Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

vopsire capota+ plafon

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caroserie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
am si eu o intrebare vreau sa vopsesc capota motorului si plafonul in alta culoare decat cea a intregii caroserii. am nevoie de omologare?? se ia politia sau cei de la ITP de mine?? trebuie sa ii fac si inspectia tehnica, si nu as vrea sa am neplaceri...astept raspunsuri Din cate am inteles ai voie ca doar un anumit procent din intreaga suprafata a caroseriei sa fie vopsita in alta culoare decat ce trecuta in talon...! (40% parca) La itp se ia de tine daca nu esti tu in actele masinii(proprietar)in rest nu ai treaba!!!!!Bafta! la ITP nu conteaza cine merge cu masina....poate sa fie si vecinul de la coltul strazii.
Ii intereseaza doar sa ai actele masinii (carte identitate a masinii + certificat inmatriculare + RCA), si sa prezinti un buletin (carte identitate) deci pana la urma, am voie sa vopsesc partea asta de caroserie de care ziceam, fara sa am probleme cu legea?? Depinde.
Total legal ar fi sa vopsesti capota si cupola intr-o nuanta, iar restul in alta nuanta, dar a aceleiasi culori.

Adica daca ai caroseria gri-sobolan poti sa vopsesti restul grti deschis. Sau belu-marin cu bleu, sau etc etc.. nu, la mine masina e alba si vreau capota si plafonu un negru mat sa zicem...dar am auzit ca as putea sa vopsesc doar capota fara sa am probleme, dar eu tot la ideea mea as vrea sa raman....daca nu se poate ....asta e, facem ce se poate Se poate sa iti treaca la culoarea masini doua culori. De ce nu suni tu la RAR sa intrebi ? Daca ai peste 30% din suprafata vopsita a masinii in alta culoare decat cea majoritara, trebuie trecuta in Cartea de Identitate de catre cei de la RAR, apoi eliberat alt certificat de inmatriculare de catre Politie. Procedura e similara cu cea de schimbare a culorii. Dar daca sunt 2 nuante ale aceleiasi culori? Ca in talon, mai nou scrie doar culoarea, de exemplu Gri, nu scrie Gri Metalizat sau Gri Metal. Atunci nu e nici o problema. Desi se mai gasesc politisti sa se lege si de asta. Mai nou sunt doar 8 culori care se folosesc in CI si certificatul de inmatriculare, si nu mai conteaza ca e metalizat sau nu. Se mai gasesc politai sa comenteze. Problema e ca nu poti sa comentezi inapoi, ca dupa se ia de o janta, de un talon, d-astea Revin cu intrebarea. A fost cineva luat la rost daca a avut alta culoare de plafon decat cea trecuta in talon? Au venit caldurile, nu am AC in masina si ma gandesc ca un plafon alb se incinge mai putin decat unul rosu. Stiu ca era undeva intr-un articol, cum ca ai voie cu o a doua culoare pe masina daca nu depseste undeva la 30 % din total de suprafata. Sincer nu cred ca o sa ai probleme. Nu ai cum sa ai probleme, in principiu politistu nu sta el sa iti calculeze cat % ai, dar nu depasi plafonu, daca bate prea mult la ochi o sa iti ia talonu fara sa ii pese. Daca vor sa-ti gaseasca nod in papura o sa te intrebe. Pe mine m-a oprit ARR pt un control de rutina cand aveam o portiera rosie si masina verde (don't ask...long story). Cand au vazut ca nu au ce-mi comenta la directie si frane s-au luat de portiera. "Stiti , in talon la culoare nu-i trecut verde + rosu". Am tras si eu un zambet bleg si m-au lasat sa plec. Pe atunci nu stiam faza cu 30%. Deci daca vor .... Ma gandesc sa incerc mai intai o autocolantare. Daca face gura in 2 minute am dat-o jos.
Multumesc pentru raspunsuri Nu cred ca e recomandat - risti ca atunci cand le dai jos sa se ia cu tot cu vopsea.....
daniel.opr a scris:Nu cred ca e recomandat - risti ca atunci cand le dai jos sa se ia cu tot cu vopsea.....

Daca este vopsita masina bine nu se ia vopseaua . Daca se incalzeste folia inainte de lipire/dezlipire, operatia se desfasoara foarte usor. Cu uscatorul de par merge brici. La suprafete foarte denivelate (de exemplu nervuri, colturi, etc.) e necesara incalzirea si la lipire, pe suprafete plane nu e asa necesar. Dar la dezlipire, cel mai simplu e sa se incalzeasca materialul lipit, se dezlipeste mult mai usor.


Si ca sa fiu on topic: in Romania se gasesc multi cretini, asa ca sa nu fi surprins daca o sa ai probleme. Stiu pe cineva care a avut probleme pentru ca avea masina vopsita in ... doua nuante de crem. Un plafon alb, nu te va ajuta prea mult sa scapi de caldura ... eu am masina alba si tot e rau de tot cand bate soarele pe ea Si eu am oltcit alb si e foarte rau cand sta in soare. Mai devreme sau mai tarziu, tot temperatura aia o sa fie in masina. De incins tot se incinge, dar daca sunt cu 5 grade mai putin in masina (adica 40 fata de 45) tot e un castig. Ramane de vazut daca merita deranjul. nu mai bine dai jos plafonu din interior,si pui izolatie termica intre tabla si plafon? Problema principala nu e de la plafon, mai degraba de la geamuri, care amplifica razele soarelui, ca o lupa Pentru geamuri se foloseste cu succes folia omologata. Bineinteles ca devine un magnet pentru nenea cu sapca dar daca restul e ok nu ai probleme.
iulicuta2000 a scris:nu mai bine dai jos plafonu din interior,si pui izolatie termica intre tabla si plafon?
Pai ce tip de izolatie ar merge aici? Folie de aluminiu cu vata minerala, polistiren expandat? Are cineva o recomandare? pai sincer cred ca ar merge pusa vata minerala,peste ea folie subtire de aluminiu,pus plafonu Pai mai merge montat apoi plafonul peste 1 cm de vata minerala? Stiu ce m-am chinuit sa il pun la loc dupa ce i-am facut o "reconditionare" eu cred ca intra de fapt,trebuie sa intre Aoleuuu , numai vata minerala nu bagai in masina . Mai cel mai simplu si eficient e sa lipesti izopren care are pe o fata foita de aluminiu. Il lipesti pe spatele placii de deasupra capului si gata ai scapat de o problema. Bine ca nu i-ai zis sa puna si rigips cu folie anticondens a lipit corbu dinala pe aripile spate si abia daca se simte prezenta lui...
De incins tot se incinge, dar daca sunt cu 5 grade mai putin in masina (adica 40 fata de 45) tot e un castig. Ramane de vazut daca merita deranjul.


cooler de procesor + element Peltier + sistem de racire cu apa in fundul elementului Peltier => mini aer conditionat
Pret = 100 - 150 cooler bun si mare
150 element Peltier
300 sau mai putin racire cu apa pt procesor ( este singura parte care poate fi uzinata artizanal daca se doreste reducerea costurilor)
50 un alternator mai mare ca putere pt ca Peltierul mananca de la 20A in sus , in functie de marime si tip

Total ~ 600 lei si nu-i mare lucru de montat la el , trebuie doar adunate piesele si asamblate si simt si grija... eu am de gand sa-l fac intr-un weekend sau 2 pt ca si eu mor de cald.... Caldura se acumulaza datorita geamurilor mari si cu transparenta maxima. Astfel in interior se formeaza un efect de sera care te lesina. Nu cred ca este o solutie cu rezultate bune adaugarea in plus de izolatie termica pe plafon. Ce ramane de facut e sa punem parasolare pe parbriz, plase cu ventuze pentru geamurile din spate sau celebrele folii care mi se par nesimtit de scumpe (material+montaj+omologare= ~600 Ron). Si ionizarea e buna dar cu riscul de a se crapa geamul respectiv in timpul procesului de ionizare. O sa radeti, dar eu am vata minerala pe plafon, plus izolatie care se pune de obicei sub parchetul laminat. Deh, o reconditionare "brutala" proprie si personala a plafonului care incepea sa imi cada in cap.
Mari diferente de temperatura nu prea am observat.
cristi_s a scris:(...)
Mari diferente de temperatura nu prea am observat.


Da maaa..... credeai ca o sa-ti tina de cald ca o caciula!? Ce diferenta de temperatura vrei sa observi cand tie nu iti merge caldura?
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caroserie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community