Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

discuri, fum si flacari.

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Intamplare.
Duminica, drum peste Mures in directia Arad. Cald. Depasesc o Supernova cu o gagica la volan.Simt ca masina nu trage cum trebuie.Nu se auzeau zgomote suspecte. Suspect e insa faptul ca incepe sa puta a fum in habitaclu. Trag imediat pe dreapta. Frana nu prinde ca de obicei beton, ci imi ia vreo 6-7 metri in plus sa opresc. Ridic capota, vad ca fumul se ridica in valurele de pe discul din stanga. Trag burduful de tip Saviem-motan-spuchi care-mi bloca panorama si contemplu fumul cu extinctorul in mana. Cu o carpa in labuta pipai suprafata discului. Nu pare uleioasa, nu se vad urma de vaselina. E cam la fel de fierbinte ca si cel din dreapta. Desfac capacul de la rezervorul cu lichid. E in regula. In 2-3 minute fumul se imprastie. Mai astept un pic sa se raceasca si plec mai departe.
Curios. Franele merg mult mai bine. Presiune brici pe instalatie. Nu o simt infranata deloc. Si in plus, nu se mai aude nici scartatitul specific ce ma inebunea de o vreme.
Au trecut inca trei zile, si frana merge super.
Ce fenomen s-a petrecut sub capota mea ? E cazul sa verific etrierul de pe acea parte? Schimb de lichid, spalare si tot tacamul ? Placutele sunt schimbate acu' vreo 7-8000 km. Bun Ciau. Cu siguranta nu e discul. E proaspat schimbat ferodoul ( 2 saptamani) cu ocazia schimbarii cutiei de viteze. Probabil cand a montat etrierii pe discuri mister mecanicu' a balegat-o cu ceva. Fumul venea clar de pe disc, iar mirosul nu era de ferodou ars. Poate totusi a fost ceva ulei sau vaselina care s-a parlit un pic sub placuta.
impudicus a scris:Fumul venea clar de pe disc, iar mirosul nu era de ferodou ars.
Poate s-a interpus ceva (bucata ferodou de pe placuta, cauciuc, plastic etc) intre placuta de frina si disc. Examineaza placutele de frina. Cred ca voi procedui chiar la preschimbarea lor, mai ales ca vreau sa ajung la mare si munte vara asta. Si de ce nu o spalare si ferchezuire a instalatiei ca n-am facut-o niciodata.
impudicus a scris:Cred ca voi procedui chiar la preschimbarea lor, mai ales ca vreau sa ajung la mare si munte vara asta. Si de ce nu o spalare si ferchezuire a instalatiei ca n-am facut-o niciodata.

Spala bre impiedicatus instalatia sa vezi ce distractie e cand n-o sa mai tina
Io zic sa te mai gandesti cu golirea instalatiei, da daca vrei neaparat sa ai cheie de 8 inelara buna si aerisitoare 3 noi cumparate, plus o tona de lichid de frana
EEK! a scris:... sa vezi ce distractie e cand n-o sa mai tina
... plus o tona de lichid de frana
De ce bagi omul in sperieti, motane Orice lucru e greu la inceput dar nu imposibil de realizat. Io zic s Da, cu tot riscul zugravit de motan voi face manevra. Nu-mi da pace gandul ca pot pati o surpriza. Da bre, da fa in asa fel incat sa ai timp, nu sa te trezesti ca ai nevoie de ea si nu o ai... Uite unii dupa ce au golit instalatia pana au aerisit cum trebuie a durat ceva...
Parerea mea e ca mai bine incerci sa cureti un pic pe pozitie pistonasele, cu spray degripant sau altceva, apoi dai drumul la toate aerisitoarele si lasi asa, adaugand din cand in cand lichid la borcanas, evitand sa golestri instalatia sau sa bagi aer. Hmmm,
La mine chiar cu o opra inainte d enunta, a sarit nustiu-ce rahat de tija de la pedala si au ramas placutele nitel blocate... si s-au incins si s-au dilatat discurile, masina merea din ce in ce mai infranata.. Cand mi-a adus-o Stefan de la spalat, scotea fum de sub capota c ala balamuc.
Jan mi-a pus tija la loc si acum mere perfect.
EEK! a scris:Uite unii dupa ce au golit instalatia pana au aerisit cum trebuie a durat ceva...
Pai, nu prea au stiut ce si cum sa faca . In primul rind se va aerisi pompa de frina. Se toarna lichid de frina in rezervor pina cind acesta incepe sa iasa prin locasurile de imbinare cu conductele. Lichidul va curge prima data pe la gaura pt conducta spate (gaura dinspre cabina). Se astupa cu degetul si se asteapta apoi ca lichidul sa curga si pe gaura pt conducta fata. Se cupleaza conductele si se deschid aerisitoarele incepind cu cel mai apropiat de pompa si pina la cel mai departat.

Daca nu se doreste a se sufla conductele cu aer, in momentul cind "ultimul alcool" a ajuns pe fundul rezervorului pompei, se adauga pina la umplerea lui, lichid de frina. Se fac pedale de frina si se asteapta la aerisitorul cel mai apropiat de pompa sa iasa alcoolul si sa apara lichidul de frina (lichidul va impinge alcoolul din instalatie spre exterior). Aceasta operatie se face din aproape in aproape pina la cel mai departat aerisitor. Prezenta alcoolului la iesire, este data de miros si culoare. Cind apare lichidul pe aerisitor, acesta se blocheaza. Operatia de aerisire se va face in sens invers: de la cel mai departat aerisitor spre cel mai apropiat de pompa. La ultima aerisire facuta, vei fi sigur ca tot alcoolul de pe instalatie a fost purjat spre exterior.

Gabii a scris:a sarit nustiu-ce rahat de tija de la pedala si au ramas placutele nitel blocate
A sarit tija de comanda a pompei centrale de frina. Mai precis, aceasta a blocat pompa pe presiune. Tija, in loc sa fie pe centrul pistonului pompei, s-a proptit pe marginea lui. Tija se afla intre pedala si pistonul pompei de frina. Jocul ei liber, trebuie sa fie de 1-1.5 mm.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community