Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Sistemul Automat de Reglare a Temperaturii Motorului Boxer

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Dupa ceva timp de bantuit "din umbra" forumul, si dupa ce in prealabil m-am angajat ca in urmatorul an acest proiect sa se transforme in lucrarea mea de diploma, am decis ca e cazul sa ma apuc de treaba si sa va cer si voua cate o parere, un gand, o idee poate.
Titlul spune tot. Din lipsa de Subaru pe la curtea omului, voi lucra pe Olteanul din dotare. Doresc sa proiectez (si sa realizez) un sistem bazat pe PIC, cu ajutorul caruia sa automatizez o instalatie de genul "oblonul lui Moshulik". Pe scurt asta inseamna cativa senzori amplasati in diferite puncte ale motorului, care sa raporteze datele unui PIC, si care la randul lui sa comande un motor ce actioneaza un obturator amplasat in fata eliciei.
Partea cu PIC-ul e clara, am decis ca voi lucra pe un model care sa imi permita si afisarea temperaturilor pe un LCD, cu o precizie de cel putin un grad.
Partea cu senzorii e semi stabilita. Am inteles ca la nivelul aripioarelor de pe cilindrii se ajunge la temp destul de mari, asa ca voi avea nevoie de un termocuplu. Saptamana viitoare voi avea itp-ul terminat si masina gata vopsita, asa ca voi intra putin in zona aceasta, desi am inteles ca e cam greu accesibila, si carenajul nu se poate da jos prea usor. Pana atunci poate stie careva exact distanta intre aripioare, si daca e cumva constanta pe toata lungimea cilindrilor. Vreau sa fac masuratori in mai multe locuri pentru a vedea zonele relevante.
In acelasi timp cu senzorul de pe aripioare, vreau sa mai masor si temperatura din baia de ulei cu un al doilea senzor, introdus pe joja. In cazul in care se poate stabili o dependenta stabila intre cele doua temperaturi (aripioare-ulei), vreau ca sa renunt la senzorul de pe cilindru, iar reglarea sa se faca in functie de temperatura uleiului, din motive de fiabilitate si usurinta.
In cazul in care pe parcursul masuratorii celor doua temperaturi nu pot da de o dependenta stabila, va trebui sa raman pe senzorul de pe cilindru.
Partea de obturare a eliciei, am decis ca va fi ceva asemanator cu fantele sistemelor de aer conditionat tip split: pe o rama introduse vreo 10 axe orizontale, iar pe mijlocul lor cate o banda de metal de cativa cm latime, in asa fel incat cele 10 lame sa acopere in mare admisia eliciei.
Un motor va comanda cele 10 axe legate impreuna, asa incat cu motorul rece sa formeze un ecran (fiecare banda stand verticala in capul celeilalte), iar cu el cald benzile fiind orizontale pentru a permite intrarea aerului fara probleme.
Trebuie sa mentionez ca partea de carenaj doresc sa o las intacta, si ca montajul obturator nu va fi perfect prins pe admia eliciei si va lasa sa mai scape aer, in mare parte din cauza miscarii benzilor, ce vor cere un spatiu de 2-3 cm intre montaj si maneca eliciei. Presupun ca aceasta distanta nu va fi un inconvenient, avand in vedere obturatorul standard ce il folosim in fiecare iarna, care sta la ceva distanta de elicie. Ba mai mult, sper ca aerul care scapa cat timp e motorul rece sa asigure macar putina agitatie pe aripioare, sa nu ia foc toata afacerea.
Benzile vor pivota cam 90 de grade, fiind miscate de un motor cu traductor de pozitie, care sa permita modificarea pozitiei lor dinamic, pe masura ce motorul se incalzeste.
Stiu ca pare complicat pentru unii, sau inutil pentru altii, dar eu sunt chiar entuziasmat (la fel ca si profu la care am luat lucrarea) si stiu ca poate iesi ceva frumos de aici. In cazul in care nu ma insel distanta dintre aripioare atit la cele de la chiuloasa cit si la cele de la cilindri nu e mai mare de 5 mm. Salut.
Buna ideea dar... greu de pus in practica, in plus munca depusa si costurile sunt prea mari pentru a fi rentabile.
La toate motoarele, nu numai cele racite pe aer instalatia de racire functioneaza de la pornirea motorului, uneori si dupa ce se opreste motorul.
Daca vei vaduvi cilindrii si chiulasele de debitul de aer asigurat de ventilator, in mod sigur anumite componente care lucreaza in zona fierbinte vor avea de suferit.... la care se adauga si degradarea rapida a uleiului expus unor temperaturi sporite, care va duce tot la o uzura suplimentara a pieselor in miscare.
Acel ventilator asigura si racirea alternatorului, care nu este dotat cu ventilator propriu.
Ar trebui sa ai un sistem de dirijare a aerului reglabil ca debit pe cilindri si chiulase si separat pentru restul motorului (radiator de ulei si discuri de frana)...costisitor si dificil de realizat, mai ales partea mecanica. Partea electronica este floare la ureche, pe langa mecanica )
Acum sa nu zici ca sunt carcotas...ori pricinos...asta este parerea mea daca ai nevoie de ceva ...idei , ori componente pentru realizarea proiectului poti sa apelezi, daca am te ajut cu placere. Bre Baltazar, ca proiect de diploma, mi se pare chiar interesanta ideea. Si n-ar fi asa mare problema ce ai spus tu, pentru ca ar fi un fel de calandru care il tine pana ar ajunge uleiul la 60 de grade [de exemplu]. Dupa aceasta temperatura, ar indrepta palele si sanatate, nu s-ar mai intampla nimic.
TRex, daca ajung maine pana la boxa, masor exact distanta intre aripioare [la chiulase si camasi] si te anunt.
Spor la treaba. corbule pana ajunge uleiul la 60 de grade se vor supraincalzi cilindrii si chiulasele... TRex, din ceea ce stu, iti pot spune ca:
- cilindrii 1 si 3 sint cei mai expusi temperaturilor inalte;
- maidanezul si-a montat un zenzor de temeratura pe unul din cilindri; el iti poate da detalii despre temperatura culeasa de acolo;
- barele jaluzeleleor trebuie sa fie rigide si nu elastice pt a nu fi deformate de absorbtia ventilatorului sau a vitezei de inaintare a masinii;
- sonda de temperatura (termocupla) ce-ti va actiona mecanismul jaluzelelor, va trebui montata in locul cel mai defavorabil (cu temperatura cea mai ridicata):
1. http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=158616#158616
iar aici avem sonda de temperatura montata in locul surubului ala cu cap de surubelnita de sub alternator


2. la manocontact;
3. in baia de ulei;
Ti-ar trebui 3(4) sonde si 3(4) aparate de masura care sa-ti indice concomitent temperatura in cele 3(4) puncte. In paranteza am scris numaru 4 incluzind si temperatura de pe cilindru. Cunoscind temperatura maxima la care poate ajunge uleiul in functie de caracteristicile lui tehnice, as ramine doar pe 3 puncte de masura eliminind temperatura luata de pe cilindri (nu stiu daca este o specificatie a acestei temperaturi). pozele sunt cu sonda montata de mine...ori eu nu am facut un lucru bun...sau ma rog e pe jumatate bun,pentru ca imi arata temperatura dinaintea radiatorului de ulei...temperatura care in regim normal sare de 90 grade...temperatura uleiului care face ungerea axelor cu came se ia cel mai bine de pe una din cele doua conducte care duc uleiul la axe,cu precizarea ca reductia montata va trebui sa fie cumva imbracata in ceva termoizolant sa nu fie afectata de vantu care bate prin compartimentul motor...
DanH a scris:In cazul in care nu ma insel distanta dintre aripioare atit la cele de la chiuloasa cit si la cele de la cilindri nu e mai mare de 5 mm.


Corect Insa intre prima aripioara si a doua in partea superioara a chiulasei, a doua aripioara lipseste (a doua dinspre cilindru catre capacul culboutorilor) in consecinta acolo sunt vre-o 11-12mm. La partea electronică, te descurci tu că doar tu ești inginerul, nu eu, dar, ... ce jaluzele breee....



Mai mult de atât cce vrei să-ți zic?
Vezi că motorul de TRS are sondă de temepratură (depășită) a uleiului jos, în față. Acolo uleiul este omogen ca și compoziție, și ca temperatură.
Dacă ai putea monta în locul accelui senzor, un fel de manocontact de presiune, care să acționeze un fel de piston hidraulc care să-ți învârtă obturatorul, salut.

O părere doar...

REVIN
ce am desenat eu acolo, în partea de jos, se voia un fel de actuator... dar pe drum s-a transformat în hidraulică: ) Ma bucur ca proiectul starneste interes. Si acum sa trec la atac.
Baltazar, la motoarele racite cu lichid uneori mai functioneaza partea de racire, doar in cazul temperaturilor mari, ai dreptate. La oltcit partea asta nu se aplica, cu sau fara montajul ce vreau sa-l fac, pentru ca dupa ce ai oprit motorul, s-a orit si elicia. Asta daca nu cumva faci ca si proprietarii de R5GTT si instalezi timer pe motor. Parte suplimentara nu va afecta motorul la oprire, deoarece atunci motorul se presupune ca e cat de cat cald si lamelele sunt orizontale. Uleiul nu intentionez sa-l las sa se coaca, deaceea si dorinta de a vedea legatura intre temp cilindrilor si a uleiului. Partea de pret nu ma intereseaza, pentru ca orice proiect as fi luat, tot bagam bani in el, si in felul asta macar imi ramane mie.
Raven, daca imi poti zice partea cu distantele ar fi superb, pentru ca pana saptamana viitoare pot sa comand termocuplul daca voi sti diametrul lui. Vreu ca pe langa partea de control la incalzire, sa adaug si un circuit separat pentru ulei, comandat de o electrovalva, care sa fie deschis in cazul in care lamelele sunt orizontale si temperatura depaseste o anumita limita (asta in cazul in care mai am unde sa strecor un radiator )
Iulicuta, daca citesti atent, ai sa vezi ca nu iau datele doar de la ulei, sa se supraincalzeasca cilindrii, asta doar daca voi vedea o legatura clara intre temperatura uleiului si a cilindrilor, caz in care voi putea compensa in PIC aceasta temperatura pentru a preveni problemele.
Maidanezule, poti sa-mi dai ceva detalii despre temperaturile de pe cilindrii, sa incep sa-mi fac o idee.
Barele vreau sa le fac din ceva metalic, si prinse bine pe axe (a se citi sudate? ), pentru a nu fi deranjate de debitul de aer. Cu sonda, asta va fi cea mai mare problema initiala, pozitionarea ei, mare parte din proiect fiind citirea temperaturilor si a zonelor de pe ele, penrtu a avea o eficienta cat mai buna in partea de reglaj. Aici apreciez opiniile cu fundament pe care mi le puteti da.
Din cate stiu eu, cea mai relevanta temp a uleiului e cea din baie, fiind proaspat venit de pe cilindrii, si avand cea mai mare temperatura. Aici trebuie sa ma asigur ca nu se va depasi un prag de coacere, in rest nefiind probleme.
Zephi, m-am gandit si la modelul prezentat de tine, dar apare problema acoperirii a minim 50% din elicie tot timpul, chiar si in cazul in care motorul e in regim optim sau si mai si, avand temperaturi superioare.
Acum ma bag sa trag o schita sa intelegi mai bine. Revin. Totusi va apare o problema.Si anume:senzorul de temperatura care il vei monta intre aripioare posibil sa iti arate eronat temperatura si asta din cauza ca va fi un flux de aer care vine de la turbina de racire.Eventual acel senzor sa il montezi in parte din spate a cilindrului pt a nu expus prea tare fluxului de aer. Indraznesc si eu sa dau cu presupusul
-Jaluzele reglabile in fata elicei
a)din cite inteleg obturez o parte din aspiratia de aer deci turbina va aspira mai putin aer si ca o consecinta va refula prin sistemul de racire mai putin aer
b)Caut un electoventilator 12 V care sa dea cel putin acelas debit de aer ca turbina la regim maxim de functionare.
d)Cu ajutorul sondelor poti stabili un anumit regim de functionare
e)Un montaj electronic care sa traduca semnalul prelucrat in tensiune=> turatia la electroventilator care va porni sa zicem de la 500 r/min motor rece si pe moment ce se incalzeste sa creasca si turatia conf datelor culese sau daca afara crapa pietrele de frig sa mearga pe 500 r/min
f)Calduri ca vara trecuta mergi in coloana la turatie mica ,ventilatorul electric nu ii tuseste sa roteasca la 3000 r/min deci va ramine motorul in parametrii impusi de tine
g)Drum intins o parte din aer asigurata de curentul produs chiar prin deplasarea vehic si electroventilatorul poate da o mina de ajutor functie de datele culese.
Din cite incerc sa pricep conteaza si forma jetului de aer refulata de turbina VS electroventilator
Faci o experienta simpla iei o afumatoare gen cele folosite de apicultori
a)Pornesti motorul la 1200 r/min bagi fum pe aspiratie turbina si vezi cum se imprastie
b)pui electroventilatorul si repeti operataia fara sa mai pornesti motorul ca il alimentezi de la baterie ,stabilesti regimul r/m si dai drumul la fum vezi cum se imprastie
-Poti sa tragi si niste poze pentru comparatie .
Cred ca este mult mai simplu sa ai un regim constant functie de turatia electroventilatorului VS jaluzele
-Sunt sonde care se folosesc in instalatii cu gama de temp care depasesc 120 C in diametru de cca 5-6 mm dar nu stiu daca se poate practica o gaura in AL pentru introd sondei fara sa afecteze rezistenta ,in felul acesta se rezolva acuratetea masuratorii . Imi permiti sa dau si eu cu subsemnatul ?
Cu scuzele de rigoare,cred ca topicului tau i s-ar fi potrivi un cu totul alt titlu.Eficienta sistemului tau(jaluzele baleiate) este palpabila doar in cazul pornirilor in tipul perioadelor reci ,cand temperatura scade sub X grade.Dupa cu spunea si Raven, " pentru ca ar fi un fel de calandru care il tine pana ar ajunge uleiul la XX de grade [de exemplu]. Dupa aceasta temperatura, ar indrepta palele si sanatate, nu s-ar mai intampla nimic"motorul intrand in regimul lui obijnuit de functionare.....Discutia poate fi continuata mai departe doar in cazul in care renunti definitiv la calandrul original.Din acest punct mai departe se poate discuta despre eficienta si monitorizarea ansamblului propus de tine.
O alta parere.....Pentru monitorizarea tamperaturii,incearca sa privesti motorul in ansamblu;gandeste-l ca pe un lant de module direct dependente de variatia temperaturii...Parerea mea :este de ajuns monitorizarea temperaturii pe un singur modul(aripioare cilindru,aripioare chiuloasa,ulei in baie sau chiuloasa,aerul refulat etc...) .Deja mai multi senzori (in legatura tip SAU-SAU) incep sa defineasca un sistem de siguranta.Oricati senzori ai folosi trebuie sa ai mare grija la timpii de raspunz ANALIZA-COMANDA.
Hm........Cred ca undeva ti-a scapat un lucru FFFF IMPORTANT Eu am folosit o imagine exemplificativă, poți să faci 100 de pale, în care caz nu prea mai întâmpină o mare rezistență.
Sau nu cred că m-am făcut bine înțeles. E vorba de un disc, pe care îl tai felii... pizza, sună cunoscut? În mod normal/oprit/la rece, discul va fi întreg.
În funcție de temperatură, palele se pot roti, 1 trece în fața perechii ei 2 și tot așa.
Stai tu liniștit, debit de aer este suficient

Ori, jaluzele. DAR, montate vertical, în așa fel ca propria greutate a lor să nu "tragă" mult de ceea ce le va schimba poziția.

Oricum, e doar o chestie pe care vrei tu să o faci... și atât. Utilitatea... e undeva în aer. La turație mică, motorul nu va degaja o mare temperatură, turația tuvem-ului fiind suficientă pentru a asigura un debit de aer. La turație mare, idem.

Scuze de arătură
Și că tot veni vorba, eu nu am înțeles nici în ziua de azi, utilitatea acelui inel care se montează pe circumferința captorului frontal. Dacă își face cineva pomană să mă lămurească... săru-mâna. Exact probelama asta am discutat-o si cu Hofy. Sonda va trebui introdusa in partea "intunecata" a cilindrului, si eventual izolata cu vreun material, ce urmeaza a fi descoperit...
Mai jos e ideea "cruda" a partii obturatoare.

Lamelele inca ramane sa ma decid cum se vor inchide, capc in cap sau putin suprapuse. A doua varianta pare mai rezistenta. Cele 8 pinioane ma gandesc sa fie cu roti dintate (ceva ce la butucii bicicletelor), si actionate de lant, cu pinionul motorului in capul unei coloane. Lantul inca ramane sa vad daca il voi serpui printre pinioane sau va vi in afara lor, in functie de cati dinti musca din el, pentru a fii sigur ca nu o sa sara sau scape.
Numarul axelor nu e inca fix, va trebui sa aflu latimea optima a palelor, si in functie de asta sa vad cam cate axe imi trebuie. Daca ati vazut vreodata cum avea Moskvici nu ar fi nevoie decat de prins exact in locul calandrului si doar comanda sa fie prin parghie cum era la Mosckvici sau cum este la inchiderea centralizata ...
Chestia cu comanda automata se poate si ea adapta .
Eu am folosit acel tip de jaluzea de la un Mosckvici vechi care avea si radiator de ulei . Mentionez ca nu modelul 1500 avea jaluzeaua . Cel mai vechi 24o parca . La drum intins chiar nu era nevoie sa deschid jaluzeaua de aveam vant din fata si altfel torcea motorul chiar de nu am folosit la Oltcit si era racit cu apa .
Alta varianta ar fi decuparea partii de la filtrul de aer de la dacie care are acea clapeta de obturare a aerului catre filtru si adaptarea la cele 2 canale ce duc aerul catre cilindrii ( clapete de vant se numesc tehnic la vagoanele calatori mai vechi ce au incalzire cu aer modulat ).
La fel se adapteaza sistemul de inchidere si deschidere manual sau electric ...
Idei vechi dar nepuse in practica ...
Un senzor de temperatura nu ar putea sa fie cum este la aragazele alea electrice ce au la cuptor termometru de comanda sau cum i-o mai zice? Senzor asemanator cu cel de la cuptor vreau sa folosesc, si anume termocuplu. E rezistent pana la 200 grade C si destul de suplu.
Mai jos un desen "crud" cu partea de obturare. (Again ca Imageshack face fente)
Jaluzele are si BMW (nu stiu exact modelul/seria, dar e din modelele mai noi), montate la grila din fata, acestea obtureaza o anumita suprafata a raiatorului.

O sa mai aduc detalii si poate si niste poze (sa vad daca conving omul sa imi arate )
TRex a scris:Senzor asemanator cu cel de la cuptor vreau sa folosesc, si anume termocuplu. E rezistent pana la 200 grade C si destul de suplu.
Ideea ta cu "jaluzele" o aveam si eu. Insa eu ma gandeam in felul urmator: jaluzelele se pot regla prin parghie, si pirghia actionata de termostatul scos din carcasa filtrului de aer, fiind pozitionat undeva in apropoerea discurilor de frana. Experimentele vreau sa fac la vara, in temperaturi maxime, astfel voi putea regla sistemul in asa fel, incit sistemul sa nu-mi genereze supraincalzire la temperaturi mair, ci doar o incalzire mai rapida/eficienta la pornire.
Conectarea lamelelor de jaluzele intre ele se poate face tot cu o parghie. Prin asta nu vei ajunge niciodata sa inchizi jaluzelele 100%, insa nici nu ai nevoie de asta. Am vazut astazi la un magazin de tuning un ceas beton care avea iclus si senzori de temperatura atat la ulei cat si apa . Ceasul este turometru la baza dasr are inclus si pt temperatura apei si uleiului cat si presiunea uleiului . Are inclusiv reductiile necesare . Reglaj de luminozotate si culoare ... prin telecomanda.
Tot la un pret de 150 lei noi ...Bineinteles are pretul de marfa Made in China ) dar in catalog l-am vazut la pret de 300 euroi made in Germany cel mai simplu mod de eficientizare a randamentului termic este scoaterea ventilatorului si montarea unui electroventilator care sa fie comandat de vreo 2 traductoare de temperatura., unul pe cilindrul 1 sau 3 si unul pe circuitul de ulei nu cred ca tine asta cu electro-ventilatorul...la turatii mari nu cred ca ar face fatza sa asigure debitul de aer necesar. daca la VTM rezista un electroventilator...eu zic ca merge
vizitati pozele din mesajul: http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=161900#161900 uite la asa ceva ma gandeam eu acum ceva vreme

(sa-mi fie scuzat desenu e facut in Paint(CAD) )
valib a scris:daca la VTM rezista un electroventilator...eu zic ca merge
vizitati pozele din mesajul: http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=161900#161900


cand participi la VTM nu cred ca te intereseaza cat te tine bateria

adrian-ar a scris:nu cred ca tine asta cu electro-ventilatorul...la turatii mari nu cred ca ar face fatza sa asigure debitul de aer necesar.


cine te obliga sa mergi cu 6 mi de ture? cand ai turatii mari , ai si viteza mare si diferenta e suplinita de curentul de aer ...caz in care ventilatorul electric s-ar putea sa se transforme in obturator electric... nuuuu , alternator
tonim a scris:cand ai turatii mari , ai si viteza mare ...
In treapta 1 de viteza, la turatia de 5000 rpm, ce viteza maxima poti avea pe ce distanta ? ca doar nu o sa mergi cu a 1a si-a 2-a pe nationala poti sa mergi si 50 de metri, daca pe aia 50 de metri racirea nu e suficienta e destul de rau,gandeste-te ce inseamna sa urce uleiul pe la 140-150 de grade timp de cateva secunde..mai asigura ungerea? nici in 500 de metri nu se urca temperatura asa de repede , deoarece ventilatorul ala face treaba , nu sta de decor acolo hai sa nu deviem de la proiectul omului... Raven, ai mai ajuns pe la boxa? Am ajuns aseara, dar era un miros de decarbusolv de nu puteai sa stai. Sorry. Poate in seara asta. Intrebai ceva de dependenta temperatura ulei motor / temperatura chiulasa.

Am pe motorul meu senzor de temperatura (pentru aparat de bord) atat in locul busonului de la baia de ulei, cat si pe chiulasa, aproape de delco.

Valorile masurate depind de o mie de factori si nu poti deduce o dependenta clara:

ex: temp exterioara -20C, urcare in forta pe drumul Poienii (Brasov), zapada.... (frumos...)
in ca. 3 km, temperatura chiulasei creste alarmant (peste 110C), uleiul inca la ca. 60-70C). Scot ecranul de calandru (toate celelalte prize de aer inchise) si iata regimul optim - uleiul la ca. 70 C, chiulasa la 90-100, conditii in care motorul trage cel mai bine cu un avans static reglat la ca. 15 grade fata de cele 5 propuse de constructor.
Coborarea pe Rasnov dupa aceea - uleiul tot la 70 C (era distractiv, pe zapada...), chiulasa coboara brusc sub 80 C si motorul intrerupe pt. ca amestecul e prea sarac pt. temperatura aia.... Pun calandrul la loc si e ceva mai bine...

Concluzie - ai nevoie de senzor de temperatura in zona chiulasei (sa nu treaca cumva de 120C si de ulei (sa nu treaca de 95 C).
Daca reusesti sa le mentii la max. 100-110 / 80-85C este foarte OK.
In Turcia, dupa o zi la 4500 rpm = 120 kmh si 40C afara, uleiul era la 100 C si chiulasa la 120 - am cautat sa nu trec de aceste temperaturi (desigur, cu avansul la ca. 8grade).
Mai bine montezi si o pompa electrica de ulei care sa compenseze lipsa de presiune cand motorul este prea cald.... + incalzitor electric sub carburator. Am auzit ca in ultimii ani ai fabricii de la Craiova, se facuse un proiect cu elice pe ambreiaj. Nu stiu unde avea montata sonda dar parerea mea este ca trebuie pusa pe unul dintre cilindrii din spate sau pe ulei inainte de racire.
Nicolae Muntean a scris:
Mai bine montezi si o pompa electrica de ulei care sa compenseze lipsa de presiune cand motorul este prea cald....


Buna ziua,

Scuze de intrebarea tarzie - dar cum se explica lipsa de presiune cand motorul este prea cald ?


Legat de topic direct - cum s-a finalizat proiectul ? Lipsa de presiune la cald se explica foarte simplu: uleiul se subtiaza. Orice motor cu o singura pompa (mecanica sau electrica) are presiune mult mai mare la rece decat la cald.
Unele motoare americane de generatie mai veche, montate pe motociclete, au rezervor de ulei in loc de baie si 2 pompe de ulei: una baga, alta trage (a nu se comfunda cu motorul de scooter in 2 timpi!). Vazut asa ceva pe un Knucklehead. Referitor la presiunea de ulei :

http://www.youtube.com/watch?v=8f2fcbTh5yw

tipul le zice bine.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community