Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Jocuri normale brat superior

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Am probleme serioase, de natura audio, cu bratul superior dreapta. Am gasit un brat complet, cu amortizor cu tot, folosit. As vrea sa pot determina gradul de uzura, sa nu muncesc degeaba. Exista vreun test, vreo smecherie pentru asta ?
Jocurile de rotire sunt doar cele permise de cauciucul din bucse. Nu sunt mari, dar sunt.

Apoi, axul din bratul superior, pe care este fixat amortizorul, ar trebui sa se miste liber in cele doua bucse care prind bratul de caroserie ? Sau piulitele din capetele axului trebuie stranse pana nu se mai misca ? Si daca trebuie stranse, asta se face cu masina pe sol, cu roata pusa, sau nu are importanta ?

Multumesc. Axul trebuie sa se miste liber in bucsele de la prinderea de caroserie inainte de montarea pe masina.Stringerea definitiva se face cu masina in pozitie normala de lucru .Adica complet pe sol. Vizualizezi partile din cauciuc de la capetele amortizorului sa nu fie crapate . La bucsele de prindere pe lonjeron vei observa la fel partile din cauciuc .

Cristip1970, n-ar fi rau sa iti mai controlezi limbajul totusi. @M.S. -> daca vrei sa faci treaba ca la carte, cumpara de la bun inceput bucse noi. Si cele care se prind in caroserie cat si bucsa amortizorului. Cu bratul totul e simplu. Il faci bucati si il speli. Pe urma incerci sa determini gradul de uzura al axului pe care stau bucsele. Asa cum a zis si DanH, axul trebuie sa se roteasca liber, pentru ca bucsele nu se monteaza prin presare. Singura exceptie o face bucsa amortizorului, care dupa cum bine stim, se preseaza.
Alta observatie pertinenta vine tot din partea lui DanH. Strangerea definitiva a rotulelor(bucselor) superioare se face cu masina pe sol, nu suspendata. Multumesc tuturor.

Ma apuc de treaba imediat ce mai ia "gerul" asta o pauza.

Sunt, totusi, nedumerit intr-o privinta: ce a fost nepotrivit in limbajul meu, Cristip1970 ? Cuvantul "smecherie" ? E o neintelegere, ce e scris cu rosu e adresat lui Cristip de catre moderator. @M.S.Electronic,inca o precizare inclusiv surubul de la bucsa inferioara a amortizorului fata se stringe definitiv tot asa cu masina complet pe sol.Altfel bucsele fiind strinse definitiv in alta pozitie in momentul in care masina e coborita direct pe sol cauciucul de la bucse se va torsiona.In momentul in care va trebui sa lucreze in timpul rularii el se va torsiona si mai mult iar tensiunile acestea din cauciucul respectiv va duce la o uzura prematura si de aici distrugerea lor.Asta inseamna alta munca si alti bani. Multumesc, DanH.

La acea bucsa chiar nu ma gandisem. Vezi daca reusesti M.S. dupa indicatiile de aici . Nu-ti fie teama ca mie a fost adresat mesajul rosu din cauza a ceea ce a scris Pupa ca s-a simtit lezat in comparatie cu ce scrie el pe site . S-a corectat de catre moderator foarte bine .
Bucsa superioara a amortizorului o poti verifica torsionad un ax introdus prin bucsa de marime la diametrul ei interior . O menghina ar fi indicata pt prinderea bucsei ( chiar daca nu este demontata de pe amortizor ) . Se va observa daca este desprins cauciucul sau crapat in bucsa atunci cand se forteaza cu acel ax , sa zic bara de fier .
Editez si modific orice mesaj de-al meu in care cel caruia i-am scris ceva legat de indicatii sau sfaturi daca se cere , exclud in a Obliga pe cineva sa faca exact cum zic in sfaturi ... M.S.Electronic , daca nu te descurci sau nu ai scule adecvate, dai un semn si ne vedem la mine la garaj Multumesc tuturor pentru sfaturi. Si pt oferta, b28kft. In ce zona ai garajul ?
Avand in vedere ca bratul asta e asamblat nu am nevoie decat de inelara de 22 si presa de pivoti, cred. Le am pe ambele. Am sa fac cateva poze cu zoom la toata uzina si le postez. Pana acum am vazut ca amortizaurul e dus...scartaie la rotire si parca e descentrat...poate a fost lovit. Nu conteaza; am altul. Bucsele ma intereseaza.
La bratul de pe masina, nu stiu exact ce componenta si dat obstescul sfarsit, dar la orice denivelare se aude ca o serie de lovituri in caroserie. Parca ar fi ceva slabit. Nu sunt pivotii, nu e capul de bara. Deduc...vreo bucsa vaduvita de cauciuc. Corect ?

Un amortizor cum se verifica, simplu si eficient ? (am vreo trei SH si as vrea sa nu-l montez pe cel mai uzat )

Bascula (sau cum se numeste fierul de forma oarecum triunghiulara dintre amortizor si bucsa de prindere) cum este fixata pe ax ? Tragi de el sa se intinda si apoi sa il comprimi.Nu trebuie sa se intinde si nici sa se comprime usor.Trebuie sa opuna rezistenta. Pai asta opune mai multa rezistenta decat am eu forta

Si se aude un sunet de frecare intre metale, cand chiar reusesc sa-l misc. Erau urme de ulei aruncate din el ? Dupa cum zici s-ar parea ca nu e bun . Nu trebuie sa se auda nici un sunet metalic nici la comprimare nici la revenire prin tragere . Urme de ulei, nu. Dar pistonul (partea de jos) nu intra centrat in capac (partea de sus). Desi nu se vad urme de lovituri, sunt descentrate cele doua parti.
M.S.Electronic a scris:Multumesc tuturor pentru sfaturi. Si pt oferta, b28kft. In ce zona ai garajul ?

Zona Vitan, langa CET Sud http://img291.imageshack.us/i/pict0491i.jpg/

http://img295.imageshack.us/i/pict0492.jpg/

http://img99.imageshack.us/i/pict0493p.jpg/

http://img251.imageshack.us/i/pict0494h.jpg/

http://img651.imageshack.us/i/pict0495o.jpg/

http://img34.imageshack.us/i/pict0496q.jpg/

Bucsele de la amortizor sunt terminate; e evident. Dar de cele de prindere ce spuneti ? Vad ca sunt diferite...unele sunt :"pline", luate de pe un RT iar altele vad ca au niste santuri in cauciuc. Nu stiu de pe ce sunt luate. http://img291.imageshack.us/i/pict0491i.jpg/ - la gunoi

http://img295.imageshack.us/i/pict0492.jpg/ - la gunoi

http://img99.imageshack.us/i/pict0493p.jpg/ - la gunoi

http://img251.imageshack.us/i/pict0494h.jpg/ - la gunoi

http://img651.imageshack.us/i/pict0495o.jpg/ - praf

http://img34.imageshack.us/i/pict0496q.jpg/ - varza

Bucse de amortizor se gasesc la ACSA. Pt bascula superioara, imi aduci buscele uzate, le scot eu si le prelucrez pe strung si iti presez bucse noi de Skoda. Ce demoralizant esti... De ce la gunoi cele care n-au nici un defect, nici o crapatura ? Bucse de Skoda ? Or fi oare puuutin mai scumpe decat cele de Oltic ?
Acum lasand gluma la o parte, multumesc de oferta. Am sa o si accept, in masura in care imi permite timpul. Ai presa de bucse adevarata, sau de-aia de 3-5-15kg ? Intreb pt ca daca ai de-aia adevarata, as mai avea de schimbat bucse si la un Ka...
b28kft a scris: Pt bascula superioara, imi aduci buscele uzate, le scot eu si le prelucrez pe strung si iti presez bucse noi de Skoda.

Nu cumva in poze se vede ca au fost presate bucse de Skoda (cele doua cu "santuri") la montarea anterioara ? Scuze daca m-am inselat ! In poze, daca nu cumva am luat-o eu razna, se vad crapaturi in cauciucul bucselor. Daca sunt crapaturi, la gunoi.
Asa cum a zis neco, acelea sunt bucse de Skoda.
Presa am si de 2-3-4-5 kg, si cu surub. Avem strung, facem cilindri pt bucse si schimbam aproape orice. Material sa fie. Nu m-am auitat la poze dar cred caesti pe maini bune MS
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community