Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Feruginol/Deruginol [metoda de utilizare pt. comb. ruginii]

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caroserie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Am gasit niste Ferugino Plus, produs de CESAL SA, pe care scrie ca suprafetele tratate cu acesta nu trebuie curatate ulterior.
Chiar nu trebuie spalata zona dupa tratamentul cu feruginol?
A mai incercat cineva asa ceva? Cum reactioneaza cu pete mai mari de rugina (ex 25 cmp),ca cele care se formeaza in porbagaj, la colturile dinspre usa, sub mocheta?
Ce imi recomandati sa dau inainte de vopsea? Cred ca ar trebui invitat valib cu un mic tratat despre combaterea ruginii fie pe suprafete mici, fie pe suprafete largi !

Sper ca vali sa o ia ca pe o provocare constructiva pentru toti ! Feruginol....deruginol...unul si acelasi lucru...denumiri diferite....
nu stiu ce sa zic de producatori...analizand pana la urma e unul si acelasi lucru....ceva acid care pur si simplu mananca rugina(nu intrebati ce acid, ca nu le am)
Poti aplica pe orice suprafata...de la 1mic punct...chiar si la intreaga masina. Acest acid va manca toata rugina...iar suprafata va ramane curata, fara urme de rugina.
Feruginolul/deruginolul se toarna intr-o cutie de tabla, sau intr-un fund de flacon(un flacon de juma` de litru il taiati cam pe la jumatate)
Dati cu peria de sarma putin pe langa petele de rugina, pentru a da jos vopseaua de langa rugina, pentru ca mai mult ca sigur ca rugina se afla si sub vopseaua din vecinatate(cam 2-3cm).
La zonele cu rugina abundenta necesita aplicare de 2ori a substantei, pentru a obtine suprafata perfect curata(al doilea strat de feruginol/deruginol se aplica cam la 10ore dupa primul).
Indiferent de ce scrie pe cutie, sunt necesare 24ore pentru efectul total al substantei(dupa cateva ore dispare rugina, dar substanta inca nu a terminat de lucru, ea intra in profunzime si nu cruta nimic)
NU necesita spalare!!!
dupa 24ore de la aplicare dati cu smirghel, pentru a creea aderenta vopselei.
Suprafata trebuie degresata cu diluant(adica dai cu o carpa cu diluant, si stergi suprafata bine)
Dupa care aplicati 2-3straturi de grund(15min pauza intre ele), si lasati la uscat 24ore(sau pana la uscarea completa).
ATENTIE!!! dupa ce ati dat cu feruginol(deruginol) masina sa nu stea in ploaie. Neaparat sa fie ferita de ploaie....in caz contrar puteti repeta operatiunea.
Daca aveti rani pe maini, va rog sa aveti grija cu substanta!ustura ca naiba!Puteti incerca ceva manusi chirurgicale sau ceva de acest gen...pentru protectia mainilor
Dupa folosinta....pensula se baga in diluant 24ore(dupa asta puteti sa o folositi la orice), flaconul/sticla se inchide foarte bine si se depoziteaza la loc ferit de copii, soare, animale, mainile se spala foarte bine cu apa+sapun.
ATENTIE! daca cumva a ajuns feruginol in ochi, sau pe alte parti ale pielii....spalati cu sapun foarte bine, dar chiar foarte bine+clatiti cu zecile de litri de apa.
Daca dupa 2-3ore inca simtiti mancarimi...va rog sa faceti o vizita la doctor!nu va jucati cu asa ceva!!!
Daca aveti putina grija nu veti avea probleme...e usor de lucrat cu feruginolul.

Succes&spor(t) la treaba!
valib a scris:
Dupa care aplicati 2-3straturi de grund(15min pauza intre ele), si lasati la uscat 24ore(sau pana la uscarea completa).


Ce fel de grund? E ceva special pt masini? Unde gasesc asa ceva? pai e vopsea de culoare maronie, care se aplica pe suprafetele metalice, inainte de vopsea, nu e special pentru masina....se aplica la orice.
previne coroziunea, si protejeaza suprafetele pana la vopsire
o cutie...din cel mai ieftin grund e 90.000lei.
gasesti la orice magazin cu vopseluri. Ceri GRUND, asa si scrie pe cutie. Luand la mana suprafetele din compartimentul motor am avut neplacuta surpriza ca degetul meu sa treaca prin tabla de dedesubtul farului dreapta. Am probat soliditatea acolo pentru ca observasem in prealabil ca de fiecare data cand ploua afara, acela este locul unde se strange ceva apa si este si printre ultimele locuri ale masinii care se usuca.
Deci un loc propice ruginii. Am bagat "deștu' " si iaca ditamai frumusetea de gaura...
bineinteles ca am fost nitelus dezamagit, dar trebuie sa limitez aria de activitate.

voi aplica micul tratat de combatere a ruginii pe care l-a scris Vali mai sus si voi limita portiunea pana la intalnirea carnii nestricate a tablariei.

Toamna viitoare am sa inchiriez un garaj dau jos tot de pe ea, o duc la tinichigerie si inlocuiesc tot ce trebuie inlocuit pe ea... Promit !

Pana atunci am sa limitez zonele de actiune si cam la atat am sa ma multumesc pentru ca inca nu cunosc un tinichigiu bun in Bucuresti si doresc ca atunci cand ma apuc de astefel de interventii, sa dau jos tot, sa fac tinichigeria si sa o si vopsesc in cuptor ! Eu am gasit Evipas pentru indepartarea ruginii. Cf. etichetei solutia nu ataca suprafetele cromate, cele din cauciuc si plastic. Contine acid boric 1-3% si acid fosforic 18 -22%. Urmeza sa aplic tratamentul pe aripa spate, partea de jos a portierelor, si aripa fata. Va voi tine la curent cu rezultatele. am gasit prin magazine si SOLVOFER....arata ca un flacon cu pasta pentru polish auto, de culoare gri, mi se pare ca a fost 120.000lei flaconul

deruginol curat...



P.s: Explicati vanzatorului ce doriti sa faceti cu el....pentru ca eu am avut surpriza ca...in momentul in care am cerut deruginol....mi-au dat grund Adică să-l învăț eu ce și cum pe vânzătorul acela?!

Feruginol Plus, produs de CESAL SA pe care-l găsisem eu atunci are un efect foarte moale, adică-mi cam creștea barba până vedeam ceva rezultat - după 24 de ore. De asemenea, pe unde dădeam cu Feruginol Plus rămânea un fel de 'nisip'? foarte fin, care se vedea după ce dădeam cu grund, foarte inestetic, iar pe vopseaua albă rămânea pătat în gălbui murdar . M-am obișnui să îndepărtez nisipul cu o cârpă mai aspră.
Mai târziu am descoperit o vopsea 3 în 1 al cărei nume îmi scapă, produsă undeva în București, era și deruginol, și grund și vopsea. Cutia de tablă era pătrată, și avea lipit un prospect colorat, în care apăreau și alte produse ale lor. Pentru chestii mici e mult mai avantajoasă, măcat pentru timpul economisit. O mica revitalizare a topicului, ca nu am gasit in alta parte unde sa pun linkul. http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?t=3718&start=15&postdays=0&postorder=asc&highlight=

E vorba de un produs Policolor, care transforma ruginai in produsi stabili: http://www.policolor.ro/detalii.php?354&constructori2

Practic e o vopsea care elimina rugina prin transformarea acesteia in combinatii insolubile ale fierului. Suuper !
Sa cautam ! si uite asa faci o masina din rugina
tare chestia. inainte visam sa o fac din puncte de sudura. acum deja ma gandesc sa ii sporesc rugina ca sa o transform in ditamai tabla.
super misto ! 11.80 ron (pret recomandat) 500ml. daca o fac si de diferite culori ... imi imbalsamez masina`n d-asta.
pacat ca e un produs nou si nu putem auzi de la nimeni daca e multumit de efectul acestuia in timp. Asta romanesc nu stiu cum e, dar am vazut pe la tembelizor pe Discovery ca englezii folosesc asa ceva. Apropo de feruginol, se poate folosii si la cilindrii ruginiti?? Aceeași întrebare. Valabil și pentru segmenți Dupa parerea mea feruginolul ataca rugina o curata sa zicem dar daca materialul este mancat de rugina, este ca o carie de lemn care a mancat lemnu, deci eu nu prea a-si crede ca se pot salva niste cilindri si segementi, mai bine uni neruginiti.Eu stiu de cand am curatat scutu la masina cu feruginol au ramas ca un fel de gauri sa le zic asa.
cristi_s a scris:E vorba de un produs Policolor, care transforma ruginai in produsi stabili: http://www.policolor.ro/detalii.php?354&constructori2
Practic e o vopsea care elimina rugina prin transformarea acesteia in combinatii insolubile ale fierului.

am folosit asa ceva pentru roti. intii am dat cu 2 "straturi" de feruginol, am sters bine si am dat doua straturi de vopsea Protecta. Rotile arata inca bine, dar le voi face o inspectie mai amanuntita. Mai am 4 roti de vopsit, asa ca trebuie sa vad ce nu am facut bine la primele (este posibil sa fi nu fi diluat destul vopseaua). Pe rotile respective au fost schimbate si valvele (ziceau cei de la vulcanizare ca intrase vopsea sub ele si ca nu etansau). acum, ca era adevarat sau nu... bun feruginolul, l-am incercat si eu ieri. singura chestie naspa e ca atunci cand intra in reactie cu rugina miroase a sulf de sa fereasca sfantu...
valib a scris:
NU necesita spalare!!!
dupa 24ore de la aplicare dati cu smirghel, pentru a creea aderenta vopselei.
Suprafata trebuie degresata cu diluant(adica dai cu o carpa cu diluant, si stergi suprafata bine)

Sigur nu necesita spalare?Feruginolul/deruginolul este fabricat pe baza de acid care,daca nu este neutralizat,ataca si portiunea de tabla curata,necorodata.
Diluantul nu cred ca il indeparteaza eficient deoarece este folosit in cantitate mica,ca e scump.Daca ai o podea intreaga data cu feruginol,cat diluant iti trebuie s-o speli?
Am folosit si eu feruginol si am spalat cu apa suprafetele expuse. Eu cand am folosit ultima oara, scria pe sticla sa se curete cu nu stiu ce produs [evident, tot de la policolor] si dupa aceea cu apa. depinde de la producator la producator...
alea old-school nu trebuia sa le speli cu apa
astea mai noi, am vazut ca scrie pe ambalaj...ca trebuie spalat dupa aia cu apa
altele cer o solutie speciala... Daca nu te zgarcesti la bani in loc de grund ca prim strat pe metal eu as recomanda zinc. Un flacon-spray este in jur de 20 lei. Este adevarata protectie impotriva umezelii. Spray Grund cu zinc, de la Wurth, tub de 400 ml, 40 de lei. Intr-adevar, produsele Wurth sunt super bune... chiar daca mai piperate ca pret. Au aia niste uleiuri, paste, vaseline speciale cam pentru fiecare tip de piese... mori nu alta. O sa vad calitatea lui, in momentul in care o sa-l folosesc la podeaua pasagerului.
Grundu normal la spray, e fix pix... am curatat podeaua cu flex+feruginol, am sters, am dat cu grund normal si in 2 zile, de la umezeala, deja incepuse sa reapara rugina. Mai exista pe piata si concurenta de la Würth, adica Förch. Am auzit pe cineva care a zis ca a terminat o masina din cauza feruginolului, dupa un an a aparut rugina ca naiba... sa fi fost folosit incorect?
Daca inainte sa dau cu feruginol din asta curat cu peria de sarma... are ceva? Sta si pe suprafete verticale? Am folosit de curand Feruginol ptr. curatarea unor piese si am constatat ca cel mai bine ,ptr. a avea rezultate,este sa fie curatata suprafata tratata foarte bine de rugina si apoi sa se aplice solutia daca mai este nevoie.Curata din rugina ,dar nu definitiv.Tot frecatul ramane de baza.
Dumitru Cristian a scris:Am auzit pe cineva care a zis ca a terminat o masina din cauza feruginolului, dupa un an a aparut rugina ca naiba... sa fi fost folosit incorect?
Daca inainte sa dau cu feruginol din asta curat cu peria de sarma... are ceva? Sta si pe suprafete verticale?

Dupa ce isi face treaba feruginolul suprafata trebuie curatata cu multa apa. eu am facut prostia sa bag feruginol si dupa aia sa nu mai dau cu apa. nu ai vrea sa stii rezultatele
cromofag-ul ajuta cu ceva?
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caroserie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community