Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Vreti sa aveti consum de tico- 5% pe oltcit?
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
eu unul am avut carb de dacie pe rm.
cu ajutor din partea mea , respectiv sarme bagate prin jigloare si toto felul de orificii consuma 7.5 la 100 in oras . in schimb demaraj canci , pleca cu sprit de pe loc ,si accelera ca oricare alta masina , nu ziceai ca e oltcit Pana la urma nu le poti avea pe toate nu?

Eu unu ii ofer ce vrea, daca vrea benzina sa ia cata vrea, dar sa imi mearga bine, sa ma pot da la ea, si sa nu moara in depasiri. Daca consuma mult si merge prost atunci e o problema. Am carburator de Dacie acasa, am tot ce trebuie la el, dar, nu il pun, pentru ca merge bine masina cu cel de oltean. Scorpion:2 sugestii as putea sa iti dau,daca tot esti in teste?
1' Eventual un jiglor de tr1 mai mic
2' Carburator de dacia 1100(are soc automat) S-ar putea sa-ti scada consumul daca pui jigler mai mare pe tr1, impreuna cu un tub emulsor mai mare.
Socul ala automat de ce nu l-au pastrat si pe motorul de 1300, daca, din cate am inteles, carbul ar fi cam acelasi? Am gasit solutia reducerii dramatice de consum pt masina mea :
sambata trecuta am cumparat un carburator Solex pt motorul de 1.3. Carburatorul a fost dus si reglat la Carfil Brasov pe banc , avea inca sigiliile intacte , a fost nevoie doar de un o-ring pt "ciocul de papagal " sau cum dumnezeu se numeste piesa aceea din cupru in forma de L prin care sa sprituieste benzina in camera 1 a carburatorului. Am pus doar o-ringul de la carburatorul meu nou , NU si piesa mea. Am preferat sa fie totul facut de Solex in interior.....
Consumul pe prima realimentare : 8,42% , dar am mers bland....
Acum de ieri schimb in jurul a 4500-5000rot/min cu gandul sa vad daca dau talpa la cat se duce.... chiorometric nivelul de pe litrometru bate spre un 10% , dar mai bag 2 zile , alimentez si vedem a doua valoare de consum SF.
Deci adio carburator Carfil , vaia con dios , traiasca Solex !!!
Oameni buni , incercati solutii din gama : schimb carburatorul ..... nu din gama "face mesterul X teste migaloase de reglaje ca eu am sonda-n curtea din spate...sau mai dau eu de filetul asta , mai dau o tura cu un PET de 2 litri si vedem schimbari..."
Eliade George nu era nebun cand spunea ca dupa schimbarea si punerea la punct a noul carburator de Mazda , avea practic o noua masina. Si mie mi s-a schimbat complet masina : este mai silentios motorul , merge muult mai rotund , si urca parca mai elastic in ture...
Daca cu un Solex vechi masina merge asa bine , pai imi imaginez ca un carburator japonez mai ridica un nivel stacheta... scorpioane ...m-ai pus pe ganduri...

Ca am si eu un solex de 1.3 ... care se prafuieste pe balcon ...asa ca ....
ma gandesc sa il pun pe masina..
tonim a scris:eu unul am avut carb de dacie pe rm.
cu ajutor din partea mea , respectiv sarme bagate prin jigloare si toto felul de orificii consuma 7.5 la 100 in oras . in schimb demaraj canci , pleca cu sprit de pe loc ,si accelera ca oricare alta masina , nu ziceai ca e oltcit


"...Este posibil sa ai si alte probleme la motor daca ai consum asa mare: retur infundat, nivel prea mare in CNC, cui poantou neetans, aer fals, avans initial dereglat, cauciucuri prea moi, etc.
Verifca arhiva forumului ca s-a discutat mult despre cauzele consumului marit.
Jiclor principal de 145 e normal pentru motorul tau.
Pune Carfil de 1300 (cu difuzor de 25.5mm, jicloare de 135 benzina si 170 aer) si o sa-ti scada consumul...."

Citat de pe dacia.ro Acc3l3ratoR... ai carb de 1300? Masina ce motor are? Daca te gandesti sa il dai sunt amator caci un nenea care mi-a facut motorul din "intamplare" mi-a schimbat carbul original de 1300 cu unu de 1100... Cred ca daca sar putea ar fi bine sa se monteze cablul soclului la a doua camera . Adica cand merg si trebuie sa urc o panta deschid a doua camera ... (nu uitati sai puneti eventual si un arc ...pt a nu ramane deschisa) .Idei nu am despre aceasta improvizatie (montare) asta ramane sa isi faca fiecare cu manuta lui . s-a mai discutat despre asta, se poate face, cred ca cel mai simplu cu un circuti pe care vine o electrovalva sa lase sau sa nu lase camera a doua sa se deschida

dar, cum iarasi s-a zis, daca ai nevoie neaparat de treapta a doua? ce te faci atunci?


mai degraba pui un intrerupator ca la usa si ca la frana de mana de se aprinde un bec cand se deschide camera a doua asta cu becul ai vazuto la mine ? asta nu am observat inca

dar stiu ca asa era pe un fiat regata, si cel care conducea masina , conducea total aiurea, ca vezi domne sa nu se aprinda becul, si nu era nici atent la drum, doar la becul ala, iar masina aia, numa ca o masina nu era condusa dupa cum am mai scris chestia e mai mult psihologica ,dar chiar se cunoaste la consum . Topic fara sens. Vrei consum mic? iti iei tartaneatza, nu masina. Gen Tico, Fiat Punto Classic 1.2... etc. Da' nu merita. Am Punto 1.2, da' ma rog de el sa accelereze. Mizerie. 61 de cai cica, da' io nu cred c-are mai mult de 55, cuplu pauza, doar consumu' ce-i de el.
Consum mai mic pe Oltcit? Adaptezi 2 carburatoare mici sincron. Merge si cu IDF / DRLA daca nu le setezi pt fuga.
Primul VW Transporter (dubita hippy) avea motor 4 boxer cu carb dublucorp si consuma la gol 21 litri la suta. Mai tarziu i s-au montat carb-uri sincron si consumul a scazut la 17 litri la suta. Chiar cunosc pe cineva care a avut o astfel de jucarie. N-as spune ca-i topic fara sens ! Eu mi-am desfacut motorul si de 2 saptamani pedalez prin Bucuresti cu un Tico aproape nou (17.000km si perfect intretinut , facut in Coreea !) . Nu-mi place masina , chiar daca merge beton , are AC si daca-i dai talpa se infige ! Consum : 7,5-9 % in functie de cat de grea mi-e talpa ! Si tot nu-mi place destul !
Poate ca topicul nu are un nume prea inpirat , dar scopul lui este sa furnizeze comunitatii Oltcit exemple clare si functionale de modificari si imbunatatiri care chiar pot reduce consumul !
So : eu cred ca acest topic e normal si perfect necesar !

Chiar acum vroiam sa atrag atentia asupra unor foarte proaste finisari a pieselor care compun traiectul admisiei. Eu am gasit la masina mea tevile de fier ale "caracatitei" sudate de un "meserias" care a perforat cu sudura teava si-a depus material si pe interior , facandu-mi ditamai derdelusul fix la partea de fixare pe motor. Si din patru capete ale caracatitei de fixare pe chiulase , la 2 am avut astfel de suduri idioate mari (mari inseamna cam 2,5 - 3 mm ) si la o a 3-a una micuta , dar tot din perforarea tevii cu sudura !!!
Cat de idiot trebuie sa fii ca sudor , nu-mi pun problema ca nu i-am angajat eu , dar cat de idiot si magar trebuie sa fii ca CTC-ist ca sa lasi asemenea gunoaie sa iasa pe poarta fabricii ca produs finit sau piesa de schimb ?
Deci inainte de-a va plange ca masina voastra consuma mai mult decat a lui X , cred ca se impun unele verificari , poate si altii aveti asemenea rahaturi montate pe masini .... scorpion, demult stiu treaba asta Astfel de chestii obisnuiesc sa le rezolv cu o pila diamantata:) Pai si eu le-am polizat c-o minifreza pana le-am indepartat complet. Apoi ieri am avut curiozitatea sa pun flansa de sub carburator pe cutia de amestec si sa ma uit cum vine , adica cat de exacte sunt decuparile.... si ce vad : am pe o latura a fiecarei gauri din flansa cam 1mm din aluminiul cutiei de amestec. Deci am luat acasa caracatita montata si mai prelucrez putin cu freza zona cu pricina. Ca doar nu m-am chinuit degeaba sa-mi lustruiesc si largesc admisiile de pe chiulase , sa-mi lustruiesc tevile de fier (cat am putut cu sculele mele ) , sa-mi remodelez si slefuiesc cutia de amestec si acum sa las din neatentie o buza de material care sa-mi faca turbioane aiurea.....
scorpion a scris:Apoi ieri am avut curiozitatea sa pun flansa de sub carburator pe cutia de amestec si sa ma uit cum vine , adica cat de exacte sunt decuparile.... si ce vad : am pe o latura a fiecarei gauri din flansa cam 1mm din aluminiul cutiei de amestec.

????????
scorpion a scris:Pai si eu le-am polizat c-o minifreza pana le-am indepartat complet.......Ca doar nu m-am chinuit degeaba sa-mi lustruiesc si largesc admisiile de pe chiulase , sa-mi lustruiesc tevile de fier (cat am putut cu sculele mele ) , sa-mi remodelez si slefuiesc cutia de amestec si acum sa las din neatentie o buza de material care sa-mi faca turbioane aiurea.....

sigur vei salva 1l de carburant in vreo shpemii de ani...
.
.
pentru cei ce nu circula la adevarata valoare a masinii,pentru cei ce nu tin cont de "spiritul "citro" (hahahaha...)....se mai reduce ceva din consum in cazul in care intoarceti capacul de la spritz..... andrushyca , nu e vb de economie de carburant, ci de o circulare mai buna a benzinei pe galerii
EEK! a scris:asta da faza dura
consumul mare e pe tr 1 de obicei de la economizor, si nu din tr2, poate daca intra si econostatul... dar treapta 2 nu e o balta de benzina...


Intrebare:a incercat careva sa infunde jiglorul econostat sau cel economizor?Sau supapa economizor?Cum afecteaza mersul normal,dar blana?Care este consumul in aceste cazuri?



http://img410.imageshack.us/img410/5184/img076u.jpg



http://img249.imageshack.us/img249/1979/img078.jpg

P.S.Pentru cei care aveti carta lui canta versiune xerox ,verificati daca aveti si pagina de sus completa caci am gasit o versiune care avea pagina lipsa,respetiv inegrita. Am mers eu fara economizor, am scos sau am bagat un arculet mai tare la supapa triunghiulara, nu mai stiu, un inginer a facut asta. De la aproape 20 prin oras a scazut consumul la normal, pe la 10, insa relantiul tinea doar cu motorul bine incalzit, motorul se incalzea, si la plecarea de pe loc mergea aiurea pana se tura nitel.

Asa ca am trecut pe cel de dacie, si sint foarte multumit de masina, intretinere si consum. Poate nu e ea tocmai racheta, insa carburatorul este aproape fara mentenanta, consumul e constant mereu, nu in functie de cum e infundat un circuit sau altul sau returul, merge foarte bine si cu motorul putin mai rece, are o plaja de turatie unde "scutura" nitel din cauza amestecului sarac, insa toate acestea le corectez usor cu pompa de sprit.

Viteza e oricum limitata acum pe la 100 km/h, dar nu de la carburator, de la rotile dezechilibrate. Am inversat fata-spate, apoi joi am plecat la echilibrat roti. Fiecare vulcanizare, fiecare spalatorie, la ora 11:30, erau pline, la fiecare erau cate 2-3 cocalaruti care bagau ei azotel in bemveut, cacam-as in ei de plosnite parazite, asa ca decat sa stau 3 ore mai bine scot cionsumuri mici la viteze mici . motane,unde le mai echilibrezi?ca astia pe unde am cautat eu nu au frate masinarie dinaia mai veche,toate "bikamer" mare,si nu intra pe gaurica din centrul rotii In Buftea sau Brasov. Sau la vulcanizarile mai serioase, care au flansa reglabila. cristi am fost pe la vreo doua dinastea serioase,cu cat e mai nou echipamentul,cu atat se uita mai ciudat la tine pokemonii care lucreaza cu aparatele cand nu intra jantele pe flansa din cauza unui ax tampit
dar daca spui ca in buftea exista...atunci e bine Pai in Giurgiu e un service al unor adventisti, se tin de treaba, lucreaza frumos, mereu am echilibrat la ei si a fost ok. Adica... ultima oara acum 2 ani cred, rabla mea o folosesc pana la 100 km/h, nu mai mult. iulicuta, cand mai dai prin Buc te duc eu sa echilibrezi rotile, in Vitan...
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
Pagina 4 din 4
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community