Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

probleme. trepideaza
Pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Jigleurul de relanti lam scos si lam suflat(era curat). sau nu ai curent pe firul de la electrovalva
sau carburator reglat gresit (inainte a mers bine?!)
sau carburator infundat


daca jiglerul de ralanti e ok, nu inseamna ca pe undeva prin carburator, pe traseul jiglerului de ralanti nu ai ceva mizerie pe undeva. Multumesc de ajutor.
Maine vedem ce rezolvam. sau nu e etansa admisia...aer fals,la mine facea exact asa cum zici tu cand am scos furtunasul de la capsula de dezanecare si am uitat de el Marine asta ar fi ciudat caci nu am dat jos/nu a fost data jos admisia. Sigurante bulite/antretoza nu merge.
Azi sper ca se va rezolva problemele.
Revin deseara.
Black project a scris:antretoza nu merge.
Cum sa mearga cind ea trebuie sa stea sub carburator Buna asta ! S-a rezolvat.
Zilele ce urmeaza o sa dau motorul jos curatat,schimbat ce trebe. de ce nu ai facut chestia asta, de la primul montaj? Pentru ca a trebuit sa duc masina la tinichigiu. lasa ca-i buna asta cu datul jos a motorului..daca nu inveti nimic din functionarea lui macar ramai cu muschii legat de trepidatii.. am mai patit asa mai demult, dupa ce am schimbat discul de ambreaj (cu cel vechi patina in draci, se tura in gol peste 3500 ture) cu cel nou, schimbat, mergea masina ok, doar ca trepida uneori la demaraj, cuplare tr 1.. (banuiesc ca nu era rodat discul nou la fel ca si placa de presiune...) masina aia era relativ uzata oricum, acum e istorie.
Problema e la un TRS mai nou:
scriu aici, ca n-am gasit alt topic mai potrivit..
problema am observat-o dupa un accident (m-am oprit intr-un mertan, m-am infipt" in el cu aripa stanga fata ). am fost destul de norocos, motorul nu fusese atins prea tare, a fost inlocuita doar cutia de racire si elicea...
dupa ce am reparat masina, am inceput sa observ ca-mi atinge ceva, se aude o bataie metalica, de la trepidatii, la pornire/ oprire, cand motorul sta cu greu la ralanti (subturat, rece, da sa moara), de la trepidatii imi atinge ceva, se aude o bataie in sasiu. Banuiesc ca e de la galeria de pe partea dreapta care atinge (bate) in lonjeron, sau traversa, pe undeva..
de asemenea, se vede cu ochiul liber ca motorul este descentrat, dezaxat, distanta fata de contraaripa din stanga (cum te uiti la motor) este mai mica fata de cea din partea opusa. prin gaura de actionare cu manivela, se observa mai bine descentrarea, motorul fiind dezaxat spre stanga, (dreapta, cum stai la volan).
eu presupun ca asta este cauza pt care imi atinge, bate motorul in sasiu.
acum nustiu cum se poate remedia (centra motorul in pozitie corecta..)
se poate aseza, regla pozitia motorului din suporti, tampoane?! verifica daca nu ai tamponul de la motor rupt (incearca sa ridici de motor cu mana, tragi de motor in sus, odata pe stanga, odata pe dreapta) da vali, parca am incercat asta, ma gandesc ca s-ar putea sa fie vre-un tampon rupt.. poate s-o fi rupt pe stanga si s-o agatat tamponul fortat,
s-o fi prins in alta pozitie.. se poate asta?! sau ar fi o prezumtie deplasata
deci nu trepideaza (bate) tot timpul, cel mai des cand o pornesc (dau la automat) sau cand opresc motorul..
ma cam seaca sa ma-ntrebe lumea (pasagerii) ce (bataie) s-o auzit?! pai ai verificat daca e rupt tamponu sau nu?
JorJ-L a scris:legat de trepidatii..
Eu cred ca ai probleme cu prinderea (fixarea) volantei. din moment ce nici motorul nu ii sta pe pozitie, si trepideaza la pornire/oprire.... eu mizez 99% pe tampoanele de la motor. (luand in considerare si faptul ca a avut si o tamponare din fatza) aia cu suportii ar fi una dar cea mai naspa chestie avand in vedere ca e si motorul descentrat sa nu aiba ceva belele mai grave la structura ....

cat despre bataia aia sa nu ii bata suruburile de prindere a colierelor de la evacuare in prima traversa (aia de se demonteaza) se mai intampla ... si am patit-o si eu mai ales cand motorul e subturat sau la pornire/oprire am si eu o problema legata de trepidatii... motorul meu la relanti e ok , in majoritatea turatiilor e ok dar are cateva momente cand vibreaza masina, se observa cel mai bine in jurul turatiei de 3000, daca o tin pe loc la turatia asta, vibreaza masina volanul si bordul adica intra intr-un fel in rezonanta daca intelegeti ce vreau sa zic, tampoanele sunt ok motorul e fix. E posibil sa fie prea dure tampoanele sa nu-si mai faca treaba? motorul sau evacuarea nu ating nicaieri in caroserie, imi dadeam seama... ai schimbat cumva cutia de viteze? sau a fost schimbata recent?

destrange-i suruburile de prindere fata de caroserie (alea 2 cu cheie de 17), misca putin de cutia de viteze, si strange totul la loc.
rabbitdani a scris:am si eu o problema legata de trepidatii... motorul meu la relanti e ok , in majoritatea turatiilor e ok dar are cateva momente cand vibreaza masina, se observa cel mai bine in jurul turatiei de 3000, daca o tin pe loc la turatia asta, vibreaza masina volanul si bordul adica intra intr-un fel in rezonanta daca intelegeti ce vreau sa zic, tampoanele sunt ok motorul e fix. E posibil sa fie prea dure tampoanele sa nu-si mai faca treaba? motorul sau evacuarea nu ating nicaieri in caroserie, imi dadeam seama...


Aceleasi simptome le-am avut si eu...trepida doar pe la 2500-3000 rpm. era volanta slabita sa speram ca nu ai aceeasi problema...
ai schimbat cumva cutia de viteze? sau a fost schimbata recent?


la asta chiar nu ma gandeam !! am schimbat-o prin vara si cam de atunci face .. ce sa zic, merci mult o sa verific si volanta cu ocazia asta dar abia cand mai vine caldura ca acum mi-e prea lene, oricum nu ma deranjeaza deloc treaba asta dar mi se pare cam ciudat, atat. aceleasi simptome le-am avut si eu in vara. intre 3000 si 3500 aparea o vibratie, dar nu f mare, un fel de rezonanta cum zicea cineva mai sus, si s-a dovedit a fi ambielajul de vina! se uzase si avea joc. dupa ce l-am schimbat cu unul nou si cuzineti noi am scapat de aceasta problema. dar eu stateam prost si cu presiunea la ulei am fost nevoit sa-l schimb
rabbitdani a scris:
ai schimbat cumva cutia de viteze? sau a fost schimbata recent?


la asta chiar nu ma gandeam !! am schimbat-o prin vara si cam de atunci face .. ce sa zic, merci mult o sa verific si volanta cu ocazia asta dar abia cand mai vine caldura ca acum mi-e prea lene, oricum nu ma deranjeaza deloc treaba asta dar mi se pare cam ciudat, atat.


Nici pe mine nu prea ma deranja...dar in timp tot am mers cu ea si s-a slabit si mai mult pana cand incepuse sa trosneasca...sa faca urat de tot. incearca sa misti de ea prin lateral si vezi daca ai joc in ea...daca da, de la aia e
jimmy92 a scris:aceleasi simptome le-am avut si eu in vara. intre 3000 si 3500 aparea o vibratie, dar nu f mare, un fel de rezonanta cum zicea cineva mai sus, si s-a dovedit a fi ambielajul de vina! se uzase si avea joc. dupa ce l-am schimbat cu unul nou si cuzineti noi am scapat de aceasta problema. dar eu stateam prost si cu presiunea la ulei am fost nevoit sa-l schimb



hmm scuze de off topic da unde ai mai gasit ambielaj nou ??? ca inca de acum vreo 5 ani nu mai erau la axa cel putin si atunci deabea am gasit la un tip care il tinea de vreo cativa ani bine impachetat ... pt oltcitul lui care spre norocul meu a fost inlocuit cu alta masina tatal meu a lucrat ca mecanic si de cand a cumparat masina a tot strans piese, si candva i-a dat cineva un ambielaj nou nout + multe altele aham m-am lamurit .. deci bag de seama ca ambielaje mai gasesti cu foarte mult noroc ... ... am si eu o problema , am plecat azi cu ea si era totul ok , ajung prin centru ,daca o turam mai mult de 2800 spre 3000 incepea sa vibreze rau sa se plimbe acul de la turometru 0 -2000...
bun , am zis sa schimb la 2000. dupa un timp la fel o duceam la 2000 incepea sa vibreze rau tot asa turometrul luat razna si trepidati mari .
ma duc spre casa si mai rau la 1000 vibra incontinuu ,practic nu mai puteam sa merg cu ea ,am ajuns cu chiu cu vai acasa si am intrat sa vad daca a mai patit cineva , am citit si nu am gasit . astept raspuns Posibil sa ti se fii desfacut suruburile la volanta da nu inteleg de ce se tureaza.. nu se tureaza flucueaza turometrul de la sine , nu si turatia motoruli ,deci daca e volanta slabita ,daca nu e cald 3 zile o sa someze toata iarna oltcitul meu
AwM a scris:nu se tureaza flucueaza turometrul de la sine , nu si turatia motoruli ,deci daca e volanta slabita ,daca nu e cald 3 zile o sa someze toata iarna oltcitul meu



au un contact imperfect pe la aprindere ...eu asa ceva am patit mai demult .... - capac delcou cu problema
- delcou cu problema (fluctueaza turometrul pentru ca iti da scanteie cand nu trebuie, si turometrul nu stie cum sa mai interpreteze)
- una din bujii nu functioneaza (fisa sau bujie defecta) daca nu erau vibratiile alea mari de care spune as fi tins si eu sa cred ca e vb doar din delcou ... dar asa .. tot ce se poate sa fie vb de ceva volanta sau disc de ambreiaj/placa cu probleme ... restul ca turometrul o ia razna s-ar putea sa fie si defectiune separata a delcoului ... depinde de cum primesc scanteie cilindrii. Daca scanteia e aiurea, o sa vibreze motorul in draci. Ca experiment, incearca sa mergi cu motorul avand 2 fise schimbate intre ele, sau fara o fisa montata. (1 cu 3, asa nu o sa pocneasca in evacuare, dar nu o sa mearga nicicum motorul) E problema de APRINDERE. bn multumesc tuturor Salut!
In general, trepidatiile la plecarea din loc sunt date de;
- ulei patruns accidental pe placa/disc/ volanta
- suport motor slabit/rupt
- suport CV slabit/rupt sau suportul sudat pe traversa. Aceasta adauga o "agatare" la cuplarea in viteza in special la treptele joase
- placa "moale": defect dat de lamelele de readucere cu profil NOK sau diafragma fisurata
- arc de reducere al furcii rupt
- gaurile din furca (pt ax) ovalizate
Mai exista o manifestare de plecare din loc "intarziata " si cu vibratii care este data de joc al pinioanelor planetare in carcasa grupului conic
Verifica:
-scurgeri ulei la manocontact, filtru, simering palier spate eventual si la radiator (uleiul este "carat" din fata spre spate de curentul de aer si "pica pe volanta
- integritatea suportilor si fixarea lor
daca toate acestea sunt OK, fa un efort si da motorul jos si uita-te la ambreiaj
Sensey a scris:Salut!
Bun REvenit Sensey !!!
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community