Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Tehnici

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Raliu
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Pun aici o intrebare deoarece mi se pare locul cel mai potrivit.
Aici gasiti un filmulet foarte interesant, il prezinta pe Ayrto Senna la bordul unei Honda NSX, interesante sutn si camerele on-board care prezinta pedalierul.
http://www.youtube.com/watch?v=XFDHvqd0ICM&feature=player_embedded
La minutul 0:38 se vede cum retrogradeaza vitezele (frana de motor?), dupa ce ia piciorul de ep ambreiaj pisca putin acceleratia (face asta de 2 ori). Eu vreau sa intreb de ce? Fiind o masina cu tractiune pe spate, cumva asa evita dupa frana de motor sa ii fuga masina de spate? Nu am condus masini cu tractiune pe spate asa ca imi dau cu presupusul despre ce e vorba aici...
AdyAero a scris:
La minutul 0:38 se vede cum retrogradeaza vitezele (frana de motor?), dupa ce ia piciorul de ep ambreiaj pisca putin acceleratia (face asta de 2 ori). Eu vreau sa intreb de ce?


era in linie dreapta , si nu avea motiv sa retrogradeze vitezele
ceeea ce vezi la 0.38 tu e dubla debraiere Din ce vad eu, pare ca nu ii intra in viteza sau n-a nimerit foarte bine si de aceea a apasat iar. Incearca sa te uiti la mana lui, ca se observa. Si ii dadea superioara, nu retrograda. Da, era in accelerare, schimba treapta superioara. Din ce se vede acolo si mai departe in film, incerca sa tina motorul turat la fiecare schimbare de viteza (inferioara sau superioara). Se vede si pe franare cum tine cu acelasi picior acceleratia apasata concomitent cu frana. Probabil nu trebuia ca motorul sa scada in ture la schimbarea treptelor. Cam asta am inteles eu din film. Cristi, tu vorbesti de tehnica Heel and Toe: http://en.wikipedia.org/wiki/Heel-and-toe
http://www.youtube.com/watch?v=IuoZeuSgEj4 Pe franare, vad ca tehnica Heel-Toe o folosesc pentru "rev-matching", exact cum zice cristi, sa nu scada turatia mult, sa fie socul mai mic in frana de motor. cum a zis si colegul mai sus. rev - matching. in traducere potrivirea turatiei. adica sa egaleze turatia discului de ambreiaj cu turatia motorului pentru a evita socurile in grupul motopropulsor. heel-toe varf calcai Dar daca NSX-ul e turboficat, scopul de-al tine in turatii in timpul schimbarii de viteza ar fi fost sa reduca lag-ul, nu cred ca i-ar fi pasat lui de cutia de viteze cat sa aiba puterea la roata in orice moment...
Heel-toe e mai mult folosita pentru a lansa spatele masinii in derapaj... E ratare de treapta de viteza. Daca esti obisnuit cu o cutie rapida, in momentul in care treci pe o cutie "normala" de strada risti sa ratezi. Am patit la Rasnov cand am mers cu cutia de strada si incercam sa schimb la fel de repede ca si cu cea cu craboti. Am ratat multe viteze. Desi nu cred ca poate exista cea mai mica comparatie cu Senna !
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Raliu Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community