Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Montare IRMA
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Stiind ca avansul vacumatic nu functioneaza in regim de ralanti, va mai fi corect reglajul de ralanti ?


Functioneaza si la relanti.Scoate-i furtunul si vezi daca se modifica turatia.Vei observa ca functioneaza.Nu are importanta pozitia clapetei in toata chestia asta.Ci depresiunea din galerie.
Presupunand , insa , ca n-ar fi asa,si n-am eu dreptate, dupa ce am adus turatia la 900 rpm din surubul 1, ce facem?O micsoram si apoi incercam s-o readucem la 900 din surubul 2? Sau o marim si-o reducem la 900 din surubul 2(incorect, zic eu din start, ca nu mai e "maxim posibila" din surubul 2)?
M-ai facut curios!

parca asta e una din bubele lui cand il pui pe oltcit,ca e prea violent la plecarea de pe loc iar in mers cucu..


Daca face asa, cred ca se poate atenua efectul rotind rozeta aia de reglaj care leaga platoul platinei mobile de tija capsulei vacuumatice.Cred ca o "strangere" a ei rotind-o catre locul unde distanta e mai mare intre marginea zimtata si stiftul pe care se roteste(dinte cu dinte, si cu proba de drum intre reglaje/mutat un dinte), poate schimba in bine liniaritatea curbei de avans vacuumatic.Poti incerca, macar.
Ar trebui sa mearga.

Toate cele bune!
iuliu marinescu a scris:1. Functioneaza si la relanti.Scoate-i furtunul si vezi daca se modifica turatia.Vei observa ca functioneaza.Nu are importanta pozitia clapetei in toata chestia asta.Ci depresiunea din galerie.
2. ...dupa ce am adus turatia la 900 rpm din surubul 1, ce facem?O micsoram si apoi incercam s-o readucem la 900 din surubul 2? Sau o marim si-o reducem la 900 din surubul 2 ?

1. Si depresiunea din galeria de admisie, nu cumva este in functie de inclinatia clapetei de acceleratie (clapeta inclinata - depresiune mare; clapeta in pozitie verticala - depresiune minima) ?
La un carburator bine reglat, in regim de ralanti avansul vacumatic este 0 (zero) din cauza orificiului din peretele difuzorului opturat de clapeta de acceleratie. Pe masura ce aceasta este "lasat liber", cu depresiune maxima cind clapeta descopera complet orificiul si minima la o pozitie verticala a clapetei de acceleratie, avansul vacumatic va functiona in functie de depresiunea creata sub clapeta de acceleratie.
Nu am manualul de Dacie in fata ca sa-ti indic exact pagina dar pe undeva la capitolul cu descrierea si functionarea carburatorului sau a instalatiei electrice (aprindere), sint date 2 fotografii impreuna cu explicatia functionarii avansului vacumatic.

2. Din surubul 2 se cauta o noua valoare maxima ( > 900 rpm). Daca ea nu se gaseste, se revine cu surubul 2 la valoarea initiala => ultimul reglaj a fost facut cu surubul 2 (amestec). Adica: ultima data s-a umblat la surubul 2 incheind reglajul de mers in gol.

P.S. Este cam .................. ilogic ca in manuale diferite, autori diferiti si ........... carburatoare diferite sa se faca aceeasi gresala de interpretare.

L.E. Verificare si reglare carburator dublu corp pt motor de 1.6L (Dacia).
Din surubul 2 se cauta o noua valoare maxima ( > 900 rpm). Daca ea nu se gaseste, se revine cu surubul 2 la valoarea initiala


Lasand la o parte ca "ea nu se gaseste", si surubul 2 se misca degeaba pentru a reveni la "valoarea initiala",zic eu, dupa ce se gaseste , prin absurd o "noua valoare maxima(>900 rpm)", si se revine la 900 rpm din surubul 1, umblam din nou la surubul 2?!?
Da?De ce?Cand se termina reglajul asta fara "punct de referinta"?
iuliu marinescu a scris:...dupa ce se gaseste , prin absurd o "noua valoare maxima(>900 rpm)", si se revine la 900 rpm din surubul 1, umblam din nou la surubul 2?!?
1. Da? De ce?
2. Cand se termina reglajul asta fara "punct de referinta"?

1. DA si asta pt a se cauta dozajul optim.
2. Cind din surubul 2 (amestec) nu se mai gaseste o valoare mai mare a turatiei decit cea de ralanti.
2. Cind din surubul 2 (amestec) nu se mai gaseste o valoare mai mare a turatiei decit cea de ralanti.


Da ,poti verifica "pentru linistea mecanicului",dar ,practic, confirmi ca reglajul se termina cand el(surubul 2) ramane pe o pozitie precedenta ultimului reglaj din surubul 1.
Practic, reglajul se termina dupa aducerea "din surubul 1" la 900 rpm, a relantiului.Si, tot practic, surubul 2 "cere" aceeasi pozitie "fara discriminari", indiferent de reglajul 1.Asta iti da si linistea, cand reglezi, ca ai o referinta fixa, chiar daca mai verifici din cand in cand, si asta numai pentru a constata ca in acelasi punct se gaseste acea "minunata turatie maxima posibila"

Toate cele bune! in legatura cu avansul vacuumatic ,in cartea mea am gasit urmatoarele :regulatorul de avans vacuumaticeste format..........capsula este in legatura cu galeria de admisie Sub clapeta de acceleratie a carb....... el actioneaza,in functie de sarcina motorului Sub turatia minima de functionare a regulatorului centrifugal .Cand clapeta este INCHISA depresiunea este MARE si regulatorul vacuumatic asigura avans MAXIM ... La DESCHIDEREA clapetei depresiunea este REDUSA si reg. vacc. NU LUCREAZA .

am sarit peste descrierea pieselor ,am vrut sa subliniez cand actioneaza vacuumul .
barutzu a scris:in legatura cu avansul vacuumatic ,in cartea mea am gasit urmatoarele :regulatorul de avans vacuumaticeste format..........capsula este in legatura cu galeria de admisie Sub clapeta de acceleratie a carb....... el actioneaza,in functie de sarcina motorului Sub turatia minima de functionare a regulatorului centrifugal .Cand clapeta este INCHISA depresiunea este MARE si regulatorul vacuumatic asigura avans MAXIM ... La DESCHIDEREA clapetei depresiunea este REDUSA si reg. vacc. NU LUCREAZA .

am sarit peste descrierea pieselor ,am vrut sa subliniez cand actioneaza vacuumul .

La oltcit e pe dos! am sa caut si despre alte carburatoare dar cred ca am dat din carti [imprumut ]. I-am pus si eu un carb de dacie si nustiu ce sa i mai fac ca nu sta la relanti , moare.Am incercat in toate felurile relantaiul mare , aerul mic si invers, degeaba nu vrea sa stea sta un pic oscileaza intre 1000 si 1500 si moare .Trebuie sa stau cu socul tras pana pe la 2000 ca sa stau linistit .Carburatorul este nou .Daca puteti sa ma ajutati cu un sfat sa chiar cineva care stie sa-l regleze din Bucuresti ma pot deplasa cu ea. Multumesc Ai flansa aceea cu 3 craci sub carburator? Multi nu pun flansa, iar carburatorul in mod normal isi trage nitel aer pe acolo, probabil pentru relanti. eu nu am piesa cu 3 craci si merge...da' numai cand vrea el
cre ca o sa trec inapoi pe carburiciul lui original Nu o am.Este posibil sa fie di piesa aia cu 3 craci? http://forum.oltcit.ro/diverse/irma.htm

Aici am explicat si cu ceva poze, flansa aia o gasesti in magazinele de Dacia, prin ea trece apa calda pentru incalzirea cutiei de amestec. Multumesc.Maine o sa dau o fuga la Dacia sa cumpar piesa asta ,sper sa se vanda separat,o montez si sa-l reglez asa cum scrie in topicul tau.O sa revin maine cu rezultatele.
fiba a scris:Multumesc.Maine o sa dau o fuga la Dacia sa cumpar piesa asta ,sper sa se vanda separat,o montez si sa-l reglez asa cum scrie in topicul tau.O sa revin maine cu rezultatele.

sa cumperi si furtunul magic cu diuza.
EEK! a scris:http://forum.oltcit.ro/diverse/irma.htm

Aici am explicat si cu ceva poze, flansa aia o gasesti in magazinele de Dacia, prin ea trece apa calda pentru incalzirea cutiei de amestec.

eu stiu ca tu ai explicat. da' nu am gasit-o si pace..... Nu am mai ajuns sa cumpar piesele alea si avand mare nevoie de ea am incercat sa-l reglez .Masina merge acum sta la relanti nu da in nas doar ca consuma foarte mult , chiar maimult decat cic. Sa ii dau mai putin avans?Am facut exact cum ai spus tu eek sunt multumit acum mai putin de consum. Pai nu v-am spus eu ca Oltcitul consuma tot la fel?Fie ca ai CIC,fie ca ai IRMA.
In lucrarea ''Autoturismul Dacia 1300'',ed. a doua,1978,la pagina 34,intr-un grafic,scrie ca aceasta masina consuma la o viteza constanta de 90 km/ora 8l% benzina.
La ceeasi viteza(90 km/ora) un Oltcit cu motor de 1,1,cu un carburator CIC,bine reglat,consuma intre 6,6-7% benzina.Deci,mai putin cu un litru.
Daca pe Dacie ai un consum de 8% cu IRMA,cum dracu' sa ai pe Oltcit un consum mai mic?

P.S.:Mai puneti mana si documentati-va,mai intrati pe forumul daciotilor,mai cititi carti despre Dacia.
deceneu32 a scris: Daca pe Dacie ai un consum de 8% cu IRMA,cum dracu' sa ai pe Oltcit un consum mai mic?

Nu se poate Nu conteaza CXul masinii Rapoartele din CV, sint identice De greutatea masinii sau de modul de calcul (km lansat, urban, extraurban etc), nu spunem nimic Adica? pai nu e tot una sa dai mancare la 1400 cc sau la 1100 cc. apoi dacia e mai grea cu citeva kg bune decit oltcitul...vreo 100 kg. Si ce rezultate sunt cu IRMA pe Oltcit?Ca e mai usoara masina,cilindree mai mica,cai-putere mai putini.
La fel de proaste!! fiba, la flansa cu 3 craci, montezi "furtunul cu duza", insa fara duza de plastic, deoarece cracul este calibrat. Probabil ca nu ai reglat bine carburatorul, sau avansul e prea mare, fa cateva reglaje.
Rabla mea consuma cam 6-6,5l/100 km afara, iar in oras cam 9 (la -15C evident sare la 12l/100km pe drumuri scurte). Cel mai mult la o masina conteaza exploatarea sa, adica cel din spatele covrigului. Eu merg cu ea la 90 la ora, in oras nu accelerez brusc, nu franez brusc, conduc foarte calm, nu ma grabesc nicaieri doar, nu ma bulucesc pentru 2 minute castigate, o zi are multe minute din astea. Valabil nu numai la rabla, am mers cu solnita unui prieten, pe aceeasi distanta de 50-60 km el a consumat aproape 5 litri, eu doar vreo 3 si ceva, vorbim cu aproximatie, insa a fost o diferenta certa. Am parcurs aceeasi distanta cu o intarziere de mai putin de 10 minute, cu 5-6 lei mai putin, cu mult mai multa buna-dispozitie si mult mai putin stres.
Rabla mea consuma cam 6-6,5l/100 km afara, iar in oras cam 9 (la -15C evident sare la 12l/100km pe drumuri scurte)

6-6,5 daca nu treci de 80-90 km/h si e vara.La -15 C pe distante scurte oltcitul e catatrofa!15-20% urban,pe distante scurte! Scrie in carte, pag 426,citez :
...." pe distante scurte "un oltcit care are nevoie de 7 l/100 km parcursi ,are nevoie de 30 LITRI /100km parcursi,daca este obligat sa ruleze cu pauze mari (in care sa se raceasca motorul total),doar cate 1 kilometru,pe timp rece (in jur de 0C):"Deci 0C ,nu -15C."Pentru un parcurs de 4 km consumul se "reduce de la 30 la 13 l.....la temp de 4-5C ,la pornirea la rece si parcurgerea a 5 km se utilizeaza cu 80% mai mult combustibil comparativ cu un motor cald la 20C.consumul de combustibil la 100 km de 8,75l pe timp de vara va ajunge la minim 11 iarna (in jurul temperaturii de 0C"
Asta cu pneuri standard de 145,si umflate fix la presiunea recomandata,motorul perfect,neuzat,aprindere reglata ca-n fabrica,si multe altele!
Iarna la -15C oltcitul la mers urban este DEZASTRUOS la consum,mai bine mergi cu taxiul! La drum intins la viteze de 80-90 km/h cam aceeasi poveste,nu se incalzeste mai mult de 40-50C si consuma cel putin 2-3 litrii in plus !
Este o masina veche si nu ai ce-i face!Asa a fost construita sa mearga asa se rupe!
Aceeasi poveste cu daciile!Deceneu32 poate sa confirme. Daca ai Solex pe Dacie,nu mai ai aceste probleme. Ce scrie in cartea lui nea Traian nu e chiar litera de lege. La rece, el ia cazul in care se ruleaza cu socul tras cateva minute, insa in cazul meu, cu IRM-A 32, pot rula cu atentie si motorul mergand cat de cat rotund in timp foarte scurt. Pe la -5 eu mai pun si un "subcalandru" marca Albalux sub ecranul calandru, se incalzeste si mai repede. Cum am spus, la drum lung nu sar peste 100, 80-90 in general. In pneuri circul cu 2,2-2,3 si conteaza. Cel mai mult a halit cam 14, intr-o saptamana in care a nins foarte tare si am fost 2-3 zile cu masina la serviciu zilnic, deoarece nu exista trotuar dezapezit, iar eu pana acolo am 3 km, la -10-15 grade de-abia tinea relantiul cand ajungeam la destinatie. Asta e racirea pe aer... insa sint foarte multumit de carburator, intretinere 0, pornire usoara la orice temperatura, si mai important, pornire usoara dupa 1-2 saptamani in care nu o misc. Am rezolvat-o masina consuma 6 si un pic am facut plinul si dupa 94 de km am completat cu 6 litri.In oras nu am incercat dar o sa fac testul maine si va spun.Singura problem este ca atunci cand iau picorul de pe acceleratie si o las in viteza, pe la 1500 de ture da un rateu maricel zic eu.Multumesc pentru sfaturi EEK Salut ! vreau si eu sa imi pun un carburator de dacie pe oltcit si ideea e urmatoarea ...eu am un carburator de dacie de 1400 iar motorul oltcit este 1100... o sa am buba mare ? sau o sa mearga ? am citit cu atentie ce si cum la montare, la retur benzina ...la galma pe furtunul vacuumatic cu gaura de 0,9 mm ...

Hotararea asta am luat-o dupa ce am facut "supa" de carburator dublucorp ... pentru ca imi trepida motorul foarte tare undeva intre 2000 si 3500 de ture adica nu puteam sa merg prin oras nici cu a 3-a nici cu a 4-a, iar acum merge foarte urat ... adica mi se taie macaroana la viteza a 3-a pe la 3000 de ture (cred eu ca e nivel mic in carburator) si am relanti cand 900 ...cand 1500 cand se opreste motorul ...ce e drept nu mai trepideaza motorul ...
Si alta intrebare ...unde as putea regla carburatorul ce il am acum pe masina? ...dar un service meserias .... eventual prin ploiesti sau pe langa Orice as fi facut la carb tot este mare consumul cand motorul este rece . Indiferent ca am pus carb de 1100 sau 1300 . Dar maxim 12 litrii in oras este cel mai bun consum scos prin oras , cu calandrul pus la un carb de 1300 . Diferenta intre carburile de 1100 si 1300 este demarajul , accelerarea . La fel va fi si intre carbul de dacie si cel de oltcit .
Pt un motor de 1100 si cu carb de dacie recomand jiglerele ce le avea carbul vechi de 1300 , daca se mai gasesc pe undeva .
Cristip1970 a scris:Diferenta intre carburile de 1100 si 1300 este demarajul , accelerarea .
........... si reglajele . evident Laurentiu vreau sa pun ala de dacie ...pentru ca am toate piesele ...iar al meu e dereglat ...in sensul ca nu se comporta bine la drum...iar din oaresce motive financiare nu pot sa imi permit nici macar unu la mana a doua reglat bine ...ma rog ...e relativ "binele" asta ...iar de nou costa ceva ... vreo 6 mil la niko... iar stand de reglare...nu prea stiu prin ploiesti ... nu ma deranjeaza ca e mai puturoasa ...ideea e sa mearga si sa imi tina relantiul ... nu sunt fan irma ... dar de nevoie ...ma pun frate cu el Daca vrei carburator dublucorp de oltcit, vino la mine intr-o zi am vreo 7-8 de rezerva , iti dau unul (mocca) si cand ai bani il reglezi pe banc sau dupa specificatiile de pe site, daca totusi nu vrei o sa caut o talpa de IRMA sa vad daca gasesc.
Toate bune. m-a mancat si mi-am pus intr-un final carburator de dacia . porneste foarte greu, dar dupa ce a pornit merge bine .da in nas la rece , dar cu socul tras dispare fenomenul. Acum ...cum sa fac sa imi porneasca si mie mai bine la rece . daca ii imping ala la 45 de grade mai mult ...porneste repede...dar dupa 3-4 minute tre sa deschid capota sa ii reduc din turatie ...care e de vreo 3000 ... ce nu i-am pus, pentru ca nu am gasit, piesa aia cu 3 craci (am cu doua). oricum ma repet ...asta e de ocazie (altu functional nu am)... tre sa ajung la ruptdebeat sa imi iau un carburator, ! dar pana una alta nu stiu cum sa nu imi omor bateria. Am reglat la cald carburatorul ...asa cum explica pe aici lumea ...si totodata si manualul ... daca obtin la cald turatie de 900 ....dupa o oara de stat ...nu vrea nici moarta sa mai porneasca... asa ca ...nu stiu cum sa o fac sa aiba relanti la cald de 900 si la rece sa imi porneasca !
ph65edi a scris: ... ce nu i-am pus, pentru ca nu am gasit, piesa aia cu 3 craci (am cu doua)

Prin cracul pe care nu il are piesa ta (si furtunul cu diuza aferent) se asigura aerul pentru mers in gol.
ph65edi a scris:m-a mancat si mi-am pus intr-un final carburator de dacia . porneste foarte greu, dar dupa ce a pornit merge bine .da in nas la rece , dar cu socul tras dispare fenomenul. Acum ...cum sa fac sa imi porneasca si mie mai bine la rece . daca ii imping ala la 45 de grade mai mult ...porneste repede...dar dupa 3-4 minute tre sa deschid capota sa ii reduc din turatie ...care e de vreo 3000 ... ce nu i-am pus, pentru ca nu am gasit, piesa aia cu 3 craci (am cu doua). oricum ma repet ...asta e de ocazie (altu functional nu am)... tre sa ajung la ruptdebeat sa imi iau un carburator, ! dar pana una alta nu stiu cum sa nu imi omor bateria. Am reglat la cald carburatorul ...asa cum explica pe aici lumea ...si totodata si manualul ... daca obtin la cald turatie de 900 ....dupa o oara de stat ...nu vrea nici moarta sa mai porneasca... asa ca ...nu stiu cum sa o fac sa aiba relanti la cald de 900 si la rece sa imi porneasca !

Ai scurgeri de benzina din carbul ala IRMA cand motorul este oprit . Si nu-ti mai porneste caci se ineaca ... Am citit si eu tutorialul acesta depre cum se poate adapta un carburator CARFIL IRMA pe Oltcit.
http://forum.oltcit.ro/diverse/irma.htm
Nu impartasesc acest procedeu,nu aduce nici o imbunatatire,nu scade consumul,in schimb motorul raspunde mult mai slab si isi pierde din performante.
Altceva voiam sa spun:autorul sustine ca primele Dacii 1100 si 1300 au fost echipate cu carburatoare Solex dublucorp si ca,datorita mentenantei dificile a acestora,s-a optat pentru monocorp.De asemenea,mentioneaza ca aceasta informatie o are de la Gaby si Laurentiu.Cine sunt?
FALS,FALS,FALS
Dacia 1100 si 1300 au fost echipate cu carburi Solex MONOCORP,prima cu SOLEX 32 DITA avand soc automat,a doua cu SOLEX 32 EISA-soc manual.
Presupun ca autorul tutorialului,in ignoranta lui,nu a vazut niciodata un SOLEX de Dacie,preluand informatiile furnizate de Laurentiu si Gaby.
Pentru lamurire prezint imagini cu SOLEX-ul MONOCORP de pe Dacia mea.

De asemenea,pentru a-l lamuri pe autorul topicului si mai bine cum sta treaba cu SOLEX-ul pe Dacie,prezint cateva imagini si cu carbul de 1100:

Imaginile sunt adresate si lui Laurentiu si Gaby pentru a le spulbera ignoranta in materie de carburatoare vechi de Renault si Dacie.
deceneu32 a scris: Dacia 1100 si 1300 au fost echipate cu carburi Solex MONOCORP,prima cu SOLEX 32 DITA avand soc automat,a doua cu SOLEX 32 EISA-soc manual.

Pt ca am avut in dotare Dacia 1100 si am activat ani buni pe Dacie 1300, confirm cele spuse mai sus. @deceneu32 - tutorialul ala l-am scris acum ceva ani buni. Faza cu carburatoarele solex de pe 1100 probabil ca am inteles-o eu gresit de la Laurentiu, el o fi spus monocorp, eu am inteles dublucorp. Oricum aia era o parte de introducere... faptul ca dupa 100 de ani te legi de o astfel de chestie... dude, get a life .

In legatura cu faptul ca tu nu impartasesti procedeul, nu cred ca-i pasa cuiva de asta . Eu am stat vreo 6 ani cu 32-IRMA pe Oltcit si n-as fi trecut inapoi pe porcaria aia dublucorp nici daca eram sponsorizat de uzina Carfil . Si n-am fost singurul in situatia asta .
spooky a scris:Eu am stat vreo 6 ani cu 32-IRMA pe Oltcit si n-as fi trecut inapoi pe porcaria aia dublucorp nici daca eram sponsorizat de uzina Carfil


De ce?Ai reusit sa scoti cu IRMA consum de 4,5%? hai sa fim seriosi peste 95% din cei care si-au pus irma pe oltcit au revenit la cic ... cei ce nu au facut-o au fost probabil mai ignoranti ... si s-au multumit cu o performanta mai scazuta si acelasi consum ...dar au scapat de curatat carburatorul de cel putin 2 ori pe an Asa o fi fost, m-am multumit cu "performanta" unui conum de 6,5 l/100km cand mergeam la drumuri mai lungi, iar in oras un 9l/100km in conditii normale de temperatura si drum.

Performantele au fost "slabe", peste 140 pe A2, cei care au mai fost la Vadu cu mine stiu asta cand ne-am mai "intrecut" pe drum. Iar faptul ca in 6 ani am suflat de doua ori in jiclorul de relanti iar e un semn al lipsei de fiabilitate.

In toata perioada asta nu am reusit sa inec masina niciodata pornind la rece sau cald. Puteam aranja turatia din soc la 1200 rpm si plecam cu motorul rece fara probleme.

Daca nu ar fi fost ruginita toata, masina aia o aveam si acum. Niciodata nu am avut cu ea probleme, cu carburatia, aprinderea, nimic. A mers intotdeauna la fel, indiferent de unde ii bagam benzina, cu aceleasi "performante". a avut si bunica-miu, pe oltcit, carburator de dacie monocorp, da' l-a dat jos, ca nu era bun de nimic.
doar producatorul oltcit-urilor, nu a fost prost ca a pus carburator dublucorp
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6
Pagina 6 din 6
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community