Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Ce este elicea asta de sub carburator??

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
http://img197.imageshack.us/i/dsc00494sb.jpg/
http://img197.imageshack.us/i/dsc00495z.jpg/

Ce sunt chestiile acelea de sub carburator? Inventiv e românul

Teoretic, sunt pentru a crea un vârtej în cutia de amestec, adica a omogeniza mai bine amestecul aer-benzină.

Interesant.... Zef are dreptate, se spunea chiar ca prostioara asta iti reduce consumul, cel putin asta era reclama pe care mi-a facut-o un nene mai demult. Gasisem pe un forum de dacie odata, acelasi lucru, numai ca nea de acolo zicea ca ii mareste viteza aerului care intra in carburator. Era acelasi lucru numai ca il avea pus pe gura de la carburatoir nu in talpa... S-au comercializat inainte de 1989 si erau indicate pt carburatoarele de Dacie . Scopul lor este zis mai sus . Dar cel mai bine s-au comportat cele la care era o elice , la cele de mai sus sunt fixe aripioarele .
Se creeaza un vartej in care benzina este omogenizata mai bine cu aerul admis .
Pe o admisie cum este la oltcit nu am vazut . Cristip1970 are dreptate cam asta e rolul lor prin crearea unui vartej in galeria de admisie pentru cresterea locala a vitezei aerului si o omogenizare a amestecului si din cate am inteles intr-adevar un randament mai mare a fost dat de cele cu aripioare mobile.

oricum e prima data cand vad pe carburator de oltcit asa ceva ...

Era acelasi lucru numai ca il avea pus pe gura de la carburatoir nu in talpa...


pe gura de la carburator nu ii vad rostul ...pentru ca nu face decat sa creasca un pic viteza locala de intrare a aerului in carburator pt ca in camera de amestec sa intre cu aceiasi viteza ca si cum nu ar exista chestia aia acolo si nici nu omogenizeaza amestecul ) Pe forumul Dacia are un topic dedicat partial. I se spune popular "elica" si are rolul de-a crea un turbion. Este o varianta simpla si destul de eficienta a "turbonatorului". Daca-i modificata putin forma devine mai eficienta , adica daca se indoaie mai tare aripioarele si se finiseaza putin colturile + marirea gaurii centrale. A dat si da rezultate bune pe dacia dar pe Oltcit n-a prea fost montat , poate si pentru ca trebuia o placa de cupru cu 2 piese stantate in ea , iar varianta de cumparat era din design pt un carburator de Dacie.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community