Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Filtru de aer sport in carcasa de oltcit
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Vezi ca exista un topic pe forum in care s-a discutat de montarea unei rezistente electrice pentru incalzit aerul, poate te ajuta. Sunt pareri pro si contra, nu a facut nimeni practic. Multumesc Stonebone , am citit acum ceva timp topicul respectiv , de acolo mi-a si venit ideea de-a monitoriza temperatura aerului din fata carburatorului (si poate si cea din camera de amestec ).

De curand mi-am cumparat un fan controler cu 4 senzori de temperatura si afisaj digital de la Scyte ( model Kaze Master KM01-SL) si vreau sa-i dau de lucru. Am de monitorizat temperatura uleiului langa filtrul de ulei , temperatura exterioara , temperatura aerului inainte de carburator + ce-mi mai trece prin cap pt ultimul senzor.
Dupa o perioada de acumulari de date despre temperatura aerului din admisie voi face sigur o modificare daca voi considera ca e necesara.

Am mai spus-o si alta data : mai multe modificari utile si nu neaparat scumpe pot duce si la economii de carburant si la cresteri de confort...si oricum chef de experimente am , sunt complet deschis catre idei noi , bani sunt , timp nu prea este in ecuatie , dar ma stradui sa fac rost ....
scorpion a scris:... mi-a si venit ideea de-a monitoriza temperatura aerului din fata carburatorului (si poate si cea din camera de amestec ).
Monitorizarea este facuta de la pornirea motorului de termostatul din carcasa filtrului de aer.

Rezistenta electrica ( resoul ) il poti monta pe tubul de legatura dintre galeria de evacuar si carcasa filtrului de aer. Laurentiu , stiu ca exista acel reglaj automat efectuat de termostat dar chiar sunt curios ce temperaturi se inregistreaza in "gatul de lebada" inaintea carburatorului. Cred ca voi pune un senzor de temperatura acolo si-mi trag niste date , sa vad daca e necesara vreo imbunatatire ( rezistenta de incalzire....orice altceva...) .
In general stiu ca simplitatea e de aur , dar nu am o incredere deosebita in capsula aia termostatica , asa c-o s-o spionez putin...

Acum revenind la filtrul de aer : sunt inca in cercetari ochiometrice pt realizarea unei flanse de adaptare de la ovalul original al deschiderii pt filtru la rotund....

Mai nou ma bate si gandul unei adaptari gen "oblonul lui Mosulik" pt c-a dat frigu' si ajunge greu la 80Grade de acasa pana la job...
scorpion a scris:Mai nou ma bate si gandul unei adaptari gen "oblonul lui Mosulik" pt c-a dat frigu' si ajunge greu la 80Grade de acasa pana la job...
Poti prelungi calandrul cu 10 cm; poti astupa cu scoch gaurile din spoiler si din bara de protectie (polistiren expandat). Ai perfecta dreptate , DAR acum 3 saptamani am fost in zona Bran si-am facut cateva drumuri Bran-Busteni prin Paraul Rece. Am fost in situatia ca la ora 19:30 sus pe serpentine sa-mi ajunga motorul la 52Grade !!! , iar ghinionul facea ca ecranul calandru sa fie in Bucuresti pe balcon , deci ecranul e ok ca solutie generala , dar pt confort se impune o automatizare , ceva mai bun si fie autoreglabil fie reglabil din masina... din mers !
Nu de alta dar cand s-a racit motorul simt cum trage mai greu si cel putin teoretic consuma mai mult , so : dispozitiv cu jaluzele verticale sau orizontale !
scorpion a scris:ecranul calandru sa fie in Bucuresti pe balcon
Calandrul, la mine, nu paraseste masina. Este pus tot timpul in compartimentul motorului, agatat de sirma care mentine inchis filtrul de aer . El poate fi folosit si in alte scopuri - foi pt carbunii din gratar .
Calandrul, la mine, nu paraseste masina. Este pus tot timpul in compartimentul motorului, agatat de sirma care mentine inchis filtrul de aer . El poate fi folosit si in alte scopuri - foi pt carbunii din gratar .

eu il tineam prin portbagaj si m-a incurcat destul cand incercam sa stivuiesc bagaje pe acolo la plecarea la munte..... de aia l-am lasat acasa ca sa nu-l rup cu vreo ladita ! Da nu mai fac, de acum il pun si eu in compartimentul motor....
Multumesc pt sfat ! Io-l am sub scaun Si nu comenteaza, sta bine:) Pe partea dreapta deasupra manivelei sprijinit pe filtru de aer si far sta cel mai bine fara sa deranjeze nimic . Asa sta la mine permanent sa fie de folos ca doar de aia este conceput Sa revenim la topic : aseara mi-am facut timp de mestereala si-am montat filtrul K&N RC 3180 , pe carcasa de plastic de filtru de aer de 1300.
Am facut o flansa din tabla de 0,5mm , cu decupatura rotunda centrala de 96mm diametru ,
- am prins-o de jur imprejur cu 8 suruburi scurte ,
- am taiat cu pistolul de lipit plasticul care-mi obtura gaura , cu flansa de tabla fixata , ca sa nu gresesc
- finisat suprafata interioara a gaurii pt filtru cu smirghel fin
- am introdus filtrul prin presase in decupatura din flansa ,
- am bagat un dop de pluta in teava exterioara de la filtru K&N
si cand am pus capacul de plastic de la carcasa filtrului l-am imobilizat in interior prin presare.
Sta perfect , se poate scoate fara efort sau scule pt curatare... si mai ales NU se vede nimic schimbat la cutia filtrului !

Primele impresii :
- s-a schimbat putin sunetul motorului : este mai grav , putin mai pe joase ,
- tine relantiul singur de la o temperatura mai joasa , cam cu 8 Grade , adica la acest motor , am scazut de la 50G la 41-42G cand pot baga socul complet iar motorul sa mearga rotund fara balbaieli...
- depresiunea pe admisie , s-a micsorat putin in timpul functionarii , adica am pierdut putina : de la -0,62 la ralanti acum sta la -0,59 bar , similar in mers...
- masina merge mai bine si motorul suna mai rotund. Pe o scara de la 1 la 10 , zic ca imbunatatirea este cam de 4.

Urmeaza sa-mi descarc pozele din telefonul mobil si sa urc si niste poze pt exemplificare.

Pe ansamblu merita din tot sufletul , pt ca-i genul de upgrade care ramane pe masina pana la "final" , cum ar fi o aprindere electronica in locul celei clasice cu platina.... si chestii de genul asta.
Cam scump dar merita.
Sa nu incepeti cu caii putere pt ca n-am bani de dynotest , dar pot afirma ca masina este mai nervoasa decat inainte. Era de asteptat sa fie mai agila ,filtrul vechi asa-i ca era negru?Eu am bagat filtrul meu la spalat cu apa calda si detergent,a ieist o negreala urata din el si cand s-a uscat l-am montat,dar eram grabit si nu am dat o cheie sa vad cum merge.Dupa vreo 2 zile am facut primul drum cu filtru curat si era vizibil mult mai sprintena.Eu zic ca a ta e mai nervoasa acum pentru ca in primul rand abia acum are pe unde sa intre aerul necesar si in al doilea rand ca e sport.Sa pui si poze! pai asta e si ideea cu filtrul sport,sa treaca mai mult aer,nu cred ca exista filtru sport care sa fie identic cu cel original
exista filtre sport care se pot monta in carcasa originala de plastic,desigur nu exista pentru oltcit.dar se poate adapta
scorpioane fa un drum lung noaptea,la 0 grade si spune-mi cum se comporta
p.s. daca pui gpl poti sa-ti iei adio de la filtrul sport,ca nu merge deloc bine uite : duminica viitoare fac vreo 450km -> Bucuresti - Drajna si prin zona.
In primul rand am sa observ consumul pt ca la plecare imi fac plinul intotdeauna , apoi am sa vad cum se tine pe sosea la viteze mai mari. din pacate nu prea mari pt ca nu depasesc in mod deliberat 2800rot/min decat pt scurt timp , pt ca am o problema mecanica care-mi produce vibratii mari , si-mi rupe sufletul ...
Acasa am sa descarc pozele cu adaptarea , dar in principiu cand totul a fost gata nimic nu indica inlocuirea , pt ca eu n-am spart ca si Burcea ,carcasa de plastic ca sa scot teava de metal din capatul filtrului. salut

As avea si eu o intrebare: care sunt avantajele si dezavantajele unui filtru sport montat pe motorul de oltcit? Problema cu filtrul sport este ca va trebui schimbat/curatat mai des, patria asta a noastra are praf pe sosele de zici ca e o balastiera gigantica.
varutzu a scris:salut

As avea si eu o intrebare: care sunt avantajele si dezavantajele unui filtru sport montat pe motorul de oltcit?

Te costa prea mult la cate avantaje ai pe sosea romaneasca .
Cristip1970 a scris:
Te costa prea mult la cate avantaje ai pe sosea .

Cu asta sunt de acord
Sa nu credeti ca doar noi avem praf, nunu ce ziceti de filtru de aer de motocicleta cu ulei ? Legat de :

As avea si eu o intrebare: care sunt avantajele si dezavantajele unui filtru sport montat pe motorul de oltcit


+ filtrare mai buna fata de filtrul standard de Oltcit
+ se curata cand vrei tu folosind un kit de curatare-ungere facut de ei care nu-i scump (vreo 40-50lei si faci cu el vreo 20 de "refaceri")
+ il folosesti pana casezi masina
+ se schimba sunetul motorului putin ( suna mai grav , pe joase )
+ masina devine putin mai vioaie
- mult mai scump (vreo 280-300lei) fata de filtrul standard
- uzinarea carcasei de plastic a filtrului (putina indemanare si rabdare...)
- daca-l pui ascuns in carcasa de plastic (cum am facut eu si Burcea ) nu fluiera nimeni admirativ cand ridici capota ...
- iti mareste pretul masinii poate prea putin justificat

nu-mi mai trece nimic prin cap... sorry
Daca ai vreo 300 de lei de stricat : pune-ti ! N-o sa-ti para rau decat de suma , efecte pozitive exista , dar fiecare decide pt buzunarul lui !
Eu sunt multumit ! Bre pan la urma cum ati ingramadit filtru sport in tulumba de oltean?Eu am unul ceva de genul asta doar ca e din cauciuc in loc de metalul ala si elementul filtrant e rosiatic http://www.shr-motors.ro/upload/images_produse/filtru_aer_sport_42mm_12_53_10.JPG bre...
daca citeai topicul, observai ca e un filtru de aer sport, care incape la fix in carcasa filtrului de aer de oltcit.

pentru ceea ce ai tu...nu se poate pune in carcasa originala.
Iti trebuie o teava care sa o prinzi de gatul de lebada...si cu ajutorul tevii orientezi filtrul de aer cat mai in fata...ca sa isi traga aer rece Am citit topicul dar...aici cel mai mult e vorba de o cearta de 3 cai si o roaba ,am vazut si filtrul ala careincape la fix,am intrebat poate totusi a bagat cineva si unul conic.Al meu e pus pese carburator,legatura intre ele este doar gatul de lebda,dar dupa un drum prin oras e destul de cald filtrul Am cumparat si eu la inceput un filtru conic de la K&N (pe care-l tin bine mersi in cutie , la fel de nou ca-n ziua cand l-am luat ), am cautat un adaptor elegant din cauciuc , n-am gasit ceva sa-mi placa si apoi am revenit la ganduri mai normale cu modelul pe care l-a gasit Cristi Burcea. Acel model intra perfect si NU se vede din exterior. Am castigat cateva pariuri cu "cunoscatori" care spuneau ca n-ai cum sa pui filtru de la K&N pe Oltcit ca nu s-a facut pt masina asta niciun model. Apoi cand dadeam capacul filtrului de aer jos si le aratam capacul nichelat al filtrului pe care se vedea de la o posta K&N , facea toti banii sa le vezi fata.....
Intr-un cuvant : am mers mai mult de 5.000km cu modelul asta de filtru si sunt foarte multumit de el.
Unul diferit ca forma va necesita alt set de adaptari ( cum este cel conic de care zicea Bytzu1 ) Nu vi se infunda carburiciul mai des cu filtrul sport?
Eu am un panou K&N pe cutia filtrului normal,cel mai neplacut a fost cand am mers pe drum cu pietris (aprox 40 km) si nu imi mai statea relantiul decat peste 1500 de ture cu socul tras...in rest e ok. daca-l pui in lumina se mai vad fascicule care trec prin el.
Plus ca astea sport se uleiaza la intervale de timp/km . Eu le tin pe amandoua in masina si le schimb cum am chef,ba imi vine sa il pun pe ala sport ca vreau sunet tare si raspuns mai bun la acceleratie ,pe urma imi amintesc cat m-am chinui si am schimbat toata evacuarea din fata pana in spate ,fara gauri/fisuri,doar sa fie mai silentioasa si trec inapoi la filtrul original si tot asa .Cateodata se infunda carburatorul exact dupa ce fac rocada intre filtre,probabil il montez cu tot cu scame sau ceva,da trece repede
Ar fi interesant un sistem adaptat si la apasarea unui buton "Race" sa mute pe filtrul sport da..dar asa ramai cu 2 filtre..o ingramadeala inutila Nu am avut in viata Oltcitului meu probleme cu infundatul carburatorului. Am avut la primul : rezervor + pompa de benzina + carburator noi si intotdeauna am schimbat ambele filtre de benzina odata cu schimbul de ulei. Am folosit un filtru de plastic in spate la roata si un filtru de Matiz (de injectie) din metal inainte de pompa de benzina , in compartimentul motor.
Nu am avut probleme de infundat (si eu merg si pe la tara prin praf adevarat , din ala care dupa de depaseste 5mm cade singur de pe haion... ) chiar cand am folosit filtrul RO din hartie. Cu K&N nu am sesizat alte probleme inafara de un sunet mai grav si mai placut al motorului si o sprinteneala suplimentara.
Nu-ti fa probleme cu murdaritul filtrului pt ca se curata ca-n reclame : dai cu un spay de curatare , lasi cateva minute , apoi la clatirea cu apa calda FARA PRESIUNE curge literalmente tot jegul jos !!! Apoi dupa ce se usuca natural , NU SE SUFLA CU AER COMPRIMAT , pui mana pe spray-ul cu ulei din kitul de la ei si dai pe filtru pana il faci uniform rosu si gata :ai filtru nou !
Eu il curatam cam la 2.000-3.000km functie de gradul de imbacsire... A trecut aproape 1 an de la ultima mea postare pe topicul asta , culmea-i ca intre timp am cumparat filtrul K&N de la CristiBurcea68 si acum detin unul in carcasa Fr .
Filtrul K&N de la Loganul de care spuneam la un moment dat ( al unui coleg de munca ) a ajuns la 65.000km intre timp. La fel si Fordul Focus a mai adaugat vreo 15.000km si amandoi sunt super multumiti. Nici de-al dracu' nu cred ca-i efect placebo.
Cred ca anul asta am o sansa sa ma dau din nou cu motorul si poate dau o fuga la United Motors din Bucuresti sa-mi fac un dynotest cu si fara filtrul "hulit" pe Kawasaki. Oricum sunt destule dynoteste pe net cu motociclete inainte si dupa montarea unui filtru K&N care v-ar putea da de gandit. Te felicit pentru masina ta,Scorpion!!Si te asteptam cu rezultatele de la dynotest!
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
Pagina 4 din 4
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community