Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Adaptare motor pe cutia de viteze de oltcit

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Salutari !

vreau si eu o idee sau un raspuns din partea celor care stiu despre ce este vorba, nu am nevoie de pareri inutile !

Treaba este simpla, vreau sa cumplez un motor de Dacia 13OO pe o cutie de viteze de oltcit !

Intrebarea mea este : cum pot face asta

cu flansa
sau se potriveste priza cutiei de viteze de dacia pe corpul cutiei de viteze de oltcit Sper ca nu pui motorul pe Oltcit Cine stie se poate sa fac asta

Daca aveti poze cu oltcitul ala cu motor de r5 , poze la compartimentul motor ma refer, sa vad cum este facut cuplajul motor - cutie de viteze, va rog sa le postati aici . cred ca merge pus pe o cutie de rm,dar cu oala de ambreiaj de dacie ...zic si eu poti pune pe orice cutie de oltcit. nu are treaba, atata timp cat e pentru oltcit, daca pui cutie de oltcit pe dacie, iti trebuie ro, neaparat, si iesirile din cutie sa fie de rm

dar nu o sa ti se potriveasca la cuplaj, poate merge sa schimbi carterul de ambreiaj de la cutia de oltcit , cu una de dacie, nu stiu daca se potriveste la suruburi, dar daca nu, cu flansa nu merge, pentru ca iti trebuie locasuri speciale in carter pentru electromotorul de pe motorul de dacie, care e in alt loc, si alte chestii cine stie.

eu am vazut un oltcit cu motor de renault 12 daca nu ma insel, dar de renault nu de dacie, sau de alt renault, dar nu stiu ca nu m-am uitat la cuplaj din cate stiu, priza cutiei de dacie e mai subtire decat cea de oltcit, deci va trebui ori sa adaptezi ambreiajul de oltcit la dacie, ori priza cutiei...cred ca, cu putin efort s-ar putea mai repede sa poti adapta ambreiajul, decat sa te complici sa schimbi priza...parerea mea placa de presiune e la fel la dacie,iar discul se poate pastra cel de oltcit,dar cred ca lungimea prizei este problema,mai ales ca oala ambreiajului de dacie e mai lunga daca nu ma insel ca cea de oltcit,poate ar merge o priza de cutie de gsa(care este mult mai lunga) dar nu stiu daca pica bine pe simeringul de pe carcasa...o gramada de belele apar
cel mai bine,cosmine ia un motor cu o cutie de dacie
si pune-l langa un motor si o cutie de oltcit
si atunci vezi diferentele S-ar putea ca pe cutiile Ro sa poti pune priza de cutie de Dacie, care are 18 caneluri si diametrul lagarului din arborele cotit mai mic (aia e rezolvabila cu un rulment cu ace intermediar sau cu o busa de bronz facuta la dimensiuni. Problemele de studiat sunt:
- lungimea prizei de cutie de dacie vs. priza de cutie Oltcit
- modalitatea de fixare a prizei pe arborele primar al cutiei pentru fiecare. Daca corespund, multe batai de cap nu sunt. Deci ideea mea este urmatoarea.

vreau sa iau un oltcit , sa il ciopartesc si sa il fac pick up.
vreau sa pun motor de dacia pe el, dar cu cutie de oltcit , pentru ca vreau sa pastrez planetarele de oltcit , nu vreau sa pun de rm.

stiu ca electromotorul la dacie este pe stanga ,iar la oltcit pe dreapta si automat nu merge pe priza cutiei de oltcit , deci trebuie priza de cutie de dacia, sau flansa facuta daca merge .

si dupa aia as incerca o omologare , pentru ca puterile motoarelor sunt asemanatoare, eu din cate stiu se poate omologa un motor daca nu depaseste puterea motorului vechi cu 3O % decat motor de dacie...mai bine te obosesti cu motor de golf2

(o sa te bage la omologare artizanala, pentru ca nu e motor de oltcit, si costurile o sa fie pe la 1000euro. Mie atat mi-au cerut anul trecut...dar fara garantie ca o sa fie omologata)
(daca o faci pick-up, iar, te baga la omologari si alte cheltuieli cu gramada) Da` de ce ti s-a pus pata pe motor de dacie? Ti se pare superior? nu mi-se pare mai superior , este mai prost , la putere , nu are apindere electronica, dar in general consuma mai putin , este mai fiabil, piesele sunt mai ieftine si se gasesc pe toate drumurile. Alt motor.... Odata cu motorul, iti trebuie si carcasa ambreiaj care se pupa cu motorul respectiv si o adaptezi pe cutia de Oltcit. Insa aici buba mare, un motor cu 4 cilindri in linie e prea lung, plus ca mai vine si radiatorul de apa ... radiatorul il poti pune in lateral, dar atunci iti trebuie unul foarte mare si cu 2 electroventilatoare. Olteanul cu motor de R5 are si cutia de R5, care e ceva mai scurta decat asta de Oltcit si d-aia a incaput. dar sa zicem ca indesi cumva motorul.
Apoi, iti trebuie foaie de la service autorizat cum ca ei ti-au montat motorul.
Faci o declaratie pe propria raspundere la notar cum ca n-ai obtinut motorul prin cai ilicite.
La RAR te costa 1000 euro doar daca motorul are putere cu 40% mai mica sau mai mare, pt ca se fac teste dinamice.
In final, nu merita. Cu banii care-i dai pe motor, adaptari si acte astia iti pui motorul la punct. Si un motor de Oltcit facut cu cap e si fiabil. Daca vrei sa il faci papuc, o sa te treaca la autoutilitara (asta daca ti-o omologheaza ). Unde toate sunt duble (impozite, asigurari, rovinieta, etc.). Oltcitul 12CS este autoutilitara si taxele aferente sunt evident duble. Cum suna o asigurare de minim 600 lei pe an? Omologhez doar motorul , nu si caroseria, iar la itp ma duc cu hard top din fibra montat si ii pun banchetele , si gata , am 3 usi si 5 locuri

caroseria nu am de gand sa o omologhez , doar motorul , iar la itp vad eu ce fac.

in alta ordine de ideei , stiu ca nu incape motorul de dacie, fiind mai lung , am masurat si am vazut ca nu intra la lungime, iar la inaltime cred ca trebuie sa modific putin capota, sau daca nu sa modific lonjeronul pe care vine prins motorul de oltcit , sa il tai sa sa il las mai jos .

eu ca idee aveam sa mut cutia de viteze mai in spate cam 1O - 15 cm , iar prinderea cutiei sa o fac cu 2 flanse de suportii existenti ai masinii.
apoi sa scurtez tija schimbatorului in mod egal din cele 2 capele , unde vin acei suporti in forma de "U" care se prind de schimbatorul din masina respectiv de cautatorul cutiei de viteze. si cu planetarii ce faci? sunt proaste ele si asa,daca le mai intortochezi si tu dand cutia in spate 10 cm vai si amar de ele... la asta nu m-am gandit , dar daca pun cutie de rm , poate merg planetarele lungi de la dacie , cu cap de planetara de oltcit :d N-ai inteles. Cutie mai in spate = planetare oblice = trosc. Poti sa convertesti un Oltcit intr-un CS, cel putin teoretic. Pui in spate un panou prins de podea si de plafon, si te poti opri aici cu modificarile la caroserie, hayonul e destul de mare si accesul inauntru e bun. Daca vrei un pick-up, tai 2 caroserii pe care sa le poti asambla apoi cu usurinta la ITP si sa nu lasi urme vizibile, sau sa le poti masca pe eterior cu un bandou subtire de cauciuc, sa fie cu "model".
Ca motoare de Dacie inca gasesti oeste tot si e plin la remat de ele (am trecut pe langa unul din Buzau si erau numai Dacii acolo), asta asa e, asta ar fi cam singurul avantaj. pe langa asta,motorul dupa parerea mea este mai fiabil,mai curat daca s-a lucrat cu grija la el,nu ai atatea locuri prin care sa poti pierde ulei etc...
iulicuta2000 a scris:pe langa asta,motorul dupa parerea mea este mai fiabil,mai curat daca s-a lucrat cu grija la el,nu ai atatea locuri prin care sa poti pierde ulei etc...

Dupa parerea ta:) judecand la ce probleme au majoritatea posesorilor de oltcit la motor,chiar este mai fiabil ala de dacie... Mai,avand in vedere motorul de oltcit,este cu putin mai bun si mai puternic ca cel de Dacie.Ca nu se mai mai gasesc piese noi pentru Oltcit este alta treaba,si eu sufar dupa un amarat de semering.Dar hai sa nu facem din kkt(scuzati expresia)bici sa si trosneasca.Cosmin,lasa oltcitul cum e daca vrei sa mergi cu el.daca nu ia-ti nene dacia 1300 si mergi cu ea pe drumurile patriei cat doresti,fara sa mai cheltui nnnn sume pe omologari.Serios acum..... Va rog eu , sa ramanem la ideea topicului, de la bun inceput v-am rugat doar sa va dati cu parerea sau sa imi spuneti ideei constructive , nu sa fiu tras la raspundere de ce fac asa, ca motorul de oltcit e mai bun, e mai tare , ca sa-mi iau dacie sau tractor.

Inteleg ca unii dintre voi sunteti conservatori , va respect pentru asta , dar mie in timp mi-a trecut de motorul de oltcit si nu pentru ca este un motor prost , ci pentru ca piesele se gasesc din ce in ce mai greu , si calitatea este din ce in ce mai slaba . In schimb imi place la nebunie carapacea de oltcit si sistemul de suspensie ,interiorul si alte acareturi.

Vreau un motor mai usor de reparat , nu sa dau motorul jos pentru o supapa, sau mai stiu eu ce minuni deastea.

Stiu si eu ce inseamna Oltcit , am avut MULTE , dar mi-a dusparut cheful de motorul acestuia.

Vreau sa merg iarna fara sa-mi miroasa hainele a fum, sa nu stau sa-mi paraie esapamentul , sa completez mereu cu ulei , sa ma rupa la bani de benzina, sa injur cand se infunda jiglerul de relanti, sau atunci cand ploua sa am vre-o surpriza sa imi moara motorul si sa ma apuc de descantece si exorcizari. Toate astea se intampla din cauza pieselor proaste , se pot remedia problemele dar nu or sa tina mult piesele si iarasi o luam de la capat.

Am avut oltcit-uri de inainte sa-mi iau permisul , am avut oltcituri dupa ce mi-am luat permisul si am mers cu oltcitul zilnic , am invatat mecanica pe oltcit , iar acum am ajuns sa lucrez in service , nu-mi dispalce , dar as vrea si altceva.

Un motor pe apa, mai usor de intretinut , piese mai accesibile si mai ieftine , adica daca am nevoie de un simering sau o garnitura , sa o pot lua pe loc , nu sa astept sa vina pe comanda.


Va rog frumos , daca nu aveti un sfat sau o parere constructiva sa va abtineti de la posturi.

Rog un moderator sa faca curatenie pe topic daca se poate , si sa ramanem la sfaturile constructive si tehnice, astfel incat sa ajute vre-odata cu ceva daca se va putea.

Va multumesc ! Daca tot vrei sa depui efortu' asta... deloc neglijabil (fiecare cu piticii lui ) ar fi interesant de facut o balanta, intre efort si rezultat. Orice motor (care evident nu se potriveste la fix) i-ai pune, efortul fizic, intelectual si financiar va fi semnificativ. Esti fixat neaparat pe motoru' de dacie? ai unul in stare buna pe raft si nu mai trebuie sa-l cumperi? Daca nu... ai putea studia si alte variante, cu rezultate/beneficii/diferente notabile. Daca vrei de dacie, nu te intereseaza performantele. In cazu' asta imi vine in minte de ex un 1.4TDI in 3 cil care e scurt, sunt sanse mari sa incapa radiatoru' in fatza, fara sa macelaresti transmisia deci scapi de niste griji, consuma MULT mai putin ca cel original, mai modern, mult mai fiabil etc. La cei 80 de cai, se descurca cu coaja de oltcit. O varianta mai ieftina ar fi motoru' de matiz... cam aceleasi beneficii in afara de consum si putere. La cei 51 de cai s-ar putea sa nu fie vioi. Si... sigur mai sunt si alte motoare scurte, moderne, fiabile, cu consum mic fata de oltcit si dacie.

Sunt "prieten" cu TDI-u si matizu cam cum sunt si cu Dacia... dar daca ma pun in locul tau, pentru atata bataie de cap, macar sa fie o diferenta mare... undeva Nu cred ca vei gasi asa usor un motor care sa se potriveasca pe cutia de Oltcit.Cea mai buna idee e sa cauti un motor cu tot cu cutie care ca dimensiuni sa se potriveasca pe masina.Apoi adaptarile si restul.Mai ramine si problema planetarelor cit si cea a sistemului de frinare.Am descoperit mai de mult in Iasi un Oltcit la care se schimbase atit motorul cit si cutia cu unele de pe alt masina.S-a mai modificat si sistemul de directie si suspensia fata.Nu stiu ce motor si cutie s-a pus intrucit nu l-am gasit pe proprietar ca sa discut cu el.La final tragi linie si aduni.Vezi ce rezultat iti da si abia atunci iti dai seama de se merita investitia sau nu.Totul depinde de tine si de puterea ta financiara..In cazul in care vrei sa pastrezi suspensia fata trebuie sa ai in vedere ca greutatea totala a motorului si a cutiei sa nu o depaseasca pe cea a motoruli si cutiei originale.
DanH a scris:In cazul in care vrei sa pastrezi suspensia fata trebuie sa ai in vedere ca greutatea totala a motorului si a cutiei sa nu o depaseasca pe cea a motoruli si cutiei originale.

Inaltimea se poate regla ca e masina serioasa De cand ai trecut pe arcuri(pe fata), ai uitat
Hofy a scris:
DanH a scris:In cazul in care vrei sa pastrezi suspensia fata trebuie sa ai in vedere ca greutatea totala a motorului si a cutiei sa nu o depaseasca pe cea a motoruli si cutiei originale.

Inaltimea se poate regla ca e masina serioasa De cand ai trecut pe arcuri(pe fata), ai uitat


S-o fii referit la lonjeroane si la cat rezista ele...in caz ca e motoru de dacie mai greu (slabe sanse) o solutie gata experimentata sunt seria de motoare de pe golf/polo din anii 70-80 de 0.9, 1.1 si 1.3 sunt motoare foarte fiabile si simple si am vazut un asemenea motor pus pe oltcit chiar aici pe forum

http://img45.imageshack.us/i/motorvw1uj6.jpg/

http://img113.imageshack.us/i/motorvw3jr3.jpg/

edit:
eu spun asta din experienta, prima masina a fost un polo mk1 din 1976 cu motorul asta de 0.9, motorul e genial, foarte bine facut iar pentru el se gasesc piese extrem de usor, la orice magazin de piese import iar preturile sunt mici (toata pompa de apa 70 lei de ex) Am motor de dacie bun si functional, un motor frantuzesc.
Nu vreau motor de la masina straina , pentru ca este scump , nu ma intereseaza performantele , ma intereseaza fiabilitatea, consumul , intretinerea si piesele ieftine si disponibile in orice moment , nu vreau sa fac comenzi la magazin si sa astept .

intradevar alte motoare sunt mai fiabile , consumul este mai mic, dar eu am sa incerc cu motorul de dacie , daca voi considera ca merita efortul.

Vreau sa pastrez cutia de oltcit , pentru ca imi place, la fel si cu suspensia, iar la sistemul de franare, pot trece la cel de rm , sa am discurile la roata , nu de alta , dar ca sa gasesc placute discuri si garnituri mai usor.

voi vedea , intai incerc sa adun cat mai multe informatii si sa vad cat de mult s-ar merita . Vezi ca in cazul in care vrei sa pui motor de Dacia acesta e mai inalt si in mod sigur va trebui decupat din capota si facut un carenaj.Si e posibil ca si bara fata sa trebuiasca mutata mai in fata.Motorul de Dacie e mai lung decit cel de Oltcit.Radiatorul se poate montat lateral cu un elecroventilaror si mai trebuie si termocupla. Motorul de Dacie e mai greu (bloc motor de fonta, radiator, pompa de apa, etc.). Si difera destul de mult ca dimensiuni. Nu vreau sa te dezamagesc, dar piese nu mai gasesti pe toate drumurile, ca acum cativa ani. Iar de calitatea lor, nu mai vorbesc, orice fierar cu un ciocan si o pila a facut piese de dacie. Daca il ai deja, pe de alta parte, merita incercat, daca ai posibilitatea. Eu unul, la o prima privire, l-as monta inclinat, cu o flansa adaptoare intre cutia de viteze, ca sa nu ocupe mult spatiu pe verticala. Motorul de Dacia 1100 iti incape cu modificari specificate pe aici .
cristi_s a scris:Motorul de Dacie e mai greu

Te cam contrazic. Motoru' de Oltcit este mai greu decat cel de Dacia! Nu te lasa pacalit de blocul din fonta.
Cristip1970 a scris:Motorul de Dacia 1100 iti incape cu modificari specificate pe aici .




si piese de schimb pentru el...luam din epoca mult apusa?
b28kft a scris:
cristi_s a scris:Motorul de Dacie e mai greu

Te cam contrazic. Motoru' de Oltcit este mai greu decat cel de Dacia! Nu te lasa pacalit de blocul din fonta.


Motorul de Dacie are 110kg, fara instalatia de racire, care mai are si aia ceva kile bune. Deci, tot pe acolo.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community