Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Economie de combustibil
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
nu el
trex le-a inlocuit bujii gaurite am avut si eu de rezerva . Cateva mii de km si s-a contureaza inca o metoda de-a economisi ceva benzina : pe motoarele de 1300 sa fie montate axe cu came de 1100.
La traficul din Bucuresti asta iarna cu combinatia asta consumam 11,5% cu 2 in masina constant si de 2-3 ori pe saptamana 3 persoane in masina , cu un parcurs de 20-21km pe zi in 60-80 minute de mers.
Consider ca vara ar fi un 11% , deci este cel putin 1 L poate 1,5L diferenta in minus la consum cu aceasta combinatie.
Ce dezavantaje am vazut eu , de-am trecut inapoi la axele de 1300 ?
Demarajul clar mai bleg si trebuia tinut sus in ture ca sa fie nervoasa si-n plus "mestecam" mai des prin CV...
Acum cu axele originale , are demarajul cunoscut , de Oltcit , schimb mai rar vitezele in oras , dar consuma mai mult.
Imi place cum raspunde asa c-o mai tin vreo 5.000km in configuratia asta , apoi trec inapoi la axele de 1100 pt ca faceau depresiunea mai mare in admisie .... Si ce faci?Demontezi motorul in fiecare sezon? Nu , am incercat sa vad cu ochii mei ambele variante , sa vad care ce avantaje si dezavantaje aduce si-am decis ca voi ramane la axele de 1100 pt ca realizeaza o depresiune mai mare pe intervalul de turatie optim al acestui motor (3000-5000rot/min). Voi profita de aceasta depresiune pt a pune in valoare un carburator antic , care ar trebui sa-mi ofere la schimb cativa caluti in plus si-un plus de economie de carburant.
Pt varianta standard de masina chiar + Solexul de Axel , axele de 1300 sunt cele mai echilibrate ( daca nu vrei sa dai talpi de descreierat...) dar sunt mai putin economice si te ard la benzina.
Eu in oras consum 12% batut in cuie , iar afara cand dau o fuga pe A2 pana la socri , la 3-4 persoane in masina si 120km/h croaziera + cateva talpi terapeutice nu trec de 7%. Vreau rezultate mai bune si sunt dispus sa investesc ca sa le obtin. Am facut economie din pedala de acceleratie .
Adica nu mi-am mai scapat talpa
La 24 de km am consumat 2 litrisori de benzina ( adica mai putin de 2000 ml deoarece se evapora direct de la pompa capacitatea )
Cam 8.5 litri/100km in oras ar iesi , dar am ocolit arterele cu semafoare .
Deci carbul poate echivala injectia cat de cat in oras nu prea,pentru ca la injectie pornesti si pleci,la carburator fara un amestec bogat nu pleci imediat dupa pornire fara sa dea putin in nas,sau sa o calci mai mult decat daca ar fi calda,din pacate
oricum 8.5%suna prea bine,dar e un oras mai mic...sa te vad in bucuresti Fara semafoare . De Bucuresti nici vorba caci stiu cum este ( nu raceala ) . .
Pe arterele principale ale Galatiului sigur ajung la consum de 10 . Sunt semafoare mai dese ca statiile de maxi-taxi . Important e sa pleci usurel de la semafor, sa nu ii dai talpa, daca vezi ca ai semafor rosu in fata nu mai calci pedala, chiar franezi un pic astfel incat cand se face verde sa ai viteza destula sa pornesti direct in viteza a 2-a (daca stii bine semaforul ).
Si foarte important, sa mergi cat mai aproape de 3000 rpm, turatia cea mai economica la Oltcit. Am facut un drum la tara 300 km dus intors cu un plin ,am mai facut vreo 20-30 km in oras si gata benzina.Aveam ambreiajul in ghips ,abia urca dealurile. In treptele 4 sau 5 nu o puteam accelera sa duc sau sa o tin la 100 pentru ca tura in gol iar presiunea in roti era dupa ureche/ochi.Probabil nu consuma in halu asta daca ii faceam presiunea corect si avea ambreiaj bun nu?
bytzu1 a scris:Am facut un drum la tara 300 km dus intors cu un plin ,am mai facut vreo 20-30 km in oras si gata benzina.Aveam ambreiajul in ghips ,abia urca dealurile. In treptele 4 sau 5 nu o puteam accelera sa duc sau sa o tin la 100 pentru ca tura in gol iar presiunea in roti era dupa ureche/ochi.Probabil nu consuma in halu asta daca ii faceam presiunea corect si avea ambreiaj bun nu?


Cam da. E mai mult ca la hummer. Cel mai vinovat zic io ca ar fi ambreajul, da nu strica sa verifici si presiunea in roti. Pai si atunci le-am verificat ,dar dupa ce m-am intors acasa 1,4 sau 5 in 3 roti si abia 1 bar la o roata fata http://performanceunlimited.com/illustrations/sparkplugs.html
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
Pagina 4 din 4
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community