Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Mult fum alb

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Daca acest lucru a mai fost discutat pe forum, rog frumos moderatorul sa stearga acest topic. Mentionez ca am cautat dar nu am gasit nimic legat de aceasta problema.

Dupa ce am schimbat filtrul de benzina, si am pornit motorul (cu socul tras pana la refuz), in spate s-a facut o perdea de fum alb de muream de rusine. Acest lucru mi se intampla doar cand filtrul de benzina e nou, caci dupa o perioada nu mai scoate deloc fum alb. Eu ma gandesc ca o fi amestecul carburant imbogatit foarte mult.
Ce parere aveti!?
Multumesc anticipat!!! Bogat nu e, ca atunci aveai mult fum negru.
Condens pe caldura asta cam greu... Eu mizez pe ceva ulei de motor ars, ca numai ala face perdea de fum. Sa nu fie doar o coincidenta treaba cu filtrul de benzina.
gyorgyoda a scris:Dupa ce am schimbat filtrul de benzina, si am pornit motorul (cu socul tras pana la refuz), in spate s-a facut o perdea de fum alb ...
Dupa atita umezeala si ploi, caldura din toba mai "emite" si condens. Haidi breee... Nicio masina din lumea asta nu emite condens cand sunt 30 de grade afar' !!
pupa a scris:Haidi breee... Nicio masina din lumea asta nu emite condens cand sunt 30 de grade afar' !!
Daca omul vede bine ca e fum ALB si nu un fum cu tenta de ALBASTRU.
La cita aparaie a strins Bucurestiul in ultima vreme ............ va deveni in curind a doua Venetie. am vazut o data pe discovery, la emisiunea aia cu Ed China, sau cum are numele, luase o masina si scotea o tona de fum, si pana la urma era de la maneta schimbatorului de viteze. Ce legatura avea aia cu fumul? Poate si la el, e de la altceva
edy99 a scris:...o masina si scotea o tona de fum...Poate si la el, e de la altceva
Uite si la mine, daca merg pe distante destul de scurte (2-3 km) si la temperaturi destul de ridicate (27-29 gr.C), cind ajung la destinatie, am teava de esapament uda => formare de condens in toba. Apa in toba finala. Chiar daca se face condens nu se vede fumul imediat dupa pornire, dureaza un timp. Poate din cauza ca a stat masina intr-o parte(daca ai ridicat-o pe cric cand ai schimbat filtru). Io am patit asa cand am parcat masina cu o parte pe bordura, dupa ce am pornit-o a scos un fum mai rau ca la trabant.


edy99 a scris:am vazut o data pe discovery, la emisiunea aia cu Ed China, sau cum are numele, luase o masina si scotea o tona de fum, si pana la urma era de la maneta schimbatorului de viteze. Ce legatura avea aia cu fumul? Poate si la el, e de la altceva


Poate era de vant? Tu crezi tot ce zic aia la tv. Au avut niste explicatii de-a dreptu hilare in unele episoade. Ieri seara, pe la ora 8 am coborat sa o pornesc. Am pornit-o frumos, cu socul tras, a mai dat putin fum alb, iar pe masura se incalzea, am impins socul aproape de maxim, la relanti (900-1000 rpm), nu scotea deloc fum, dar daca o acceleram, de la 3000 rpm in sus, dadea iar fum alb, iar daca o lasam la relanti, nici vorba de fum alb.

Poate fi si de la faptul ca uleiul e diluat cu benzina? Dar, fumul n-ar fi trebuit sa fie albastru, in acest caz? Sau poate e dereglat carburatorul? Sau, pur si simplu, e motorul rece!? Desi, tind ai dau dreptate lui Pupa, ca nu poate fi vorba de condens la 30 gr. C afara.

Cand era socul inca tras (cam 1cm ), am scos furtunul de la capsula de dezinecare si motorul se tura, dar nici vorba sa se opreasca. Dar daca impingeam socul la fund, murea motorul. Din aceasta cauza, tind sa cred ca vinovat e carburatorul. Mi s-a mai intamplat iarasi sa creeze o perdea de fum alb. Carburatorul este bine reglat, pe partea de aprindere totul este in regula, mai putin fisa de la cilindrul 4 care se rupsese de invelisul metalic. Se pare ca sursa problemei fumului alb sa fi fost aceasta fisa, deoarece dupa ce am fixat-o nici urma de fum alb la orice turatie (nici macar un firicel de fum la 5000-6000 rpm). E condens ăla măi băiete.
Ți s-a uscat toba la pornirea anterioară Fumul alb, de obicei, inseamna condens dupa cum bine ai spus si tu. Dar, in cazul meu, a fost o intamplare tare ciudata, deoarece mi s-a intamplat o singura data dar lata (practic se facuse ceata). Dupa ce am remediat problema a pornit frumos, fara pic de fum la orice turatie. Motorul nu era foarte rece cand s-a intamplat ,,minunea'.
Este extrem de ciudat ce s-a intamplat, dar eu alta explicatie nu gasesc. sa nu confunzi aburul (fumul alb) cu fumul alb-cenusiu de oloi, se intampla
rabbitdani a scris:...alb-cenusiu de oloi...
"Alb-cenusiu" e inceput de amestec bogat (reglaj de carburatie).
Albastrui e inceput de consum de ulei.
Aburul e ALB. Fumul albastrui, de la ulei, lasa dara/ceata dupa masina. Persista.
Aburul, de la condens, dispare repede / foarte repede. Multumesc frumos pentru lamuriri!
Se prea poate sa fi fost alb-cenusiu, dar cat de tare m-am speriat sa fi vazut alb. Dupa cum bine a spus un co-forumist se intampla sa se confunde unul cu altul.
Cred ca amestecul este usor imbogatit.
Tot ceea ce pot spera este sa nu mi se mai intample inca o data. Nu cumva întâmplarea era pe ploaie sau imediat după? Sincer sa fiu, nu mai stiu (am uitat de la mana pana la gura). Dar, parca, peste noapte a dat cativa stropi de ploaie, iar dimineata, parca, a fost frig si innorat.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community