Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Rulmenti cu ace brat inferior

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Am luat 4 rulmenti pt ca trebuie sa-i schimb la bratul inferior dreapta,
insa m-am uitat atent la ei si au pe o parte marginea(buza) mai ingusta pt ca bratul inferior sa nu atinga de ea dar pe cealalta parte are marginea mai mare si axul bratului inferior va fi mancat; Nu inteleg cum se pot monta 4 rulmenti fara sa se produca santuri pe ax...
Cu 2 rulmenti m-am prins ca se monteaza in extremitatile axului si cu marginea mai mare in exterior (unde rulmentul are si o garnitura de cauciuc) . Precizez ca rulmentii sunt romanesti : URB RHNA 374422 RS
Andrei a scris: axul bratului inferior va fi mancat; Nu inteleg cum se pot monta 4 rulmenti fara sa se produca santuri pe ax...
Perechea de rulmenti o montezi "fata in fata" ( garnitura cauciuc-buza mica-buza mica-garnitura cauciuc). Capacul de protectie al tubului in care intra axul bratului inferior, are o garnitura de cauciuc + inca un "tub" de cauciuc ce va fi tras peste umarul interior al capacului.

Perechea de rulmenti, ca latime, intra perfect pe capetele tubului pina in zona unde acesta se ingusteaza. dacă tot te-ai apucat de treabă ,fă-o ca lumea:pune 4 (sau măcar 3 ) rulmenți la un braț. Urmeaza sa umblu si eu la rulmenti cu ace.Am 3 rulmenti sa vad cum mai fac rost de unu.Iti trebuie ceva scule mai speciale pentru aceasta operatie? Roaga-te sa poti sa desfaci cele 4 suruburi cu imbus...daca le-ai desfacut p'alea restu e floare la ureche Mda, suruburile alea sunt cel mai greu de desfacut. Cel mai usor si sigur se desfac cu cheie de genul asteia: http://www.drapertools.com/b2c/B2CITMDSP.pgm?task=showbigpic&PP_skmno=55642 Nu mai stiu exact dimenisunea.

Se gaseste si la bucata prin Praktiker sau magazine de genul. Daca ai drum prin Brasov, iti imprumut eu una, ca tot trebuie sa iti mai dau maruntisurile alea.

In rest, daca reusesti sa scoti pivotul din fuzeta, restul e relativ simplu, nu iti trebuie scule speciale.

In schimb, daca umblii acolo, ar fi bine sa ai noi garniturile de praf ale rulmentior, cine stie in ce stare sunt.
cristi_s a scris:Mda, suruburile alea sunt cel mai greu de desfacut. Cel mai usor si sigur se desfac cu cheie de genul asteia: http://www.drapertools.com/b2c/B2CITMDSP.pgm?task=showbigpic&PP_skmno=55642 Nu mai stiu exact dimenisunea.

Imbus de 6. Inainte de a incerca sa le desfaci, e bine sa le ciocanesti putin in cap si sa le stropesti din belsug cu apa (asta ca sa inmoi rugina adunata pe filet). Multumesc de sfaturi.Am si garniturile anti-praf.Mai trebuie sa fac rost de imbus si inca un rulment cu ace. fa rost si de 2-3 suruburi pentru bratele inferioare. Eu am ajuns sa tai capetele suburuburilor cu aparatul de sudura, pentru ca nu am reusit sa le desfac.

(ah...si imbusul sa fie neaparat de calitate...gen de la 15ron in sus, ca altfel strici capul suruburilor)
Laurentiu a scris:....sa le stropesti din belsug cu apa (asta ca sa inmoi rugina adunata pe filet).

Nu ar fi mai bine cu WD 40 sau lichid de frână? Apa patrunde mai repede intre spirele surubului decit lichidul de frina.

Incerci cu apa in primul rind dupa care, in caz de nereusita, incerci si cu alte maglavaisuri. Lichidul de frina mai rau face.Ceva produsi petrolieri sunt mai buni.Oarece motorina. De ciocanit este ok, dar unde PE sa toarne apa sau orice altceva? Ma refer la blestematiile alea de suruburi cu cap imbus de la bratele inferioare. Ori le deztepenesti, ori ai noroc, ori le tai.
alf 08 a scris:...unde PE sa toarne apa sau orice altceva?
PE capetele suruburilor. Am spus sa toarne din abundenta; citeva picaturi se vor duce si pe spirele filetului sa inmoaie putin rugina. pe partea cealalta , dincolo de lonjeron .
din ce imi amintesc eu suruburile se infileteaza intr-o placa care are sudate piulitele cate doua . capul piulitelor e plin....

Oricum....ca idee...e bine sa bagi imbusul in ele, si sa le dai cateva ciocane sanatoase. Daca se invarte imbusul in ele...poti incerca sa le iei la dalta ca sa le desfaci. Daca nu merge...atunci poti sa distrugi capul suruburilor cu o bormasina. Sau daca ti-e mai la indemana, atunci aparat de sudura. Ma indoiesc ca lichidul picurat se duce pe spire- suruburile sunt montate orizontal, avand in vedere cum sunt stranse suruburile respective (plus saiba) si mai ales, filetul este pe interiorul lonjeronului intr-o piulita "captiva" sa ii zic asa, neavand pic de filet la vedere sau posibilitate de a ajunge la el. O metoda destul de eficienta este cea a socului termic. Am desfacut cateva suruburi intepenite asa. Am incalzit cu lampa cu gaz surubul, apoi am dat cu spray degripant. Dupa 2, 3 incercari, s-au destepenit. Cred ca merge si acolo, desi nu se poate incalzi direct decat capul surubului. Astazi m-am apucat sa desfac suruburile de la brat.Am reusit sa desfac perchea din spate, dar nu in fata nu am reusit si am stricat si capul suruburilor.Partea buna e cam am facut rost de o pereche de suruburi cu tot cu placa in care se infileteaza, asa ca am ce sa pun in locul suruburilor in care urmeaza sa bag bormasina. Spor la lucru! Vezi ca alea sunt calite si e posibil sa belesti ceva spirale
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community