Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Ture progresiune

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Am dat masina unui prieten sa o duca la inspectia tehnica , si cand a revenit cu ea , am gasit umblat la sigiliul progresiunii.Am incercat sa fac un reglaj ca pe site , si am constatat ca la mine scade turatia motorului dupa numai 4,5 ture ale jiglerului de progresiune , fata de 5-7 ture cat se spune pe forum.Am mai constatat ca turatia ramane constanta , chiar daca strang de tot acest jigler.Mentionez ca am facut reglajul cu motorul turat la 2000 rot./min.
Este normal asa sau am vreo problema la carburator?Va multumesc anticipat. Ca carburator ai (1100 sau 1300) Am de 1100.Azi m-am confruntat cu o mare problema , si anume pornirea extrem de grea la cald.Banuiesc ca e de la carburator(acolo am umblat ieri , si nu aveam probleme cu pornirea ) , dar nu ii dau de cap.
Cristi-inraitul a scris:Am de 1100.
Pune progresiune pe 6 ture, regleaza relantiul si fa o proba.
La cald, apesi acceleratia la podea.
Laurentiu a scris:
Cristi-inraitul a scris:Am de 1100.
Pune progresiune pe 6 ture, regleaza relantiul si fa o proba.
La cald, apesi acceleratia la podea.

La mine la progresiune(turat la 2000 rot/min) , incepe sa scada turatia de la 4 si 1/2 ture , deci la 6 deja se balbaie motorul.
In ceea ce priveste pornirea la cald , inainte pornea usor , numai accelerand putin , acum o ia greu indiferent de pozitia pedalei de acceleratie.
Cristi-inraitul a scris:La mine la progresiune(turat la 2000 rot/min) , incepe sa scada turatia de la 4 si 1/2 ture...
Daca n-ai umblat la CO, lasa-l la 4.5 ture si fa o proba. Daca nu intra in normal, fa o desfundare la palma si vezi ce se intimpla. S-a rezolvat de la sine , acum porneste la sfert , bujiile sunt caramizii , nu am inteles ce a fost. Nu reusesc sa-i dau un reglaj de relantii adecvat cat de cat chiar daca tot carbul este curatat si spalat si remontate toate piesele originale ale lui . Nu este mai vechi de un an in folosinta pe motor .
Cand scot furtunasul de la capsula de dezanecare se accelereaza chiar daca strang la maxim jiglorul CO . Din jiglorul de progresiune nu se simte cine stie ce modificare de turatii la relantii . Doar putin la 2000 de ture .
Ceva fac din el asa cum este sau sa-l modific cat de cat ca cel de 1300 ? regleaza clapetele camerelor si tija de soc si clapeta de soc, ca pe site Sunt etanse clapetele . Le-am ghidusit si pe ele . Numai daca reglez clapeta primului difuzor se mareste relantiul dar nu se incadreaza la celelalte caracteristici din jigloarele de progresiune si CO . Aare un mers tremurat chiar de am marit turatia la 1000 . Numai dupa 2500 de ture are mers rotund si clar motorul .
Cristip1970 a scris:Aare un mers tremurat chiar de am marit turatia la 1000 . Numai dupa 2500 de ture are mers rotund si clar motorul .
Un cilindru nu lucreaza (bujie, supape, fise, capac delco). Ai dreptate . Nu lucreaza bine la cilindrii 3-4 . Mi-am adus aminte ca de fapt supapele sunt buba , cele de evacuare . Cred ca a avut cureaua rupta de pe partea asta . Deci sunt lamurit cu mersul tremurat .

Imi fac timp si ma ocup de un carb ce am din cele de rezerva . Ceva cote la jigloare modificate stie careva ? La carb de 1100 sa aduc la o valoare apropiata de cel de 1300 . Sal! Astazi am umblar la carburator si am vazut ca daca pun progresiunea pe la 4 ture motorul trage bine.Am reglat si la 5 ture si la 7 si am vazut ca pe la 7 ture motorul sta mult mai greu la relanti.Tot pe la 6,5 ;7 ture in sarcina nu are putere decat cu socul putin piscat.Toate reglajele au fost facute cu motorul cald.Acum ce nu stiu e ca reglajul corect e intre 5 ;7 ture.la 4 ture pare cam strans acel surub dar vad ca asa raspunde cel mai bine motorul.Insa ce nu inteleg eu bine pe site scrie ca se cauta turatia maxima si apoi se desurubeaza la limita la care incepe sa scada tutatia.cum e cu limita asta?unde ma opresc cu desurubatul sa fie putin turat sau unde a scazut ?Dupa 4 ture complete daca mai desfac cu 1\2 ture incepe da scada tuartia.adica las pe acete 4 ture sau mai desfac si 1\2 sa scada? Depinde si in ce pozitie este surubul de CO din talpa carburatorului. Parva valib zicea ca a intalnit 2 feluri de reglaj cu CO mic si progresiune mare si cu CO mare si progresiune mica.

Am avut si eu Progresiunea 4, revenea repede la relanti si avea raspuns mai bun dar, era putoare rau de tot si consuma 25%. la 4ture de progresiune n-are cum sa fie turatia maxima....daca carburatorul nu e infundat/nu trage aer fals/etc


'limita la care incepe sa scada turatia'....adica intre 6 si 7 ture turatia e constant maxima, dupa aia incepe sa scada. Tu te opresti cam inainte sa scada turatia. Sau, desuruband gasesti momentul in care scade turatia, dupa care il insurubezi 1/4 de tura.


la multe carburatoare, turatie maxima obtii in 2 locuri. Primul loc e undeva la 4 ture, celalalt e pe la 6-7ture.




Atentie la suruburile de reglaj, respectiv la garniturile de cauciuc ale acestora. Uneori nu etanseaza bine. De verificat, se verifica prin astuparea gaurii cu degetul, si daca se modifica turatia motorului, garnitura respectiva nu etanseaza bine. De la 4 ture pot sa strang pana la capat surubul de progresiune si nu mai se simte nimic,turatia ramane tot asa.Dar de la 4 ture spre desfacut incepe sa scada turatia si ramane cam tot asa pana pe la 6 ture.De la 6 spre 7 mai scade putin.CO este cam la 5si 1\2 ture.Si daca scot acel furtun de la capsula de desinecare se accelereaza putin si in 2;3 secunde se opreste motorul.Si cu CO desfacut la 6 ture daca scot furtunul se accelereaza de nebuna. CO n-are ce sa caute la 5,5 ture desfacut...

pune CO la 2,5 ture desfacut...si dupa aia vezi de progresiune, cu motorul incalzit bine

(sa nu uiti ca progresiunea se regleaza cu acceleratia reglata la aprox. 2400rpm, din cablul de acceleratie)
(verifica si ce am zis mai sus...daca garniturile suruburilor de reglaj etanseaza bine) Eu tot n-am inteles.Fiti mai expliciti si nu va pierdeti in detalii!Deci,pana la urma,cum reglez progresiunea la 1100?Cate ture?Cu motorul oprit sau pornit?Daca pornit,o regleaz in timp ce merge motorul la ralanti sau la o turatie superioara? Reglezi progresiunea cu motorul oprit...desurubezi vreo 6 ture (CO il desfaci 2,5ture)

INCALZESTI MOTORUL

motorul e cald = e foarte cald daca pui mana pe admisie/carenaj


din siguranta cablului de acceleratie iti reglezi acceleratia la aprox. 2400rpm. (progresiunea lucreaza de la aprox. 2000 rpm in sus)

cauti turatia maxima obtinuta prin desurubarea surubului de progresiune. Cand incepe sa scada turatia, dai 1/4 de tura inapoi (adica insurubezi un sfert de tura, cand a inceput sa scada turatia)

iti pui siguranta cablului de acceleratie la loc, astfel incat cablul de acceleratie sa fie intins corespunzator

te pui sa cauti turatia maxima din surubul de CO (ala din talpa carburatorului). Cand ai gasit-o, daca reglajele sunt corecte, la scoaterea furtunului de la capsula de dezinecare (o scoti sau din spate de la carburator, sau din fata de la capsula) motorul trebuie sa se tureze cateva secunde, dupa care sa scada turatia, sa se balbaie, si in final sa se opreasca.


Ai nevoie de ureche destul de fina ca sa sesizezi modificarea turatiei chiar si cu foarte putin, rabdare pentru surubarit (trebuie sa insurubezi/desurubezi foarte incet, pentru progresiune parca e 1 tura = 10secunde) Multumesc!Mi-am notat. Hai sa rectific pentru ca am scris numai balarii.

Nu mai tine relantiul sub nici o forma,
Cu surubul din capac deschis la maxim nu face nimic,
Am schimbat si supapa electromagnetica si tot la fel face...
Am bagat desfundari la palma de mi-a venit rau.... tine relantiul pentru maxim 10 secunde dupa care iar moare...
Daca astup semiluna din partea stanga tine relantiul ce legatura are asta.

Masina merge perfect, trage de rupe, doar ca nu vrea nici impuscata sa tina relantiul ala... Sa nu ai un pic de aer fals pe undeva, sau garnitura de la carb sa se fi ciupit. Aseara asta am facut, am facut etansarea cu vasilina din belsug pentru ca galopa. Acum nu mai galopeaza dar nu vrea nici moarta sa tina relantiul....

Am facut si la talpa si la capac etansare. desfa-i capacul, si baga pompa de umflat rotile prin toate orificiile. (chestie patita recent) Am bagat aer comprimat acum, a tinut relantiul vreo 100m si acum iar nu il mai tine.

Rezolvarea e clara, decarburol si apoi jet de apa/aer comprimat, sa-i dau foc.... Curata si spala carcasa filtrului de aer . Chiar daca ai desfundat carbul iti ia mizerie din carcasa si ti-l infunda iara . Carcasa filtrului si filtru au fost suflate cu aer comprimat acum si dupa 100m iar nu mai tinea relantiu. Gunoiu inca se incapataneaza sa iasa, ultima rezolvare ar fi spalarea lui, nu am ce sa ii reprosez avand in vedere ca a tinut cam un an de zile fara sa dau decat de surubu de la relanti...
NeaGeorgel a scris:Am bagat desfundari la palma de mi-a venit rau.... tine relantiul pentru maxim 10 secunde dupa care iar moare...
Vezi ca si capacul are niste orificii. Dupa cite vad eu, nimeni nu se prea baga in ele. Toti se rezuma doar la desfundarea corpului carburatorului. Pai cand desfunzi cu palma nu e valabil pentru orice gaurica din carburator ?
bytzu1 a scris:Pai cand desfunzi cu palma nu e valabil pentru orice gaurica din carburator ?
Nu chiar toate se desfunda cu palma. Eu la palma nu am reusit sa desfund NICIODATA carburatorul. Cand a avut gunoi in el numai facut bucati a iesit.... Trebuie sa accelerzei tare si cand ai cu turatia sus atunci pui palma si nu o lasi sa moara ,pui palma scade turatia si cu palma pusa incepi sa turezi iar si int timpul asta iei palma dar o pui inapoi cand ajugi iar la turatie mare ,si tot asa ,la mine face minuni ,trebuie sa mai exersezi Asa faceam si eu cu desfundatu dar nu prea dadea roade.

Oricum s-a rezolvat dupa o spalare generala a carburatorului...au iesit ceva gunoaie deci nu pot sa comentez... Salut. Ca sa revitalizez topicul si nervii mei la drum intins sa va povestesc o chestie.

Dupa montarea carburatorului solex 1.3 pe mototolul de 1.3, in treapta a IV-a de viteza si foarte putin in treapta a III-a (greu sesizabil), la acceleratie constanta undeva intre 2400 si maxim 3000 de ture, apare o intrerupere, neuniforma.

Intesitatea ei variaza foarte foarte putin in functie de reglajul carburatorului, progresiune / CO, deci tind sa exclud reglajele carburatorului. De asemenea exclud clar circuitul de aer din moment ce filtrul este nou si carcasa asemenea. Bujiile sunt NGK, au sub 2000 km. Fisele foarte OK. Capacul de delcou e in stare foarte buna. Aprinderea este electronica.

Acest fenomen apare doar in sarcina, pe loc nu intrerupe in turatiile respective. Nu am tubul de pre-incalzire de pe galerie, dar astazi o sa'l pun si revin cu info - ma gandesc ca poate poate acolo sa fie ceva in neregula.

Multumesc Fa o proba si cu alte bujii mai slabe calitativ ca NGK . Ar trebui sa-ti faca si la alte viteze cu aceleasi turatii daca este din cauza carburatorului . vezi ca ai ceva gunoaie in carburator ,eu am patito chiar acum cateva ore ,cum trecea de 2000 dadea in nas si atrebuit sa o tin turata pana am iesit din oras ,si l-am ,,tusit '' cu palma si sia revenit .
tody a scris:Dupa montarea carburatorului solex 1.3 pe mototolul de 1.3, in treapta a IV-a de viteza si foarte putin in treapta a III-a (greu sesizabil), la acceleratie constanta undeva intre 2400 si maxim 3000 de ture, apare o intrerupere, neuniforma.
Se regleaza din surubul de progresiune.
Dupa ce faci reglajul progresiunii, reei reglajul mersului la ralanti din surubul de CO constant si deschiderea clapetei de acceleratie corp 1. am si eu o problema cu un carb de 1.3
surubul de co din talpa e sigilat
ce de progresiune e scos
carbul a fost fiert bine , suflat cu aer comprimat si diluant , puse jigloarele la loc , gresat bine
cam pe la cat sa pun progresiunea , si cum sa-i fac reglajul progresiunii fara sa umblu la cel de co
tonim a scris:cel din talpa e sigilat
carbul a fost fiert bine ... si diluant ...
Cum arata oare garnitura (dac-o mai fi existind) de la surubul de CO !? arata bine laurentiu .
l-am dat afara si l-am verificat , dar am memorat exact pozitia lui , si l-am insurubat la loc exact in aceeasi pozitie , nu am fiert carbul cu tot cu surub pe el

edi , merci de sfat, dar mai citeste o data ce ai postat , nu te mai repezi ca surdu-n toba adica ce nu e bine? ultimul paragraf

aceasta operatiune se face inaintea celei de reglare co la relanti


eu cum am surubul de co la parametrii de fabrica , vreau sa stiu cum il reglez pe cel de progresiune in conditiile astea pai zice cum sa il reglezi pe cel de progresiune, nu zice ca il poti regla doar daca cel de co e stricat. zice doar ca trebuie reglat inaintea celui de co, dar daca cel de co e bun, e si mai bine, ca nu mai trebuie sa il reglezi si pe ala o intrebare: tatal meu mi-a spus ca atunci cand a umblat prima data la carburator (cand l-a desigilat) surubul de progresiune si cel de la CO erau desfacute 4,5 ture). e normala valoarea asta, sau trebuie sa umblu iar sa-l reglez prin metoda de pe site? nu cred ca exista o tura, 2 , 3 , sau 4, poate exista intre 3 si 4 ture, sau intre 4, si 5 ture, dar fiecare carburator e reglat cand e reglat, pe stand, si aia nu se uita la ture, ci la ce zice aparatul ala, cand strang si desfac suruburile, deci poate fi diferente intre carburatoare Am un carb 1300 la care dau inapoi o tura si jumate din progresiune ca sa mearga bine . Cred ca s-a ajuns la cota asta deoarece a fost strans de cateva ori mai sanatos si nu se mai potriveste diametrului din capat unde patrunde surubul . cel mai probabil s-a decalibrat surubul fiindca este din material mai moale...
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community