Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Pompa frana super nova

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
salutari tuturor, mi-am cumparat o pompa de super nova (75 lei), aia fara sondă, cu 3 iesiri, mi-a făcut strungarul 3 reductii de la 10 la 8 (30 lei) ca sa montez conductele originale, am legat doua dintre iesiri la cei doi etrieri fata - acum fiecare etrier are aerisitorul lui - am pus lichid dot 4, am aerisit, am facut o proba, franarea este foarte buna, intrebarea este: stiind ca dacia merge cu dot 3, va influenta cu ceva lichidul dot 4 pompa asta? multumesc Dacia 1300-1310 merge cu DOT 3, de la Nova incoace merg toate cu DOT 4 din cate stiu eu. Diferenta este punctul de fierbere mai ridicat la DOT 4 fata de DOT 3. Exista riscul ca DOT 3 sa se incinga mai repede si sa distruga garniturile. Invers , nu e nici o problema, lichidele sunt ambele la fel din punct de vedere chimic, doar cel DOT 5 e nerecomandat, fiind lichid siliconic, care distruge de cele mai multe ori garniturile obisnuite. DOT 5.1 e si el mineral, deci nu e nici o problema.

P.S: tare mi-e teama ca la ITP vei avea mari probleme din cauza modificarii. Ca sa nu mai vorbim, Doamne fereste, in caz de vreun accident. Nu cred ca se uita nimeni la ITP sub roata de rezerva...Cum e cu pompa cea noua, s-a potrivit la gaurile de prindere pe caroseria masinii? Eu credeam ca numai daciile 1300 mai aveau pompe cu 3 conducte, a ta e dublu corp? se potriveste perfect, singura modificare este ca bidonasul rezervor de lichid sta mai in spate, trebuie sa indoi marginea aia de tabla vreo 10 mm,(5 coicane max) Sa fii tu sanatos, cand am facut ITP-ul (decembrie, anul trecut) a dat jos nenea ala roata... daca tu scapi - bafta ta.

costi a scris:Nu cred ca se uita nimeni la ITP sub roata de rezerva...Cum e cu pompa cea noua, s-a potrivit la gaurile de prindere pe caroseria masinii? Eu credeam ca numai daciile 1300 mai aveau pompe cu 3 conducte, a ta e dublu corp?
valentin
pompa de SRN are 4 conducte: 3 de presiune (2 fata, 1 spate) si 1 conducta retur, cea cu hexagon de...13 sau 14. Pe acea iesire trebuie pus dop, sa nu tragi conducta la roata ca iei tzeapa rau. la mine nu s-a uitat sub roata de rezerva la itp,desi m-a cautat ala pana la cel mai mic detaliu la masina,depinde de la caz la caz,oricum 2-3 conducte la pompa de frana nu cred ca se balega de seama asa mult
cat costa o pompa dinasta noua?sau ai luat-o sh? Cand are ITP-u' m-anunta si nu se uita nimeni Garantez! Eu am vazut ca cea de nova e extrem de asemanatoare cu cea de oltcit,exceptand tulumba de servo.
mariuss a scris:Eu am vazut ca cea de nova e extrem de asemanatoare cu cea de oltcit,exceptand tulumba de servo.

Cam nu prea e. Nova are pompa de frana de Dacia 1310 CN3 / CN 4, pompa fiind in 4 conducte. Cred ca pompa cu pricina e cum o are tata pe Liberta, 4 conducte in linie din care una are surubul care se desface cu cheie de 13. La servo cel putin daca nu merge motorul, pompa cu pricina e zero, apesi pe ea de-ti vine acru. Cred ca nu a fost proiectata sa mearga pe direct. Mai exista o pompa de dacie, folosita prin '91-'92, e dublu corp-simplu circuit, conductele pt.fata se afla in stanga si-n dreapta pompei iar cea de spate in capul pompei. O fi mai buna? Cea care garantez ca merge bine la un sistem fara servo e cea simplu corp care mergea la daciile 1300, problema e ca nu prea-ti ofera siguranta ( daca se intampla ceva cu vre-o conducta si pui frana ai cam dat cu pedala-n podea) Pompa in 3 conducte de care spui tu a fost montata si pe Oltcit, modelul Club 11RT. Masina mea a avut asa ceva, pompa avea in plus cate o reductie pt trecerea de la conducta Dacia la cea de Oltcit. Poti vorbi cu d-nul Geo0066, poate-ti daseste reductiile respective si nu te mai chinui cu conductele. pompa are 3 iesiri, 2 laterale si una chiar in fata. La itp nu a umblat la roata. Iar daca nu ar fi reductiile alea, nu cred ca s-ar observa diferenta. Mai ales daca puneti capacul de la pompa origimala, ala cu firele pentru martor

da Iulică, pompa este noua, de la magazin, vezi primul mesaj Da' conductele de Dacie nu merg oare adaptate...? Adica nu stiu, marite nitel gaurile din repartitor si din etrieri si...?!? nu merg, sunt de 10 cu alt pas la filet. Nu stiu cine s-ar baga sa mareasca filetul de pe etrier(i), dar solutia cred ar fi buna, conductele fiind de cauciuc si diametrul mai mare. In plus, trebe alt repartitor, cu intrare de 10. Din lipsa de timp si nevoie de frane, nu m-am interesat de posibilitatea modificarii etrierilor (macar pe fata) apropo, exista conducta de frana cu 10 la un capat si 8 la celalalt ? sau se poate manufactura? sa scap de reductiile alea (nu ca n-ar fi etanse) Da, exista, la RM, doar lunga. De la pompa la limitator.
Mi-am adus aminte, ca ti-am vazut masina: tu ai facut o gresala la montajul conductelor. Ai tras circuitul spate de pe iesire de circuit fata. Ar fi bine sa muti conducta circuitului spate. pai am folosit 2 iesiri din pompa: aia de langa etrieri merge logic la etrieri, iar iesirea dinspre roata la repartitor. Iar la iesirea aia din fata am pus un surub si o saiba. Nu e in regula? Modificarea filetului la etrieri este simpla . Mai ales ca sunt din aluminiu . Cel mai important este burghiul cu care faci mai mare gaura pe care urmeaza sa pui filetul de 10 , sa zicem . dar randament mai mare deloc ... problema aia cu presiunea .... F/S asa ca nu stiu daca se justifica aceasta modificare
valentin a scris:pai am folosit 2 iesiri din pompa: aia de langa etrieri merge logic la etrieri, iar iesirea dinspre roata la repartitor. Iar la iesirea aia din fata am pus un surub si o saiba. Nu e in regula?

Nu, nu e in regula.
Tu ai luat iesirea din lateral stanga, care e pt fata, si ai folosit-o pt spate. Muta teava circuitului spate pe iesirea din mijloc.
valentin a scris:se potriveste perfect, singura modificare este ca bidonasul rezervor de lichid sta mai in spate, trebuie sa indoi marginea aia de tabla vreo 10 mm,(5 coicane max)

Sa te fereasca Dumnezeu de vreun accident cu victime,ca faci puscarie fara comentarii.Se intocmesc doua dosare ,nu unul !
Sistemul de franare se verifica primul si foarte amanuntit!
Cu cativa ani in urma un biciclist mi-a intors in fata si l-am acrosat.S-a facut inspectie la masina,sistem de franare si suspensie in prezenta militianului.Iti poti da seama ce se intampla daca se vad modificari neconforme la frane..... Asa este! Acu cativa ani, un prieten a lovit un biciclist BEAT, care a iesit de pe o strada laturalnica fara sa se asigure si i-a rupt un picior. Masina era o Dacie papuc de 2 SAPTAMANI, Rabla a fost ridicata pe platforma si dusa la expertiza, unde surpriza, au constatat ca franele de pe spate nu functionau cum trebuie

S-a facut dosar cum ca circula cu masina cu defectiuni la sistemul de franare, i-au luat permisu pe 3 luni, astfel a iesit vinovat, asa ca a putut fi dat in judecata de familia biciclistului beat pentru daune de mii de euro Nici nu vreau sa ma gandesc ce era daca murea oligofrenu' alcoolizat

In concluzie, aveti mare grija ce si cum modificati la sistemele de directie si franare ca nu e de joaca. cand am facut itp-ul, la acea statie era control de la RAR. I-am aratat inginerului de la RAR ce am facut, i-am spus ca nu se mai gasesc pompe noi si a zis: hai sa vedem. A trecut testele din prima, inclusiv suspensii si noxe. singura problema a fost claxonul care nu prea mergea. A zis ca sunt cu un picior pe lege, cu celalalt pe langa lege. Si a zis ca se va interesa. Frana mi s-a parut de la inceput mai eficienta, la fel a iesit si la itp. La ITP conteaza sa fie frana dublu-circuit ca si circulatia ulterioara . Poti pune pompa dublu-circuit de alt tip cu conditia sa fie etans circuitul .
valentin a scris:A zis ca sunt cu un picior pe lege, cu celalalt pe langa lege.
Eu zic sa mergi la un service auto si sa te interesezi acolo de principul de functionare al pompei de frina de DN si a circuitului de frinare dupa care, impreuna cu mecanicul sa verificati ceea ce ai facut tu in circuitul tau de frinare. o sa incerc sa ajung, problema este ca unii mecanici sunt destul de jegosi si cu fumuri in cap pentru a se uita la un oltcit, parca i-au facut mamele lor in mercedesuri
Hofy a scris:Asa este! Acu cativa ani, un prieten a lovit un biciclist BEAT, care a iesit de pe o strada laturalnica fara sa se asigure si i-a rupt un picior. Masina era o Dacie papuc de 2 SAPTAMANI, Rabla a fost ridicata pe platforma si dusa la expertiza, unde surpriza, au constatat ca franele de pe spate nu functionau cum trebuie

S-a facut dosar cum ca circula cu masina cu defectiuni la sistemul de franare, i-au luat permisu pe 3 luni, astfel a iesit vinovat, asa ca a putut fi dat in judecata de familia biciclistului beat pentru daune de mii de euro Nici nu vreau sa ma gandesc ce era daca murea oligofrenu' alcoolizat

In concluzie, aveti mare grija ce si cum modificati la sistemele de directie si franare ca nu e de joaca.

Eu am scapat de treaba cu biciclistul.S-a facut expertiza,masina in regula si vinovat a iesit biciclistul.
Nu vreau sa ma gandesc ce s-ar fi putut intampla daca iesea ceva rau la frane...
Eu zic sa lasi masina asa,sa nu-ti bati cuie in talpi degeaba.Oltcitul franeaza al dracului de bine comparativ cu multe masini mai noi, nu are nevoie de alte pompe !Cel putin nu pentru circulatia de zi cu zi!
valentin a scris:...problema este ca unii mecanici sunt destul de jegosi si cu fumuri in cap pentru a se uita la un oltcit...
Cauta si lipeste-te de un mecanic mai batrin.
Tineretul de azi nu stie sa lucreze decit la tastatura, cu penseta si ceva smacuri de lipit. Daca le pui un patent in mina, precis isi rup degetele cu el.

De ce ai fost nevoit sa schimbi pompa originala pentru ca nu am gasit una noua sau un set de reparatie. In plus, mergeam fara frane; si la momentul respectiv era cea mai la indemana solutie Nu esti deloc cu un picior in lege. Orice subansamblu inlocuit cu altul care nu e de acelasi tip trebuie testat si omologat. Iar RAR nu-ti va omologa in veci o pompa de frana cu o iesire astupata!
Cauta o epava de Oltcit la care nu s-a demontat sistemul de franare si ia-i pompa.
pentru ca nu am gasit una noua sau un set de reparatie.

Exista pompa de frana noua de import ,dar este 220 lei
robertino a scris:
pentru ca nu am gasit una noua sau un set de reparatie.

Exista pompa de frana noua de import ,dar este 220 lei

Un cod imi poti da, te rog? Nu mi se pare deloc scumpa. Nu mai este
Am fost la magazin pentru ca o vroia cineva de aici de pe forum si pauza..s-a dat! Era ultima ,pe stoc de vreo 2 ani.Posesorilor de oltcit li s-a parut scumpa ,dar cand te arde buza..
Daca spuneai acu' cateva zile.... robertino, ma intereseaza producatorul si codul, eu am pompa noua pe masina.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community