Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

RK BV05MRF STECIT

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Am deschis acest topic mai ales pentru cei interesati de implementarea sistemului de injectie mono-motronic Bosch pe OLTCIT, lucru discutat in amanunt pe topicul aferent si prezentat de mine pe site-ul http://www.stecit.lx.ro , cat si pentru a va prezenta RK-ul masinii mele. Iata ce am facut pana acum: http://www.stecit.lx.ro/RK/RK.htm

Voi revenii cu un comentariu amplu la ceea ce vedeti aici.

Va salut ! Frumos, munca de chinez pe acolo tot ce pot sa spun este ca sunteti un perfectionist in adevaratul sens al cuvantului, felicitari si eu pot spune ca nu aveti toate tiglele pe casa,dar asta face bine la sanatate uneori
spor la treaba in continuare,banui ca mai este ceva de lucru la masina

p.s. aripa stanga spate de ce n-ai schimbat-o complet?intreb asta pentru ca in timp s-ar putea sa apara "bube" in zona de imbinare,chiar daca s-au folosit popnituri...

p.s.2 n-ati putea pune pe site poze la o rezolutie macar de 1024x768?(pozele actuale sunt cam mici...) Aripa spate-stanga am pus-o asa pentru ca o aveam deja cumparata si am zis sa fac o solutie de compromis pentru a mai scuti niste bani. Precizez ca mai am doua masini (un Ceed si un Tico) si trebuie sa le intretin si pe acestea, deci trebuie sa ma limitez la banii alocati pentru Oltcit.
In legatura cu pozele, trebuie sa va spun ca le-am redus la 640 x 480 din motive de spatiu, deoarece contul de gazduire pe care am site-ul este limitat la 50 MB. Pe bune ca as vrea sa vad functionarea motorului real . Sa-l asculte baietul cu urechea lui .
Deci mai ai de treaba serios la masina dupa cum te-ai apucat la ea . Bafta in continuare . Felicitari pentru munca depusa!
Meriti tot respectul nostru . In ale mecanicii e clar ca esti priceput. In intelegerea fenomenelor mecanice/electrice la fel esti tare. Felicitari! In cele din urma chiar ai reusit sa faci ceva inedit si folositor. Foarte folositor si "eco-friendly"! Bravo! Felicitari pentru munca depusa si bafta in continuare!!
Cat a costat toata instalatia,injectia cele necesare???
La exterior masina cum se prezinta? Multumesc mult pentru aprecierile voastre.
Iata ce s-a facut la masina pana in acest moment:
[b]Caroseria [/b]a fost lucrata cu nituri pop 4 x 12 mm, "peticirea" acesteia, acolo unde a fost necesar, s-a realizat cu tabla zincata de 0,7-1 mm, fiecare petec a fost vopsit cu PROTECTA (13 RON CUTIA, inhibator de rugina) si a fost dat pe contur cu mastic pensulabil SINTO (40 RON cutia - 1 buc). Dupa aplicare s-a realizat etansarea cu mastic pensulabil si pe exterior.
Au fost inlocuite contraaripile spate si s-a inlocuit aripa dreapta spate integral si aripa stanga spate - partial. Se monteaza alte usi si aripi fata noi, respectiv praguri suplimentare de fibra si bari de plastic.
Toate componentele masinii au fost dezechipate de pe caroserie, aceasta fiind curatata si degresata, dupa care s-au aplicat succesiv cu pistolul doua straturi de PROTECTA. Peste aceste straturi s-a aplicat pe pasajele fata si spate TEROSON (23 RON/cutie 1 litru fiind necesare 2 cutii), dupa care pe "burat masinii" si in zone mai putin expuse la lovituri s-a dat cu antifon clasic(28 RON 3,5 litri).
[b]Compartimentul motor[/b] a fost si el terosonat in partea inferioara si vopsit apoi integral cu pistolul in culoarea albastra.
[b]Puntea spate[/b] a fost dezechipata de pe masina, demontata piesa cu piesa, curatata si apoi vopsita maro. S-au inlocuit urmatoarele subansamble: bucsile de teflon, rulmentii spate dupa care s-a remontat pe masina.
[b]Sitemul de franare[/b] a suferit o revizie integrala fiind schimbate absolut toate conductele de frana si pompa centrala. S-a realizat revizia etrierilor fata si spate (garnituri noi+pistonase curatate) precum si a repartitorului.
[b]Suspensia fata[/b] a primit toate rotulele noi (pivoti superiori, inferiori, bucsi bascula, bielete, rulmenti cu ace brate fata, rulmenti fuzeta stanga-dreapta)
[b]Caseta de directie[/b] fost demontata de pe masina si a fost inlocuita vasilina grafitata din aceasta dupa care a fost vopsita cu vopsea argintie rezistenta pana la 400 C.
[b]Cutia de viteze de Axel 5 Tr[/b] a fost spalata pe interior cu benzina sub presiune si a fost schimbat uleiul din aceasta.
[b]Planetarele si amortizoarele[/b] Planetarele sunt de Axel si au burdufurile schimbate si amortizoarele au fost schimbate si acestea si vopsite in aceeasi culoare atat cele de spate cat si cele de fata.

Cam asa arata rezumatul muncii mele incepute in data de 27.04.2009. Acum urmeaza sa ma ocup integral de partea de exterior a caroseriei (chituire, vopsire), dupa care voi recabla partea electrica si voi trece totul pe relee cu un tablou total nou, iar la urma ma voi ocupa de motor care promit sa fie ceva senzational. Va voi tine la curent imediat ce apar evolutii.

Cu stima, Stecit !
P.S. Am un Ceed din 2008 si mi-e gandul tot la OLTCIT. Unii poate cred ca sunt nebun dar masinile astea noi si-au pierdut farmecul acelora de alta data, sau poate e doar o parere a mea. Sunt multi aceeia care trec pe langa garajul meu si ma intreaba "...de ce mai bag banii in asa ceva", fara sa inteleaga ca "Pasiunea nu cunoaste limite !" Stecit imi raspinzi si mie ?!
Cat a costat toata instalatia pentru motor:injectia,relee tot>?! Da sigur iti raspund. Daca ar fi sa-ti dau o cifra rotunda trebuie sa-ti spun undeva pe la 700 RON. La exterior masina s-a prezentat bine dar dupa RK se va prezenta impecabil.

Asa arata interiorul masinii mele acum: http://www.stecit.lx.ro/RK/RK.htm A iesit foarte bine interiorul !
Unde stai in Brasov? Eu spun ca este un pret destul de bun.
A meritat efortul!!.
Bafta cu el. Salut !
Acesta este link-ul ziuarului "Adevarul de seara unde am aparut cu Oltcit-ul meu". Desigur, in articol sunt o gramada de inexactitati pentru ca tipa care mi-a luat interviul nu se pricepea la masini si nu a inteles ea mare lucru.
E vorba de puterea masini (in nici un caz nu are 90CP acum, ci doar 60CP) si usile sunt desigur din tabla si nu din fibra, fiind vorba de alte elemente de caroserie care sunt din fibra. In rest asta este.
Sper sa va placa articolul si doresc sa va spun ca o sa revin foarte curand cu imagini noi cu masina pentru ca ma apropii de finalul restaurarii.

http://www.adevarul.ro/articole/brasov-stefan-scortea-brasoveanul-pasionat-de-oltcit-uri.html Felicitari. Lunga pauza, chiar ma intrebam ce ai mai facut. Jos palaria!
Daca vreodata, prin cine stie ce minune, vinzi masina aia te rog frumos sa m-anunti si pe mine!
Promit sa nu negociez deloc!
Asta-i cu adevarat treaba "nemteasca" si nu prea se vede deloc pe la noi!
Nu prea des, sa nu supar pe nimeni....

Felicitari! Salut tuturor !

Asa cum v-am promis revin cu imagini referitoare la RK-ul masinii
mele. Iata cum stau lucrurile la data de 27.08.2009:

http://www.stecit.lx.ro/RK/RK.htm

Ce s-a facut la masina:
-caroserie vopsita integral interior-exterior
-montat si restaurat motorul
-montat si modificat instalatia electrica
-s-a cablat integral sistemul de injectie

Voi lua o pauza de o saptamana pentru ca voi pleca in concediu. Dupa aceea o sa vin sa termin munca inceputa si odata ce totul va fi gata voi face ITP-ul, dupa care voi incepe testele de consum/performante ale injectiei cu rezultate clare pentru toti cei interesati. Tu prietene excelezi in seriozitate si meticulozitate.

Sincere felicitari pentru masina. si cu tot respectul,nici matale nu stai prea bine cu tiglele pe casa Hai dupa concediu sa te numeri printre membrii oficiali ai unui club numit Club Oltcit Roman
Alegere benevola , bineinteles ...Felicitari pt reusita Tot respectul pentru munca depusa.
A iesit super . Vreau sa te intreb ceva doar in scop informativ:
Sonda lambda nu este prea departe pusa?
Stiu ca regimul de lucru este undeva pe la 350-500 grade.Ajunge Y-ul la temp asta?
Eu am montat sonda pe una din galeriile de iesire din motor.La toate masinile cu o singura sonda am vazut ca este montata foarte aproape de motor.In plus cred ca nu este bine protejata pe Y si se va distruge repede.(apa de pe sosele)
Felicitari pt realizare. Intr-adevar, masina arata excelent. Desi initial nu pot sa spun ca mi s-a parut cel mai frumos albastru, acum cand prinde forma imi place maxim. Zici ca e vopsea de marina militara. Iar asta imi plaaace !

Interesanta si treaba cu injectia, iar motorul a iesit tare chipes.
Tine-o tot asa !! Raspuns pentru Robertino!!!

Temperatura de topire a fierului este la http://ro.wikipedia.org/wiki/Fier (1538 grade Celsius). Trage singur concluzia daca temperatura de lucru pentru sonda este cea indicata de tine. D.p.v. alplasarii sondei n-ai cum s-o plasezi doar pe unul dintre "melcii"de evacuare pentru ca va citii oxigenul rezultat doar de la doi cilindrii ceea ce nu e OK pentru controlul amestecului la intrarea pe admisie.

P.S. Va scriu de la un netcafe din Grecia (luni o sa ajung in tara). La Salonic am vazut un Axel in perfecta stare.

Va salut ! Stecit Am extras mai jos dintr-o documentatie despre sonda lambda:
"Sonda Lambda este un senzor amplasat pe tubulatura de evacuare si conectat la ECU, care in esenta consta intr-un conductor de curent electric a carui intensitate variaza in functie de cantitatea de oxigen care traverseaza sonda. In interiorul acesteia exista un material ceramic poros, din dioxid de zirconiu (ZrO2). Intensitatea curentului prin placa de zirconiu variaza in functie de numarul de molecule de oxigen care traverseaza materialul ceramic. Deoarece sonda functioneaza optim doar la temperaturi mari, „la rece”, pina cind [color=blue]gazele de esapament ating temperaturi de 4-500 oC, sonda este incalzita de o rezistenta din interiorul ei, dupa care caldura ii va fi furnizata chiar de temperatura gazelor de esapament. Autoturismele cu motorizari euro 3 si 4 au chiar 2 sonde, una amplasata inaintea catalizatorului pentru optimizarea amestecului aer/combustibil, si una dupa catalizator, pentru verificarea eficientei acestuia. Constructorii recomanda verificarea sondei la fiecare 30 000 de kilometri sau la fiecare doi-trei ani de functionare a masinii si schimbarea sondei in cazul cind apar probleme in functionarea acesteia."Sonda Lambda are rolul de a regla amestecul aer/combustibil – prin comanda asupra injectiei de benzina – astfel incit acest amestec sa fie convenabil regimului de moment al motorului. Daca sonda detecteaza prea mult oxigen in gazul evacuat, inseamna ca motorul merge cu un amestec prea sarac (in combustibil); prin urmare, este marita cantitatea de benzina. Daca, dimpotriva, este prea putin oxigen in evacuare, inseamna ca amestecul este prea bogat si ECU reduce cantitatea de benzina din admisie. Defectarea sondei duce la functionarea anormala a motorului. La fel si defectiunile de etansare a admisiei de aer/circuitelor de reglaj vacuumatic – asa-numita admisie de „aer fals“ – induce in eroare sonda Lambda care da informatia ca amestecul este prea sarac. Prin urmare, electronica (ECU) va „pompa“ mai multa benzina in cilindri (corespunzator cantitatii de aer aspirat in mod normal + cel fals) si motorul va functiona cu detonatii in evacuare, eventual se „ineaca“In principal sonda masoara in mod constant cantitatea de oxigen din gazele evacuate Pai vezi ca ai pus in primul mesaj niste zerouri in plus. 3500 Da ,am gresit in primul mesaj!
Ideea era aceeasi ,am scris eronat Comentariu usor OT: ceramica se face din argila. Ceramica de calitate buna (portelanul) se face din caolin. Toate -dar absolut toate- mineralele argiloase sunt silicati, iti spune asta un geolog. Considerand datele problemei, ori e material ceramic, ori e dioxid de zirconiu. In formula dioxidului de zirconiu nu vad nici macar un singur atom de siliciu...

robertino a scris:"In interiorul acesteia exista un material ceramic poros, din dioxid de zirconiu (ZrO2).
Cu exceptia faptului ca marca masinii difera (Oltcit respectiv VW aircooled), prin preocupari, meticulozitate si cunoshtintze semeni eeeextraordinar de tare cu userul Bogdan-bus de pe forumul aircooled.3xforum.ro, culmea!- si el tot din Brasov.
Tu esti, Bogdane? Sau un amic de-al lui, cu apucaturi comune? .....Bogdan-bus este colegul meu de munca si prietenul meu. Impartasim doar o pasiune comuna pentru masini, eu pentru Oltcit, el pentru VW (Broasca). Schimbam idei si cunostinte comune si dezvoltam proiecte in colaborare, asta neansemnand ca suntem una si aceeasi persoana, asa cum reiese din comentariul tau.
Bogdan m-a invatat o graza de lucruri si mi-a deschis apetitul pentru modificarile pe care le-am facut la masina mea. Oricum nu mai este mult timp si termin Oltcit-ul si poate ma intalnesc cu cativa dintre voi pentru a schimba idei si a ne da cu masinile si o sa-l invit si pe bogdan cu broasca lui.
O sa revin in cateva zile cu pozele masinii care este aproape gata. Oricum, ai vazut cum v-am ginit? Cine se-aseamana se-aduna Salut tuturor !

Iata ca ma aflu in masura sa va prezint noi poze cu proiectul meu. Mare parte dintre poze sunt facute azi, pe o ninsoare hotarata. Am scos masina din garaj pentru ca lucrez la cea a unui prieten, si desii mai am de lucru la Oltcit, m-am gandit sa fac aceste poze pentru a le posta pe forum. Mentionez ca, masina nu este gata, mai am de facut cate ceva pe la interior si pe la partea electrica, precum si pe sub masina, dar, in linii mari, totul este functional si a prins forma. Iata cum stau lucrurile: http://www.stecit.lx.ro/RK/RK.htm

Astept parerile si criticile voastre pentru a face ceva constructiv cu ele in sensul de a imbunatatii lucrurile.
P.S. Motorul merge "brici" si sunt foarte multumit de injectie. misto tare:)

toba din aia mai vrei? ca nu ai mai zis nimic.... Imi cer zcuze ca n-am mai dat un raspuns. Am gasit la Brasov toba finala clasica si am luat de aici. Oricum o sa mai am nevoie de piese si vom tine legatura. Multumesc inca odata ! M-am mai uitat la pagina unde prezinti RK-ul masinii si eram curios de unde ai luat plasticul din care ai facut panourile alea de protectie pentru pasajele rotilor. Poti sa-mi spui si mie?

Ma gandeam cum ar fi unele care sa imbrace nitel si aripa/contraaripa, sa aiba forma de U in sectiune transversala - dar nu-mi vine nici o idee de obiect din plastic din care as putea sa tai o piesa care sa aiba forma asta.

La pasajele rotilor spate nu te-ai gandit sa pui panouri din astea de plastic? ceva lighean mai mare decupat ... ) Cum sa faca din lighean? Una dintre probleme ar fi ca.....ligheanu` se sparge la prima piatra mai mare..... s-a muncit ceva dar cine a vopsit masina nu ar trebui sa mai vopseasca never ....asa este, cine a vopsit masina e un nepriceput la capitolul acesta, dar din lipsa de finante pe final de proiect a trebuit s-o vopsesc singur.
La primavara pun si pragurile suplimentare si o s-o vopsesc la un profesionist si va arata cu totul altfel (pregatire, vopsire, stralucire). Intre timp ammai facut ceva pe la motor, si anume am pus un alternator DENSO de 60A. Iata-l: http://www.youtube.com/watch?v=WXJcyTnlH0w Misto!

MadWolf a scris:M-am mai uitat la pagina unde prezinti RK-ul masinii si eram curios de unde ai luat plasticul din care ai facut panourile alea de protectie pentru pasajele rotilor. Poti sa-mi spui si mie?

Ma gandeam cum ar fi unele care sa imbrace nitel si aripa/contraaripa, sa aiba forma de U in sectiune transversala - dar nu-mi vine nici o idee de obiect din plastic din care as putea sa tai o piesa care sa aiba forma asta.

La pasajele rotilor spate nu te-ai gandit sa pui panouri din astea de plastic?
Materialul din care sunt facute contraaripile este cumparat din Baumax, este un fel de plastic armat cu fibra si costa 20 RON mp. Materialul este flexibil dar nu se poate face chiar orice forma cu el, se preteaza mai mult la forme circulare. OK, o sa vad pe unde avem vreun Baumax pe-aici pe la noi si in curand le fac o vizita sa vad ce gasesc. Multumesc de idee!
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community