Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Zgomot la marsarier+O chestie la directie

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Azi in timp ce umblam sa prind siguranta aia cretina si foarte greu de pus la cablu de acceleratie,de langa aeroterma unde intra la pedala,spun ca e cretina pt ca mi-am rupt dejtele pana am comprimat arcul ala fooarte tare ala sa pot pun siguranta,in fine .Am observat o chestie de la coloana(?) de directie care nu prea e prinsa bine ,e ceva de cauciuc,nu stiu cum vine acolo pentru ca nu am ajuns sa repar pe acolo inca,dar din cate se vede pare a fi sarita din locul ei.Click pentru a vedea imaginea 

Problema 2 .Cateodata cand vreu sa dau inapoi imediat cum bag march. caraie ,daca abia pornesc si bag in marchariere nu zice nic,merge bine,doar ca mai sare uneori ,dar o tin cu mana sau daca tot sare o bag imediat fara sa caraie.Ma intreb de ce caraie doar cateodata cand bag marchariere?Daca o opresc si astept cateva sec. pana sa bag nu mai caraie dar daca opresc si nu astept putin caraie.Oare sa fi curs uleiul din cutie? ala din cate vad eu e un manson de cauciuc pe cabul de ambreiaj sau acceleratie .
tabla de la caroserie e taita , daca-mi aduc eu aminte bine .
se cracaneaza putin gaura si se baga fortat mansonul acolo. mansonul de etansare a tijei cardanice de la directie este . Se aseaza cu migala si injuraturi 1. Din ce vad din poza, e vorba de mansonul de pe coloana de directie. Asta ar trebui sa stea fix pe caroserie, dar daca ai dat volanul jos si s-a plimbat coloana prea mult, e posibil sa fi sarit din caroserie. Trebuie sa dai jos suficiente ca sa ajungi acolo. Daca nu te trage curetul prea tare la picioare, lasa-l deocamdata asa. Cu proxima ocazie cand dai jos aeroterma, poti remedia problema. Daca e sarit intr-adevar, ca asa pare.

2. Posibil sa nu fie reglata timoneria cum trebuie, daca zici ca mai sare. Levierul ala e prins pe consola cu suruburi care permit reglajul pozitiei nucii schimbatorului in consola, de obicei e la mijloc. Vezi cum este si eventual mai regleaza de acolo pozitia. Deci sa inteleg ca mansonul de cauciuc vine prin in stanga ,nu in dreapta unde se vede metalul nichelat?Adica daca nu il pun nu se intampla nimci deosebit doar ma trage curentu la oo ?
Zgomotul ala de huruiut cand bag marcharier e posibil sa fie tot ca nu e reglata timoneria bine? Nu ma ajuta nimeni sa scap de zgomotul marcharierului ? cel mai usor e sa pui alta cutie...

e terminata pe partea de 'marsarier', de aia face asa... Asta vroiam sa aud ....de fapt nu asta,speram la ...:e frig si are uleiu inghetat,cu toate ca face asa si dupa 10 km de mers ,deci degeaba sper.Nu prea vreau sa dezvirginez motoru si pe urma sa aud ca zdrangane nu stiu ce.... hascaie nu stiu unde, stai ca i-a picat un tampon pus aiurea ...ba am ramas cu vro 3 suruburi in plus etc Si pan la urma l-am "dezvirginat".Am schimbat rulmentul de presiune,ferodouri si placa presiune.Vroiam sa va intreb daca trebuie un fel de rodaj la ambreiaj sau ceva de genul asta!?Am luat o placa de presiune noua marca "extra 2000" sau cam asa si am pus si un disc presiune nou dar facea figuri dupa vreo3 km nu mai intra in viteza mirosea a incins si am dat iar jos motou .Rulmentul de presiune era topit si sudat de furca de ambreiaj,furca era mancata de nu mai avea gaurile in care se baga arcul de la rulment etc....Am scos cu greu rulmentul ala de acolo am dat alte gauri la furca sa pot baga alt rulment ,si am pus vechea placa de presiune ,dupa ce am constat ca cea noua era mai mare in diamentru soarelui si calca aiurea pe rulment.Fac iar proba cu cel mai mare morcov sa nu il bulesc si pe asta si dupa cativa km incepe sa intre greu in viteze,opresc stau 10 minute dau iar cheie si mergea bine,se racise,pe urma am zis sa schimb cablul de ambreiaj poate se intinde si nu debreiaza bine.Si pan la urma am avut dreptate ,si cablul era nasol .Acum merge bine,intra usor in viteze,la probe am reusit sa plec de pe loc cu scartait si cu a 3-a ,presupun ca ambreiajul nou si vioi face asdta avand in vedere ca inainte nici cu 1-a nu putea scartai tot timpul. Revin cu o problema.Ambreiajul tine foarte jos.Am incercat sa il reglez din pedala de ambreiaj dar daca slabesc pedala intra greu in viteze,trebuie sa apas cu varful piciorului pana in podea mai mai sa ma ridic in picioare cand apas,si daca nu apas maxim caraie la marchariere.Ca sa intre frumos in orice viteza trebuia strans ambreiajul la maxim din pedata dar mi-e frica sa nu il omor daca e foarte strans.Cablul de ambreiaj a fost schimbat si el cu unul sh pentru ca al meu vechi se comporta la fel ca asta ,ba intra si mai greu in viteze ,oare sa il fi nimerit si pe asta stricat?Ms Nici o parere ?! Esti sigur ca ai montat cablul corect? Poate mansonul nu a intrat ca lumea in suportul de pe cutie. Sunt sigur ca a intrat corect,doar ca din cate imi amintesc eu ala nu avea bucatica aia de cauciuc din capat dincolo de manson,desi ala are mai mult rol de amortizor cand eliberezi ambreiajul
bytzu1 a scris:Ambreiajul tine foarte jos.
Ambreajul se regleaza. Cursa moarta trebuie sa fie intre 20 si 25 mm. Daca aceasta cursa nu se realizeaza, ceva nu e corect in montaj. Cursa moarta eu zic ca are in jur de 2 cm dar ce folos daca tine atat de jos?
bytzu1 a scris:Cursa moarta eu zic ca are in jur de 2 cm dar ce folos daca tine atat de jos?
=> cursa moarta e mai mare de 2 cm. Am schimbat azi alt cablu de ambreiaj ,si tot jos tine,ma uitam cum lucreaza furca in timp ce cineva apasa pedala de ambreiaj maxim si elibera maxim.Abia se misca discul de ambreiaj sub un milimetru se dezlipeste de placa ,dar totusi intra bine in viteze,mie cel mai mult imi este frica sa nu stric ambreiajul daca e prea strans,dar dupa cum am vazut cat de putin se dezlipeste parca nu as crede ca sta in forta.Montaj gresit al cablului zici sau ambreiajului? Jos adica la sfarsitul cursei ?! Strange cablul fara sa lasi cursa moarta mai mare de 5 mm a pedalei sau 2 mm sa observi ca iese in sus zbirul unde se regleaza cursa . Daca iti tine mai sus sa sti ca este normal asa sa fie dar in cazul asta iti patineaza ambriajul .
Pe urma faci reglajul cum este normal dupa indicatiile de mai sus ale acelora care ti-au scris bine . Jos adica la sfarsitul cursei ultimul cm inainte sa atinga podeaua.Cursa libera are destula 2 cm dar tot jos tine.Capatul de teava filetat de care regrezi pedala nu se vede e jos si este mascat de piulita,deci atat iese bucata de zbir inafara,excat cat latimea piulitei.Deci cursa libera de 2 cm are 100%,iar ca sa tina mai sus trebuie sa nu aiba deloc cursa libera sa fie tare . Daca vrei sa-ti patineze poti sa-i faci cursa sa-ti tina de sus . Ai priceput ? Este bine sa tina jos cu pedala in podea . Pai eu stiam ca e invers,daca tine jos patineaza deci merg pe mana ta ,sa tina jos si cursa de 2 cm,bine?
Si alta chestie,ma gandeam ca daca tine asa jos nu cupleaza de tot cand ii dau drumu si asa pierde din putere in mers . Verifica daca nu cumva iti patineaza ambriajul . La mine se intampla urmatorul fenomen si nu este din disc sau cablu , este din placa de presiune de la "soare" . Sa nu fie la fel si la tine .
Daca strang cablul sa se debraieze de cand apas pedala 2 cm imi patineaza cand forjez . Este obosit soarele meu de la placa sau chiar crapat undeva pe acolo . Rulmentul de presiune nu mai preseaza uniform circular din cauza asta . Mi-e lene sa dau motorul jos sa schimb placa .
Lasi cursa moarta cum ti-au zis mai sus in 2 cm . In mers apasa incet centimetru cu centimetru ambriajul dar ramai constant in acceleratie ( 2500 rotatii ) . Daca simti ca se accelereaza ( creste in turatie ) dupa primii 2.5 - 3 centimetrii de cursa a pedalei inseamna ca iti patineaza ambriajul atunci si debraiaza de prea sus . O debraiere buna fara sa-ti fie strans ambriajul este jos dupa jumatatea cursei pedalei .
Maresti de la 2 cm la 2.5 cm la cursa pedalei si faci verificarea de mai sus in mers . Cam la 3-3,5 ar trebui sa creasca in turatie motorul si ar patina ambriajul daca totul este in regula reglat .
Nu uita . Cotele de la pedala nu sunt valabile si la iesirea zbirului din camasa acolo unde se regleaza . Am gasit aici un filmuletc despre ambreiaj http://www.youtube.com/watch?v=uxcNjtG8I_s&feature=related
Acum imi este clar ca cu cat tine mai jos cu ata maibine cupleaza la eliberarea acestuia.Aici se vede clar cum ambreiajul decupleaza exact la finalul cursei pedalei si incepe sa se invarta matele din c.v,deci e clar ca daca ar tine la inceputul cursei nu ar mai cupla destul la eliberarea pedlaei si ar patina :wink:Dar vad ca acolo este un arc care ajuta furca deci face pedala mai usor de apasat,asa ar fi avut si oltciul ,eu nu am vazut dar ma gandesc ca o fi sarit,sa incerc sa pun un arc de acceleratie nu foarte tensionat si prins bine sa nu sara? nu mai trbuie nici un arc,in filmulet parghia rulemntului de presiune are actiune inversa fata de cea de oltcit,eventual sa nu fi sarit/rupt arcul ce pretensioneaza cablul de ambreiaj(ce tine rulmentul de presiune),dar si asa in cazul asta daca ai reglat cablul corect singura chestie e ca troncane rulmentul ca se loveste de placa de presiune,in nici un caz sa iti tina ambreiajul apasat(decuplat).
cablu ambreiaj strans prea mult,trebuie sa ai 2 cm de pedala libera,sa nu intampini rezistenta la apasarea pedalei, discul de ambreiaj patineaza(chiar daca mai are material pe el,este de proasta calitate),sau placa de presiune dusa(lamele uzate) Si acolo cand ia piciorul de pe pedala furca se da in dreapta ?Adica atunci incepe sa se invarta cutia ,cand calca ambreiajul? Asa am eu reglat ambreiajul acum,poate puneti si voi niste poze cu reglajul vostru va rog


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us tu il ai intins la maxim. unde prinde acum? Jos,dar are cursa moarta de vreo 2 -3 cm pe urma se simte un hop si abia dupa hop ,adica jos ,prinde.Si cu cat incerc sa il mai slabesc ,cu atat prinde mai greu din ce in ce mai fffoooarte jos(tre sa scot presuletul ca in milimetrii aia prinde ambreiaju).
Strans maxim deobicei se pune atunci cand nu ai are mult ferodou ,nu? Da. Poate ai placa dusa, dus soarele sau subtiata suprafata de contact
bytzu1 a scris:Asa am eu reglat ambreiajul
Ce ai pozat tu acolo e doar cablul de ambreaj si nicidecum un reglaj.
Reglajul de cursa moarta se face ori la pedala cu rigla sau ruleta (20-25 mm) ori la capatul cablului de ambreaj (la intrarea in furca - 3-4 mm dupa cite imi amintesc). Unde 3-4 mm ?De la prindera lui in suportul de pe cutie pana in furca ?Daca acolo nu cred ca are cum sa fie asa scurt,doar cand e apasata pedala poate....
bytzu1 a scris:Unde 3-4 mm ?De la prindera lui in suportul de pe cutie pana in furca ?Daca acolo nu cred ca are cum sa fie asa scurt,doar cand e apasata pedala poate....

Se vede ca n-ai citit macar o pagina din manuale.

Ia vezi pe aici daca intelegi ceva:
Am reglat cursa moarta la 23-25 mm ,am strans aproape maxim sa pot obtine cursa asta si tot jos tine,daca ii mai dau drumul putin sa nu fie foarte strans imi iese cursa de 40mm.Deci pan la urma care e mai important?Sa aiba cursa exacta sisa tina jos sau sa tina jos si sa aiba cursa mai mare pentru a nu sta in forta?.Sau daca are 25mm cursa libera inseamna ca nu sta in forta?.Pun aici niste filmulete cu distanta cursei libere,si un filmulet in care se vede cad de jos trebuie sa ajunga pedala pentru a putea intra in viteza(la o cursa moarta de 25mm sunt filmate ambele )
P.s:Am uitat ceva care e destul de important.Din cauza unei placi de presiune noi datr cu defect de fabricatie am topit un rulemt de presiune si o bucata din furca,bucata de sus cu gaurile in care intra arcul rulmentului de preiune.Am scos furca si am dat alte gauri mai in spate fata de cele care au fost,si probabil mai sus sau mai jos ,pentru ca nu se mai cunostea unde au fost gaurile originale.
Jocul liber http://img44.imageshack.us/img44/4480/mvi0105.mp4
Cand intra in viteza http://img684.imageshack.us/img684/141/mvi0106.mp4 Cind reglezi cursa libere asta inseamna ca pedala sa coboare 20-25 mm la apasare.Apoi incepi sa simti ca opune rezistenta.Apasarea se face cu mina nu cu piciorul. Cu mana am apasat,si are in jur de 20-25 mm,dar ce e mai grav,sa tina prea jos sau sa aiba cursa libera prea mare/prea mica?
bytzu1 a scris: ce e mai grav,sa tina prea jos sau sa aiba cursa libera prea mare/prea mica?
Ambele. Dar pana la urma ai "simtzul" ambriajului ? Explicativ ar insemna sa sti prin apasarea cu piciorul daca este bine sau ceva este in neregula in timpul cursei . Nu am nici un simt nimic ,apas ca chioru ,dar sper ca nu va pati nimic,daca te referi daca simt ca agata ceva sau vreun zgomot diferit ei bine nu se obsreva nimic din asa ceva.
De te uiti atent in poza asta vei observa cursa pedalei de ambriaj in partea de sus la pedalier care este de 20 mm adica 2 cm .

In poza asta cursa zbirului este de 5 mm .
La pedala jos unde apesi cu talpa nu am pozat dar acolo este de 25mm adica 2,5 cm .
Compara cu ce ai la tine . Deci ce vezi este pana incepe rulmentul de presiune sa calce pe soare la placa de presiune . De aici incepe practic cursa de debraiere a ambriajului .
Uite asa am eu reglat la mine . Da,multumesc frumos pentru poze,fac cat toate cuvintele,asta vroiam sa vad .Deci dupa cum a spus Laurentiu ca ambele sunt grave:si cursa dereglata si sa tina jos,am putut remedia doar problema cursei libere,de prins orice i-as face tot jos tine,macar una buna alta rea decat ambele rele.Acum am cursa de exact 24 mm si tine tot jos dar parca se apasa mai usor pana jos,iar stutul filetat este bagat la maxim in jos ,de nu ii mai pot pune nici piulita de deasupra pentru ca iese inafara doaur un filet si nu prinde,asta e ,macar cursa libera s-o am buna.Probabil din cauza interventiei asupra gaurilor furcii s-a decalat distanta de cursa libera. salut ! la mine e "reglat" ca la bytzu1 ...adica strans la maxim ...si cupleaza imediat cum ridic piciorul de pe ambreaj ...insa miroase a ferodou incins cand opresc masina ...daca il reglez cum are Cristip1970 ...nu mai intra in nici o viteza si caraie ca toate alea .... disc placa si rulment noi, cablul nou ... si pana nu ma apropii de capatul de sus al surubului nu intra in viteza ... merg de ceva vreme asa ...
vreo idee va rog ! ?! Poti sa pui deasupra cablului de ambreiaj(intre cablu si partea filetata sau la intrarea in partea filetata-depinde cum se intelege) un opritor(siguranta aia in forma de T,sectionata pe lungime,care intra in etrierul fata) identica cu cea de la cablul de frana mana. Se monteaza cu partea ingusta in interiorul bucsii de reglaj care sta fixa in caroserie.Se poate monta direct pe masina datorita taieturii longitudinale.
Rezultat:
-Se mareste posibilitatea de reglaj acolo unde cablurile nu mai corespund ca lungime,sau este uzata carcasa ambreiajului si furca are joc,sau discul de ambreiaj este mai gros sau mai stiu eu ce... Buna ideea
Poti sa pui deasupra cablului de ambreiaj(intre cablu si partea filetata sau la intrarea in partea filetata-depinde cum se intelege) un opritor(siguranta aia in forma de T,sectionata pe lungime,care intra in etrierul fata) identica cu cea de la cablul de frana mana.

Ca sa nu te incurci mai tare, "siguranta" aia se poate monta jos la opritorul camasii cablului in cutia de viteze. Asa se modifica lungimea de lucru a cablului si i se permite efectuarea unui reglaj ca lumea. Salutare,revin cu o intrebare .Stiu ca daca o masina va stationa mai mult se pune ceva pe pedala de ambreiaj sa nu stea cuplat ca cica ar intepeni ambreiajul.A mea a stat cam o luna si cateva zile (in soare) iar acum am facut un drum de proba .Parca sunt un incepator(cu toate ca nu sunt) scapam ambreiajul si se oprea motorul,dar parca din cauza ambreiajului masinii nu a mea ,in timpul statului pe tusa luna asta o fi patit ceva .Pe urma in mers a facut cateva zvacniri parca se smulgea ceva .Sa se fi dezmoriti ambreiajul ,sau s-a lipit (eu nu i-am pus nimic pe pedala cat a stat ) si acum si-a dat drumul.Sper ca nu s-a julit pe acolo ferodoul,daca el se lipeste ca nebunu Nu cred ca s-a lipit intr-o luna.Al meu a stat trei ani nepornit si doar de cateva ori m-am jucat cu manivela si am invartit motorul.
bytzu1 a scris:Stiu ca daca o masina va stationa mai mult se pune ceva pe pedala de ambreiaj sa nu stea cuplat ca cica ar intepeni ambreiajul.
Asa este. Se va tine apasata pedala de ambreaj cu un lemn iar placutele de frina se vor departa cit mai mult posibil de discurile de frina. Frina de mina se va lasa pe liber. Aste se face cind se prconizeaza ca masina va stationa mai mult de 30 zile. Ferodourile risca sa se lipeasca de suprafetele cu care sint in contact.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community