Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Conducte de frana home made

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Imi poate explica cineva, cum se face bercuirea conductelor de frana la Oltcit? Pentru ca acea umflatura, se afla la 1cm de capatul conductei.

Pentru bercuirea normala, dubla, pentru conducte de frana in general, am gasit o gramada de tutoriale pe youtube, dar la toate bercuirea se facea pe capatul conductei


http://www.youtube.com/watch?v=ii8ppqRXDcE&feature=related Iti pot explica eu altceva si sa nu-ti fie cu suparare: jucandu-te cu conductele, te joci cu viata pasagerilor, a celorlalti participanti la trafic si, bineinteles, si cu viata sau libertatea ta. La cat de ieftine sunt conductele, nu are rost sa faci improvizatii. Ia legatura cu userul Dan Alexandru, are orice conducte doresti.
P.S. conducta de Oltcit nu se prelucreaza asa usor. E "ceva" acolo, la procesul de prelucrare. Nu se mai gasesc conducte noi, iar second-hand nu pun pe masina. (din aceleasi motive care mi le-ai enumerat)

Astept lamuriri cu privire la procesul efectiv de bercuit, strict la conductele pentru Oltcit, daca stie cineva. eu am pus conducta de frana de dacie ,din cupru de la pompa de frana pana la repartitor si intre roti pritr-o metoda foarte simpla :masori exact distanta dela capat pana la ,,umflatura "faci o mica crestatura cu conditia ca teava sa fie groasa in ,,carne"si se pune o siguranta intre garnitora de cauciuc si niplu .
asa am facut eu . dar atentie fiecare este rasponzator de siguranta si integritatea lui si a celor care merg cu ea . barutu sincer nu mi se pare prea ok metoda aia a ta ..cat despre conductele de dacie ...am eu ideile mele despre diametre si presiuni de franare ..si daca constructorul a facut o frana eficienta cu conductele folosite de ce sa mai schimbam noi.

on topic

1. ai grija ce conducte folosesti ... cele de oltcit sunt mai mici in diametru fata de cele de dacie si aici ma refer in special la diametrul interior

2. bercuiala aia la conducta de oltcit nu e chiar bercuiala ... e mai mult sudura prelucrata (sau ceva sertizare pe conducta)

3. partea de la acea bercuiala si capatul conductei (partea unde vine garnitura de cauciuc) e un pic conica (partea exterioara)

Deci ca solutie nu stiu nu am incercat , nu vreau sa se zica ca ma joc cu viata altora ...fiecare face ce vrea ... dar mai ok mi s-ar parea alamita acea becuiala (surplus de material pe teava) in cazul conductelor de cupru daca folosesti asa ceva ... solutie pentru conducta de otel cum e cea de la oltcit nu prea iti pot da

Oricum din punctul meu de vedere ...cu franele nu te joci ...si mai sigura o conducata originala folosita decat nu stiu ce improvizatie ...bafta Conducta se incalzeste, apoi se prelucreaza. Dar nu cu presa de bercluit de Dacia. Baieti...
Am intrebat o chestie simpla, la care asteptam raspunsuri la subiect.
Unii isi dau cu parerea, asa cum o poate face oricine, altii se pare ca stiu cum se fac conductele de frana la Oltcit, doar ca prefera sa abereze.

Da sau nu
Cum anume?

De ce e atat de greu sa lasam discutiile inutile? si cu improvizatia cum ramane? daca conducta second se poate fisura ... iti spun eu ca improvizatia sigur nu tine (asta cel putin in cazul oltcitului)

si ca fapt divers ... in 8 ani de experienta personala si 21 de cand am oltcit in curte ... cu o singura conducta am patit sa se fisureze (si asta dupa ce masina fusese varza in spate punte indoita, rezervor spart + service si ce or fi tras aia pe acolo de ea + vreo 2 repartitoare schimbate + inca vreun an dupa aia de franari) deci cred ca trebuia sa ma astept la aia doar ca nu am luat in calcul Iti cumperi conducte noi si dai la prelucrat etrierii la partea unde se fileteaza sa fie pe acelasi filet ca cel de la conducta . Solutie sigura .
Cristip1970 a scris:Iti cumperi conducte noi si dai la prelucrat etrierii la partea unde se fileteaza sa fie pe acelasi filet ca cel de la conducta . Solutie sigura .


da solutie sigura ..la un capat ..cel cu etrierii .... dar ce te faci la repartitor, pompa frana ... le prelucrezi si pe alea ...asta ca sa nu mai zic racoardele flexibile pe spate (furtunele) dar astea poate gasesti altele compatibile cu conducta Are Dan Alexandru conducte NOI...sau le vrei direct din fabrica? gasiti aparat de bercluit cu care va rezolvati toate problemele... se gaseste printre accesoriile de citroen si se folosea acolo la facut conducte pentru hidraulica.

Happy Hunting ! Am gasit aparat de bercuit. Cel mai ieftin undeva pe la 100ron. Dar nu imi dau seama cum bercuiesti la 1cm de capat(cum e conducta de oltcit), pentru ca in kitul de bercuit, ai ustensile doar pentru bercuit la capatul conductei. Cel pentru citroen era construit in asa fel incat realiza bercluirea la 1 cm (sau mai mult) de capat si sigur costa ceva mai mult. Din pacate nu mai gasesc site-ul unde il vazusem dar sigur costa mai mult. Iti pierzi vremea...cumpara conducte NOI daca sh nu te multumesc Imi trebuie cate 10 conducte din fiecare. De unde le cumpar? Nu ma trimite sa cumpar cate o conducta de la fiecare de pe forum, pentru ca e o aberatie.

Va rog nu mai dati sfaturi "gratis", pentru ca si eu imi cumparam noi daca se mai gaseau, asa cum am cumparat pana acum pentru fiecare oltcit.



iwa: macar niste poze ar fi bune de vazut, sa stiu ce sa caut. http://www.youtube.com/watch?v=ty8DgLPZTsY&playnext=1&list=PLE70192CA627C95D2

data viitoare cauta mai bine ...uite un tutorial in care apar si sdv ...bafta nu stiam ca e specific citroen

dar vad ca si tie ti-a picat fisa dupa ce a pomenit iwa de citroen
asa ca... http://www.citroen-restoration.co.uk/ds/item.php?category=5

uite si o prezentare ....restaure la un ds si gasesti si niste poze mai explicite ...aici vad ca e ceva gen ambutisare (adica partea de becuiala sertizata pe teava) in filmarea aia nu se vede calumea ce si cum) + ca daca ai un strungar priceput ...poate reusesti sa realizezi device-le ...problema ar fi unde gasesti material de bercuit

stiam ca e specific citroen dar .. nu am avut timp sa caut ...si acum imi trecu prin cap flare (flaring) tool si nu bercuiala sau sertizare (adica denumirea in engleza) Lancer, ce prelucreaza nenea ala e conducta di Cupru. Conducta de otel trebuie incalzita, altfel crapa.
b28kft a scris:Lancer, ce prelucreaza nenea ala e conducta di Cupru. Conducta de otel trebuie incalzita, altfel crapa.



complet de acord ... dar baiatul voia sa vada dispozitivul ... si modul in care se face ...faza cu incalzitul deja tine de material ... de tehnologia de prelucrare ..si asta e diferita ...unele merg la rece altele nu ...daca are dispozitivul ..poate sa incerce si vede ce iese ...solutiile le gaseste pe parcurs ...mura in gura nu se poate .. de pe forum citire in legatura cu conductele de frana Oltcit:
"Daca rugina strapunge unul dintre straturi se va opri imediat la stratul de aliaj de cupru care "lipeste " straturile de otel intre ele, strat care se va acoperi de oxid de cupru si atat! Nu uita sunt cate trei straturi pe raza." (Comnean)

(deci nu e doar otel)

Ce are daca fac conductele strict din cupru? nu are nimic doar ca rezistenta e altfel ...la cele de otel ..si pe sub masina nu se stie in ce dai + ca nu stiu ce teava de cupru gasesti tu ca sa fie exact ca cea de oltcit de otel ca diametre Gasiti pe net pentru citroen atat dispozitivul de bercluire cat si teava la metru. Doar ca acolo o sa scrie teava pentru hidraulica citronel. Lucru care poate doar sa va bucure.... daca teava tine la presiunea din instalatia hidraulica va tine si la circuitul de frana de oltcit unde presiunea e mult mai mica.
adrian_paul a scris:de pe forum citire in legatura cu conductele de frana Oltcit:
"Daca rugina strapunge unul dintre straturi se va opri imediat la stratul de aliaj de cupru care "lipeste " straturile de otel intre ele, strat care se va acoperi de oxid de cupru si atat! Nu uita sunt cate trei straturi pe raza." (Comnean)

(deci nu e doar otel)

Ce are daca fac conductele strict din cupru?


1. Nu e doar otel, dar otelul prelucrat la rece poate crapa;
2. nu are absolut nimic daca faci conducta din cupru, e chiar mai bine.

P.S. Am taiat o conducta de frana acum, sa fie a dracu' daca are altceva decat otel! Sunt unele conducte care au doar un strat de protectie anti-coroziv de cupru pe interior... Din ce stiu eu, conductele de Oltcit sunt fosfatate, de aia si culoarea aia albicioasa. In rest, nu au nimic special.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community