Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Scartie volanul!

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Azi am constatat ca imi scratie volanul ( nu am mai condus TRS-ul de o saptamana si a stat si in soare mult ), dar un scartit de nu pot conduce. Ce pot face? Cer ajutor! Multumesc mult! ar trebui sa ungi bucsele de la volan, sunt de cauciuc. acum daca zic sa le ungi cu nu stiu ce, o sa imi sara in cap ceilalti coforumisti, dar iti pot zice ca de la aia scartaie volanul Ai 2 solutii.Sa inlocuiesti bucsele,nu cred ca mai gasesti sau scoti volanul,cureti axul volanului si bucsele si la urma ungi cu seu de oaie. eu de cand am masina am pus la acele bucse vaselina si nu am avut nici cea mai mica problema. merge foarte bine volanul.
nu stiu cine a pus vaselina si a nu i-a mers bine, dar din cate am observat sunt numai polemici pe acest forum, si sunt sigur ca foarte multi nici macar nu au incercat vastele solutii care sunt oferite pe acest forum, si ei le contesta din prima, ca asa a zis unul sau altul.

dar asta e romanul

cauciuc pe fier, nu o sa mearga niciodata bine, ba mai mult e posibil sa sara bucsele din locul lor vezi ca nu te-ai uitat atent
nu e cauciuc pe fier,bucsa aia are la interior o bucsa de plastic/teflon,si la interior ar trebui sa aiba o armatura metalica,pe care bucsele noi nu o au,si de aici multe probleme(cand este fixata in lagar se strange si merge greu volanul)

eu am incercat vaselina si nu merge bine decat la cald,si nu pentru multi km
cu seu de oaie merge bine,dar important e sa fie si bucsile bune,daca pe uscat merge volanul greu cel mai bine se ia cu smirlgher fin interiorul bucsii pana merge mai usor,abia apoi se greseaza... eu nu mi-am dat seama ca are, poate nu au toate, poate nu mi-am dat seama. nu te contrazic

dar seul ala de oaie, de ce e asa greu de gasit? se gasesc bucsi noi..............cate vrei


edy: stii tu pe cineva care sa iti prepare seu de oaie?
uite de aia se gaseste greu, pentru ca nu e la indemana oricui un cioban cu oi, sau o oaie pentru un pic de untura... Stiu ca suna putin ciudat dar...grasime de capra merge? oaie nu am pe la tara...capra am merge merge
cred ca merge si clasica untura... In concluzie eu ce fac??? Cum rezolv problema??? in primul rand identifici scartaitul
poate atinge buretele cu care e imbracat volanul de carcasa ceasurilor de bord,si atunci trebuie putin decupat in zona aia buretele,sau daca daca scartaie volanul in bucsi il dai afara si il ungi cu seu de oaie,sau crema de maini...in nici un caz vaselina sau ulei... Multumesc mult pentru sugestii. Voi ruga pe cineva sa ma ajute pentru ca eu ca si femeie nu ma pricep la asa ceva. Ii voi spune tot ce m-ati invatat voi si sper sa faca volanul ca nou.
valib a scris:se gasesc bucsi noi..............cate vrei




La ce pret...setul? Auzisem de unele pe comanda mai lungi, daca nu am inteles gresit...

La mine are volanul joc foarte mare, sunt cam...mancate.

P.S. Exista o modalitate speciala de a le inlocuii? vreo 15ron parca/buc.......pentru alea de cauciuc

pe forum s-a facut candva comanda la bucsi de poliamida (nu mai ai treaba cu ele multa vreme, doar ca trebuie gresate din cand in cand). Nu se distrug usor.

altii si-au adaptat rulmenti cu ace la volan....ceva rulmenti de cielo taiati in doua, sau chestii de genu. Iar, o solutie foarte buna.



modalitate speciala de inlocuire: Cumperi surub la metru, si niste saibe mai late, si iti faci un fel de presa ca sa le introduci la loc. Atata tot....nu e complicat, dar e bine daca eviti ciocanul, bataile, loviturile, sau alte procedee prin care le poti deforma. Se recomanda gresarea periodica... Si sa eviti gresarea...sa zic excesiva, se inmoaie cauciucul, bucsa migreaza si te trezesti ca joci cu volanul ca si cu telecomanda la playstation
Merge si cu vaselina dar numai cat sa murdaresti interiorul bucsei,eu le-am dat cu ulei si a decolat bucsa superioara,nu-i prea amuzant pe strazi inguste cu masini parcate pe ambele parti,le fel si cu cea inferioara care are obiceiul sa aterizeze,in schimb merg facuti opritori din saibe din plastic(cat bucsa) si 2 coliere metalice stranse bine...
valib a scris:se gasesc bucsi noi..............cate vrei


Se gasesc ...dar nu sunt nici macar de unica folosinta ...mi-am pus eu 3 seturi pana acum ...apoi prefer sa imi scartaie decat sa imi pice bucsele pe drum .... treaba cu scaratitul nu mi-am batut capul ...pentru ca merg cu muzica suficient de tare cat sa nu se mai auda ...mai nasol cand iau cate o persoana ca pasager si tre sa suporte atmosfera (ori scartait ...ori muzica) La mine scartaia si se misca si greu, plus ca directia nu era precisa, nu puteam sa rotesc volanul decat in trepte, miscare acompaniata de scartait enervant. si nici acum nu-ti merge chiar foarte bine,dar e o imbunatatire Merge binisor, macar are precizie volanul, am dat ieri o fuga pana la benzinarie si se simte diferenta. seodirectie este baza...cand mai vin sper sa nu uit Pe bucsele de la volanul meu a pus Bogdan niste vaselina siliconica. Vreo luna a mers brici. Dupa aia situatia a revenit la normal. Iar dupa un an... au, mama! Scartaia de ziceai ca-i o usa dintr-un film de groaza. Te facea la nervi. Dupa inca un an... i-a mai trecut, iar acum e OK in linii generale. Il mai apuca scartaitul cand e cald rau afara. Adica asa, cam la vremea asta... Aveam si eu scartait de asta pe fostul 11R si cu orice il ungeam nu tacea mai mult de 2 luni dupa care iar facea asa.Acum m-am invatat minte si la nou Ttrs ,am vazut de cand l-am luat ca nu are probleme cu scartaitul si mai bine previn decat sa tratez.Pun parasolarul,si nu pe parbriz ci peste bord si acopera si volanul ,indiferent ca afara ploua si e innorat eu tot il pun ,pun si o carpa pe schimbator ca are nuca din fier si daca uit sa il acopar imi sfaraie palma pe el
iulicuta2000 a scris:seodirectie este baza...
Mai am eu ceva material de asta dar am uitat sa aduc la nationala . Eu am avut rabla 7 ani, timp in care directia a mers extraordinar de usor si fara sa scartaie.
La Oltcitul vechi, crem, pe timpul verii puteai face sensul giratoriu fara sa pui mana pe volan .
EEK! a scris:Eu am avut rabla 7 ani, timp in care directia a mers extraordinar de usor si fara sa scartaie.
La Oltcitul vechi, crem, pe timpul verii puteai face sensul giratoriu fara sa pui mana pe volan .
.

Asa sunt eu acu basca zilele astea am fost la tara cu cealalta rabla si cand sa dau si eu o tura cu oltcitu(statut 1 sapt si ceva)...parca am trecut din RAI in IAD...de la servo la forta musculara Sa inteleg ca daca schartie si se invarte greu volanul in special de pe loc ,prin curatarea si ungerea bucselor ,volanul se va roti mai usor ? Adica cauza a fost eliminata sau pot fi si altele ?La mine rotesti greu de pe loc, din mers merge usor ,dar dupa curba revine mai greu in linie dreapta .Directia e buna a fost verificata la ITP recent. rotirea grea de la volan e, de la bucse, de la altceva nu stiu
LIA a scris:Sa inteleg ca daca schartie si se invarte greu volanul in special de pe loc ,prin curatarea si ungerea bucselor ,volanul se va roti mai usor ?


Doar temporar, pana intra praf la vaselina. Pentru o rezolvare radicala se recomanda bucse de poliamida (facute pe comanda, a se vedea sectiunea de vanzari) sau inlocuirea bucselor cu rulmenti. Sunt unii de pe forum care chiar au gasit rulmentii de dimensiunile potrivite. Amandoua variantele sunt artizanale.

LIA a scris:Adica cauza a fost eliminata sau pot fi si altele ?La mine rotesti greu de pe loc, din mers merge usor ,dar dupa curba revine mai greu in linie dreapta .Directia e buna a fost verificata la ITP recent.


Mai poate sa mearga greu din casta de directie (lipsa vaselina sau altele, daca mai stie cineva ce-i pe-acolo sa ma completeze), dar atunci merge greu cand masina se deplaseaza si merge infernal de greu cand masina sta pe loc... deci nu se aplica pentru ca la tine volanul se invarte OK in mers.

Oricum, avand in vedere ca masina nu are servodirectie, volanul va merge mai greu cand masina nu se deplaseaza. Cand am facut scoala de soferi (pe o Dacie 1300), instructorul m-a invatat ca daca vreau sa am viata mai usoara cand invart de volan pe loc, sa deplasez masina macar 10-15 centimetri inainte-inapoi.
MadWolf a scris: Cand am facut scoala de soferi (pe o Dacie 1300), instructorul m-a invatat ca daca vreau sa am viata mai usoara cand invart de volan pe loc, sa deplasez masina macar 10-15 centimetri inainte-inapoi.

si te-a invatat foarte bine...
Lia,mai mult ca sigur la tine trebuie doar stearsa vaselina de pe bucsi si ax,si pus acolo ceva crema de maini,laptisor de matca sau chestii asemanatoare,si o sa vezi diferenta Seul de oaie e cel mai bun.Eu intorc cu o mana masina . va multumesc pentru sfaturi incerc cu o crema de maini ,am destula in casa ,seu de oaie mai spre toamna cand mancam si pastrama!
George Hermenean a scris:Seul de oaie e cel mai bun.Eu intorc cu o mana masina .


cu rotile in sus? In mers, cand dau cu spatele si apoi virez intr-o parte.
Nu am de ce sa mint. te cred. era o gluma
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community