Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Intrebare privind avansul

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Salut
Poate intrebarea mea o sa vi se para stupida, dar pentru ca nu stiu, dar vreau sa stiu am zis ca e mai bine sa intreb, tot aud diversi conducatori auto discutand despre AVANS.
Avansul este totuna cu Relantiul ?
Sau ce este AVANSUL si ce inseamna un AVANS mai mic sau mai mare ? Din cate stiu eu, avansul reprezinta momentul in care delcoul da scanteia in motor(meseriasii sa ma corecteze daca gresesc).
Avansul influenteaza relantiul, deci nu sunt acelasi lucru, iar avansul mai mic sau mai mare are influenta asupra pornirii motorului, consumului, demarajului si cred ca a mai multor chestii la care nici eu nu ma pricep.
Or sa apara si puncte de vedere mai avizate decat al meu.

Floriane, ai mult de invatat.
Ca sa intelegem mai bine pune si tu o prezentare la "masina mea". avansul are legatura cu aprinderea nu cu relantiul ... de aia se numeste si avans la aprindere si este momentul in care se da scanteia la bujie in functie de pozitia pistonului (putin inainte sau exact in momentul in care acesta se afla in punctul mort superior (compresie maxima) in functie de turatia motorului)

responsabil cu acest avans este delcoul ...practic prin contactele platinate dand scanteia mai repede sau mai tarziu ...

avem astfel un avans initial ..pe care il reglam noi prin pozitionarea delcoului...

delcoul la randul lui mai modifica avansul in functie de sarcina (turatie) prin dispozitivele sale de avans (vacumatic si centrifugal)


Plumber a scris:
Avansul influenteaza relantiul, deci nu sunt acelasi lucru, iar avansul mai mic sau mai mare are influenta asupra pornirii motorului, consumului, demarajului si cred ca a mai multor chestii la care nici eu nu ma pricep


mai are o influenta ... un avans mare duce la incalzirea motorului ... de exemplu eu de vreun an merg cu un avans mai mare decat normal si asta pe delcoul clasic ... asta vara bine ca nu a trebuit sa fac drumuri prea lungi ...deci a mers ce si ce ... oricum cu un avans mare ...masinuta trage mai bine ceva in turatii mici ... trage de pe la vreo 1500 pana in 4-5000 ...dupa care deabea se duce si asta pe trepte inferioare (inainte imi tragea de pe la vreo 2000 pana in vreo 6000 si deabea dupa aia se simtea o pierderea de putere dar oricum nu atat de accentuata ca acum) ... porneste parca mai usor pe timp rece, se incalzeste clar mai repede .. consumul mi se pare ok OK multumesc pentru raspunsuri.
Abia acum am inteles si eu care este legatura intre AVANS mare sau AVANS mic si pornirea motorului rece si pornirea motorului cald. oricum ... avansul e bine sa fie reglat asa cum scrie la carte ... cu stroboscopul ... astfel motorul merge in parametrii ...
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community