Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Coltul pasionatilor de... zbor
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Cafenea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
http://www.youtube.com/watch?v=YA62KSyVoDs&feature=related pasionat de amandoua
http://www.youtube.com/watch?v=1SmkC7GzqXw&feature=related Ceea ce ai pus tu acolo e o revelație de-a mea de cînd am descoperit și înțeles motorul de Oltcit... poate într-un viitor.... http://www.youtube.com/watch?v=O4owR0j5CVY&feature=related
iar aici zbor de test . Sincer cred ca este o reusita mai ales a motorului Citroen . Imediat dupa revolutie s-a construit un motodeltaplan cu motor de oltcit. o sa ma interesez care au fost modificarile si va relatez ! E posibil asa ceva ???????
http://www.youtube.com/watch?v=j_ablA1b1_M&feature=related NU
Și se vede clar că c*c*toi de făcătură e. Asta de fapt e o racheta trasa de pe un submarin. Au taiat racheta si au pus ceea ce pare un suhoi 27

Cat despre motorul de oltcit e acceptabil daca nu ai bani de un rotax....
Dar are destule dezavantaje - putere specifica mica (adica e prea greu la cati cai produce), nu are dubla aprindere, e cam voluminos si va opune rezistenta mare la inaintare...si f important: NU este si NU va fi omologat ca motor de aviatie! (decat cu cheltuieli imense)

Acum o sa imi sariti in cap...dar asa stau lucrurile.

Nu ma pricep la legislatia privind aparatele ultrausoare dar cred ca ai voie sa iti montezi motorul care il vrei (in speta de oltcit) insa nu ai voie sa faci zbor comercial, decat in scopuri private E destul de greu (daca nu imposibil) de schimbat domeniul de aplicatie al unui motor. Caracteristicile principale ale fiecarui motor, sunt dezvoltate pentru o aplicatie anume.

Parapantistii din BM, au construit o motoparapanta triciclu, cu un motor de trabant modificat. Chiar daca teoretic (in mare parte si practic) motorul respecta cerintele, nu a fost suficient. Au ramas "mici" dezavantaje, care faceau zborul suficient de periculos, ca proiectul sa fie abandonat. Ca sa se apropie suficient de caracteristicile unui motor dedicat/proiectat pentru zbor, necesita munca si cheltuieli, incat sa merite sa pui bani de o parte si sa cumperi "the real shit"(chiar la mana a doua) www.sdplanes.com

Pe mine m-a fascinat site-ul asta . avioane ultrausoare cu motor de trabant . Oare cat de greu o fi sa construiesti asa ceva ?
http://www.youtube.com/watch?v=ZKOrmETgMkM

Si culmea, ce te faci daca se defecteaza motorul cand esti in aer ?
COSMIN* a scris:
Si culmea, ce te faci daca se defecteaza motorul cand esti in aer ?


Iti faci cruce si aia e. Buna asta mai Cristi ... dar cruce tine loc de parasuta , sau te ajuta la planat ? nu , da mori impacat Acuma serios vorbind, cam tot ce e cu propulsie cu elice are ceva portanta si fara motor. Nu e ca la supersonice sau la elicoptere, daca s-a oprit turbina / elicea esti cam pa. La astea usoare cred ca e problema mai mare viteza vantului decat motorul. deja imi doresc un avion deasta
nu-mi trebuie decat un motor de trabi , cuie si ceva lemne
cristi_s a scris:
COSMIN* a scris:
Si culmea, ce te faci daca se defecteaza motorul cand esti in aer ?


Iti faci cruce si aia e.


Io zic ca mai bine iti vezi de pilotat in continuare, pana la primul loc bun pentru aterizat in siguranta. Chestiile astea planeaza bine merci si fara motor

Inca nu am vazut pe nimeni zburand ajutorul crucilor, mozolitului de icoane sau moaste Din contra... cred ca distrag atentia si ingreuneaza utilaju' Off-topic: La scoala de pilotaj (auto) cineva a pus o intrebare stupida: "si daca scapi masina in decor ce faci?" Raspunsul profesorului (Stefan Vasile) a fost prompt: "Ce dracu' sa faci, strangi din dinti si astepti sa se opreasca"
COSMIN* a scris:Si culmea, ce te faci daca se defecteaza motorul cand esti in aer ?


Odata aflat intr-o prabusire trebuie sa incerci sa zbori cat mai mult

COSMIN* a scris:deja imi doresc un avion deasta
nu-mi trebuie decat un motor de trabi , cuie si ceva lemne


O vizita la Bricostore si avem necesarul de material

talash a scris:Off-topic: La scoala de pilotaj (auto) cineva a pus o intrebare stupida: "si daca scapi masina in decor ce faci?" Raspunsul profesorului (Stefan Vasile) a fost prompt: "Ce dracu' sa faci, strangi din dinti si astepti sa se opreasca"


Intrebare pusa de mine:

I: Ce faci daca decolezi si iti dai seama ca e prea tarziu sa intrerupi si prea devreme sa treci peste casele ce se profileaza in fata ta
R: Incepi sa tragi de mansa si strangi din cur sa treci peste ele

De aia e bine sa inveti din greselile altora, ca nu poti trai destul sa le faci tu pe toate cred ca daca te apuci de zbor , o sa incerci pe camp , loc viran cat vezi cu ochii , sa nu fie obstacol in care sa te poti infige
jgr1001 a scris:Cat despre motorul de oltcit e acceptabil daca nu ai bani de un rotax....

Da . Cat de vioi sa fi sa desfunzi repede carburatorul la 5000 m ? . Si dupa aia sa te gandesti... hm... o fi totusi vreo fisa, vreo bujie naspa, poate e delcoul, sau o fi de la platina... cred ca am ajuns foarte aproape de sol... ce cartier frumos... si cat de repede se maresc casele... zici ca esti pe Google Earth... .
Si sa nu uitam ca te prinde o rafala de ploaie si intra apa la delcou...
COSMIN* a scris:cred ca daca te apuci de zbor , o sa incerci pe camp , loc viran cat vezi cu ochii , sa nu fie obstacol in care sa te poti infige


Asa ceva exista doar teoretic Pe cand esti in aer, aproape de sol, peste tot vezi doar copaci, tractoare, cosasi, santzuri si bolovani Chiar daca locu' ala l-ai filat cand ai trecut pe jos pe acolo si era liber.

In plus, toate obiectele solide capata camp gravitational considerabil. Daca pe o raza de 100m exista un copac, din 10 incercari, te incurca de cel putin 8 ori

Daca 10 parapantisti calculeaza ca zburand drept nu ai cum sa ajungi mai departe de locul de aterizare ochit(ala mare, fara obstacole), tu, ca incepator, SIGUR vei reusi sa treci peste, la o altitudine de zeci de metri atunci zbor pe cursul dunarii, macar cad pe ceva moale
COSMIN* a scris:atunci zbor pe cursul dunarii, macar cad pe ceva moale


... de exemplu o barja cu carbuni sau un vaporas de agrement.

Off topic: stiti ce este barja? E pasarea care aduce copii in Brazilia. sau o camera de tractor , dar deja o dam offtopic

ps : daca ii aduce din brazilia si ii zice barja , inseamna ca au alt pigment si ii lasa aici la mine in cartier , cum ii zice eek , Mexic

Deci trebuie sa vanez barje

Later edit : nu suntem chiar offtopic , ca si barjele zboara Una e sa zbori si alta sa sari de jos in sus ... tot la inaltime te situezi la un moment dat si aterizarea tot in cadere este dar trebuie sa-ti pilotezi partea dorsala sa n-o izbesti prea dur de pamant
EEK! a scris:
jgr1001 a scris:Cat despre motorul de oltcit e acceptabil daca nu ai bani de un rotax....

Da . Cat de vioi sa fi sa desfunzi repede carburatorul la 5000 m ? . Si dupa aia sa te gandesti... hm... o fi totusi vreo fisa, vreo bujie naspa, poate e delcoul, sau o fi de la platina... cred ca am ajuns foarte aproape de sol... ce cartier frumos... si cat de repede se maresc casele... zici ca esti pe Google Earth... .
Si sa nu uitam ca te prinde o rafala de ploaie si intra apa la delcou...


De aia am zis ca e acceptabil - in masura in care accepti si tu riscul

Sunt destui care au pus motor auto pe aeronave ultrausoare pt ca un motor de aviatie este f scump.
De ex un rotax de 100 CP trece binisor de 10 mii euro....si la SH tot dai o avere Demonstratii aeriene 2011:

28 mai - Strejnic
http://romanian-spotters.forumer.ro/t5678-strejnic-ploiesti-miting-aerian

4 iunie - Clinceni
http://romanian-spotters.forumer.ro/t5374-transilvaero-show-2011-4-iunie-aerodromul-clinceni

8 iunie - Mihail Kogalniceanu (constanta) vin USAF Thunderbirds
http://romanian-spotters.forumer.ro/t5256p25-thunderbirds-la-constanta-in-2011
Initial a fost programat la Baneasa dar s-a schimbat.

Ar mai fi la Otopeni in iulie si la Tg Mures in august
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Cafenea Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5
Pagina 5 din 5
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community