Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Schimb Perii si Bucse Demaror

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Am fost astazi la un service sa schimb periile si bucsile la demaror si mi-a cerut 70 Lei, cand a vazut tipul de acolo ca mi se pare cam mult cat a cerut mi-a zis ca daca dau eu Demarorul jos ma costa intre 30 si 40 Lei.
Se da chiar asa greu jos Demarorul ?
As incerca sa il dau eu jos si de aceea va intreb are vreo pozitie anume in care trebuie scos ? Cand il montez inapoi are un mod anume cum trebuie pus ? In opinia mea, cel mai usor e cu o cheie inelara cu cot 10-11. Se scot cele doua suruburi, scoti borna plus apoi deconectezi cablurile electrice si incerci sa il tragi afara in spre cutie. Va trebui sa il rotesti stanga dreapta concomitent cu trasul afara. Succses!

E foarte, foarte simplu si de scos si de montat. Pozitie anume nu prea are decat sa fii atent sa calce foarte bine pe carter/bloc motor.

Timp: maxim 10 minute sa il scoti si cam tot atat ca sa il montezi. De demontat cred ca ma voi descurca sa il demontez, eu am intrebat daca atunci cand il montez inapoi are o pozitie in care trebuie reglat ? sau doar il prind in suruburi si gata ? mie sa nu il montez gresit si sa stric altceva.
gyorgyoda a scris: ... scoti borna plus ...

Debransarea de la baterie se face MEREU scotind in primul rind BORNA DE MINUS. Nu va contrazic. Dar daca sta liber in aer si nu este apropiat de nici un metal ca sa faca masa nu vad unde e baiul...

Florian, demarorul/electromotorul nu are o pozitie anume(sau ma rog, o avea) dar cel mai important e sa se sprijine foarte bine de carter si orificiile unde vin suruburile prinse sa coincida unele cu celelalte, iar cand infiletezi suruburile intotdeauna sa le infiletezi ajutandu-te de degete ca se le pui pe pozitie si sa eviti sa strici filetul.
gyorgyoda a scris:...daca sta liber in aer si nu este apropiat de nici un metal ca sa faca masa nu vad unde e baiul...
Borna se scoate inaite de demontare asa ca nu poate "sta liber in aer" si nici nu poate fi departat fara atingere de vreo parte a motorului.

P.S. De ce nu-i spui omului sa aibe grija de unde scoate cele doua suruburi ??? Doar au dimensiuni diferite.
Laurentiu a scris:
gyorgyoda a scris:...daca sta liber in aer si nu este apropiat de nici un metal ca sa faca masa nu vad unde e baiul...
Borna se scoate inaite de demontare asa ca nu poate "sta liber in aer" si nici nu poate fi departat fara atingere de vreo parte a motorului.



Vad ca ajungem la disputa si marturisesc sincer ca nu doresc asa ceva.



Cel mai bine ar fi sa deconecteze bornele in ordinea expusa de dumneavoastra continuand cu deconectarea cablurilor electrice de la electromotor.

1. De ce nu-i spui omului sa aibe grija de unde scoate cele doua suruburi ???
2. Doar au dimensiuni diferite.


1. Cele doua suruburi se gasesc pe corpul demarorului in plan perpendicular fata de sol si paralele intre ele in plan orizontal.
2. Nu stiam asa ceva fiindca in intreaga mea experienta nu m-am intalnit cu lucrul acesta.

E bine de stiut asa ceva!
florian2012 a scris:Am fost astazi la un service sa schimb periile si bucsile la demaror si mi-a cerut 70 Lei, cand a vazut tipul de acolo ca mi se pare cam mult cat a cerut mi-a zis ca daca dau eu Demarorul jos ma costa intre 30 si 40 Lei.
Se da chiar asa greu jos Demarorul ?
As incerca sa il dau eu jos si de aceea va intreb are vreo pozitie anume in care trebuie scos ? Cand il montez inapoi are un mod anume cum trebuie pus ?


Daca te inarmezi cu ceva rabdare si ai macar o idee despre ce e vorba poti sa rezolvi singur problema.
Ai nevoie de un pistol de lipit ceva mai puternic sa incalzeasca bine locul unde lipesti carbunii si cel mai important sa ai grija sa nu faci lipituri ''reci''
De montat la loc nu e greu, doar il pui in pozitia din care l-ai scos si strangi suruburile. atentie cand le scoti ca unu e mai mare si unul mai mic, si cel mai probabil ca se vor desface putin greu la inceput.

ps: cand il scoti (electromotorul) vezi ca o sa iasa putin greu si in o anumita pozitie...cand il bagi la loc faci totul pe dos bafta!

ps2: Laurentiu, de ce anume e asa important sa scoti mai intai borna de minus? ceva avantaje/dezavantaje? poate din aceiasi cauza pentru care contactul general se pune pe "-"

un motiv ar fi ca risti sa faci scurt intre borna + si caroserie ..prin tine ..ceea ce nu e deloc placut ...sau sa faci scurt intre borna si suportul de prindere al bateriei .. ceea ce nu e bine pentru baterie... asa scotand - ai taiat tot circuitul de masa deci poti scoate borna + linistit

oricum mai sunt si altele cu aplicare in special la contactul general atunci cand se intampla sa dea vreo componenta electrica sau vreun fir la masa (mai ales in caz de accident...) asa tai masa ...intrerupi circuitul
gyorgyoda a scris:
1. Cele doua suruburi se gasesc pe corpul demarorului in plan perpendicular fata de sol si paralele intre ele in plan orizontal.
2. Nu stiam asa ceva fiindca in intreaga mea experienta nu m-am intalnit cu lucrul acesta.

Vad ca intelegi doar ce-ti convine si incerci sa ma iei la misto aiurea-n tramvai.
Eu am vorbit destul de serios si daca nu esti sigur de un lucru, nu te lansa in tot felul de explicatii si sfaturi.
1+2 Nu faceam referire la o astfel de pozitionare si hai sa te corectez si aici: suruburile sint in plan "paralel" cu solul si nu perpendicular pe sol.
Un surub prinde partea superioara iar celalalt partea inferioara a demarorului iar unul este mai lung si altul mai scurt. Functie de acest lucru trebuie sa se tina seama si la montaj.

Danutz Bratosin a scris: ps2: Laurentiu, de ce anume e asa important sa scoti mai intai borna de minus? ceva avantaje/dezavantaje?

De la sursa de alimentare cu energie electrica a masinii, TOTDEAUNA se decupleaza borna de minus (masa) cind se lucreaza cu sudura sau la instalatia electrica. MINUSUL este un PLOT general de alimentare iar daca acesta nu este decuplat si ai un fir alimentat cu [+] dar netrecut prin contactul de cheie, in momentul lucrarii acesta poate atinge masa producind un scurt circuit.

P.S. Luati orice manual auto de la orice masina doriti voi si veti vedea ca debransarea bateriei se face incepind cu plotul de MINUS (masa). Aceasta este parerea dumneavoastra dar va asigur ca va inselati fiindca nu imi sta in fire, in caracter sa iau oamenii la misto indiferent de rangul pe care il poarta.
Poate exprimarea mea a fost defectuoasa dar m-am straduit sa fiu cat mai explicit si cat mai la obiect.
Vreau sa va mai spuns ca ceea ce am spus a fost de buna credinta si nu am fost nepoliticos insa ma intristeaza sa vad ca dumneavoastra v-ati format o asemenea parere despre mine. Demontare:

- se desface borna minus, sau ambele borne, dupa preferinta.
- se scoate papucul de la alimentarea solenoidului lansorului
- se scoate piulita de fixare a cablului de alimentare a motorului electric (cheie de 13), aflata in capul dinspre cutia de viteze. Se tine minte unde venea cablul.
- se desfac cele doua suruburi de fixare cu o cheie de 11 (inelara cotita sau tubulara cu cheie cu clichet si prelungitor lung, la alegere din trusa de scule). Aceste suruburi se afla pe laterala demarorului. Se tine minte care de unde este, pentru ca unul e mai lung si celalalt mai scurt (lung sus si scurt jos, dar nu bag mana in foc ca tin bine minte).
- se impinge demarorul maxim inspre partea din fata a masinii, in asa fel incat sa iasa pinionul de pe coroana dintata si sa treaca corpul demarorului de buza feririi din capacul ambreiajului. Daca nu vine cat trebuie, se roteste de el pana merge maxim inspre botul masinii. Se ridica partea dinspre cutia de viteze pana loveste in galeria de admisie si se trage demarorul inspre aeroterma, daca agata in ceva se roteste.

Montarea se face in ordinea inversa a demontarii, cu precizarea ca filetul suruburilor de fixare e dat in aluminiu, pozitia de insurubare nu e tocmai fericita, asa ca grija mare sa nu se infileteze stramb, ca se distruge filetul. La fixarea pe motor nu e nici un reglaj, vine pe pozitie si gata. Singurul reglaj e cursa lansorului, care se face din surubul cu cap de cheie de 8, aflat in capul demarorului dinspre botul masinii (opus pionionului). Daca a functionat corect pana acum, nu e nevoie de reglaj, daca nu se schimba piese prin demaror (gen bucse, lansor, pinion, etc)
- se cupleaza bornele (intai borna de plus).

Ca o precizare nu foarte utila, lansorul demarorului de Oltcit trage pinionul pe coroana dintata, nu il impinge, ca majoritatea lansoarelor.

Spor la treaba! Am crezut ca trebuie dat motorul jos si desfacut bordul
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community