Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Frane fata. ALTE frane fata.

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Idee: Se ia una pereche discuri frana si se aplica frumos peste fuzete (logic, alte gauri). Se mai ia una pereche portfuzete de RT / RM, se confectioneaza adaptoare pt suporti de etrier, se trag racordurile aferente si rezultatul va fi frana la roata.
Ideea e ca vreau etriere in care sa incapa placute mari, astfel incat suprafata de frictiune sa fie cat mai mare.
Ceva pareri? sa n-ai incredere-n femei si-n franele de dacia!
suprafata de frictiune mare ...pe disc de diametru mic...mai bine discuri noi la cutie,placute de calitate si e de ajuns iulicuta are dreptate. discuri noi , si daca vrei altceva incearca gaurite pentru un plus de aderenta
iulicuta2000 a scris:sa n-ai incredere-n femei si-n franele de dacia!

Iuliane Iuliane... Am scris eu ca pun frane de Dacia?!??? Unde??? Piesele vor fi de cazan strain si de calitate, vreau etriere MARI! Nu de Dacia...
O sa fac o schita sa vedeti ce si cum. Mi-am mai dat cu parerea despre treburi de genul asta:

Oltcitul are niste frane BESTIALE daca sunt in parametrii, mai bine pune-ti franele la punct ( e cel mai simplu si mai ieftin) decat sa faci x modificari. Nu treci in primul rand ITP-ul si e caz clar de puscarie daca ai un accident cu victime chiar daca esti nevinovat.
daniel.opr a scris:Mi-am mai dat cu parerea despre treburi de genul asta:

Oltcitul are niste frane BESTIALE daca sunt in parametrii, mai bine pune-ti franele la punct ( e cel mai simplu si mai ieftin) decat sa faci x modificari. Nu treci in primul rand ITP-ul si e caz clar de puscarie daca ai un accident cu victime chiar daca esti nevinovat.

Eu "rezolv" ITP-uri, deci nu-mi fac probleme de ITP, In plus de asta, astia la ITP habar n-au de Oltcit. Am avut chiar surpriza sa ma-ntrebe unu la RAR de ce n-am frana pe fata.
Franele le am impecabile, doar ca vreau motor + cutie de Alfa 33, asa ca etrierele si discurile originale vor ajunge amintire. poti incerca cu etrieri+discuri de XM varianta mare. Dar... am si eu o nelamurire: am vazut pe unele site-uri de tuning ca se vand etrieri diferiti de cei stock; cu mai multe pistonase, cu mai multe briz-brizuri etc. Etrierii astia in ce conditii se monteaza? Pe naspa? Sau masina aia trece apoi de ceva omologare? LA noi pe naspa, evident.
MadWolf a scris:Dar... am si eu o nelamurire: am vazut pe unele site-uri de tuning ca se vand etrieri diferiti de cei stock; cu mai multe pistonase, cu mai multe briz-brizuri etc. Etrierii astia in ce conditii se monteaza? Pe naspa? Sau masina aia trece apoi de ceva omologare?

Etrierii aia "diferiti" sunt de 2 feluri: "mai lungi" sau "mai inalti". Cei "mai lungi" merg pe acelasi disc, dar acopera o suprafata mai mare, pt cei "mai inalti" pui si discuri cu diametru mai mare (daca iti permit jantele!) Daca modificarie nu sunt vizibile, ci doar ai un etrier de alt model, fara reductii sau alte ciobanii, nu se ia nimeni de tine. Oricum, ITP-istii nu prea au habar, ei trag de roti, se uita dupa rupturi, verifica seriile, noxele si franele si atat. ITP-istii nu au neaparat habar, ca doar n-o sa tina minte fiecare model de masina din Coreea, Mongolia, Africa de Sud, Uganda si alte mari tari/firme producatoare cu ce etrieri si-au echipat din fabrica fiecare model pe care l-au vandut. Dar daca se ajunge la o expertiza, Doamne fereste, problema o sa se puna altfel. nu-i mai luati voi de prosti ca nu sunt
sau poate eu nu i-am intanlit pe aia prosti,ci doar pe aia care vor sa faca o treaba corecta,asa cum sunt platiti... Eu am intalnit un "ITPist" care m-a lasat tablou, stia mai multe despre Oltcit decat mine.
cristi_s a scris:Eu am intalnit un "ITPist" care m-a lasat tablou, stia mai multe despre Oltcit decat mine.

Eu stiu unu' care mi-a dat foaie de revenire pe care scria "frana de mana zero". Am ras cu lacrimi, abia am reusit sa-i spun ca frana de mana e pe fata. Si tot el a avut de comentat...
La RAR, cand am schimbat culoarea cazanului, s-a uitat la jantele mele, cica sa n-am flanse, apoi a zis "cum circulati fara frane pe fata?"

MadWolf a scris:ITP-istii nu au neaparat habar, ca doar n-o sa tina minte fiecare model de masina din Coreea, Mongolia, Africa de Sud, Uganda si alte mari tari/firme producatoare cu ce etrieri si-au echipat din fabrica fiecare model pe care l-au vandut. Dar daca se ajunge la o expertiza, Doamne fereste, problema o sa se puna altfel.


Oare? Mergi pe Mihai Bravu la magazinele de dezmembrari. Dai acolo de niste arabi care stiu pe dinafara ce model de saiba vine la X piessa de la X motor de la X masina din anul XXXX. Am ramas stupefiat cate stiu aia. Ca exemplu, am dat comanda la un arab de racord de franare punte spate Citroen ZX. Arabu' mi-a zis si lungimea, fara sa se uite-n catalog, si ZX nu e o masina des intalnita in Romania...
In alta ordine de idei, ITP-istul nu trebuie sa stie. Are la dispozitie cataloagele online ale RAR si este obligat sa le consulte. Are si un nr de tel, unde raspunde un Gigel RAR-ist platit sa dea informatii.

Domnu' iwa, imi puteti da niste dimensiuni ale discurilor de XM? umpic mai mici decat roata de oltcit Poți tu să-i pui discuri de neșpe țoli sau cum vrei tu,, la frânare totul se reduce la un singur cuvânt: aderență. discurile mici au diametru 276mm, cele mari sunt ceva mai mari, dar nu mai stiu exact cat. Corect, roata poti s-o blochezi si cu discuri de Dacie cu roti de 13", si cu discuri de SUV cu roti pe 21" si sa te duci sanie. Important e cum se comporta cauciucul la contactul cu asfaltul.

Zephirus a scris:Poți tu să-i pui discuri de neșpe țoli sau cum vrei tu,, la frânare totul se reduce la un singur cuvânt: aderență.
atunci nu s-ar mai fi inventat kituri de upgrade la frane.... kiturile de upgrade suplinesc altceva valib. la curse , se incing ca naiba , si automat ai nevoie de alte discuri de frana din alta compozitie si de alt tip de placute de frana , inclusiv de alti etrieri cu pistoane mai mari sa distribuie forta de apasare pe o suprafata mai mare.
in regim de exploatare normala franele originale de oltean sunt mai mult decat suficiente .
kft-ule , vrei tu sa pui alte discuri de frana , dar te-ai gandit vre-o clipa daca ai loc ???
ca sa pui un disc mai mare trebuie sa frezezi din cutia de viteze
te incumeti ?
zeph a punctat cel mai bine : totul se rezuma la aderenta cauciucului : daca pierzi aderenta si scrasneste roata , degeaba , nu mai ai franare eficienta , te duci sanie Imi place ca doar iwa a citit cu atentie si a inteles ce vreau sa fac.
Oameni buni, voi adapta motor de Alfa Romeo 33!!!!!!!!!!!!!
Exista un model de 33 care are franele fata pe cutia de viteze, ca Oltcit-ul, problema este spatiul. daca nu reusesc sa introduc cutia de viteze cu etriere si discuri, adio frana pe planetare!!!
Voi fi obligat sa montez discurile la roata, dar exclus varianta 11RT / RM - disc + etrier Dacia! Incearca de VW Golf, Pasat 1 sau 2, Audi 80 sau 100 (cu discuri ventilate) sau de NOVA, rulmentul seamana foarte mult deci se poate adapta foarte usor fuzeta in portfuzeta de RM/RT care are suport de prindere pentru falcile care tin etrieru (la Oltcit cu discuri la CV nu ai cum sa prinzi etrier la roata)


P.S. Astea sunt fuzete de VW Golf 4
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community