Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Și încă unul...
Pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Diverse
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Merci Lancer!
Asa mi s-a parut si mie ca a inversat ordinea motoarelor. Dar are dreptate.
Uite de ce:

motor 1.1 < motor 1.3
cutie de Special = factor neutru

acc. m 1.1+ cutie S < acc. m 1.3 + cutie S

P.S.: Pana la aparitia motorului Turboxer in august 2005, d-nul Bogdan Lascu sustinea ca un Oltcit de top dpdv al performantelor este un TRS comprimat(nu conteaza metoda de comprimare) si o cutie de Special. Parca Suparatuu a avut un asemenea Oltcit, dar cred ca ma insel. e vorba de puterea dezvoltata de motoare in primul rand..si apoi cat de mic sau cat de mare este motorul ..) Comprimarea "rezolva " doar fiabilitatea si ceva probleme de reglaj pe la avans. Performantele obtinute, daca se pot numi asa, sunt nenotabile. Turbo sau arbori cu came sport plus ceva modificari la pistoane si la ambielaj daca vrei sa faci treaba. Din pacate, in cazul Oltcit, turbo vine la pachet cu o serie de surprize neplacute, din cauza materialelor invechite din care este realizat motorul.
b28kft a scris:arbori cu came sport


M-ai facut curios. Exista asa ceva si pentru Oltcit sau trebuiesc proiectati de catre inginerii nostri de la 0? Exista o gramada de povesti despre arborii"sport" de Oltcit, sunt ca OZN-urile, toata lumea vorbeste de ei, nimeni nu i-a vazut. Proiectarea camelor e o chestie destul de anevoioasa, da o gramada de batai de cap si necesita o gramada de teste. Si nu se poate face pe soba din garaj. povesti cu arborii sport facuti din pila de un nene priceput de prin tg-jiu ...am auzit si eu ... dar ... nenea ala cica nu mai lucra cand am auzit eu povestile astea ...

oricum ori nenea ala ii aburea pe fata pe prosti de asa natura incat sa intervina fenomenul placebo ... ori erau atat de creduli si iar intervenea acelasi fenomen ...oricum in tg-jiu majoritatea se mirau la cum merge rabla ...si cum trage ... desi era doar un 1,1 simplu cu un tacanit intre volan si scaun ... oricum majoritatea erau profesori in oltcituri ... (putini cei care chiar stiau cu ce se mananca oltcitul ... si unul e si pe aici pe forum) M-ati lamurit! Va multumesc frumos!
gyorgyoda a scris:
b28kft a scris:arbori cu came sport


M-ai facut curios. Exista asa ceva si pentru Oltcit sau trebuiesc proiectati de catre inginerii nostri de la 0?

Oare GSA-urile de raliu alergau cu arbori stock?
http://www.gs-gsa.dk/images/GS-Rally.JPG
cristi_s a scris:Exista o gramada de povesti despre arborii"sport" de Oltcit, sunt ca OZN-urile, toata lumea vorbeste de ei, nimeni nu i-a vazut.

Si totusi, exista o pereche de arbori cu came sport, care se-nvart voiosi in motorul de pe raposatul KFT si ajuns pe Oltcit-ul prietenei mele. Arborii au fost adusi din Belgia si n-au nici o urma de uzura, desi au aproape 110.000 km. DanMk20 poate confirma ca nici unul din TRS-urile pe care le-a avut nu se tinea dupa masina mea, iar motorul meu are compresie 8,7. Concluzia? tu le stii pe toate, tu le ai pe toate, tu le-ai avut pe toate, si neaparat...tu trebuie sa inchei discutia mereu, avand dreptate neaparat. Ah, si toti suntem nestiutori...doar tu stii cat face A+B, de parca tu erai in fabrica la Craiova si le faceai pe toate acolo singur, ca un chinez batran.
,,Nu ma luati in seama cand va tulbur apele."-Parazitii

Un coforumist parca a avut arbori pentru m. 1.1 pe motor de 1.3 si parca sustinea ca masina trage mult mai bine ca inainte. Kft ar fi putut sa aibe combinatia aceasta de se infigea TRS-ul lui asa de bine (numai motorul de 1.3 are rap. de compresie 8.7:1).
Daca doreste sa ne ofere mai multe informatii ar fi minunat. Combinatia asta a fost si pe unul din motoarele de pe Oltcitul de curse. Se tureaza mai repede si mai mult, intr-adevar. Si din nou e discutabil, pentru ca exista o diferenta de circa 1mm intre inaltimea de ridicare a supapelor la motorul de 1.1 fata de 1.3, asa ca nu stiu cat de mult e castigul.
Pentru ca Zephirus nu are posibilitatea sa scrie pe topic daca e la "Masina mea", l-am mutat aici.
cristi_s a scris:
Pentru ca Zephirus nu are posibilitatea sa scrie pe topic daca e la "Masina mea", l-am mutat aici.


Ai procedat foarte bine fiindca la urma urmei e proprietatea lui.
In alta ordine de idei cred ca topicul acesta a ,,vizitat" cele mai multe sub-forumuri din istoria forumului Oltcit.
gyorgyoda a scris:
,,Nu ma luati in seama cand va tulbur apele."-Parazitii

Un coforumist parca a avut arbori pentru m. 1.1 pe motor de 1.3 si parca sustinea ca masina trage mult mai bine ca inainte. Kft ar fi putut sa aibe combinatia aceasta de se infigea TRS-ul lui asa de bine (numai motorul de 1.3 are rap. de compresie 8.7:1).
Daca doreste sa ne ofere mai multe informatii ar fi minunat.


Nu sunt arbori de 1129, sunt arbori pt 1299 (pe pachet scria 12 GSX 1299 engine), sunt luati din Belgia, de la un Gigel care, prin anii '90, avea un atelier unde modifica 2CV-uri. Majoritatea masinilor modificate de el aveau motoare de 12 GSA. Omu' facea de toate, de la sasiuri pana la componente motor.

@adrian_paul : Daca tu nu ai, inseamna ca nimeni nu are? Mai ai sa-i spui lui Pupa ca n-a avut cilindree de 1500, bi-turbo si rollcage.
Strugurii sunt cam acrii observ... Oricum nu sunt arbori cu came sport ci doar niste simpli arbori cu came de la motorul de Citroen GSX (variantele 1 si 2 cu motoare de 1litru sau 1.2 litri echipate cu cutii de viteze scurte) care pusi pe Oltcit ii dau motorului un pic de vana. In orice caz, fac treaba de n ori mai buna decat combinatiile de arbori cu came, culbutori si chiulase deja devenite banale.
P.S.: Se mai gasesc de cumparat acesti arbori cu came de preferinta noi? Ia mai frînă, mutați-vă discuțiile pe subiectele existente.

Eu unul o să am arbori de 1.1 în chulase de 1.3, din 2 motive:

1: cama e mai rotundă în vîrf, deși supapa deschide mai puțin; însă va deschide mai devreme și va sta mai mult deschisă - va trage mai mult amestec. Teoretic, crește consumul, dar și performanțele;
2: are cama mai îngustă, combinat cu talpa trapezoidală a culbutorului va rezulta uzură uniformă.
3: nu sunt sigur dar cred că și camele 1.1 față 1.3 sunt puțin difazate.

Și.. un peisaj frumos...
Frumos! Frumos! Discuri de frana perforate. Dar mai poti lucra pe frigul asta?
gyorgyoda a scris:Oricum nu sunt arbori cu came sport ci doar niste simpli arbori cu came de la motorul de Citroen GSX (variantele 1 si 2 cu motoare de 1litru sau 1.2 litri echipate cu cutii de viteze scurte) care pusi pe Oltcit ii dau motorului un pic de vana.


Tu cam ai probleme cu priceputul... Motorul 12 GSA 1299 cm3 este IDENTIC cu cel de TRS, difera carburatorul si are in plus pompa hidraulica! Arborii cu came sunt 100% identici cu cei de TRS. Ce am eu sunt arbori cu came diferiti. Camele au alte unghiuri, sunt cu 1mm mai inalte decat cele de TRS...
Da' de ce-ti explic tocmai tie, care nici sa conduci masina nu stii?? Si eu ce am zis?

Citroen GSX (1 si 2) sunt variantele sport ale Citroen GS. Acestea au aparut la finele anilor '70 deci cu mult inainte de Citroen Axel ceea ce rezulta ca motoarele de pe GS si variantele sport GSX au precedat motoarele de pe Axel.

Pentru mai multe detalii:
http://www.citroenet.org.uk/passenger-cars/michelin/gs/gs-x-1.html

Atat am avut de zis.

Daca chiar aveti arbori cu came sport va felicit! Acestia sunt raritati! Vorba lui Cristi_s:,, sunt ca OZN-urile, toata lumea vorbeste de ei, nimeni nu i-a vazut. " Omu' avea site, avea documentar postat pe net, vindea piese de 2CV si 12GSA facute de el, kit-uri injectie monotron gata de montat pe masina, reconditiona si modifica 2CV-uri...
Raritati poate in Romania.

The former was equipped with the 1 litre engine and could be fitted with a close ratio gearbox and the latter had a lightly breathed upon version of the 1.2 litre with an additional 5 bhp over and above that of the standard unit and could also be supplied with the 'short' gearbox. In 1978, the GSX was fitted with the 1.1 litre which was fitted to the G Spécial.

Deci, e vorba de motoare de 1 litru (1015 cm3 parca), 1.1 litri (1129 cm3) si 1.2 litri (1222 cm3). Eu vorbesc de 1299 cm3. Un arbore cu came de pe un motor cu cilindree mai mica, montat pe 1299, va ridica turatia pt cuplu maxim - exemplu arbori 1129 pe 1299. Eu am cuplu putin mai jos decat un TRS, cu vreo 2-300 rpm. Ataseaza link-ul cu site-ul omului/producatorului fiindca sunt sigur ca multi isi vor lua asa ceva pentru masinile lor, daca zici ca aduc performante superioare motoarelor. Ar fi mana cereasca pentru masina de raliu. Ti-ai ajuta semenii. Ar fi un act de gratitudine, de omenie din partea ta!

P.S.: Sunt aprox. 4-5 pagini dar cred ca nu ati vazut butonul Next din coltul stanga jos a paginii.

Au fost 3 generatii de Citroen GSX: 1, 2 si 3 Cauta-l, daca ai chef. Eu nu l-am mai gasit de cativa ani, tare mi-as fi luat un set motor de 1.4...

A propos de Oltcit-ul de raliu: baietii, daca vreti un ambielaj, am unu' in plus. Cine mi l-a dat a zis ca are doar 30.000. km parcursi. Moderatorul! așa cum te pricepi să muți topice, poate te pricepi și să faci curățenie.
Discuțiile astea își au locul la "despre axe cu came..."

Astăzi:
My preciousssss (pe bune, că am dat pe el cît se dă astăzi un tichet cu totul...)


M-am cam chinuit la bătutul simeringului din față, însă l-am dov'dit pînă la urmă. Nu se pune el cu două păhare de jin roș Glumesc, am urmărit să nu-l deteriorez. Am urmărit și sensul rizurilor de aruncat uleiul înapoi, deși scria clar pe ele DISTRIBUTION și VOLANT.

Am mai studiat astăzi modul de funcționare a pompei de ulei. Destul de simplu și eficient și cică are un debit beton.
O să caut simeringul ca să pot încheia pompa de ulei (nu mulți știu de acela....) Iar la corp, am înțeles că se potrivește la fix o-ringul de la pompa de apă de Cielo?
Apopos: în locul pompei absente de LHM, unde are axul excentricul, nu se poate pune un compresor de aer? Măcar pentru umflatul roților, dacă nu chiar pentru....

Un lucru ce nu-l înțelesesem: tabla dintre simering și distribuție. Cu ea în mînă mă întrebam: de unde-i? E o protecție ceva?
Pînă cînd am pus-o la locul ei și am înțeles.

Ce nu am înțeles: la reniflard, între capac și site, este un arc? Că la carte îmi arată cu totul altceva (distribuitor? )

Urmează să mă apuc cu seriozitate de curățitul pistoanelor (să le debarasez de calamină apoi să vă arăt poze cu plăcuțele de invar).

Am nevoie de cele șase suruburi M9 care prind volanta. Mă poate ajuta cineva ?
Zephirus a scris:

Un lucru ce nu-l înțelesesem: tabla dintre simering și distribuție. Cu ea în mînă mă întrebam: de unde-i? E o protecție ceva?
Pînă cînd am pus-o la locul ei și am înțeles.


tabla aia se numeste deflector ... de fapt chiar deflector de ulei ...cel mai important rol al e e ca in cazul in care iti arunca simeringul ...sa nu iti arunce ulei pe distributie

partea a doua nu stiu nu am umblat pe acolo dar totusi uite ceva:
http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=9479
Zephirus a scris:Ce nu am înțeles: la reniflard, între capac și site, este un arc? Că la carte îmi arată cu totul altceva (distribuitor? )
In manualul de uzina si sub capacul reniflardului, exista un arc ce tine apasata sita in locasul ei pe bloc:


Cit priveste suruburile de volanta, cauta suruburi noi. Vezi ca si volanta se monteaza intr-un anume fel. Obligat că se montează în anume fel! Altfel, nu ar veni crestătura pt. reglajul aprinderii la locul ei. Are și o gaură suplmentară care vine aliniată cu perechea ei de pe vibrochen.

Suruburi, de unde iau?
Zephirus a scris:

Suruburi, de unde iau?

De la magazinul de suruburi.Logic.Nu?
Acuma intrebi?Cind ti-am spus ai zis ca nu ai nevoie.Au plecat la Petrosani. Și unde mai găsim în tîrg la Ieși ? Daca vrei ceva in plus arde pe chiulasele de 1300 supape de admisie de 1100.Bineanteles modificate,frezate la unghiul potrivit al scaunului si putin luat din diametrul talerului.Bagi sub arcele de admisie o saiba de 1mm.O poti confectiona din cele deja existente sub arcuri prin simpla polizare a gulerului.
Vei fi surprins de cat de bine trage motoroiul !Lasi axele de 1300 neschimbate !
Iar la corp, am înțeles că se potrivește la fix o-ringul de la pompa de apă de Cielo


Ai inteles perfect : am montat 2 motoare cu asa ceva , dar la o reumblare la unul dintre ele pt schimbul pompei de ulei , nu s-a mai asezat corect cel de-al 3-lea O-ring. M-am gandit ca pe viitor sa curat locul perfect cu spray de frane inainte de montare si sa folosesc putina solutie de etansat aplicata pe interiorul lacasului de O-ring din pompa.
Deci in principiu merg bine pt ca la magazinul Reprezentantei din Bucuresti , vindeau numai din astea de vreo 2-3 ani si nimeni nu s-a plans de ele.

Iar legat de axe cu came de 1.1 puse pe 1.3 , pot sa spun ca nu-s OK pt oras gen Bucuresti. Motorul are cuplul maxim sensibil mai sus. Nu ma hazardez sa spun ca-l va avea ca la 1.1 , dar te dezavantajeaza clar la demaraje. Partea interesanta se intampla cand depaseai 4000rpm : atunci literalmente exploda si te duceai racheta si se termina aproape de 6000rpm. Daca-ti permite orasul si stilul de condus sa-l mentii peste 3000rpm constant , atunci te vei bucura de noile axe , altfel ...

Sau mai poti face ceva : pui axele de 1.1 si revii obligatoriu la cauciucuri mici de 145/70 R13 , nu folosesti neam 155/80 R13 cum foloseam eu pt ca-ti reduc si astea substantial demarajul.
Considerand diferenta de +8.4% de parcurs la cauciucul de 155/80 fata de 145/70 , vei putea corija diminuarea demarajului si cine stie ? Poate chiar iti place !
Eu am avut pe masina DOAR 155/80 R13 , deci toate parerile mele legate de demaraj , consum, comportament rutier sunt corecte doar in conditiile astea. Mie imi si crescuse consumul in oras cam cu 0.5->1L % si plecam blegut de la stop.

Multa bafta la refacut motorul ! Poti incerca la www.fabory.ro.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Diverse Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community