Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Cat de "ecologice" sunt vehiculele electrice?
Pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
pai crezi tu ca romania are vreun cuvant de spus in toata afacerea asta ? Deocamdata lumea e condusa cu ajutorul industriei petroliere Pana ce nu se termina de TOT, trebuie sa fie tampiti sa renunte la asa ceva. Si pana atunci, vor face tot posibilu ca lucrurile sa ramana asa. Au cu si din ce

Nu stiu daca e zvon sau nu, dar dupa unele informatii, exista cateva metode foarte eficiente de a obtine energie doar ca, licentele au fost cumparate ghiciti de cine? Evident de marii industriei petroliere. In acest fel se blocheaza dezvoltarea metodelor de energie ieftina si cu adevarat ecologica.
As zice: sa plec naibii pe marte, da acolo nu-i nici dracu


sa n-ai surpriza sa fie alti vorbitori de limba engleza pe acolo care fac reverse-engineering la echipamentele descoperite ...

apropos' , care e culoarea cerului martian ???

daca raspundeti rosiatic , ati pierdut ! E ALBASTRU ! Toate fotografiile de pe Marte au fost "aranjate" sa arate foarte rosiatec , asa cum ne asteptam , so : adevarul este putin diferit !

Pt cei care se mira de inventiile ascunse : cati ani aveti ???
Inca n-ati inteles in ce lume de rahat traiti ???
Oameni buni , deschideti ochii !!!

Motorul Perendev exista , asa ca fabricati-l pt voi ! N-au cum sa va prinda daca nu va laudati aiurea... Nu ascunde nimeni nimic. Defapt nici nu e nevoie sa se ascunda vre-o "inventie". E suficient ca drepturile de autor sa fie obtinute de cine "trebuie", astfel incat dezvoltarea lor sa fie blocata si sa ramana tehnologii inutilizabil de scumpe si sau ineficiente.

In plus, legile sunt concepute in asa fel incat chiar daca gasesti o metoda buna de a produce energie, e atat de complicat si riscant(financiar) incat mai bine iti deschizi o benzinarie. Ca exemplu, puteti studia termenii, conditiile si regulile de vanzare a energiei electrice dintr-o eoliana proprie. Practic contractele sunt atat de cretine, incat sa nu iti convina. In primul rand trebuie sa stabilesti dinainte, EXACT cata energie vei furniza de parca vantul ar sufla perfect constant. In caz ca nu nimeresti si furnizezi mai putin, esti penalizat cu sume absolut aberante. In cazul in care furnizezi mai multa energie decat cea stabilita, si se plateste o suma aberant de mica pentru energia in plus. Astfel, daca ai bani de afaceri, iti bagi picioarele si te integrezi in industria petroliera. E mai sigur si ai guvernele/legile in favoarea ta. Foarte mult pesimism aici domnilor,intre timp cineva a facut o conversie electrica taman pe oltcit.Sa-i dorim perseverenta maxima pentru a nu ramane la stadiul incipient pe care il prezinta pe You tube!Vin si eu ca vantul! un link te rog! Introdu in cautare pe you tube Oltcitelectric,dar exact asa! http://www.youtube.com/watch?v=lXHR79D1GSs
http://www.youtube.com/watch?v=xxKAfqUHELc
http://www.youtube.com/watch?v=bOgwLBXODjA

Mare lucru nu se vede. Si io vreau si eu vreau de mult,din pacate n-am sponsor pe caranda... Ma-am chinuit in tot felul,sa caut "sponsor" sau pe oricine care doreste sa se implice si n-am putut trece de nivelul declarativ sub nici o forma,asa ca am luat problema in mana si copacel copacel deja am motorul.
Nu ma pot hotari daca sa-mi iau un Polski,Reault 5,Oltcit,binenteles la bani putini.
Sper ca in urmatoarele X luni sa reusesc daca nu mi-oi prinde urechile in electronica,sa nu uit:sunt mecanic auto.
Am sa incerc sa pun poze cu motorul,cat despre caranda,rombat si altii care ar trebui sa se implice,nu mai pot si ma ia un junghi![/img] Hai cu poze, detalii cat mai multe, eventual costuri, si tot ce ne poti spune despre acest proiect. Suna f bine, si asteptam cat mai multe detalii. Daca ma ajutati putin si pozele nu sunt prea mari am sa pun acum,habar n-am cum! http://www.imageshack.us/
Poate te ajuta. Sa speram... http://img2.imageshack.us/gal.php?g=picture0929.jpg
Cred ca nu,regret! vai catamai animalul



cat spui ca a costat ?de unde ?cum ?mai multe detalii,ca asta e viitorul!ce turbo ce 10 carburatoare...motor electric si baterii

ca si masina,ia-o pe aia care o poti modifica mai usor
un oltcit il iei si cu 5 milioane,in stare de functionare,un r5 cred ca e ceva mai scump... Sa stii ca nu e asa mare motorul. Din ce vad in poze, comparativ cu cheile alea de pe langa el, pare ca dimensiuni, aproape cat o cutie de viteze. Nu cred ca e mare si nici nu e nevoie. Dupa cate stiu motoriscile astea au cuplu destul de misto Nu trebuie sa aiba juma' de tona sa tarasca o masina

Asta de pe ce o fi? stivuitor? Daca da, e motorul de actionare a hidrulicii sau a rotilor? Sensul de rotatie a fost bun? (din punctul de vedere al cutiei ) sau a trebuit "intors"?

Ai bre... bagati informatii mai multe... Controlerul de pe ce e? de care? preturi? surse pentru motor, controler, alte piese, chestii
Hofy a scris:
Ai bre... bagati informatii mai multe... Controlerul de pe ce e? de care? preturi? surse pentru motor, controler, alte piese, chestii


si nu in ultimul rand... cum e cu omologarea? Adica degeaba este un proiect care a dat rezultate, daca te uiti la masina cum sade cuminte in garaj Cea mai mare problema pe care o vad eu este autonomia. Masinile comeriale au cam 200 km (sper sa nu ma insel) asa ca in Bucuresti e bine, dar in afara iti trebuie a 2-a masina. dar pentru oras e buna,si asta conteaza foarte mult,sunt putini cei care merg (sa zicem doar cu oltcitul) distante mai mari de 150km intr-o zi
eu unu mi-as face asa ceva Dupa cum vedeti lipsesc....,motorul are aproximativ 40 cm lungime si vreo
22cm diametru,dupa cum arata la axa a fost de actionare hidraulica,sa nu uit are 20kg.
Despre pret este jenant sa vorbesc,in tot cazul are cam 1500 ture la 12V,la 24V zboara si la 36V n-am putut sa-l tin proptit in menghina si alte fineturi.Nu visez este foarte puternic in gol...sarcina va schimba probabil datele problemei!
Controler nu am inca dar am auzit de ceva tiristoare....consider asta o problema mica,pentru moment am nevoie de masina si de....alti bani!
Autonomia asta despre care se vorbeste in cazul EV este domnilor, un mare cuc.Daca as monta un generator momocilindru pe benzina sa zicem,cuplat la X alternatoare pentru X baterii,acesta ar avea un consum de 1L pe ora,adica as avea un consum de benzina de aprox 2 la suta in oras si de 1 la suta afara....iar daca vreau sa nu consum nimic merg efectiv pe baterii(in oras vorbind).Despre cost va spun cand va fi gata,putintica rabdare la tati ni-i greu! mult spor la bani,la treaba si la idei
n-am timp acum sa caut,gasisem la un moment dat ceva piese relativ ieftine pentru EV...
cel mai simplu "controller" ar fi un reostat bobinat Daca auziti de ceva ieftinaturi inmatriculate si nu la mama lu zmeu,va rog dati un semn! Multumiri anticipate! Motorul arata super! Legat de electronica ai putea incerca un PWM dar problema este curentul imens care trece prin tranzistoarele pwm-ului si cred ca se rezolva cu ceva tranzistoare de putere mare!
Tirisotarele trebuie comandate in curent alternativ pentru ca au nevoe de trecere prin "0" pentru a comuta dintr-o stare in alta!

La pwm se modifica factorul de umplere al frecventei care comanda trazistorul sau tranzistoarele si astfel creste turatia/puterea motorului
http://www.youtube.com/watch?v=YmPziPfaByw

Cel care si-a facut oltcitul electric cu ce comanda motorul ???

Super ideea! Mi-ar place si mie sa incerc...! http://www.youtube.com/watch?v=AY-EhnWzcg8&feature=related... un motor de aspirator din asta mi-as pune si eu pe oltcit... macar motorul ca masina cu totul cica e vreo 105.000 de euroi.... As incerca un controler pe cc,nu prea ma vad facand transformari de cc in ac si viceversa!Ma bucur de existenta atator doritori de masina electrica,imi doresc mai mult sa transformam masinile noastre nu sa cumparam unele noi! La PWM un tranzistor se foloseste in regim de comutator! Adica in baza i se impulsuri care sa il satureze si actionearea motorul se face tot in impusuri cu cat factorul de umplere este mai mic cu atat motorul se va invarti mai incet ba chiar va sta pe loc! De exemplu la 12V si 100A. Pe un tranzistor saturat ai o cadere de tensiune de aproximativ 1V ceea ce inseamna ca la 100A tranzistorul va disipa 100W fata de alte stari ale sale (comanda liniara) cand poate disipat 1200W!

Sau ai putea incerca asa ceva:
http://www.adelaida.ro/product_info.php?products_id=7925 Trebuie sa mai spun o data:sunt mecanic,la electronica ma "pierzi"repede!
Spune-mi cum ai rezolva ieftin problema"acceleratiei"unui motor de 24V,alimentat sa zicem la o sursa de36V(ajunge atat?) la modul simplu?
La un moment dat am ajuns sa ma gandesc la acumulatori de2V cuplati progresiv pana la 36V...ca tot m-am fixat pe valoarea asta! merge si asa La un Oltcit electric o cutie de special cred ca vine tare bine, nu? In ceea ce priveste transmisia,as ramane la cutie de viteze cu ambreiaj pentru ca majoritatea soferilor sunt conservatori,chiar si eu!
Daca insa m-as gandi ca este(va fi) o masina electrica as opta pentru transmisie cu curea si fulii variabile(de combina),acest tip de transmisie nu mi-ar forta aiurea motorul si.....este tipul de transmisie "iubit"de femei,care din punctul meu de vedere vor fi primele "beneficiare",fie ca aleg ele asta sau nu!
Am dreptate?
Dumitru Cristian a scris:La un Oltcit electric o cutie de special cred ca vine tare bine, nu?


De ce? nu are nevoie
nici macar de ambreiaj nu are nevoie,daca o bagi in viteza oprita
bagi a doua,dac amotorul ajunge la 5000 de ture e de ajuns pentru oras Daca va avea cutie de viteze,va avea neaparat si ambreiaj!Poate din conservatorism dar si de teama,nu stiu ce "repriza"poate avea un motor electric,sau in ce panta trebuie sa ma opresc pe loc sa-i dau prima treapta(care este nesincronizata in general).
ronin a scris:Trebuie sa mai spun o data:sunt mecanic,la electronica ma "pierzi"repede!
Spune-mi cum ai rezolva ieftin problema"acceleratiei"unui motor de 24V,alimentat sa zicem la o sursa de36V(ajunge atat?) la modul simplu?
La un moment dat am ajuns sa ma gandesc la acumulatori de2V cuplati progresiv pana la 36V...ca tot m-am fixat pe valoarea asta!


Salut! O solutie 100% functionala nu stiu dar as incerca ceea ce am scris mai sus! Ideea este ca nu am mai facut asa ceva pentru puteri asa mari pana acum si nu pot sa imi dau cu parerea prea tare!

Nu este o solutie cu acumulatori de 2V, am sunat la ROMBAT sa intreb pretul unui acumulator de 2 V si am ramas blocat o celula de 2V la 220 Amperi costa 190 lei iar una de 2V si 600A este 490 lei parca Pretul se calculeaza in functie de cantitate dar oricum iesi peste pretul unei bateri de pe piata!
Asa ca mai bine cumperi bateri rombat de 12 V ca iesi mai ieftin..! Sau se gasesc si ceule de 2V mai ieftine?

Sau ai putea sa intrebi cat costa bateriile STAR (celule de 6V) de la ei de pe site! www.rombatt.ro

Motorul teoretic poti sa il alimentezi si la 36V atat timp cat nu se incinge!

APROPO...ce faci cu oltcitul electric iarna?

Cati amperi are motorul? nu mai folosi atata semnul exclamarii...ca intelegem si fara sa punctezi la fiecare propozitie !!!! !!!! !!!!!!!!!!!!!!!! Alf, o "duce" mai usor pe aia de special... Aham, pai nu mai bine cauta una de Volvo seria 300 cu variatie continua? Sau o cutie de genul asta, ca sunt modele destul de compacte si ma gandesc ca ar fi o alta mancare de peste- scapa de ambreiaj si poate e mai comod. La cate baterii va trebui sa cari dupa tine, numa greutatea unui Volvo iti mai lipseste in moment ce autonomia va fi oricum naspa (io ma gandeam la un Oltcit golit ). Si pentru ce? Ca ambreiaj oricum nu iti mai trebuie! Motorul electric oprit, se roteste atat de usor incat va fi "dus" de sincroane fara probleme, rapid, in orice situatie. Nu trebuie sa te opresti sa schimbi viteza ar fi culmea.

Studiati pe net proiectele de "convertire" duse la bun sfarsit. La cuplul motorului electric de obicei se porneste direct cu treapta 2 si se schimba treptele din 2 in 2. De putut se poate oricum... nu conteaza

Cutia e cea mai mica problema. Ambreiaj NU TREBUIE! Ocupati-va de restu De incins,nu cred ca se va incinge(are un ventilator foarte eficient,zic eu),incalzirea habitaclului se poate face in diverse moduri,dupa mine ideala ar fi o rezistenta pe cadru ceramic,nu cunosc date despre motor
Cutia de pe volvo seria 300,este normala(daca nu te referi la automatic,cumva),variatorul acestuia se afla pe puntea spate. Cautand printr-un catalog uite peste ce dau...

http://www.tme.eu/ro/katalog/artykuly.phtml?search=ceg&idp=1#cleanParameters%3D1%26search%3Dceg50%26bf_szukaj%3D+ Eu vorbeam de cutie de Volvo, nu de carat toata masina

http://www.youtube.com/watch?v=R8AzqtomwD0&feature=PlayList&p=606250F83B23A887&playnext=1&playnext_from=PL&index=1

nu cred ca este asa de grea.
Da ronin, de automatic este vorba. Link-ul arata functionarea puntii spate,nu a cutiei de viteze,ce pot sa-ti spun despre ce nu "arata" filmuletul,greutatea ansamblului.....incredibil de usor!Mersi pentru idee,nu este greu de aplicat. http://www.click.ro/actualitate/din_tara/Dacia-Ce-incarca-care-tare_0_829717127.html "Mașina a trecut toate testele de la RAR, dar nu a fost înmatriculată pentru că nu există legile în vigoare pentru a putea omologa o asemenea mașină."

Nici nu ma asteptam sa fie altfel. Poluarea COSTA dar nu ai dreptul sa incerci sa NU poluezi (sau sa poluezi mai putin) Ca o paranteza la ce am citit aici, am un prieten din Ploiesti care vrea sa se apuce in curand sa modifice un Peugeot 205 sa il faca electric.
Ideea este ca toata investitia l-ar costa undeva la 10.000 Euro (bateriile si incarcatorul sunt foarte scumpe), iar in momentul in care a sunat la RAR si a vorbit cu persoana care se ocupa de categoria omologari individuale sau artizanale acesta i-a comunicat ca o sa in coste in jur de 200 milioane (lei vechi) ca sa o poata omologa si inmatricula. Dupa un pic de cearta cu ei pentru ca sa ceri atatia bani pentru o masina cu 0 noxe e enorm (dupa mine trebuia sa fie gratuit, pentru ca se elimina definitiv noxele) au cerut un proiect sa vada cum vrea sa faca masina , unde amplaseaza bateriile, motorul electric + teste etc.
Traim in Romania ,ca si in restul lumii nu se doreste ca petrolul sa fie eliminat pentru ca multi vor avea de "suferit" Sa-mi *** , atunci ramane Prius !!! Conform legislatiei in vigoare la un moment dat,era obligatoriu sa detii o licenta de transport la orice tip de autovehicul in momentul iesirii din tara,ati stiut?Ati avut-o?
Felicitari AVER(tipii care au modificat dacia aia)insa asteptam mai mult de la ei,cum ar fi cadrul legal,care ne va permite sa ne putem trece masinile pe curent fara a transpira in fata RAR.
Din pacate acest cadru legislativ il vom avea la pachet cu betele in roate caracteristice flancate de o taxa care sa-ti taie elanul!Deci imi mentin parerea:o fac si circul cu ea,june sunt,de nimenea nu depand.... legat de :
Ideea este ca toata investitia l-ar costa undeva la 10.000 Euro (bateriile si incarcatorul sunt foarte scumpe),


habar n-am cat poate fi un motor electric nou , dar nu cred ca bagi atat in el , iar acumulatorii pot fi mai putini , pe plumb si "refacuti"cu aditiv alimentar in loc de acid => acumulatori aproape gratis , nu ingheata, stocheaza mai multa energie si tin mai mult , basca pot furniza intensitati mai mari de curent in regim sustinut. Idei exista , dar astept sa sparga cineva gheata "omologarii" , daca nu , trec pe solutia de minim efort : Prius.

Oricum sunt optimist : trebuie sa sparga cineva blocada , iar dupa aceea restul este simplu. Masina electrica este viitorul , mai ales cand mere gratis ! Prost e ca stiu si ceilalti lucrul asta !
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
Pagina 2 din 3
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community