele de 1.3 schimbi vitezele intr-o turatie mai joasa..probabil in 2500 sa zicem pentru ca si acolo masina trage.

Nu prea am inteles faza cu depresiunea.... o depresiune mare (dupa capul meu) inseamna lipsa de putere. Practic ceri de la motor mai mult decat poate. Asta duce automat la un consum mai mare - cel putin asa gandesc eu. Pentru un consum mic trebe sa ai o depresiune cat mai mica. Întradevă, cu arbori de 1.3 se simte clar cuplul. Știu bine că intrat în scaun când plecam de la țâțe. Dar.... se ajungea la 5000 de ture și se plafona. Exact acel sentiment că mașina nu mai vrea să tragă mai mult de atât, CP probabil că scădeau peste 5500. PROBABIL..

Cu arborii de 1.1 plecarea de pe loc, este PUȚIN mai leneșă (aproape insesizabil) dar urcă în ture mult mai rapid, de pe la 3500 începe distracția. Și îmi place că se turează până la 6500 lejer.
Teoretic la liniuțe, ai un avataj clar cu arborii de 1.1 De ce? Pentru că doar idioții schimbă viteza atunci când motorul ajunge la turație maximă (să zicem 6500 în acest caz) Ori în Canță scrie clar : PUTERE MAXIMĂ : 41,4KW (57,4 CP) LA 6250rpm. Și avem așa :
5500rpm....56CP
6000rpm....57,2CP
6250rpm....57,4CP
6500rpm...56,6CP (deci deja scad...)
Deci cel mai bine, e să schimb undeva pe la 6000-6250rpm cu arborii de 1.1. Evident la TRS sunt mai mulți căluți acolo, dar tot vor scade după 6250. Alt avantaj, după ce schbimi la 6250, acul va pica să zicem la 5000rpm (depinde de cutie) unde ai 54,1CP și apoi iar urcă.
La arborii de 1.3 se va plafona la 5000-5500, schimbi, acul cade la 3500-4000 și până urcă.............................. Deci poți exploata altfel căluții TRS-ului cu arborii de 1.1.
Acum rămâne ca fiecare să hotărască alegerea arborilor. Îți place să turezi motorul? Îți place să mergi mai lejer......
Iulius_je a scris:...Deci cel mai bine, e să schimb undeva pe la 6000-6250rpm cu arborii de 1.1. ..


Mai, vorbind de liniute.. nu stiu daca e chiar asa... ideal e sa schimbi vitezele astfel incat sa ai si un cuplu bun...cuplul maxim e undeva in 3500 de ture..geaba ai putere maxima la 6000 de ture daca de la 5 la 6000 de ture iti ia o vesnicie sa ajungi acolo...cred ca de schimbat e mai eficient sa schimbi undeva in 5000 de ture probabil...oricum nu tocmai la 60000 păi.... nu prea are sens așa schimbi la 5000 (să zicem)... iar altu` care schimbă mai sus, claaaaaar o să se ducă în față.
La fel am pățit cu un Logan 1.5, făceam liniuțe când eram eu spre sfârșitul rodajului. Schimbam în 4000....în treapta 1 și 2 eram clar peste el, dar mă ajungea în 3 pentru că 1 : 5tr ro sux e prea lungă, 2 : dacă aș fi schimbat în 6000, aș fi revenit pe o turație mai ridicată și deci mai mulți cp. Aici apare și avantajul turbo : cuplu la turații joase.
Iar făcând liniuțe vs oo Toyota Corolla 1.6 16v VVTi (110cp), în treapta 1 eram bot în bot. Când schimbam eu doi, el se distanță. De ce? Pentru că având mai mulți cai, obligat cutia lui e ceva mai lungă. Eu pierdeam timp și ture schimbând în treapta 2, în timp ce el era tot în 1....
Repet, sunt treburi practicate de mine, teoria o susțin pe cea scrisă în postul anterior. eh,si cand zalex spunea ca schimba la 8000 de ture de ce nu citeai julius in canta? poate ii explici domnisorului acum ca ai inteles si tu cum sta treaba cu calutii dupa 6250 de ture(cu axe de 1.1,ca alea de 1.3 nu prea ajung acolo) Ma baieti, uitati-va pe youtube sau pe oricare alt site cu filmulete si o sa observati ca toti schimba vitezele cand intra pe rosu, ca sa scoata cel mai bun timp. Caii nu scad brusc dupa 6250, scad tot treptat, la fel cum urca. Ori de folosesti caii aia mai putini la turatii mai mici de 6250, ori de ii folosesti p`aia la turatii mai mari de 6250, tot sunt mai putini. Diferenta e ca daca schimbi mai tarziu de turatia de putere maxima, in treapta urmatoare turatia o sa iti cada mai aproape de turatia de putere maxima. Nu stiu daca ati inteles ce am vrut sa zic.
http://videos.streetfire.net/video/Speed-Test-Dodge-Caliber_645834.htm
Aici e alta treaba, urca la turatia unde are putere maxima si ramane acolo.
iulicuta2000 a scris:eh,si cand zalex spunea ca schimba la 8000 de ture de ce nu citeai julius in canta? poate ii explici domnisorului acum ca ai inteles si tu cum sta treaba cu calutii dupa 6250 de ture(cu axe de 1.1,ca alea de 1.3 nu prea ajung acolo)


Acum că am înțles și eu ?!?! Auzi, nu vrei să-ți retragi cuvintele!?!? Am impresia că știam de mult înainte să ai tu habar de așa ceva!
Cât despre cui îi atrag eu atenția, nu-i problema ta! Eu nu mă apuc să scriu baliverne pe forum, sau să comentez aiurea fără nici un rost. (cum fac alții, aviz amatorilor!) Clar??
Te rog să ai grijă cum vorbești cu mine..


P.S : Giully, te sfătuiesc să nu te încadrezi în ce-am scris eu mai sus în paranteză și să mai citești odată mesajul meu citat din "Canță". Documentează-te... nuami idioții schimbă atunci când ajunge acul în zona roșie, eventual trece de zona roșie, eventual ajunge și la limitare, că deh...oleacă de frână de motor nu strică. Ok, ai dreptate. Nu zic nimic. Esti documentat. Sa-i mai inveti si pe saracii soferi isi rup masinile si le duc pe rosu.

Ps. Nu a zis nimeni sa o duci pana la limitare, e cea mai mare prostie. mă bucur că măcar cineva a înțeles ce am vrut să spun... nu-mi retrag nene nici un cuvant,daca am gresit s-o intoarce roata
daca stiai de mult treburile astea de ce atunci cand domnu' era mare zmeu la 8000 de ture in oras nu ai incercat sa-i explici ca a exagerat un pic cam prea mult?
Cu arborii de 1.1 plecarea de pe loc, este PUȚIN mai leneșă (aproape insesizabil) dar urcă în ture mult mai rapid, de pe la 3500 începe distracția. Și îmi place că se turează până la 6500 lejer.


Iulius_je , crede-ma ca se simte clar lipsa de cuplu la demaraje la axele de 1100 , eu ca sa ocolesc 2 bulevarde bucurestene majore ( Mihai Bravu si Stefan cel Mare ) am o ruta alternativa in zig-zag aproape , pe stradutele din spate.
Sunt constrans sa conduc cam ca la un test de indemanare : demaraj , a I-a , a II-a, curba , frana , asigura-te (ca ai cedeaza!) ... demaraj , frana , curba , alta straduta.... si tot asa 5 km nenorociti de stradute. Asa ca daca demareaza blegut , incep sa ma oftic pt ca aproape tot drumul nu fac decat sa trag de masina , ca n-am chef sa plec chiar de dimineata ca sa ajung la timp la job , ca sa compensez ca tanculetul nu se lanseaza ! Ca sa nu-ti mai spun cat de important este s-o stergi REPEDE , DA' REPEDE printr-o gaura de trafic ca sa tai bulevarde foarte aglomerate ...
Si-n cea cu axe de 1100 am dat talpa , dar probabil ca ea visa sa stea la turatii mai mari dar talpa , talpa pana cand ? Ca daca vrea s-o tin in 5000 ture ca sa aiba vlaga , atunci sa-ti plateasca singura benzina sau sa aiba rabdare sa gasesc un carburator antic , ca axe noi de 1100 i-am pregatit deja.
iulicuta2000 a scris:nu-mi retrag nene nici un cuvant,daca am gresit s-o intoarce roata
daca stiai de mult treburile astea de ce atunci cand domnu' era mare zmeu la 8000 de ture in oras nu ai incercat sa-i explici ca a exagerat un pic cam prea mult?


Nu mă bag eu în discuțiile voastre! pentru ce să-mi bag capul ?? E vorba de sănătatea mea la urma urmei, și n-am degând să mor mai repede pentru persoane ca tine
Ți-am mai atras atenția de n ori să nu mai faci referire la persoana mea. Atâta timp cât nici eu n-am mai făcut la a ta. Măcar asta ești în stare să faci!?

@Scorpion : Este ciudat, dar la mine nu se manifestă acest fenomen. Am și punct de reper un TRS cu motorul abia refăcut, ieșit din rodaj, cert e că se simte. Pentru mine arborii de 11 sunt superiori. Dar contează și alte șmecherii, nu doar arborii Cum ar fi modul în care e închegat motorul, cum a fost făcut (refăcut) motorul, carbul, cutia de viteze, suspensia (da, suspensia!) aprinderea etc etc etc
Dar contează și alte șmecherii, nu doar arborii Cum ar fi modul în care e închegat motorul, cum a fost făcut (refăcut) motorul, carbul, cutia de viteze, suspensia (da, suspensia!) aprinderea etc etc etc


N-as spune ca-i refacut OK pt ca am 1bar presiune de ulei la 80Grade. A fost nevoie de vreo 0,7litri de aditiv ca sa-i mai adaug un 0,2-0,3bari.
Dar eu compar rabla mea cu axe de 1100 vs 1300 si pe moment 1300 castiga , vom vedea la vara cu al 3-lea motor nou, cu axe de 1100, cum va merge , pana atunci ramane sa mai astept si sa mai citesc
Top Gear Nr. 44 - pag. 77 a scris:[...] RS iubeste, adora sa fie tavalit. Exceleaza in asta, iubeste sa ajunga la linia rosie si sa treaca prin trepte.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community