Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

vibreaza pedada de ambreiaj in timp ce ridic piciorul

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
am o mica problema... acum ceva timp la plecarea de pe loc imi tremura masina, ma zgudiua
cineva a zis ca este din paca de presiune si m-am hotarat sa o schimb (cu una putin mai buna, nu noua)
acum nu mai trepideaza la plecat dar trepideaza putin pedala de abreiaj in timp ce ridip piciorul de pe ea, stiti ce ar putea fi? Tot placa... - 85ron cea mai ieftina placa de presiune...(de dacie + distantier magic)
- 55ron cel mai ieftin disc de ambreiaj la ACSA (daca mai au asa ceva)
- 35ron un rulment de presiune

= 175ron...cea mai ieftina varianta, in care nu mai ai probleme cu ambreiajul vreo 4-5ani.



(poate ai slabite si arcurile de la discul de ambreiaj, si de aia iti face asa. Daca nu, atunci e doar din placa de presiune) ce se intampla daca merg cu ea asa? nu ma deranjeaza dar sa nu faca bum O sa crape. `nu are nici pe naiba,dar distrugi mai repede si discul,si tampoanele de la motor si nervii pai de ce sa distrugi tampoanele de la motor ca doar nu trepideaza si motorul, trepideaza putin pedala de ambreiaj cand ridic, atat, in rest merge ok, nici o problema Cand iti trepideaza pedala...sa te uiti cu capota deschisa la motor, sa vezi cum se zbate acolo placa asta de presiune care este pusa acum are uzura doar la jumatate din dinti si cred ca asta e problema... (bine... uzura mai putina decat cea pe care o aveam inainte si care avea uzura uniforma)
elektronica a scris:placa asta de presiune care este pusa acum are uzura doar la jumatate din dinti ...
Placa necentrata -> uzura neuniforma -> functionare necorespunzatoare (trepidatii in functionare). pai nu prea ai ce sa centrezi la ea laurentiu,asa vine defecta din fabrica din pacate...dar mai rar am intanlit
iulicuta2000 a scris:pai nu prea ai ce sa centrezi la ea laurentiu...
Daca nu stringi suruburile de prindere egal la cuplu, eu zic ca uzeaza intr-o parte; e ca si cum n-ai centra-o. mai curand cred ca e fisurata, nicidecum stransa neuniform.
din cauza asta si trepidatiile la debraiere
tonim a scris:mai curand cred ca e fisurata, nicidecum stransa neuniform.
La placa crapata, nu-ti mai intra in viteza cind ai motorul pornit.
Aici e vorba de uzura neuniforma a dintilor; in pozitia de repaus rulmentul freaca doar pe o parte din dantura (raze). Poate sa imi spuna cineva care sunt semnele premergatoare unui ambreiaj uzat la maxim? Mai exact cum se manifesta masina la inceput cand uzura este mica si cum avanseaza pe masura ce uzura creste. Nu ma refer la o marca auto anume (oltcit, dacie) ci in general.

Si care e "speranta de viata" a discului sau a placii, din momentul in care apar primele semne ? cati km mai duce? Incepe sa tina tot mai sus. Si incepe sa patineze, la inceput la turatii mari, apoi din ce in ce mai jos. Pana ajungi sa nu mai poti pleca de pe loc daca nu esti la vale sau daca ai o pietricica in fata rotii (faza vazuta de mine la un vecin )
De mers asa nu prea e indicat, la primele semne de patinare (practic vezi ca motorul se tureaza, dar viteza nu creste) ar trebui schimbat, pentru ca prin patinare se degaja o gramada de caldura si afecteaza mai ales volanta si arcul placii de presiune. ok am inteles. Multumesc.

La a 2a intrebare ma asteptam sa dai (tu sau altcineva care a trait acest fenomen) un raspuns mai exact daca stii. Stiu ca nu e bine sa mergi asa, dar eram curios daca din faza initiala mai poti spera la 10mii km de exemplu fara sa ajungi la momentul cand sa nu iti mai plece masina de pe loc. Cam cat se mai poate lungi asa mai pe romaneste...

Ca o comparatie un prieten a mers cu o dacie cam 3ani cu rulmentul infipt in coroana, discul uzat, prindea ambreiajul sus la limita cred ca pe o portiune de 3cm din cursa pe partea de sus. Cand plecai de pe loc se auzea o zdruncinatura, dar a mers de nevoie masina asa...
lord_wader a scris: La a 2a intrebare ma asteptam sa dai (tu sau altcineva care a trait acest fenomen) un raspuns mai exact daca stii.
Cind se ajunge in faza sa
tina tot mai sus.

se lungeste (se desfac piulitele de la pedala cu cheia de 19 si 10) cablul de ambreaj si se purcede in cel mai scurt timp la schimbarea discului.
Pe masura ce discul incepe sa patineze, apare si un miros specific (inainte era un miros de ferodo, intepator dar acum, de cind cu piesele "ecologice" nu mai stiu ce miros are).

De regula, un disc de ambreaj neecologic era garantat pt 100.000 km. Se pare ca cel ecologic tine ceva mai putin (ca si placutele de frina de altfel).
Laurentiu a scris: La placa crapata, nu-ti mai intra in viteza cind ai motorul pornit.

Gresit, Laurentiu. Asta este una din ciudateniile Oltcit / GS: cu placa "sparta" - arcul diafragma pleznit, intra in viteza, dar mai greu. Cand faci rost de a 2-a ruptura in arcul diafragma nu mai intra.
Pt a scapa de dardaieli si zmucituri la demaraj trebuie schimbata bucsa de bronz din arborele cotit, in care intra priza cutiei. Din pacate, ma indoiesc ca o vei gasi. Bineinteles, se schimba si discul de ambreiaj. am eu bucsi de bronz....
mai am vreo 30buc...
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community