Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

montare LEDuri pozitie

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
salutare...mi-am luat azi niste leduri ptr pozitie nou noute si culmea...cand le-am pus pe masina nu se aprind...daca exista cineva care stie cum se monteaza va roooog a ma ajuta. multumesc anticipat



later edit:s-a rezolvat...multumesc lui axelstorm...s-a dovedit ca ledurile sunt cu + si -, deci am inversat firele de la soclu...
Raffy a scris:mi-am luat azi niste leduri ptr pozitie nou noute
Sint LEDuri speciale pt asa ceva
Nu ai facut nici o modificare la ele (rezistenta pe circuit, potrivire la soclu original)
Ai gasit asa ceva la magazin piese auto sau de electronice
Un cod al lor, ne-ai putea da e foarte foarte simplu...am fost in targul de masini si am dat 3 lei pe ele, amandoua si cand am incercat pe soclul masinii nu au mers, apoi axelstorm mi-a zis ca ledurile sunt pe + si - si sa incerc sa inversez firele de la soclu...si culmea, au mers, dar nu sunt leduri albe, sunt albastre...diseara fac o poza sa se vada cam cum arata...nu am folosit nici un fel de rezistenta...pur si simplu sunt speciale ptr pozitie...asa am si cerut, leduri de pozitii aveti? pe ambalaj scrie ca merg la 12V si la 24V, si e un cod incercuit care scrie NO. BA9S T8.5 ...asta banuiesc ca e codul lor.
Raffy a scris: nu sunt leduri albe, sunt albastre...
Pacat ca nu sint albe.
Ai grija cu politia; orice alta culoare in afara de alb, portocaliu si/sau galben, nu are ce cauta in partea din fata a masinii. Gasesti LED-uri gata preparate de pus in soclu la:

http://xenonline.ro/produse.html
http://www.xenonauto.ro/produse_si_preturi.html
http://www.xenon-halogen.ro/
MadWolf a scris:Gasesti LED-uri gata preparate de pus in soclu la:
http://xenonline.ro/produse.html
Pt pozitie ar fi codul BA9S iar pt iluminare bord, B8,5d. Nu-mi dau seama care ar fi cele de frana. BA15S sau celelalte - BA15S, BAU15S, BA15D, BAY15D, BAZ15D?

Iar portocalii, pentru semnalizare, pur si simplu nu exista. In cel mai bun caz, galbene.
MadWolf a scris:1. Nu-mi dau seama care ar fi cele de frana.
2. Iar portocalii, pentru semnalizare, pur si simplu nu exista. In cel mai bun caz, galbene.

1.Tip:BA15S,BAU15S,BA15D,BAY15D,BAZ15D LED:cu 27LED,36LED din cauza dispunerii ploturilor de pe lateral.

2. Ar trebui niste LEDuri care sa inlocuiasca becurile de 21W.

bec Cromat Philips http://www.xenonauto.ro/produse_si_preturi.html

L.E.

Acum, http://xenonline.ro/produse.html din gama BA9S pt pozitii, care din cele trei modele s-ar potrivi 01, 02A sau 02B

Pt iluminare bord, B8,5d, care dintre modele au o lumina mai buna 01 sau 02 Eu as incerca sa ma bag la ceva gen BMW, adica o serie de leduri bagate sub sticla farului.
Am un o sticla de far ciobita, si ma gandesc ca daca tot desfac, merita sa efortul.

Stie cineva ceva spray pentru oglinda de faruri ? sunt si LEDuri albe Laurentiu...culorile care le vad pe ambalaj sunt: portocaliu, verde, galben, alb, albastru, rosu si violet Laurentiu, sunt in bazar la 5 lei perechea, au si albe dar mai rar Cred ca m-am exprimat gresit. Cind am pus intrebarea "care se potrivesc", m-am referit la forma capului de LED (concav, plat sau convex). Care din ele ar avea o lumina mai buna pt iluminarea bordului pentru bord cumperi fainfrumos leduri de 5mm transparente care se aprind alb(superflux sau nu) pe care le matuiesti cu o pila fina sau niste smirghel fin
astea care se gasesc in comert laurentiu sunt leduri de 8 sau 10mm inseriate cu o rezistenta de 700si ceva de ohmi bagate desigur intr-un fasung de bec de pozitie eu am preferat sa mi le fac singur deoarece rezistenta aia e prea mica si in timp ledul se arde...eu le am asa de mai bine de un an de zile si merg ca atunci cand le-am pus...
iulicuta2000 a scris:leduri de 5mm transparente care se aprind alb(superflux sau nu)...astea care se gasesc in comert laurentiu sunt leduri de 8 sau 10mm inseriate cu o rezistenta de 700si ceva de ohmi bagate desigur intr-un fasung de bec de pozitie ...
OK, multam de info. Am sa pun rezistenta de 1 sau 1.2k. la tot ce inseamna led prin masina am folosit cate o rezistenta de 1k si merg f. bine(sunt bine protejate). in principiu ledurile care le-am pus doar sa fie vizibile(la butoanele geamurilor electrice de ex) le-am pus cu rez de 1k...la bord am folosit 820ohmi...iar la cele din faruri pentru pozitie cred ca am undeva la 900ohmi...nu mai tin minte cu siguranta...rezistenta se calculeaza in functie de curentul cerut de led,adica pentru cele superflux de diferite intensitati luminoase rezistenta poate ajunge si la 600-700ohmi pentru a se aprinde ledu la capacitatea maxima dar pentru ledurile alea un pic mai mici, ... de 3 mm(cred); de cat treb sa fie rezistenta? nu-i la fel nu ? pai si la alea e la fel...in functie de intensitatea curentului care ii trebe ledului...treaba cu ledurile astea...multe sunt identice la interior...doar ca difera capsula Laurentiu,cum vad ca esti interesat de astfel de LED-uri,nu inteleg de ce nu mi-ai spus mie? Stii ca eu sunt un "gunoier" si gasesc multe.Am sa fac un efort atit psihic cit si fizic,incit sa imi delpasez fizicul pina la "magazinul de leduri" ala special si am sa caut pt tine 2 LED-uri de astea. .Poate "furnizorii" mei au asa ceva. spre deosebire de bec, LED-ul fiind o dioda, lasa curentul sa circule intr-un singur sens. nu stiu cum arata ce ai facut tu acolo dar sper ca ai respectat polaritatea. pentru a evita "prajirea" unui led se recomanda si rezistentele mentionate mai sus
DanH a scris:Laurentiu,cum vad ca esti interesat de astfel de LED-uri
Dane, vreau sa-mi fac 2 LEDuri pt pozitie fatza sa "ard" si eu ca oamenii. Acum am 2 becuri de 24V . Am inteles.Cind mai trec pe la "magazinul" respectiv am sa caut prin "gunoaie" sa vad ce gasesc. scuze ca folosesc acest topic . am vazut la un nene cu oltic montat un displei care arata consumul in mers la diferite turatiistie cineva despre ce e vorba eu nu -lintreb e ceva functionar director la ofirma de paza si are o figura inabordabila Asa vazusem si eu un indicator instantaneu de consum intr-o poza pe forum, dar era cu ac indicator... mi se pare ca scria ca era luat de pe trabant, dar necesita ceva modificari, in sensul ca trebuia anulat returul si montat un T. Iulicuta a pus la carburator un contact care aprinde un beculet in bord, ca sa indice cand se deschide treapta a 2-a a carburatorului.

Se mai discutase si despre utilitatea (sau nu!) a acestui indicator, pe principiul "niciodata n-a consumat mai mult decat i-am bagat in rezervor". Si mai venise pe-aici cineva ideea unui cui pus in pedala de acceleratie, astfel incat cand apesi prea tare, sa doara

Revenind in registrul serios, daca ai informatii despre display-ul ala si despre aparatul de masura din spatele lui (debitmetru digital, ceva) s-ar putea sa fie ceva lume interesata pe-aici pe forum. se poate face cu un debitmetru digitall, cei de la Siemens au asa ceva, cred si cei de la ABB.

Eu am vb cu ei pe vremea cand ma ocupam si de automatizari la grupuri de pompare. daca vreti pot cauta ceva nr de tel de la ei, dar ideea era urmatoarea:
sunt debitmetre speciale pentru combustibil, care vin cu tot cu display, sau la care se poate adapta display (au iesire de semnal 0 - 10 V, sau 4 - 20 mAh daca imi aduc aminte bine), dar din cate imi aduc aminte pe mine m-a descurajat pretul... caci erau enorm de scumpe, fiind considerate echipamente industriale de mare precizie.

later edit. "display-ul" lor facea si medie... dar nu in functie de kilometri , cel putin nu ce foloseam noi, dar cred ca se poate realiza ceva in cazul asta... iulicuta ? asta e ceva gen computer de bord am sa-mi iau o doza de curaj si am sa-linteroghez poate ma lasa sa-i fac o poza
instalatiei nu tipului spune-i sa intre pe net cine cauta gaseste:
http://www.lirast.com/debitmetru%20auto.htm

cu tot cu descriere, si scheme electronice.
Ei au 4 variante:

1.Computer bord pentru autoturismele pe benzina fara retur(Solenza, Matiz, carburatie clasica etc), la care am modificat traductorul pentru a extinde intervalul de masurare de la 1l/h la 50l/h, pentru a prinde atat consumul la ralanty cat si pe cel in repriza la viteze foarte mari(peste 150km/h).

2.Computer bord pentru autoturismele si camioanele (benzina sau diesel) care nu pot elimina returul.Are traductorul cu 4 stuturi, corespunzatoare turului si returului dar electronica de calcul e in afisor.

3.Ca la 2, doar ca are electronica de calcul in traductor si are atat iesire in frecventa cat si I2C.Poate fi folosit si numai traductorul, impreuna cu orice contor electronic.

4.Computer de bord pentru diesel, la care se poate face modificarea pentru eliminarea returului, cu toata electronica de calcul pe traductor.Se poate folosi si numai traductorul, impreuna cu un afisor sau cu un contor electronic oarecare. poate intra ca ai place olticul e fain aranjat curat tot timpul aripile spate decupate cred ca e ca si unii dintre noi [narcisisti] se vorbea odata despre clubul oltcit oficial, cu acte, ca sa nu isi mai bata nimeni joc de masina noastra. era cineva care spunea ca e ca si facut...s-a mai intamplat ceva de atunci? E balarie mare cu culubul legal, nu cred ca s-a mai facut ceva. Raffy, sunt bucuros ca raspunsul meu ti-a rezolvat problema.
barutzu a scris:scuze ca folosesc acest topic . am vazut la un nene cu oltic montat un displei care arata consumul in mers la diferite turatiistie cineva despre ce e vorba eu nu -lintreb e ceva functionar director la ofirma de paza si are o figura inabordabila

wartburgul avea un indicator de consum cu leduri (foarte probabil ca si trabantul). nu stiu care era principiul. nu vreau sa-mi montez chestii care sa ma demoralizeze de trabi am incercat eu dar nu te poti lua dupa el eroare mare Iti da acele erori din cauza ca la noi exista returul de la carburator si mai exista si pompa de alimentare.La Trabi nu ai retur si nici pompa alimentare.Problema poate fi rezolvata prin inlocuirea pompei mecanice cu una electrica.Bineinteles ca se obtureaza returul pt ca pompa sa nu functioneze incontinuu.Astfel se poate monta acel dispozitiv de la Trabi.Eu am acel dispozitiv.Inca nu l-am montat. apropo de "calculatorul de bord" am primit raspuns de la cel de mai sus... se pare ca dracovenia o sa coste intre 100 si 150 eur in functie de numarul de bucati comandate, iar comanda se va putea da in cateva saptamani... va tin la curent okay, asteptam vesti
DanH a scris:Iti da acele erori din cauza ca la noi exista returul de la carburator si mai exista si pompa de alimentare.La Trabi nu ai retur si nici pompa alimentare.Problema poate fi rezolvata prin inlocuirea pompei mecanice cu una electrica.Bineinteles ca se obtureaza returul pt ca pompa sa nu functioneze incontinuu.Astfel se poate monta acel dispozitiv de la Trabi.Eu am acel dispozitiv.Inca nu l-am montat.


stiu am avut si trabi cand eram mai tanar prin 90 Am si eu leduri pe pozitie "albe" la fel am patit am pus ledurile in socluri si nu mers numa 1 led , atata le-am schimbat si le-am invartit pana mi-am dat seama ca e bai de la + si - , am scos ledul din soclul lui si l-am inversat , acum merge

Sunt luminate de leduri . Initial am crezut ca au pus xenoane , de la distanta asa pareau . Pt pozitie sau lumina prezenta se vad bestial .
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community