Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

NELAMURIRI CU SEGMENTII

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Vreau sa schimb segmentii la masina(1100) si simeringurile ptr. ca papa ulei circa 700-800 ml la 1000 km.Nelamuriri:
1.am doua seturi de segmenti ,ambele Goetze ,un set cu materialul din care sunt confectionatii seg. mai inchis la culoare si un set cu seg. argintii.Pe care sa il folosesc?
- http://img708.imageshack.us/i/picture0043e.jpg/
- http://img524.imageshack.us/i/picture0044k.jpg/
- http://img402.imageshack.us/i/picture0042w.jpg/

2.Cum se pozitioneaza?Am citit pe forum mai multe pareri.Clar este ca cel din mijloc are stiftul care nu te lasa sa gresesti,cu conditia sa il pozitionezi cu inscrisul de p el spre capul pistonului.Cel de compresie (primul dinspre capul pistonului) se pozitioneaza cu fanta la 120 grade fata de stiftul canalului al doilea sau cu fanta in dreptul marcajului de pe canalul unde se introduce(acea adancitura)?
Segmentul de compresie dintr-o bucata(ca un arc) cum se pozitioneaza in canal, fata destiftul de pe canalul doi de exemplu ?Sau dupa alt reper?(de exemplu gaurile din piston si acea adancitura dintre gauri)

- http://img524.imageshack.us/i/picture0044k.jpg/
- http://img524.imageshack.us/i/picture0045v.jpg/
- http://img810.imageshack.us/i/picture0046x.jpg/ Cel cu stift e clar cum se monteaza. Ceilalti 2 ii pui la 120 grade. Atentie la segmentul de ungere, Goetze are segment de ungere din 3 bucati, decaleaza inelele, sa nu fie in linie fantele.
Spor la treaba. Nu am seg. de ungere din trei bucati.Se vad in foto.Segmentul de ungere la setul cromat este format dintr-un arc si doua inele ,dar inelele sunt prinse intre ele din fabrica. Atunci, prima fanta a segmentului de ungere(cea dinspre varful pistonului) sa fie in 120 de grade fata de cel de compresie, celalalt cum cade @cristiensen: pui segmentii pe canalele lor. Orientezi segmentul de compresie pe stift, segmentul de foc cu fanta la 120° intr-un sens si cel de ungere cu fanta 120° in celalalt sens, fata de segmentul de compresie. Ca sa bagi usor pistonul pe cilindru, poti folosi cu succes un "divais" fabricat dintr-o tabla rulata pe piston, la care ii indoi capetele sa o poti tine cu un patent. Tabla, sau presa pentru segmenti sa nu aiba deloc bavuri, sa nu zgarie segmentii sau pistoanele la introducere, si daca nu intra relativ usor, sa nu fortezi, mai bine o iei de la capat sa ungi segmentii/camasa cu ulei, daca vrei sa mearga usor de tot:) Se evita pozitionarea fantei segmentului de foc ,catre(in dreptul) supapelor de admisie sau evacuare.
O mare "smecherie" nespusa in cartea oltcitului,dar specificata in altele mai de seama!
Sunt convins ca meseriasii stiu ,dar au "omis" sa spuna Pentru segmentul 2,exista stift.
Pentru segmentul 1 exista semn,o degazare care nu strapunge pistonul.
Pentru segmentul 3 sa nu fie pe boltul de la biela.
Si asta e valabil pt orice motor orizontal
In plus:fantele segmentilor sa fie pozitionate in asa fel incit sa nu corerspunda cu lungimea maxima a fustei pistonului(pe ditrctia boltului de biela) ci pe pozitia cea mai scurta a fustei pistonului.
robertino a scris:Se evita pozitionarea fantei segmentului de foc ,catre(in dreptul) supapelor de admisie sau evacuare.
O mare "smecherie" nespusa in cartea oltcitului,dar specificata in altele mai de seama!
Sunt convins ca meseriasii stiu ,dar au "omis" sa spuna

Trebuie ca fantele segmentilor sa nu cada in dreptul bujiei Daca pica in dreptul bujiei, face calamina si ... buba. MARE!
Si uite asa, vom face un topic de zile mari
Hasule, pistoanele care se gasesc acum in comert sunt cam rebut, nu mai au semnu' ala pt segmentu' 1.
<-> Daca le luam pe TOATE asteea in considerare... unde mai punem sengmentii fratilor? La loc in cutie.
Segmentii se rotesc pe piston in timp, nu sunt batuti in cuie. Mai putin ala care are stift, evident. Altul e scopul evitarii supapelor nu calamina.Variatiile mari de presiune/depresiune din dreptul supapelor poate iti spun ceva.Daca nu-ti spun ,citeste o carte.
Un motor ce functioneaza corect "nu are dreptul" la calamina.Bujia este inevitabil la toate motoarele pe benzina mai aproape de supapa(supapele) de admisie.
Este normal ca segmentii de foc se rotesc, dar nu cu viteza luminii.
<-> OK.O sa ma hotarasc cand ii voi monta,tinand cont de sfaturile voastre.
cristi_s a scris:La loc in cutie.
Segmentii se rotesc pe piston in timp, nu sunt batuti in cuie. Mai putin ala care are stift, evident.


Asa stiam si eu. Cristi tu nu ai mai pus segmenti pe pistoane pana acum? eu stiu ca daca un segment se roteste pe piston in timpul functionarii , scade drastic puterea motorului si poate sa moara in sarcina .
deasemenea daca segmentii se rotesc si ajung fantele segmentilor sa se alinieze , este cam naspa. Personal nu am pus,dar mi-a pus altcineva pe vechea masina si nu am fosst de fata la montarea pe motor,insa acum ii montez singur. Ceva materiale de vazut , legat de montarea segmentilor :

http://img90.imageshack.us/i/montareasegmentiks8.jpg/
http://img89.imageshack.us/i/92779320wj2.jpg/
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community