Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Intrebari-Sfaturi Ambreiaj si anexe

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Problema sta in felul urmator:
Am cumparat recent un Oltena 12TRS.
Cand il pornesc ambreiaj&soc apoi o las sa se incalzeasca si cand las ambreiajul sireneaza.Daca il apas si il las face tot asa.Insa daca ii dau cate o pedala pasa-las apas-las zgomotul dispare.
Masina sta de aprox 1an pe loc si nu a fost pornit/miscata de atunci.
Care ar fi problema?
Sau facut depunderi pe placa de presiune ?
Sa subtiat discu de ambreiaj si e pe duca?
Rulmentul ar fi problema?
Sau mai bine zis toate 3.
Ps;dupa ce am facut o tura cu masina nu a mai sirenat,facut urat.
..Am cautat,m-am uitat pe toate paginile la Sectiunea Motor ,dar nu am gasit nimic despre probleme legate de ambreiaj. poate ramane rulmentul de presiune in contact cu placa,adica este reglat prost cablul de ambreiaj sau discul s-a uzat peste masura Normal ca daca te-ai uitat la "Motor" nu ai gasit nimic, ambreiajul tine de transmisie, care e mai jos pe pagina. Dupa mintea mea, e rulmentul de presiune varza sau discul de ambreiaj s-a lipit de volanta sau placa de presiune. Daca schimbarea treptelor se face dificil, cu caraieli sau fortari, e discul lipit. daca zumzaiutul creste odata cu turatia cand masina este pe liber , de la rulment se aude asa...
cristi_s a scris:Normal ca daca te-ai uitat la "Motor" nu ai gasit nimic, ambreiajul tine de transmisie, care e mai jos pe pagina. Dupa mintea mea, e rulmentul de presiune varza sau discul de ambreiaj s-a lipit de volanta sau placa de presiune. Daca schimbarea treptelor se face dificil, cu caraieli sau fortari, e discul lipit.

Imi cer scuze atunci.
Rog moderatorul sa mute sau sa faca cele necesare.
Imi cer scuze incaodata.
Cosmin nu zumzaie nimic ,sireneaza cum am scris mai sus.
Pe viitor o sa incerc sa schimb cablul de ambreiaj sa vedem ce face si daca nu desfac evacuarea &prinderile si trag motorul in fata si o iau pe rand rulment/placa/disc.
Multumesc de sfaturi pana acum. ca tu si stii deosebi zumzaitul de sirenat

e rulmentul de presiune 90%, e evident...ca doar ai scris mai sus ca dispare cand apesi pedala de ambreiaj.
nu are nici o treaba schimbatul cablului de ambreiaj. E bun si ala care il ai, doar sa ai reglata bine pedala de ambreiaj. Si la mine se aude ceva ciudat de cand a dat frigul,dar daca mestec putin la schimbator ,schimband treptele indiferent daca e sau nu pornit motorul sunetul dispare .
valib a scris:ca tu si stii deosebi zumzaitul de sirenat

e rulmentul de presiune 90%, e evident...ca doar ai scris mai sus ca dispare cand apesi pedala de ambreiaj.
nu are nici o treaba schimbatul cablului de ambreiaj. E bun si ala care il ai, doar sa ai reglata bine pedala de ambreiaj.

Acum e clara treaba.
Cel gri Pap zumzaie si verdea Aki sireneaza.
2xrulmenti si rezolvam problema.
Multumesc de ajutor Valib,Iulica,Cosmin,Cristi_s. sa nu cumva sa mergi cu rulmentul ala asa.

Eu asta am facut si rau mi-a parut dupa aia , mai ales ca era iarna si a trebuit sa chimb cutia de viteze , de mi-se lipeau cheile de mana.

Treaba a fost simpla, am plecat de acasa, si a trebuit sa tin masina din ambreiaj pe strada, dupa vre-o 2OO de metrii a inceput sa zumzaie rulmentul. Nu i-am dat mare importanta , mi-am zis ca n-are cum sa cada fix acu ... merge.... Am mers vre-o 1O km si incepuse sa decupleze greu , agata , imi caraia cand bagam in viteza. am lasat-o intr-o parcare , am umblat pe jos si cand sa plec acasa , iarasi , nu-mi mai decupla bine caraia ... fix dupa 1 km a trebuit sa franez la un sens giratoriu am amasat ambreiajul , am franat , am scos din viteza sa dai priritate , s-a eliberat sensul si cand sa bag in viteza , nu mai decupla deloc ambreiajul , venea unu din spate flashuri la greu , eu sa ii fac loc ca nebunu accelera , am bagat in viteza fortat , a troznit , a pleznit si asa a ramas . cu chiu cu vai am scos-o din viteza am impins-o pe marginea drumului si TAXI !

am dat jos motorul , rulmentul praf , l-am scos pe bucati , bile, camasi , sarme , pilitura ... ambreiajul nu avea nimic. am schimbat cutia , totul a mers , ambreiajul nu avea nimic. si de curiozitate am desfacut cutia veche sa vad ce are. trenul mobil , deraiase bucati , bucatele prin cutie , sincroane , dintisori ...

Asa ca mai bine te lipsesti de mers cu masina , decat sa muncesti aiurea dupa aceea !
COSMIN* a scris:sa nu cumva sa mergi cu rulmentul ala asa.

Eu asta am facut si rau mi-a parut dupa aia , mai ales ca era iarna si a trebuit sa chimb cutia de viteze , de mi-se lipeau cheile de mana.

Treaba a fost simpla, am plecat de acasa, si a trebuit sa tin masina din ambreiaj pe strada, dupa vre-o 2OO de metrii a inceput sa zumzaie rulmentul. Nu i-am dat mare importanta , mi-am zis ca n-are cum sa cada fix acu ... merge.... Am mers vre-o 1O km si incepuse sa decupleze greu , agata , imi caraia cand bagam in viteza. am lasat-o intr-o parcare , am umblat pe jos si cand sa plec acasa , iarasi , nu-mi mai decupla bine caraia ... fix dupa 1 km a trebuit sa franez la un sens giratoriu am amasat ambreiajul , am franat , am scos din viteza sa dai priritate , s-a eliberat sensul si cand sa bag in viteza , nu mai decupla deloc ambreiajul , venea unu din spate flashuri la greu , eu sa ii fac loc ca nebunu accelera , am bagat in viteza fortat , a troznit , a pleznit si asa a ramas . cu chiu cu vai am scos-o din viteza am impins-o pe marginea drumului si TAXI !

am dat jos motorul , rulmentul praf , l-am scos pe bucati , bile, camasi , sarme , pilitura ... ambreiajul nu avea nimic. am schimbat cutia , totul a mers , ambreiajul nu avea nimic. si de curiozitate am desfacut cutia veche sa vad ce are. trenul mobil , deraiase bucati , bucatele prin cutie , sincroane , dintisori ...

Asa ca mai bine te lipsesti de mers cu masina , decat sa muncesti aiurea dupa aceea !

Zamzaie de ceva mai multa vreme.
Cand a inceput sa faca sunetul acelas am consultat un prieten care se stie cu Oltcitul si a zis ca inca e ok sa nu imi fac probleme.
Oricum momentan masina sta in garaj Pap-ul pana la topirea zapezi si atunci credca voi demonta si schimba rulmentul.
Multumesc de atentionare Cosmin. Poate sa fie numai de la rulmenti, si aia din cutie pot face urat pe vremea asta, mai ales daca au parte de un ulei exceptional;
Mie dimineata imi urla rulmentii de la distributie(is de-aia romanesti, noi la data cand a fost fabricata masina), rulmentul de presiune la fel urla cand apas ambreiajul, si cutia scoate zgomote, dar dupa ce se incalzeste motorul si cutia totul revine la normal...cel mai probabil e vaselina de la Mos Craciun cu care au fost echipati rulmentii romanesti Slabesti cablul de ambriaj la maxim . In felul asta sigur nu-ti mai atinge placa de presiune . Daca si atunci zumzaie este din placa , arcurile sau chiar soarele fisurat .
Rulmentul de presiune se pune in miscare rotativa numai cand atinge placa . Ca sa nu mai deschid alt topic pt o intrebare, o sa intreb aici, stie cineva cate kg are o volanta de 1.3?daca nu precis, macar cu aproximatie... multumesc Cam 13 kg. E putin mai grea decat cea de 1.1 . Pt moderatori:

Topicul ar trebui mutat de la MOTOR la Transmisie, Suspensie, Directie S-a facut! Multumesc! Multumesc pt raspuns. Am o intrebare legate de ferodou pentru ambreiaj.
Am cumparat 2seturi de ferodouri de pe un alt forum si sunt cam subtirele comparativ cu cele de dacia.Nu au nici gauri date pentru niturile de prindere.
Merita sa ma chinui cu ele sa le montez sau doar imi pierd vreme cu ele?
Poze cu dansele: http://img710.imageshack.us/i/dsc06692y.jpg/
http://img253.imageshack.us/i/dsc06693v.jpg/ Chestia cu ferodourile e tiganie romaneasca... Ambreiajul cand il schimbi, schimbi atat discul, cat si placa, rulmentul... asta cel putin la oltcit, ca sa iasa ceva bun....
Un mecanic d'al lu unchimiu ii schimbase odata ferodourile. dar arcurile discului erau prea obosite, rulmentul si placa la fel.. si era aproape imposibil de mers cu ea.. merge si doar ferodourile cu conditia ca discul sa nu fie stramb si arcurile sa fie fixe in locasul lor ,si foarte impotant sa fie puse de cineva care se pricepe . este posibil ca o volanta de trs sa aiba 8-9 kg?
armandot55 a scris:este posibil ca o volanta de trs sa aiba 8-9 kg?
Cu sau fara coroana ? cu...cum o desfaci din alea 6 suruburi si o dai jos...am puso pe cantar si avea 8.5 kg cam asa... si m-am speriat ca am vazut ca tre sa aiba 12-13... atat trebuie sa aibe nu 13 kile
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community